Entertainment alle pijlers

Rot op naar je eigen land (EO)

15-01-2015 17:25 513 berichten
In januari pas op de buis, maar nu al spraakmakend: ‘Rot op naar je eigen land’. In dit nieuwste programma van de Evangelische Omroep neemt presentator Dennis van der Geest, voormalig deelnemer aan ‘Op Zoek Naar God’ (rechts op de foto), mensen die fel tegen immigranten en vluchtelingen zijn mee naar vluchtelingenkampen, om het leven daar te ervaren.

Dit kunnen allerlei mensen zijn. “Zoals bijvoorbeeld PVV-stemmers,” vertelt EO-directeur Arjan Lock tegenover het Algemeen Dagblad. “Wij willen in een steeds sterker polariserende samenleving mensen confronteren hoe het is om vluchteling te zijn. We laten in dit programma de kandidaten een reis maken, die een vluchteling ook maakt.”

Deze reis kan met recht ‘realistisch’ genoemd worden. Zonder paspoort of telefoon en zonder een cent op zak zullen de deelnemers drie weken leven als een vluchteling. Een tocht vol angst, ontberingen, maar ook ingrijpende ontmoetingen. ‘Rot op naar je eigen land' is een Nederlandse remake van het succesvolle Australische format 'Go back to where you came from'. Deze serie werd eerder met de prestigieuze Rose D'or bekroond.

Ik zag net de promo van dit programma dat volgende week Dinsdag start en ik weet niet goed wat ik van het idee moet denken. In de reacties op de site staat een stukje dat een deelneemster afgehaakt is omdat ze er van uit was gegaan dat het een soort vakantiereisje zou worden en niet dat ze zelf als vluchteling moesten leven.
Alle reacties Link kopieren
En terecht! Het is schandalig dat we maar 6% opvangen! Da's om je kapot te schamen, we zouden er veel meer moeten herbergen.
Bovenstaand artikel is van september en de prognose voor het einde van 2014 is niet waar gebleken.
Here I am - now what are your other two wishes...
Drie beschaafde en redelijk intelligente en drie onbeschaafde en waarschijnlijk niet al te intelligente mensen in deze groep. Ik vind het ontzettend knap hoe de beschaafde mensen in deze groep toch steeds maar weer in dialoog probeerden te gaan en ze die plebs nog serieus bleven nemen ook. Ik had het allang opgegeven, zinloos gewoon.

Ik heb nog een kamer over, als ik me ergens kan aanmelden om een vluchteling in mijn huis op te nemen doe ik dat met alle plezier.

Ik hoef zelfs geen vergoeding voor kost en inwoning.
Kan iemand mij uitleggen wat er mis mee is om vluchtelingen een tijdelijke verblijfsvergunning te geven en terug te sturen als het in het land van herkomst veilig is? Dan hou je toch ruimte voor nieuwe vluchtelingen? Iedereen weet dan van te voren waar hij of zij aan toe is.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 januari 2015 @ 19:07:

Kan iemand mij uitleggen wat er mis mee is om vluchtelingen een tijdelijke verblijfsvergunning te geven en terug te sturen als het in het land van herkomst veilig is. Dan hou je toch ruimte voor nieuwe vluchtelingen? Iedereen weet dan van te voren waar hij of zij aan toe is.Daar is helemaal niks mis mee.
@Netniet, iemand voor niet al te intelligent uit maken alleen omdat hij of zij jouw mening niet deelt is wel heel erg kortzichtig. Blijkbaar voel jij je superieur aan menig medemens. Wel wat arrogant!
quote:ShamRock schreef op 25 januari 2015 @ 18:58:

Bovenstaand artikel is van september en de prognose voor het einde van 2014 is niet waar gebleken.Maar september 2015 is het nog niet waar het COA rekening houdt met een opvangcapaciteit van 48.000 asielzoekers.!
quote:diamond-gloss schreef op 25 januari 2015 @ 19:10:

[...]

Maar september 2015 is het nog niet waar het COA rekening houdt met een opvangcapaciteit van 48.000 asielzoekers.!Wat dan nog eens getallen zonder gezinshereniging zijn!

Kan iemand mij uitleggen wat er mis mee is om vluchtelingen een tijdelijke verblijfsvergunning te geven en terug te sturen als het in het land van herkomst veilig is? Dan hou je toch ruimte voor nieuwe vluchtelingen? Iedereen weet dan van te voren waar hij of zij aan toe is.Ze krijgen ook alleen maar een tijdelijke verblijfsvergunning.
quote:netniet schreef op 25 januari 2015 @ 19:02:

Drie beschaafde en redelijk intelligente en drie onbeschaafde en waarschijnlijk niet al te intelligente mensen in deze groep. Ik vind het ontzettend knap hoe de beschaafde mensen in deze groep toch steeds maar weer in dialoog probeerden te gaan en ze die plebs nog serieus bleven nemen ook. Ik had het allang opgegeven, zinloos gewoon.

Ik heb nog een kamer over, als ik me ergens kan aanmelden om een vluchteling in mijn huis op te nemen doe ik dat met alle plezier.

Ik hoef zelfs geen vergoeding voor kost en inwoning.

