Sinterklaasjournaal
dinsdag 14 november 2017 om 18:31

vrijdag 17 november 2017 om 14:31
Ik vind het al gek dat een 8-jarige nog gelooft. Die zit dan toch al in groep 5?watdachtjehiervan schreef: ↑17-11-2017 14:18Wat vind je briljant?
8 jaar is ook gekke leeftijd om er achter te komen. Ik zou het zelf alleen zo jammer vinden.

vrijdag 17 november 2017 om 14:45
Maar hoe kan dat? Die doen toch bijvoorbeeld surprises op school?
Ik vind het heel bijzonder. Wij hebben onze oudste afgelopen jaar de waarheid verteld, die zit nu ook in groep 5. Gewoon om het voor te zijn dat ze op school wat hoorde of als enige het niet zou weten. Lijkt me naar als je als enige het niet weet.
Ik vind het heel bijzonder. Wij hebben onze oudste afgelopen jaar de waarheid verteld, die zit nu ook in groep 5. Gewoon om het voor te zijn dat ze op school wat hoorde of als enige het niet zou weten. Lijkt me naar als je als enige het niet weet.

vrijdag 17 november 2017 om 16:56
Volgens mij was het Mark Tuitert. Die is wat fijner voor het oog.Promethium schreef: ↑17-11-2017 16:52Trouwens, een van de schaatsers van "de scheve schaats" was Bob de Jong toch?
vrijdag 17 november 2017 om 18:13
vrijdag 17 november 2017 om 18:17
vrijdag 17 november 2017 om 18:18

vrijdag 17 november 2017 om 18:42
En Dieuwertje heeft steeds contact met de boot, waarom roept ze dan vandaag niks?

vrijdag 17 november 2017 om 19:46
Ik heb mijn kind in groep 7 verteld dat Sinterklaas niet bestond en toen werd hij nog boos omdat hij mij niet geloofde. Al zijn vriendjes en klasgenootjes hadden hem ook al die jaren in de waan gelaten. Hij is verder heel intelligent en kan goed leren, maar op de een of andere manier slikte hij het Sintverhaal als zoete koek.

vrijdag 17 november 2017 om 19:49
Wat fijn.Pientjexxxx schreef: ↑17-11-2017 19:46Ik heb mijn kind in groep 7 verteld dat Sinterklaas niet bestond en toen werd hij nog boos omdat hij mij niet geloofde. Al zijn vriendjes en klasgenootjes hadden hem ook al die jaren in de waan gelaten. Hij is verder heel intelligent en kan goed leren, maar op de een of andere manier slikte hij het Sintverhaal als zoete koek.
Hier gaat dat niet zo, er wordt vanuit school ook al geïnformeerd of elk kind op de hoogte is vanwege het karakter van de viering in de bovenbouw.

vrijdag 17 november 2017 om 19:53
Vanwege de surprises in groep 7 heb ik het maar verteld. Hij heeft in ieder geval wel erg lang plezier gehad van de Sinterklaasmagie.

vrijdag 17 november 2017 om 19:54
Absoluut. En magisch vind ik het zelf stiekem nog een beetje. Zeker hoe wij het hier vieren, een landelijk geheim eigenlijk. Toch heel anders dan kerst in de VS bijvoorbeeld.Pientjexxxx schreef: ↑17-11-2017 19:53Vanwege de surprises in groep 7 heb ik het maar verteld. Hij heeft in ieder geval wel erg lang plezier gehad van de Sinterklaasmagie.

vrijdag 17 november 2017 om 19:54
Ik wist het helaas als één van de eerste uit mijn klas, door een pester die het leuk vond mij dat te vertellen (niet dat ik het geloofde, maar mijn moeder heeft het toen wel uitgelegd). Maar ik denk dat als niemand het mij ooit had verteld, dat ik nu nog steeds had geloofd.
Ik ben zo vreselijk naïef, ik geloof alles wat mensen mij vertellen. Volgens mij heeft dat niks met intelligentie te maken hoor, ik ben ook niet dom maar wel heel goedgelovig.

vrijdag 17 november 2017 om 20:04
Ze doen inderdaad aan surprises. Om sinterklaas te helpen.Cherilee schreef: ↑17-11-2017 14:45Maar hoe kan dat? Die doen toch bijvoorbeeld surprises op school?
En het zwerft hier al wel hoor door de klas. De een roept nog harder dat hij niet bestaat dan de ander maar dochter haalt haar schouders op en zegt gewoon dat iedereen gelooft wat je gelooft.
vrijdag 17 november 2017 om 20:09
Tssskkk, zijn telefoon zat in het koffertje dat overboord is geslagen. We opletten hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 17 november 2017 om 20:24
onze oudere gelovigen maken zich meer zorgen dan dochter van 4.
dochter vindt het gewoon allemaal spannend leuk,terwijl haar broers in de rats zaten.hen heb ik maar ingefluisterd dat het sinterklaasjournaal het sinterklaasfeest er een verhaaltje omheen maakt om de kinderen bij het sinterklaasfeest te betrekken en de tijd voor pakjesavond wat op te leuken.
grappig genoeg geloven ze ,ondanks deze opbiechting,nog heilig in de rest van het verhaal.zelfs zoon van 9,hoewel ik twijfel of die zich niet moedwillig van de domme houdt

Pientjexxxx
vrijdag 17 november 2017 19:46
Ik heb mijn kind in groep 7 verteld dat Sinterklaas niet bestond en toen werd hij nog boos omdat hij mij niet geloofde.

clueless17 wijzigde dit bericht op 17-11-2017 20:32
16.18% gewijzigd
vrijdag 17 november 2017 om 20:29
zoon van 9 zit in groep 5,en geloofd samen met ongeveer de helft van zijn klas nog.Pientjexxxx schreef: ↑17-11-2017 19:53Vanwege de surprises in groep 7 heb ik het maar verteld. Hij heeft in ieder geval wel erg lang plezier gehad van de Sinterklaasmagie.
zij doen ook surprises,met als verklaring van de juf dat ze de sint gaan helpen.
ik heb thuis gezegd dat kinderen in de bovenbouw buitenshuis geen kadootjes meer van sint krijgen,omdat het anders onbegonnen werk is voor de sint.