Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle zijn getrouwd! Deel 3

09-01-2020 14:09 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat het vorige topic vol is hebben we een nieuw topic aangemaakt.

Zie hieronder de link naar het vorige topic:

entertainment/prins-harry-en-meghan-mar ... ges/416653
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
23-02-2020 16:21
Nee hoor, hoezo. Ik zeg toch juist niet perse pejeka?
Wat heb IK ermee te maken opeens?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 16:22
Wat heb IK ermee te maken opeens?
Weet ik ook niet, don’t shoot. Hamer vraagt nav een post waarin ik jouw citeer of ik op de man aan het spelen ben. Vandaar
Alle reacties Link kopieren
juliaaana schreef:
23-02-2020 16:21
Nee hoor, hoezo. Ik zeg toch juist niet perse pejeka?

Sorry ik begreep je verkeerd. Excuses.


Tijd om te gaan bijlezen op het moltopic.
Betty_Slocombe schreef:
23-02-2020 15:50
Ik vind geen mens hoger of lager dan een ander. Je kunt zeggen dat ze door haar huwelijk een andere rol gekregen heeft, dan zeg je hetzelfde, maar vallen mensen die op dit forum als volks weggezet zijn (i.c. ik dus) er niet zo over :D
Tenslotte is intelligent spreken, jezelf presenteren en kennis hebben van maatschappelijke zaken niet voorbehouden aan de adel, sterker nog, er is genoeg adel niet in staat tot sprankelende conversatie, of gewoon best onnozel.
Ik heb geen reden aan te nemen dat Markle en Zorreguieta niet voor hun huwelijk al intelligente vrouwen waren. Sterker nog, ik denk dat veel troonopvolgers hun partner buiten de adel gevonden hebben, omdat ze daar intelligente en passende partners vonden.
Dit ben ik allemaal met je eens. Toch praten we langs elkaar heen, lijkt het wel. Ik denk helemaal niet dat Meghan 'minder' is (in sociaal opzicht of qua intelligentie), ik denk gewoon dat zij als intelligente vrouw een baan heeft aangenomen die niet bij haar past - en dat had ze kunnen weten, sterker: ze wíst het ook, denk ik.

Meghan en Máxima zijn allebei leuke, slimme, sociaal-vaardige en mooie vrouwen die heel ver hadden kunnen komen zónder prins. Mét prins konden ze alleen nog veel en veel verder komen. Dat is Máxima ook gelukt, omdat ze gedisciplineerd is, en ambitieus, en bereid om zich te plooien naar de eisen van haar nieuwe rol. Meghan is het níet gelukt, omdat ze vooral met zichzelf en haar eigen ego bezig is. Dat maakt mij op zich helemaal niks uit, ik ken Meghan niet en gun haar een gelukkig leven, maar... ik heb wél mijn vraagtekens bij haar keuze voor Harry. Waarom ambieer je zo'n huwelijk, als je helemaal niet bereid bent om die rol - en alles wat erbij komt kijken - op je te nemen?

Dát is voor mij het interessante punt in deze discussie. Sociale achtergrond staat daar los van. Het heeft meer met zelfkennis te maken, denk ik. Een 36-jarige vrouw als Meghan moet toch van zichzelf weten wat haar gelukkig maakt? Máxima wist dat ze dit leven ambieerde, en dat ze in staat was om haar rol te spelen. Dat is ook een enorme prestatie - niet veel vrouwen hebben zoveel discipline, zelfinzicht, talent, flair, flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Maar dat zijn wel de eigenschappen die nodig zijn voor de rol. Zoals ik het zie, is er bij Meghan gewoon iets heel erg mis gegaan tijdens de sollicitatierondes. Ze is ongeschikt, veel te eigengereid, dwars, eerzuchtig en egocentrisch om in de schaduw van de Queen en de Firm te kunnen functioneren.

En ja, ik denk dat Meghan dit zelf heel goed wist. Maar dat ze het tóch wilde, zielsgraag zelfs. En niet om de goede reden. Ze wilde het om de reden die nu langzaam duidelijk wordt: ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
samarinde schreef:
23-02-2020 14:55
Ik snap niet wat je schrijft: 'Het is niet eens waar dat ze het gaan doen?' Wat is 'het'?
Volgens mij hadden we het erover dat ze royal bleven gebruiken en uit niets blijkt dat dat waar is. Iemand verzint iets en een horde meelopers gaan uit hun bol. Dat was op de middelbare school al iets om mensen om uit te lachen. Als ze volwassen zijn, is dit gedrag niet iets wat opeens bewonderingswaardig is.
Alle reacties Link kopieren
Weer eens met Samarinde. Mooi verwoord!!!
Sophiever schreef:
23-02-2020 00:49
Behalve in riooljournalistiek lees ik nergens dat ze het kosten wat kost willen behouden. Wel dat ze afstand gaan doen van de naam en dat ze vanaf het voorjaar commercieler willen worden. Maarja afzeiken om het zeiken is veel leuker.

En toch is er wel degelijk van alles vastgelegd qua merknamen, dat zijn gewoon feiten verder zou ik eens hun eigen verklaring lezen.

Dat laatste is weer compleet onnodig, waarom zo bozig? Ik zou me wat minder druk maken, doei ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar even hé; wie heeft eigenlijk bedacht dat het terug trekken uit de royal family allemaal het idee van Meghan was? Harry kan dit toch ook bedacht hebben en Meghan is daarin meegegaan?
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
23-02-2020 17:55
Weer eens met Samarinde. Mooi verwoord!!!
Idem!
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
23-02-2020 18:35
Maar even hé; wie heeft eigenlijk bedacht dat het terug trekken uit de royal family allemaal het idee van Meghan was? Harry kan dit toch ook bedacht hebben en Meghan is daarin meegegaan?

Gezamenlijk besluit naar ik aanneem.
Alle reacties Link kopieren
samarinde schreef:
23-02-2020 17:35
Dit ben ik allemaal met je eens. Toch praten we langs elkaar heen, lijkt het wel. Ik denk helemaal niet dat Meghan 'minder' is (in sociaal opzicht of qua intelligentie), ik denk gewoon dat zij als intelligente vrouw een baan heeft aangenomen die niet bij haar past - en dat had ze kunnen weten, sterker: ze wíst het ook, denk ik.

Meghan en Máxima zijn allebei leuke, slimme, sociaal-vaardige en mooie vrouwen die heel ver hadden kunnen komen zónder prins. Mét prins konden ze alleen nog veel en veel verder komen. Dat is Máxima ook gelukt, omdat ze gedisciplineerd is, en ambitieus, en bereid om zich te plooien naar de eisen van haar nieuwe rol. Meghan is het níet gelukt, omdat ze vooral met zichzelf en haar eigen ego bezig is. Dat maakt mij op zich helemaal niks uit, ik ken Meghan niet en gun haar een gelukkig leven, maar... ik heb wél mijn vraagtekens bij haar keuze voor Harry. Waarom ambieer je zo'n huwelijk, als je helemaal niet bereid bent om die rol - en alles wat erbij komt kijken - op je te nemen?

Dát is voor mij het interessante punt in deze discussie. Sociale achtergrond staat daar los van. Het heeft meer met zelfkennis te maken, denk ik. Een 36-jarige vrouw als Meghan moet toch van zichzelf weten wat haar gelukkig maakt? Máxima wist dat ze dit leven ambieerde, en dat ze in staat was om haar rol te spelen. Dat is ook een enorme prestatie - niet veel vrouwen hebben zoveel discipline, zelfinzicht, talent, flair, flexibiliteit en aanpassingsvermogen. Maar dat zijn wel de eigenschappen die nodig zijn voor de rol. Zoals ik het zie, is er bij Meghan gewoon iets heel erg mis gegaan tijdens de sollicitatierondes. Ze is ongeschikt, veel te eigengereid, dwars, eerzuchtig en egocentrisch om in de schaduw van de Queen en de Firm te kunnen functioneren.

En ja, ik denk dat Meghan dit zelf heel goed wist. Maar dat ze het tóch wilde, zielsgraag zelfs. En niet om de goede reden. Ze wilde het om de reden die nu langzaam duidelijk wordt: ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Je slaat de spijker op zijn kop.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 19:11
Je slaat de spijker op zijn kop.
Helemaal.
Ik denk dat ook meespeelt dat zij als Amerikaanse zonder enige klassieke afkomst, echt totaal geen benul had (en heeft) van wat de rol van een echte prinses van vlees en bloed inhoudt. Zij kent prinsessen alleen uit sprookjes. En daar is Harry dus ook enorm tekort geschoten, hij heeft haar kennelijk niet duidelijk gemaakt dat haar leven als royal geen Disney sprookje zou worden.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-02-2020 19:17
Helemaal. Ik denk dat ook meespeelt dat zij als Amerikaanse zonder enige klassieke afkomst, echt totaal geen benul had van wat de rol van een echte prinses van vlees en bloed inhoudt. Zij kent prinsessen alleen uit sprookjes. En daar is Harry dus ook enorm tekort geschoten, hij heeft haar kennelijk niet duidelijk gemaakt dat haar leven als royal geen Disney sprookje zou worden.

Dat is ook een fout van de koninklijke familie door Harry te snel te laten trouwen. Prinses Eugenie moest Harry zelfs voor laten gaan, omdat volgens protocol iemand die dichter bij de troon staat, voorgaat.

In plaats van het protocol te volgen hadden ze beter prinses Eugenie eerst laten trouwen en dan Harry een half jaar later. Meghan had dan met diverse leden van de koninklijke familie kunnen meelopen om zo een goed beeld te krijgen van wat er van haar verwacht werd.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
23-02-2020 19:21
Dat is ook een fout van de koninklijke familie door Harry te snel te laten trouwen. Prinses Eugenie moest Harry zelfs voor laten gaan, omdat volgens protocol iemand die dichter bij de troon staat, voorgaat.

In plaats van het protocol te volgen hadden ze beter prinses Eugenie eerst laten trouwen en dan Harry een half jaar later. Meghan had dan met diverse leden van de koninklijke familie kunnen meelopen om zo een goed beeld te krijgen van wat er van haar verwacht werd.
Denk je echt dat dat geholpen zou hebben? Ik denk dan eerder dat dat hele huwelijk niet door was gegaan. En misschien was dat ook maar beter geweest.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 19:25
Denk je echt dat dat geholpen zou hebben? Ik denk dan eerder dat dat hele huwelijk niet door was gegaan. En misschien was dat ook maar beter geweest.

Dat was in ieder geval eerlijker geweest naar Meghan. Ze hadden er dan voor kunnen kiezen om òf niet te trouwen, òf meteen een leven buiten op te bouwen. Dan was alle drama van de afgelopen tijd niet nodig geweest (van niemand dus).

Bij prinses Diana hebben ze ook niet lang genoeg gewacht. Bij Kate dan weer wel. Bij Meghan zijn ze wat mij betreft weer de fout ingegaan.
Hastadepasta18 schreef:
23-02-2020 18:35
Maar even hé; wie heeft eigenlijk bedacht dat het terug trekken uit de royal family allemaal het idee van Meghan was? Harry kan dit toch ook bedacht hebben en Meghan is daarin meegegaan?
Nee dat kan niet, dat moet van boze heks Meghan af komen. :-[
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
23-02-2020 19:32
Dat was in ieder geval eerlijker geweest naar Meghan. Ze hadden er dan voor kunnen kiezen om òf niet te trouwen, òf meteen een leven buiten op te bouwen. Dan was alle drama van de afgelopen tijd niet nodig geweest (van niemand dus).

Bij prinses Diana hebben ze ook niet lang genoeg gewacht. Bij Kate dan weer wel. Bij Meghan zijn ze wat mij betreft weer de fout ingegaan.
Ik denk zomaar dat Harry en Meghan zélf snel wilden trouwen. Binnen twee jaar was én de verloving én het huwelijk een feit. Als er iemand als schuldige aan te wijzen is, zijn het wel Harry en Meghan zelf. Wellicht ook is Meghan zelf de drijvende kracht daarachter geweest, want eenmaal de prins aan de haak geslagen, moest het huwelijk ook niet te lang wachten, want stel je voor dat hij zich bedenkt, dan gaat je eigen sprookje toch mooi in rook op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 19:37
Ik denk zomaar dat Harry en Meghan zélf snel wilden trouwen. Binnen twee jaar was én de verloving én het huwelijk een feit. Als er iemand als schuldige aan te wijzen is, zijn het wel Harry en Meghan zelf. Wellicht ook is Meghan zelf de drijvende kracht daarachter geweest, want eenmaal de prins aan de haak geslagen, moest het huwelijk ook niet te lang wachten, want stel je voor dat hij zich bedenkt, dan gaat je eigen sprookje toch mooi in rook op.


O ik denk zeker dat ze zelf ongeduldig waren. Maar de eerste zes in lijn van de troonopvolging hebben toestemming van de monarch nodig om te trouwen en laat Harry nu nummer zes zijn (ten tijde van de verloving zelfs vijfde), dus als majesteit slim was geweest had ze hen een half jaar laten wachten.
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
23-02-2020 20:02
O ik denk zeker dat ze zelf ongeduldig waren. Maar de eerste zes in lijn van de troonopvolging hebben toestemming van de monarch nodig om te trouwen en laat Harry nu nummer zes zijn (ten tijde van de verloving zelfs vijfde), dus als majesteit slim was geweest had ze hen een half jaar laten wachten.
Ik denk zomaar dat een half jaar geen verschil had uitgemaakt in het huidige drama.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 20:04
Ik denk zomaar dat een half jaar geen verschil had uitgemaakt in het huidige drama.

Misschien heb je gelijk. Maar als ik hoveling was geweest had ik voorgesteld om Meghan zonder Harry een paar keer te laten meelopen met prinses Anne, als oude rot in koninklijke taken. Als Meghan dan toch graag wilde kiezen voor dit leven, hadden we in ieder geval zeker geweten dat ze voldoende was voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-02-2020 20:04
Ik denk zomaar dat een half jaar geen verschil had uitgemaakt in het huidige drama.
Ik denk het ook niet. Ze moesten en ze zouden. Harry is ook geen licht hoor, en al helemaal bepaald geen nuchtere vent. Wat dat betreft lijkt hij precies op zijn moeder. Die was ook niet helemaal van deze wereld en leefde haar eigen sprookje. Althans, dat probeerde ze.
.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-02-2020 15:01
Het raakt me op geen enkele wijze emotioneel, als je dat er in leest, moet ik aan mijn formuleringen werken. Ik vind het vooral belangrijk even een ander geluid te laten horen. Het barst hier van de mensen die in elk flintertje informatie een bewijs zien dat Markle een kwade genius is, maar dezelfde flintertjes kunnen ook de andere kant op geïnterpreteerd worden.
Ik vind het vooral interessant waarom die negatieve kant gekozen wordt, maar wellicht is dat een beetje meta.
Het stel geeft zelf ook persberichten/verklaringen e.d. af en daar kun je wel degelijk het e.e.a. uit opmaken. Hoe bijvoorbeeld de Britse koningin geschoffeerd wordt. Ook het huilverhaal van Meghan in Afrika over hoe zwaar ze het wel niet had, laat zien dat ze er weinig van snapt. Net zoals ze niet begrijpt dat het nogal dom is om als zelfbenoemd milieuactiviste voor ieder onbenullig pleziertje van hot naar haar te vliegen. Je hebt dan voor een minder positief beeld van haar te krijgen niet eens een roddelpers nodig. Haar acties spreken immers voor zich.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
23-02-2020 20:48
Ik denk het ook niet. Ze moesten en ze zouden. Harry is ook geen licht hoor, en al helemaal bepaald geen nuchtere vent. Wat dat betreft lijkt hij precies op zijn moeder. Die was ook niet helemaal van deze wereld en leefde haar eigen sprookje. Althans, dat probeerde ze.
Hij oogt als een aardige man, hij is blijkbaar psychisch kwetsbaar en de royals staan vaak wel bekend als wat naïef en wereldvreemd. Er zijn wel wat verhalen over prins Charles bekend en zijn broer Edward maakt ook niet altijd de meest slimme keuzes. Dat moet ook haast wel als je ziet hoe beschermd ze worden opgevoed. Dan nog het trauma omtrent zijn moeder en de manier waarop zijn ouders in de pers naar voren zijn gebracht en je krijgt best een toxische mix.
Ik denk dat je in elk geval wel kunt stellen dat de zonen van Beatrix en Claus een stuk wereldser zijn opgegroeid dan de kinderen van Elizabeth en Philip. Die hele episode met Diana was toch enorm Middeleeuws, met een maagdelijk jong ding dat als een lam voor de slacht in een witte monsterjurk gepropt werd om maar adellijke kinderen te baren, bijvoorbeeld.
Betty_Slocombe schreef:
23-02-2020 22:45
Ik denk dat je in elk geval wel kunt stellen dat de zonen van Beatrix en Claus een stuk wereldser zijn opgegroeid dan de kinderen van Elizabeth en Philip. Die hele episode met Diana was toch enorm Middeleeuws, met een maagdelijk jong ding dat als een lam voor de slacht in een witte monsterjurk gepropt werd om maar adellijke kinderen te baren, bijvoorbeeld.
Sowieso verschilt het Britse koningshuis nogal van het Nederlandse, qua protocol en denk ook wel qua sfeer enzo. Kan me best voorstellen dat Máxima het in het Britse koningshuis een stuk zwaarder zou hebben gehad. Daarbij is de rol van Harry, als een soort reserveprins, ook een lastige rol. Máxima staat in het middelpunt van de belangstelling, terwijl het de bedoeling is/was dat Meghan min of meer in de schaduw van Kate zou staan. Dat moet je maar liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven