Sinterklaasjournaal
dinsdag 14 november 2017 om 18:31
maandag 12 november 2018 om 19:03
maandag 12 november 2018 om 20:06
Ik denk dat ik het meest enthousiast was thuis
Mijn oudste moet geloof ik even wennen aan dat het sinterklaasfeest weer komt (net Sint Maarten en periode met veel jarigen achter de rug). Mijn jongste brabbelt iets dat op Sinterklaas lijkt. Man heeft er helaas niet zoveel lol in als ik.
De grap over Mevrouw Koekoek die met molentjes loopt vind ik dan geweldig, man keek wat stoïcijns voor zich uit.
Oudste vond het wel rare pieten, maar snapte wel dat ze er raar uitzagen omdat ze nieuwe pieten zijn. Ik haakte erop in door te zeggen dat ze nog niet zo vaak door de schoorsteen gegaan waren. Zo is de roetveegpiet al uitgelegd en geaccepteerd.
Leuk dat de oude vertrouwde huispiet nog gewoon mee doet!
Mijn oudste moet geloof ik even wennen aan dat het sinterklaasfeest weer komt (net Sint Maarten en periode met veel jarigen achter de rug). Mijn jongste brabbelt iets dat op Sinterklaas lijkt. Man heeft er helaas niet zoveel lol in als ik.
De grap over Mevrouw Koekoek die met molentjes loopt vind ik dan geweldig, man keek wat stoïcijns voor zich uit.
Oudste vond het wel rare pieten, maar snapte wel dat ze er raar uitzagen omdat ze nieuwe pieten zijn. Ik haakte erop in door te zeggen dat ze nog niet zo vaak door de schoorsteen gegaan waren. Zo is de roetveegpiet al uitgelegd en geaccepteerd.
Leuk dat de oude vertrouwde huispiet nog gewoon mee doet!
maandag 12 november 2018 om 20:09
Volgens mij was dat Frank Lammers van de Jumbo reclames met o.a. Max Verstappen.Sabeltandcavia schreef: ↑12-11-2018 19:00Verder spotte ik die acteur uit de Plus-reclame waarvan ik even niet op de naam kan komen.
maandag 12 november 2018 om 20:40
maandag 12 november 2018 om 21:05
slim!Frietmetmayo schreef: ↑12-11-2018 20:40Oudste 8 en nog gelovig; tss kijk nou mam die pieten hebben pruiken op.
Zouden dat dan ook net als een hulpsinterklaas hulppieten zijn??
Jongste van net 6 hoorde dit aan en zegt; Yes dan zijn de echte pieten al in Nederland en kan ik mijn schoen dus al wel zetten!
Mijn oudste gelooft dit jaar niet meer. Ze vroeg van de zomer ineens of sinterklaas bestond. ik vroeg haar wat ze zelf dacht en toen zei ze dat ze dacht dat wij het cadeautje in de schoen deden. ik heb eerder altijd ontkend maar toen niet. ik was blij dat ze er in de zomer mee kwam en niet een week voor sinterklaas...
Mijn jongste gelooft nog heilig. er moest ook gelijk een boodschappenlijstje gemaakt worden met dingen voor Sint en Piet en het paard; suikerklontjes, wortels, koekjes, mandarijnen

daenerys79 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 21:05
Reden: schrijffout
Reden: schrijffout
0.11% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.

maandag 12 november 2018 om 21:10
De niet-gelovige was hier anders het meest happig op het kijken van het Sinterklaasjournaal!Maleficent schreef: ↑12-11-2018 19:14Mijn zoontje was ook weer helemaal blij, hij is nu 7 dus het is vast zijn laatste gelovige jaar. Eigenlijk best jammer.
maandag 12 november 2018 om 21:13
Frietmetmayo schreef: ↑12-11-2018 20:40Oudste 8 en nog gelovig; tss kijk nou mam die pieten hebben pruiken op.
Zouden dat dan ook net als een hulpsinterklaas hulppieten zijn??
Jongste van net 6 hoorde dit aan en zegt; Yes dan zijn de echte pieten al in Nederland en kan ik mijn schoen dus al wel zetten!
Dan is je 8 dus te oud om nog te geloven.
Mijn dochter zei helemaal niets en was gewoon verwonderd dat het weer was begonnen.

dinsdag 13 november 2018 om 09:20
Ik vond het weer leuk. En heerlijk die nieuwe pieten en de plaatjes en de betekenis er achter.
Vind dat ze dat elk jaar weer goed doen. De draak steken met een flink deel van de volwassenen en zonder dat de gelovige kindjes het door hebben.
En Hendrik H en Lotje Koekkoek en Piet Snot. Ik hou ervan.
Mijn kinderen van 5 en 11 zaten er ook meteen weer in. Fantastisch.
Vind dat ze dat elk jaar weer goed doen. De draak steken met een flink deel van de volwassenen en zonder dat de gelovige kindjes het door hebben.
En Hendrik H en Lotje Koekkoek en Piet Snot. Ik hou ervan.

