Rechtszaak Marco Borsato
vrijdag 31 oktober 2025 om 17:02
Ja klopt, moeder en dochter zijn telefonisch afgeluisterd en dat is die 500 uur. Dat zijn overigens niet gesprekken na de aangifte, maar na de verhoren bij de rechter-commissaris, hoorde ik de hoofdovj toevallig net zeggen in de herhaling van RTL Tonight. De politie heeft die wel allemaal beluisterd en daarover opgeschreven dat er niks belastends in werd verteld. Dat aangeefster en moeder zijn getapt, laat overigens wel zien dat het OM echt wel breed heeft willen kijken, ondanks de stelling van de verdediging dat er sprake is van tunnelvisie. Een slachtoffer tappen gebeurt minder makkelijk dan een verdachte tappen en dat het OM dat heeft gedaan, laat dus wel zien dat ze hun ogen heus niet helemaal hebben gesloten voor wat de verdediging zegt maar dat standpunt ook mee hebben genomen in het onderzoek.
vrijdag 31 oktober 2025 om 17:11
Echt enorm groot. Een vriendin van mij beschreef het ooit als nog een keer misbruikt worden, dat het zo voelt. En dan nog een keer aanwezig zijn in de rechtbank, dat was dan de derde ronde.Bontebok schreef: ↑31-10-2025 10:26Ik begrijp het wel. John vd Heuvel was hier al mee bezig. De stap voor slachtoffers naar de politie is enorm groot, zeker als de dader een bekend persoon is. Kijk maar wat het slachtoffer allemaal over zich heen krijgt. Natuurlijk stapt ze naar een persoon die ze wel vertrouwt. John vd Heuvel is een bekend persoon en knokt voor rechtvaardigheid. Ik snap wel dat je je daar beter bij voelt.
Het slachtoffer van mb krijgt er dan nog de online toorn van zijn fanbase en bak victimblaming overheen. Niet te doen voor een jonge meid bijna.
Aangifte doen van een zedenmisdrijf daar is veel moed en doorzettingsvermogen voor nodig. Helaas zijn er in Nederland geen speciale functionarissen die je begeleiden, zoals bijv in de uk .
De politie verzamelt bewijs en is er heel simpel gezegd niet om jou te troosten of te begeleiden. Vragen zijn technisch en zeer gedetailleerd van aard. En uiteraard ook zeer intiem.
vrijdag 31 oktober 2025 om 17:16
Ik hoop dat John v.d. Heuvel ook heeft gewaarschuwd voor dat scenario, ik vind het - ofschoon ik jouw toelichting begrijp - heftig. En ik hoop dat dat meisje uit eigen beweging aangifte heeft gedaan en niet onder druk van moeder. Ik heb me verder niet ingelezen in het hele verhaal, maar ik hoop van harte dat dat meisje voldoende los heeft kunnen komen van die dynamiek om haar leven te leiden zoals zij dat wil.meisje85 schreef: ↑31-10-2025 17:02Ja klopt, moeder en dochter zijn telefonisch afgeluisterd en dat is die 500 uur. Dat zijn overigens niet gesprekken na de aangifte, maar na de verhoren bij de rechter-commissaris, hoorde ik de hoofdovj toevallig net zeggen in de herhaling van RTL Tonight. De politie heeft die wel allemaal beluisterd en daarover opgeschreven dat er niks belastends in werd verteld. Dat aangeefster en moeder zijn getapt, laat overigens wel zien dat het OM echt wel breed heeft willen kijken, ondanks de stelling van de verdediging dat er sprake is van tunnelvisie. Een slachtoffer tappen gebeurt minder makkelijk dan een verdachte tappen en dat het OM dat heeft gedaan, laat dus wel zien dat ze hun ogen heus niet helemaal hebben gesloten voor wat de verdediging zegt maar dat standpunt ook mee hebben genomen in het onderzoek.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 31 oktober 2025 om 17:28
vrijdag 31 oktober 2025 om 17:30
Denk niet dat John dat heeft gedaan canis-felis, want dat schuurt al meer tegen beinvloeding aan. Immers, als je zegt dat ze mogelijk getapt kan gaan worden, is dat feitelijk ook een waarschuwing om maar niets meer via de telefoon te bespreken. En het is een opsporingsmethode, dus lijkt me niet dat John - als oud-politieman - haar over dit soort details van een opsporingsonderzoek heeft verteld.
En ja, tappen is heftig vanwege de inbreuk op de privacy. Daarom mag het OM dat ook niet eigenhandig beslissen, maar moet er toestemming zijn van een rechter-commissaris (onderzoeksrechter).
En ja, tappen is heftig vanwege de inbreuk op de privacy. Daarom mag het OM dat ook niet eigenhandig beslissen, maar moet er toestemming zijn van een rechter-commissaris (onderzoeksrechter).
vrijdag 31 oktober 2025 om 19:57
Ik las een reactie van een dame op een bericht op de Facebook van Story, dat ergens vroeger bepaald was dat een 15jarige een kind is. Maar dat we allemaal wel weten dat dat al lang niet meer het geval is.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, een op het oog ‘intelligente’ vrouw die dit uit haar strot krijgt
Ik kan er met mijn hoofd niet bij, een op het oog ‘intelligente’ vrouw die dit uit haar strot krijgt
Stiekem briljant. Maar vooral stiekem.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in