Sinterklaasjournaal
dinsdag 14 november 2017 om 18:31

woensdag 14 november 2018 om 10:39
Ik vind alles prima. Witte pieten, gekleurde pieten, zwarte pieten, witte wieven en noem maar op maar die kist vond ik echt niet grappig. En dan die oven er achter.Lucifer2018 schreef: ↑13-11-2018 22:30Nou ze keken hier wel echt heel bang ( de jongste echt, de oudste geacteerd) toen ze suggereerden met die kist dat Sinterklaas dood was. Maar dat was meer een seconden of 10.![]()
Ik ben wel benieuwd wat er in die kist zit. Mijn oudste dochter denkt de staf. Zou een optie zijn.
Hoe zit dat met die pietenplaatjes die op iedere school worden bezorgd? Hier gaan ze er vanuit dat ze die op school krijgen.

woensdag 14 november 2018 om 11:04
Mijn oudste (7 jr en ik verdenk hem ervan dat hij stiekem niet meer gelooft) stond al weken te stuiteren bij het vooruitzicht van het Sinterklaasjournaal maar hij vind het niet leuk. Beide afleveringen wil hij héél graag zien maar toen het eenmaal bezig was zette hij het na 5 minuten weer af.
Ik weet niet of het komt omdat zijn geloof wankelt of juist vanwege het verhaal. Het begint meteen weer best spannend, met die kist en te laat vertrokken enzo. Waarom niet eerst gezellig en vrolijk beginnen, en dan pas iets engs/spannends?
Jongste (2 jr) snapt er geen biet van natuurlijk, veel te jong nog voor het sinterklaasjournaal. Hij weet wel wie sinterklaas en de pieten zijn, en dat die kadootjes en pepernoten komen brengen, maar dat sinterklaasjournaal vond hij maar eng en raar. Dus die laten we voortaan niet meer mee kijken (als grote broer het überhaupt nog wil zien).
Ik mis Jan Boerenfluitjes met zijn malle weer-spreuken. "Jan Boerenfluitjes maakt het weer leuk, met elke dag een gezellige spreuk". Die had van mij wel terug mogen komen! Daar hebben we vorig jaar zo mee gelachen.
Ik weet niet of het komt omdat zijn geloof wankelt of juist vanwege het verhaal. Het begint meteen weer best spannend, met die kist en te laat vertrokken enzo. Waarom niet eerst gezellig en vrolijk beginnen, en dan pas iets engs/spannends?
Jongste (2 jr) snapt er geen biet van natuurlijk, veel te jong nog voor het sinterklaasjournaal. Hij weet wel wie sinterklaas en de pieten zijn, en dat die kadootjes en pepernoten komen brengen, maar dat sinterklaasjournaal vond hij maar eng en raar. Dus die laten we voortaan niet meer mee kijken (als grote broer het überhaupt nog wil zien).
Ik mis Jan Boerenfluitjes met zijn malle weer-spreuken. "Jan Boerenfluitjes maakt het weer leuk, met elke dag een gezellige spreuk". Die had van mij wel terug mogen komen! Daar hebben we vorig jaar zo mee gelachen.
woensdag 14 november 2018 om 12:07
ik moest zo lachen om die kist! Mijn kinderen zeiden gelijk; is Sinterklaas dood?! En mijn man zei heel zacht op de achtergrond; dat zou eens tijd worden...Lucifer2018 schreef: ↑13-11-2018 22:30Nou ze keken hier wel echt heel bang ( de jongste echt, de oudste geacteerd) toen ze suggereerden met die kist dat Sinterklaas dood was. Maar dat was meer een seconden of 10.![]()
Iemand trouwens al een Piet gezien op de pietenplaatjes? Ik geen een.

En de kinderen; mama, waarom lach je nou?
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 14 november 2018 om 12:09
Haha, die oven was mij nog niet eens opgevallen. In die kist zit vast de pietenplaatjes verzameling van Sinterklaas!watdachtjehiervan schreef: ↑14-11-2018 10:39Ik vind alles prima. Witte pieten, gekleurde pieten, zwarte pieten, witte wieven en noem maar op maar die kist vond ik echt niet grappig. En dan die oven er achter.
Ik ben wel benieuwd wat er in die kist zit. Mijn oudste dochter denkt de staf. Zou een optie zijn.
Hoe zit dat met die pietenplaatjes die op iedere school worden bezorgd? Hier gaan ze er vanuit dat ze die op school krijgen.
Don't cry, buy a bag and move on.

woensdag 14 november 2018 om 15:13
Het was wel een manier geweest om van de zwarte pieten discussie af te komen.......daenerys79 schreef: ↑14-11-2018 12:07ik moest zo lachen om die kist! Mijn kinderen zeiden gelijk; is Sinterklaas dood?! En mijn man zei heel zacht op de achtergrond; dat zou eens tijd worden...![]()
En de kinderen; mama, waarom lach je nou?

woensdag 14 november 2018 om 18:21
Yessss! Jan Boerenfluitjes is terugggggg!
"Als er regen valt half november,
Dan is het twee weken later december"
Ik was iets té enthousiast geloof ik. Oudste zoon vroeg bezorgd of ik verliefd was op Jan Boerenfluitjes.
Zoon vond het trouwens ook leuk vandaag, hele aflevering gezien en vond hetjammer dat t afgelopen was.

"Als er regen valt half november,
Dan is het twee weken later december"

Ik was iets té enthousiast geloof ik. Oudste zoon vroeg bezorgd of ik verliefd was op Jan Boerenfluitjes.
Zoon vond het trouwens ook leuk vandaag, hele aflevering gezien en vond hetjammer dat t afgelopen was.
woensdag 14 november 2018 om 18:29
woensdag 14 november 2018 om 22:58
Vandaag 2 afleveringen gezien en heb echt moeten lachen. Importeurs die niks uitvoeren, ze kunnen er geen chocola van maken, de kinderen van het Oorlogspad in Loopgraven.
Ook leuk vond ik de verwijzing naar Albert Heijn (uit Zaandam oorspronkelijk) met die kinderen achter de dranghekken en 'op de kleintjes letten' en de plaatjesalbums van Verkade, ook uit de streek.
Dat de kinderen niet meer geloven maakt dat ik eindelijk hardop kan lachen en grapjes kan uitleggen, oudste vindt dat dan ook leuk.
Ook leuk vond ik de verwijzing naar Albert Heijn (uit Zaandam oorspronkelijk) met die kinderen achter de dranghekken en 'op de kleintjes letten' en de plaatjesalbums van Verkade, ook uit de streek.
Dat de kinderen niet meer geloven maakt dat ik eindelijk hardop kan lachen en grapjes kan uitleggen, oudste vindt dat dan ook leuk.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
donderdag 15 november 2018 om 14:09
Mevrouw Koekoek is Joke Tjalsma, speelt oa in Iep over dat vogelmeisje.Sabeltandcavia schreef: ↑12-11-2018 19:00Wat is Niels van der Laan leuk als hoofdpiet!![]()
Hij is ook al eens Sinterklaas geweest: https://youtu.be/xiSCQmufkR8 in De Kwis.
Verder spotte ik die acteur uit de Plus-reclame waarvan ik even niet op de naam kan komen en Hennie Huisman. Wie was die vrouw met de molentjes?
Geen klap van de molen en ook niet gek
donderdag 15 november 2018 om 14:13
Maarre Maarten Wansink obviously didn’t get the memo. Ooit, lees vijf jaar terug, dacht ik er nog anders over, maar inmiddels denk ik roetvegen way to go.
Back on topic - om verdere discussies te voorkomen - I

die woordgrappen. Die familie die aan het Oorlogspad in Loopgraven woont, veeg mij maar op!
En een andere discussie: mag Jan Boerenfluitjes niet elke dag op het journaal?
Back on topic - om verdere discussies te voorkomen - I
En een andere discussie: mag Jan Boerenfluitjes niet elke dag op het journaal?

donderdag 15 november 2018 om 19:16
Volgens mij moesten scholen ze wel aanvragen, geen idee of er kosten aan zaten. Heb begrepen dat het voor de leerkrachten veel werk is maar dat de kinderen het heel leuk vinden.
Vind het inderdaad ook stom dat ze zeggen dat alle scholen de plaatjes hebben want bij dochter op school hebben ze de plaatjes ook niet.
Vind het inderdaad ook stom dat ze zeggen dat alle scholen de plaatjes hebben want bij dochter op school hebben ze de plaatjes ook niet.
donderdag 15 november 2018 om 19:56
Geloof me. De ntr verstrekt ze niet gratis.Gatinmijnsok schreef: ↑15-11-2018 18:35Nee hoor. Wij hebben ze ontvangen en daar niets voor betaald. Wij hebben het pakket verder niet.
(Veel)Meer dán die plaatjes is het pakket ook niet.
donderdag 15 november 2018 om 20:00
Laat ik nou op de basisschool waar ik werk de organisatie van Sint doen. Wij bestellen het pakket niet en hebben twee weken terug de plaatjes, ongevraagd en gratis, ontvangen.
Wat ik van collega's van andere scholen hoor zijn er voor de groepen 3 en 4 leesplankjes bij en aparte opdrachten voor de kleuters.
donderdag 15 november 2018 om 21:14
En Hendrik Haan uit Koog aan de Zaan die zijn water uit de Zaan ipv de kraan haalt 
Voor wie hem niet kent...

Voor wie hem niet kent...
donderdag 15 november 2018 om 22:17
Dit filmpje wordt nu gedeeld op LinkedIn
Burgemeester Jan Hamming belt met Sinterklaas: https://youtu.be/reKB6iA_hG4

Burgemeester Jan Hamming belt met Sinterklaas: https://youtu.be/reKB6iA_hG4
Ik vind hier dingen van.