Mijn kinderen van 5 en 11 zaten er ook meteen weer in. Fantastisch.

dinsdag 13 november 2018 om 12:20
dinsdag 13 november 2018 om 20:04
Die van mij kunnen net zo goed klokkijken als hun vader (die altijd overal te laat is) wordt opeens pijnlijk duidelijk. Gister om 18:30 “is het al zes uur?” En vandaag om 18:15 precies hetzelfde verhaal.Hertjehertje schreef: ↑13-11-2018 18:44Mijn kind blijkt ineens te kunnen klokkijken. Bij het eten zei ze ineens: kijk mam, het is bijna tijd voor Sinterklaas.
En op dat moment ben ik druk met twee kleuters laten eten en een baby tevreden houden, dus ik vergeet het zelf ook elke keer

Gelukkig kunnen we terugkijken op de tv

dinsdag 13 november 2018 om 22:27
Ik vind het ook echt knap hoe de makers van het sinterklaasjournaal elke keer weer een leuke verhaallijn weten te maken van alle ingewikkelde zaken die spelen, petje af. Ik ben blij dat het dit jaar niet meteen begin met zoiets spannends als de witte wieven van 2(?) jaar terug maar dat het meteen een leuke verhaallijn is met een klein beetje spanning over het late vertrek van de boot. Mijn 5 jarige kijkt vol enthousiasme (met mij er net zo enthousiast naast) en mijn net 3 jarige vindt het sinterklaasjournaal niks, maar zegt wel regelmatig: sinterklaas komt. Ze heeft geen idee wat dat dan is, maar het maakt het voor mijn oudste extra leuk dat zusje ook mee doet in de spanning.

dinsdag 13 november 2018 om 22:30
mendy schreef: ↑13-11-2018 22:27Ik vind het ook echt knap hoe de makers van het sinterklaasjournaal elke keer weer een leuke verhaallijn weten te maken van alle ingewikkelde zaken die spelen, petje af. Ik ben blij dat het dit jaar niet meteen begin met zoiets spannends als de witte wieven van 2(?) jaar terug maar dat het meteen een leuke verhaallijn is met een klein beetje spanning over het late vertrek van de boot. Mijn 5 jarige kijkt vol enthousiasme (met mij er net zo enthousiast naast) en mijn net 3 jarige vindt het sinterklaasjournaal niks, maar zegt wel regelmatig: sinterklaas komt. Ze heeft geen idee wat dat dan is, maar het maakt het voor mijn oudste extra leuk dat zusje ook mee doet in de spanning.
Nou ze keken hier wel echt heel bang ( de jongste echt, de oudste geacteerd) toen ze suggereerden met die kist dat Sinterklaas dood was. Maar dat was meer een seconden of 10.

Iemand trouwens al een Piet gezien op de pietenplaatjes? Ik geen een.

dinsdag 13 november 2018 om 22:36
Wat is het toch leuk hè?!
Voor kinderen die op school met de taal en spellingmethode STAAL werken; Sinterklaas speelt ook in een aantal instructiefilmpjes van deze methode.
Ik heb wel eens in een groep 5 gehad dat ik een paar opgetrokken wenkbrauwen zag tijdens zo’n instructiefilmpje in de sinterklaastijd..... ze herkende iets in een stem, maar konden het niet altijd plaatsen. Echt heel grappig om dat als leerkracht te zien.
Voor kinderen die op school met de taal en spellingmethode STAAL werken; Sinterklaas speelt ook in een aantal instructiefilmpjes van deze methode.
Ik heb wel eens in een groep 5 gehad dat ik een paar opgetrokken wenkbrauwen zag tijdens zo’n instructiefilmpje in de sinterklaastijd..... ze herkende iets in een stem, maar konden het niet altijd plaatsen. Echt heel grappig om dat als leerkracht te zien.
dinsdag 13 november 2018 om 23:04
Nou he, hier schrokken ze ook eventjesLucifer2018 schreef: ↑13-11-2018 22:30Nou ze keken hier wel echt heel bang ( de jongste echt, de oudste geacteerd) toen ze suggereerden met die kist dat Sinterklaas dood was. Maar dat was meer een seconden of 10.![]()
Iemand trouwens al een Piet gezien op de pietenplaatjes? Ik geen een.
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 14 november 2018 om 10:32
Hier ook nog een bijna 8 jarige die geloofd hoor. Wij kijken elke avond met het hele gezin naar het sinterklaasjournaal. M'n jongste is er het enthousiasts over. Hoe de pieten eruit zien hoor ik ze niet over. Alleen het jaar met de gekleurde Pieten heb ik ze erover gehoord, dat was toch wel anders zeg maar