Je kunt je vast bij een AZC in de buurt melden en daar aangeven dat jij met alle liefde een gezin opvangt waar de gemeente niet direct een woning voor beschikbaar heeft.!

Kunnen die weer plaatsmaken voor een nieuw gezin wat opgevangen moet worden.!
quote:netniet schreef op 25 januari 2015 @ 19:02:

Ik hoef zelfs geen vergoeding voor kost en inwoning.Wat beschaafd van je zeg.
quote:diamond-gloss schreef op 25 januari 2015 @ 19:10:

[...]

Maar september 2015 is het nog niet waar het COA rekening houdt met een opvangcapaciteit van 48.000 asielzoekers.!In de praktijk blijkt het steeds weer een storm in een glas water te zijn.
quote:xxxlondon schreef op 25 januari 2015 @ 18:43:

[...]

Dat vind ik altijd het frapante. Juist mensen die zelf afhankelijk zijn van geld van anderen schreeuwen het hardst!Dan ben jij blijkbaar zo doof dat je mensen die onafhankelijk zijn van anderen niet hoort.

Kan iemand mij uitleggen wat er mis mee is om vluchtelingen een tijdelijke verblijfsvergunning te geven en terug te sturen als het in het land van herkomst veilig is? Dan hou je toch ruimte voor nieuwe vluchtelingen? Iedereen weet dan van te voren waar hij of zij aan toe is.Dat gaat niet lukken, want dan krijg je tegengeworpen dat ze hier geworteld zijn en dat hun kinderen alleen dit land kennen en dat ze de taal van het land van herkomst niet kennen (de vraag is hoe ze dan communiceren met hun ouders die alleen de taal van het land van herkomst kennen, maar ja) en dat ze hier naar school gaan. Dan krijg je allemaal Mauro's. Dus bezwaar na bezwaar na bezwaar (want steeds zogenaamd 'nieuwe' feiten), wat veel geld kost. Het kind mag dan uiteindelijk blijven, want het is allemaal zielig voor hem, en in zijn kielzog ook zijn gezin vanwege het recht op family life.
quote:diamond-gloss schreef op 25 januari 2015 @ 18:25:

[...]

Mensen zoals ik? wat een kapsones heb jij zeg.!

En nee ik ben geen Charlie hoe kom je er in godsnaam bij ik vond die protestmars daar in Parijs 1 grote hypocriete schijnvertoning met al die gasten die zelf bloed aan hun handen hebben en de mensenrechten in hun eigen land veelvuldig schenden maar daar met een schijnheilig porum meeliepen laat dat duidelijk zijn.!

En ja ik ben juist wél voor een verbetering van opvang in de regio.!

En nee een land als Italië en Griekenland waar de stroom asielzoekers nóg veel groter is kan het ook niet meer aan dus laten alle Europese landen gezamenlijk zorgen dat de opvang in de regio zoveel mogelijk verbeterd wordt.!Sorry, ik verwarde je inderdaad met Milna. Mijn excuses.
Am Yisrael Chai!
quote:ShamRock schreef op 25 januari 2015 @ 19:12:

[...]

Ze krijgen ook alleen maar een tijdelijke verblijfsvergunning.Die later in de meeste gevallen omgezet wordt.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 januari 2015 @ 19:19:

[...]

Die later in de meeste gevallen omgezet wordt.Dan zouden ze daar verandering in moeten brengen en wettelijk vast leggen dat vluchtelingen zolang als er oorlog in land van herkomst is ze hier mogen verblijven, na beeindiging van oorlog terug,en er duidelijk bij vermelden dat kinderen krijgen geen invloed zal hebben op de verblijfs status.
quote:milna schreef op 25 januari 2015 @ 19:18:

[...]

Dat gaat niet lukken, want dan krijg je tegengeworpen dat ze hier geworteld zijn en dat hun kinderen alleen dit land kennen en dat ze de taal van het land van herkomst niet kennen (de vraag is hoe ze dan communiceren met hun ouders die alleen de taal van het land van herkomst kennen, maar ja) en dat ze hier naar school gaan. Dan krijg je allemaal Mauro's. Dus bezwaar na bezwaar na bezwaar (want steeds zogenaamd 'nieuwe' feiten), wat veel geld kost. Het kind mag dan uiteindelijk blijven, want het is allemaal zielig voor hem, en in zijn kielzog ook zijn gezin vanwege het recht op family life.Daarom zou je van te voren de spelregels al duidelijk moeten maken, dus bij aankomst in Nederland. Ingeburgerd of geworteld zijn, mag dan geen reden meer zijn om toch te mogen blijven. Dat zijn de consequenties dan van het vluchten naar Nederland. We zijn nu echt gekke Henkie hier in Nederland.
quote:Pientjexxxx schreef op 25 januari 2015 @ 19:22:

[...]

Daarom zou je van te voren de spelregels al duidelijk moeten maken, dus bij aankomst in Nederland. Ingeburgerd of geworteld zijn, mag dan geen reden meer zijn om toch te mogen blijven. Dat zijn de consequenties dan van het vluchten naar Nederland. We zijn nu echt gekke Henkie hier in Nederland.
quote:milna schreef op 25 januari 2015 @ 19:18:

[...]

Dat gaat niet lukken, want dan krijg je tegengeworpen dat ze hier geworteld zijn en dat hun kinderen alleen dit land kennen en dat ze de taal van het land van herkomst niet kennen (de vraag is hoe ze dan communiceren met hun ouders die alleen de taal van het land van herkomst kennen, maar ja) en dat ze hier naar school gaan. Dan krijg je allemaal Mauro's. Dus bezwaar na bezwaar na bezwaar (want steeds zogenaamd 'nieuwe' feiten), wat veel geld kost. Het kind mag dan uiteindelijk blijven, want het is allemaal zielig voor hem, en in zijn kielzog ook zijn gezin vanwege het recht op family life.Mauro is slechts 1 die de publiciteit wist te halen. Ik zie dagelijks de vreemdelingenpolitie op lokatie die gezinnen afvoert, waaronder mensen die al minstens 7 jaar in Nederland verblijven. Ze gaan eerst naar een VBL en daarna vertrekken ze een paar dagen later naar land van herkomst.
quote:diamond-gloss schreef op 25 januari 2015 @ 18:46:

[...]

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... land.dhtml

Eind dit jaar zitten 30.000 asielzoekers in Nederlandse opvangcentra, een verdubbeling in een jaar tijd. Dat voorspelt immigratiedienst IND. In allerijl worden opvangplekken ingericht. Zoals in de IJsselhallen Zwolle.

Bij het COA kijken ze al verder dan de prognose van de IND en houden ze er serieus rekening mee dat de vluchtelingenstroom nog een jaar zo hevig blijft als nu. In dat geval zou er volgend jaar september capaciteit moeten zijn voor 48.000 vluchtelingen.

Ja, toedeledokie, wat dacht je dan? Er zijn meer dan 50 MILJOEN vluchtelingen op dit moment! En nee, dat zijn geen gelukszoekers, maar echte slachtoffers van echte oorlogen en echte genocides. Er zijn evenveel mensen ontheemd op dit moment als in WO II! En die mensen maken dezelfde gruwelijkheden mee als de vluchtelingen van destijds.

Als je naar dat aantal van 50 MILJOEN kijkt, dan is 48.000 vluchtelingen hier verdorie toch een schijntje? We zouden ons moeten schamen dat we niet meer mensen opvangen, gezien onze rijkdom.
Am Yisrael Chai!
quote:Pientjexxxx schreef op 25 januari 2015 @ 19:22:

[...]

Daarom zou je van te voren de spelregels al duidelijk moeten maken, dus bij aankomst in Nederland. Ingeburgerd of geworteld zijn, mag dan geen reden meer zijn om toch te mogen blijven. Dat zijn de consequenties dan van het vluchten naar Nederland. We zijn nu echt gekke Henkie hier in Nederland.Hoe kom je daar toch bij? Nederland krijgt om de haverklap een tik op de vingers van mensenrechtenorganisaties omdat we asielzoekers met grote regelmaat inhumaan behandelen en in strijd met internationale verdragen handelen. Bijvoorbeeld met minderjarige asielzoekers, die in Nederland zonder pardon eruit geknikkerd worden of gevangen worden gezet.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 25 januari 2015 @ 19:23:

[...]

Ja, toedeledokie, wat dacht je dan? Er zijn meer dan 50 MILJOEN vluchtelingen op dit moment! En nee, dat zijn geen gelukszoekers, maar echte slachtoffers van echte oorlogen en echte genocides. Er zijn evenveel mensen ontheemd op dit moment als in WO II! En die mensen maken dezelfde gruwelijkheden mee als de vluchtelingen van destijds.

Als je naar dat aantal van 50 MILJOEN kijkt, dan is 48.000 vluchtelingen hier verdorie toch een schijntje? We zouden ons moeten schamen dat we niet meer mensen opvangen, gezien onze rijkdom.

Welke rijkdom?, ik zie nergens rijkdom om me heen wel steeds meer mensen die in de armoe en daardoor in de problemen komen.

Het is heel erg wat die mensen overkomt echter ben ik wel een voorstander er van dat de mensen na de oorlog direct terug naar land van herkomst moeten, kunnen ze gelijk helpen om hun land weer op te bouwen.
quote:fashionvictim schreef op 25 januari 2015 @ 19:25:

[...]

Hoe kom je daar toch bij? Nederland krijgt om de haverklap een tik op de vingers van mensenrechtenorganisaties omdat we asielzoekers met grote regelmaat inhumaan behandelen en in strijd met internationale verdragen handelen. Bijvoorbeeld met minderjarige asielzoekers, die in Nederland zonder pardon eruit geknikkerd worden of gevangen worden gezet.Dat commentaar vind ik dus ook nergens op slaan! Als het hier echt zo inhumaan was, dan stonden ze niet met duizenden op de stoep.
Iedereen heeft natuurlijk een andere perceptie van 'armoe'. Ik vind dat we hier aardig rijk zijn hoor. Helemaal sinds ik ook een vluchtelingenkamp in Turkije heb bezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven