Entertainment alle pijlers

Rauwer

11-12-2014 22:06 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder dat hier nog geen topic over is. Het verhaal gaat verder, Tom is inmiddels 15.

Nu op NPO3
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Op tv lieten ze alleen maar zien dat hij bij vriendin groente at maar wie weet wat hij daar toegestopt/binnen krijgt.

Echt benieuwd of hij zich van moeder kan of wil losmaken en wat hij dan gaat doen. Terug naar de UK maar vriendinntje dan achterlaten in NL? Als ze nog verkering hebben althans.
Poep, wie heeft jou gescheten?
toen ze vroegen of hij wel eens stiekem iets van een kroketje at zei hij ja
Zit het weer te kijken en was vergeten wat een vervelend mens het is. Brrr....
Shit, heb ik het wéér gemist
Via npo app terug te kijken. Ooh, ik kan er echt niet over uit hoe vervelend mens ik,het vind. Gruwel
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 12 december 2014 @ 17:17:

toen ze vroegen of hij wel eens stiekem iets van een kroketje at zei hij jaIk hoop maar dat dat waar is en geen doorgestoken kaart van zijn moeder...
quote:NYC schreef op 12 december 2014 @ 20:16:

[...]

Ik hoop maar dat dat waar is en geen doorgestoken kaart van zijn moeder...Waarom doorgestoken kaart? Om te laten zien dat ze haar zoon echt vrij laat? Denk t niet
Dat vermoedde ik misschien. Of is ze daar te trots voor op hun leefwijze?
quote:NYC schreef op 12 december 2014 @ 09:58:

Dan nog zal moeders blijven beweren: Hij ziet er niet ongezond kinderlijk uit, de rest van de wereld ziet er ongezond lang en volwassen uit omdat ze vlees eten en melk drinken en daar zitten groeihormonen in... 1.40 is een volstrekt normale lengte voor een volwassen man.

Pff de uitzending is dus al twee jaar oud en weer voel ik diezelfde frustratie. Vooral die aandachtsgeilheid. Had iedereen gezegd: "Is goed, jullie doen maar" dan had ze hem op een dieet gezet van 1 glas water en 1 amandel per dag. Want de rest is ongezond. Gewoon puur om het onderwerp van gesprek te zijn. Denk ik dus.

Nou, inderdaad! Ze moet het helemaal zelf weten wat voor dieet ze aanhoudt, en dat ze haar kind zo wil laten eten, prima. Laat het wel zelf leren nadenken en kiezen, maar dat staat ze niet toe. Met die manier van eten durft ze haar kind niet naar school te laten gaan, omdat die levensstijl botst met andere scholieren. En dan murmelt ze er nog wat bij, dat ze het niet eens is met wat men op school leert. Mijn god zeg, stel je niet zo aan. Laat een kind gewoon deelnemen aan de schooltijd, en in je eigen tijd kun je een kind de normen en waarden meegeven, die jijzelf belangrijk vindt en waarvan je vindt dat de school daarin tekort schiet. Klaar. Maar nee hoor, maak er een hele strijd voor met Tom tussen alle partijen in als speelbal van haar heilige overtuiging van het kwade van 'het systeem'.

Het zal de kinderbescherming en de rechtbank niets interesseren wat ze hem voert, als ze maar gewoon normaal doet en niet tegen alles aan gaat schoppen. Maar ze blijft maar herhalen: wat als de overheid mijn kind dwingt om gekookt eten te eten, wat als de kinderbescherming mijn kind dwingt een biefstuk te eten? Guess what, dat deden ze niet. Dus haar gewenste situatie van het boksen tegen de overheid blijft uit, beide documentaires vecht ze vooral en alleen met zichzelf. Ten koste van haar twee zoons. Nou, bravo.
quote:NYC schreef op 12 december 2014 @ 20:23:

Dat vermoedde ik misschien. Of is ze daar te trots voor op hun leefwijze?

Ik denk te overtuigd en daardoor manipulatief. Ik krijg echt steeds de kriebels van haar. En ik geloof echt dat zij het echt gelooft.

Hoewel ik volgens mij in serie 1 een lege sinaasappel verse sap fles ergens zag staan.
quote:jippie55 schreef op 12 december 2014 @ 19:39:

Via npo app terug te kijken. Ooh, ik kan er echt niet over uit hoe vervelend mens ik,het vind. GruwelIk vond haar vooral eng. En die goeroe ook. Zoals ze samen op Tom in zaten te praten dat hij een heel bijzondere jongen was met een Taak op de wereld, of zoiets. Daar zit geen schroefje los, maar er is een hele gereedschapskist zoek.
quote:[messagemandarijntjes iit, ' om het te vieren'234,noline]jippie55 schreef op 12 december 2014 @ 21:00[/message]:

[...]

Hoewel ik volgens mij in serie 1 een lege sinaasappel verse sap fles ergens zag staan.

Mmmmjaaa... en dus? Is die sinaasappel dan eerst gekookt ofzo?

Ze deelt toch ook mandarijntjes uit, om 'het te vieren'?

In deze docu zit ze aan een stuk door smoothies oid te schenken uit zo'n fles.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 12 december 2014 @ 21:08:

[...]

Mmmmjaaa... en dus? Is die sinaasappel dan eerst gekookt ofzo?

Ze deelt toch ook mandarijntjes uit, om 'het te vieren'?

In deze docu zit ze aan een stuk door smoothies oid te schenken uit zo'n fles.

Als je zo RAW bent, ga je geen vers SAP uit de Ah drinken. Weet jij veel hoeveel suiker en andere dingen daaraan zijn toegevoegd?

Mandarijntjes komen trouwens volgens mij van de biologische boer
Tsja en kankerverwekkende broodkorsten

(Neem aan dat je weet dat het alleen sap mag heten als het puur vruchtensap is? Anders heet het nectar, of drink, of een andere fantasienaam) (en misschien ben je de boel gewoon aan het opjutten, kan ook )
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ze maakt zich trouwens zorgen om kankerverwekkende stoffen maar weet je wat ik dan zo raar vind? Dat ze er niet voor kiest om enkel producten vers bij de boeren van het land te gaan halen. Nu moeten er allerlei avocado's , dadels en chiazaden per vliegtuig naar NL worden gehaald.

Ik zou er veel meer bewondering voor hebben als iemand echt zelf een boerenbestaan zou gaan leven. Zelf je groenten kweken. Of je ze kookt of liever rauw eet moet je zelf weten. Eieren eten, heel af en toe een haantje of kip roosteren. Veel buiten zijn.

Maar de meest exotische fruitsoorten, noten en zaden eten omdat dat allemaal minder kankerverwekkend zou zijn? En dan in een grote stad gaan wonen? Dat snap ik niet.
quote:streepjessokken schreef op 12 december 2014 @ 21:55:

Tsja en kankerverwekkende broodkorsten

(Neem aan dat je weet dat het alleen sap mag heten als het puur vruchtensap is? Anders heet het nectar, of drink, of een andere fantasienaam) (en misschien ben je de boel gewoon aan het opjutten, kan ook )

Heb je het nou tegen mij?

Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat het SAP uit de Ah geen puur sap is? En ook niet het Appelsientje waar puur sap opstaat? Of ben je echt zo naïef?

En wil je mij niet berichten van opjutten? Dank u. Ik geef hier gewoon mijn mening. Ok?
Die vrouw is niet helemaal 100%. Maar ze liep wel voor zeg, noten en zaden en smoothies zijn nu helemaal in.
En ooo wat is hij schattig in de eerste documentaire! En oma is ook lief
Ze zegt ook in de eerste of tweede documentaire dat ze pioniers zijn, ergens heeft ze daar wel een punt.
quote:jippie55 schreef op 12 december 2014 @ 23:31:

[...]

Heb je het nou tegen mij?

Je snapt toch zelf hopelijk ook wel dat het SAP uit de Ah geen puur sap is? En ook niet het Appelsientje waar puur sap opstaat? Of ben je echt zo naïef?

En wil je mij niet berichten van opjutten? Dank u. Ik geef hier gewoon mijn mening. Ok?Er zijn een hoop dingen die ik niet geloof Maar wel dat een flesje vers sap van de ah puur sap is. En als er op een pak staat: puur sap, dat dat er dan ook in zit.
.
In de mango sap van cool best, zit meer sinaasappel dan mango.

Kipfilet voor op brood net even gecheckt en er zit selderij en caramel als kleurstof in en heeeeeeel veel e nummers.

Ergens mag er wel een soort voedselrevolutie komen, maar dat is weer een andere discussie.
Ja,er zit soms ander sap in dan op het pak staat. Bessensap is dan appelsap waar een bes doorheen gehaald is. Maar dat staat dan wel gewoon op de ingrediëntenlijst. Ik geloof niet dat er stiekem suiker wordt toegevoegd als er op het pak staat dat dat niet zo is.

Bij vleeswaren is het idd ook nuttig om het etiket te lezen. Laatst heb ik de ham bestudeerd in de super. In sommige soorten ham zit maar 80% vlees .
.
Zou dat kind als puber niet net zoals medepubers aan de kroketten en ander junkfood gaan? Of staat ie 24/7 onder strenge controle van zijn freaky ouders?
quote:impala schreef op 13 december 2014 @ 09:58:

[...]

Er zijn een hoop dingen die ik niet geloof Maar wel dat een flesje vers sap van de ah puur sap is. En als er op een pak staat: puur sap, dat dat er dan ook in zit.

Ik denk dat niet en heb mijn Alu-hoedje niet op

Er wordt tegenwoordig zoveel gesjoemeld met voedsel om het maar te kunnen verkopen. Maar het moet ook houdbaar zijn. Dan kan je er niet omheen dat er bepaalde e-nummers of suikers aan worden toegevoegd. Anders niet houdbaar. Als ik een smoothie maak met vers fruit en het daarna in de koelkast zet is het s avonds al een heel stuk mi der lekker, volgende dag al helemaal. Na twee dagen gooi ik het weg want niet te zuipen meer. Tenzij is er iets aan toe zou voegen
quote:jippie55 schreef op 13 december 2014 @ 23:56:

[...]

Ik denk dat niet en heb mijn Alu-hoedje niet op

Er wordt tegenwoordig zoveel gesjoemeld met voedsel om het maar te kunnen verkopen. Maar het moet ook houdbaar zijn. Dan kan je er niet omheen dat er bepaalde e-nummers of suikers aan worden toegevoegd. Anders niet houdbaar. Als ik een smoothie maak met vers fruit en het daarna in de koelkast zet is het s avonds al een heel stuk mi der lekker, volgende dag al helemaal. Na twee dagen gooi ik het weg want niet te zuipen meer. Tenzij is er iets aan toe zou voegenNa twee dagen heb je sterke drank. Had ik laatst met een smoothie die ik in de koelast had staan, helemaal vergeten. Als ik had doorgedronken was ik om een uur of zeven in de ochtend ladderzat geweest.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven