Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
fanatic schreef:
15-11-2017 18:23
Ja of ze gaan dit jaar laten zien dat de mannen die nu aan boord zitten straks verkleed zijn als piet....
Dit denk ik ook. Opent meteen de mogelijkheid om langzaam af te bouwen qua schmink.
Alle reacties Link kopieren
Jan Boerenfluitjes had dit jaar niet gehoeven voor mij. Die voegt voor mij weinig toe. Verder altijd een feestje om te zien. Geweldig in elkaar gezet met elk jaar weer een nieuw verhaal vol spannende momenten en ontknoping en voor de volwassenen elke keer weer leuk om de bn-ers te spotten en de woordgrapjes...geweldig
mendy schreef:
15-11-2017 21:12
Jan Boerenfluitjes had dit jaar niet gehoeven voor mij.
Mijn oudste dochter ligt elk jaar weer dubbel van het lachen om zijn flauwe spreuken, dus wat ons betreft fijn dat hij er weer was.

Kinderen houden ook gewoon van voorspelbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
15-11-2017 18:36
De mijne vonden dat vanaf ze keken met 3 geen van beiden eng. De jongste is bijna 5 en vind het leuk spannend. En de sint komt altijd aan. En iedereen hel0pt altijd als er echt wat mis gaat. Die kadootjes komen er wel.

Heel soms is er een kindje echt bang, die zijn er inderdaad.
Maar heel vaak ligt het ook aan hoe ouders ermee omgaan. Vind ik. ;)
Lekkere sneer! Ik heb ik weet niet hoe vaak gezegd dat het allemaal altijd weer goed komt, want het komt elk jaar goed. Je hebt er als ouder niet zo heel veel invloed op hoor. Net als een kind dat goed eet of slaapt, dat ligt echt niet aan de ouders. Maar dat merk je pas als je ineens een kind hebt dat anders reageert dan je gewend bent.
Gatinmijnsok schreef:
15-11-2017 21:24
Lekkere sneer! Ik heb ik weet niet hoe vaak gezegd dat het allemaal altijd weer goed komt, want het komt elk jaar goed. Je hebt er als ouder niet zo heel veel invloed op hoor. Net als een kind dat goed eet of slaapt, dat ligt echt niet aan de ouders. Maar dat merk je pas als je ineens een kind hebt dat anders reageert dan je gewend bent.

Vaak staat er. Niet altijd. Ik geef ook aan dat er kinderen zijn waar het echt spannend voor is.
Maar mijn ervaring in RL is dat de ouders vaak te veel mee gaan in zoiets, met averechts effect. Ik zeg nergens dat jij dat doet, Ik ken jou niet, ik noem je niet. Dus chill maar.

Gaan we nu weer gezellig napraten?
Alle reacties Link kopieren
Cherilee schreef:
15-11-2017 21:14
Mijn oudste dochter ligt elk jaar weer dubbel van het lachen om zijn flauwe spreuken, dus wat ons betreft fijn dat hij er weer was.

Kinderen houden ook gewoon van voorspelbaarheid.
Mijn zoon is 4 dus dan ligt dat inderdaad anders. Die snapt se grapjes nog niet (en ik vind de andere grappen leuk, maar die van Jan Boerenfluitjes..mwah)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo leuk!
Jammer dat Jochem Meyer er mee gestopt is.
Mijn dochter is 2 jaar geleden dik fan van Pietje Paniek geworden. Het was vorig jaar al bekend dat Jochem Meyer niet meer mee zou doen, en vond het zo sneu voor mijn dochter die telkens weer naar Pietje Paniek uit zat te kijken? Waar zou hij nou zijn? Waarom is hij niet mee?
En ze is het niet vergeten, want ze hoopt dat dit jaar Pietje Paniek er toch echt wel blij is.
Die vragen vind ik wat lastiger te beantwoorden aan kind dan de spanningsvragen.
Mijn dochter is nog vrij gemakkelijk gerust te stellen.
'Och jee, de pakjes vallen overboord, straks zijn er geen cadeautjes!' Die kan nog mooi omgebogen worden naar: 'gelukkig spoelen de pakjes aan en brengt iedereen ze naar het Pietenhuis, dan komt het vast goed!'
Alle reacties Link kopieren
Het is weer genieten geblazen zeg! Mijn zoon was erg verontwaardigd over al die gewone meneren op het schip. Hoe kunnen die nou toch kadootjes rondbrengen!
En wat was het echtpaar Kaandorp/Visscher leuk zeg, een paar jaar geleden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Janboerenfluitjes is de absolute favoriet van mijn achtjarige, en van haar vriendinnetjes. Ze lopen hem de hele dag te quoten, ben het nu alweer een beetje zat ;-). Zij gelooft overigens dit jaar voor het eerst niet meer, maar zet wel voor de zekerheid om 10 voor 6 de tv vast aan om niets te hoeven missen :)

Jongste (4) vindt het allemaal reuze leuk en spannend. Zij begint om 10 voor 6 te stuiteren en houdt daar pas lang na bedtijd mee op. Ik vind de Sinterklaastijd altijd erg gezellig, maar ben ook wel weer blij als straks de rust weer wederkeert.

Mijn kinderen missen Pietje Paniek ook! En ik ook. Ik hoop nog steeds dat hij weer terugkomt, desnoods gespeeld door een andere acteur. Leukste Piet ooit!
Vandaag stonden zo'n 100 leerlingen op het plein van de school van mijn kids in hun pauze te gillen naar een juf die de dijk op gestuurd was om pakjes te zoeken in de sloten om de school. Er waren er in de ochtend een paar gevonden nl.

:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Pietje Paniek was super grappig !!!

Janboerenfluitjes vind ik ontzettend grappig. Maar ook alle andere woordgrapjes
Pietje Paniek kijken mijn kinderen gewoon op Youtube, geen gemis hier tot nu toe.
Mijn zoontje (4) vroeg vanmorgen waar zwarte piet blijft. Ik vraag het me ook af...
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
16-11-2017 17:21
Mijn zoontje (4) vroeg vanmorgen waar zwarte piet blijft. Ik vraag het me ook af...
misschien spoelt er morgen ineens een koffer aan...
met schminkspullen...
mendy schreef:
15-11-2017 21:12
Jan Boerenfluitjes had dit jaar niet gehoeven voor mij. Die voegt voor mij weinig toe. Verder altijd een feestje om te zien. Geweldig in elkaar gezet met elk jaar weer een nieuw verhaal vol spannende momenten en ontknoping en voor de volwassenen elke keer weer leuk om de bn-ers te spotten en de woordgrapjes...geweldig
Absoluut mee oneens! Wat mij betreft schoppen we Sint en Piet eruit en maken we er gewoon het Jan Boerefluitjesjournaal van. Minder controversieel en wel zo gezellig.
Bumba1985 schreef:
16-11-2017 17:21
Mijn zoontje (4) vroeg vanmorgen waar zwarte piet blijft. Ik vraag het me ook af...
Ik denk dat die sowieso niet komt. ;)
vrouwjagersma schreef:
16-11-2017 19:45
Absoluut mee oneens! Wat mij betreft schoppen we Sint en Piet eruit en maken we er gewoon het Jan Boerefluitjesjournaal van. Minder controversieel en wel zo gezellig.
Nou dat hoeft ook weer niet maar hij is wel leuk. :-D
Ik miste gisteren een spreuk van hem.
Jan Boerefluitjes is geweldig! En de Dakkapel ook.

Maar alle verwijzingen naar de Elfstedentocht zijn voor mijn kind niet echt te volgen.

Zoon van 6 vindt het wel spannend maar niet zodanig dat hij er niet van kan slapen. Een paar jaar geleden wel, maar nu is hij niet meer zo snel gek te krijgen. En volgens mij gelooft hij niet meer zo hard als de afgelopen jaren... Wel ook pakjes gevonden rond school, dat is dan wel spannend natuurlijk! En de jongste is nog te klein om het echt mee te krijgen.

Vanmiddag had ik ze allebei in de fietskar op weg naar huis. Oudste las een boekje onderweg, jongste zat wat voor zich uit te zingen. Gilt de oudste ineens "SST! HET IS HIER EEN BI-BLI-O-THEEK!!!" precies op de toon van de bibliotheekdame :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poging gedaan om zoon van bijna 3 enthousiast te krijgen voor Sinterklaas en het het Sinterklaasjournaal. Hij vindt het nog niet heel boeiend, maar als er iets van Sint voorbij komt wordt ik direct opgehaald. Omdat mama zo vrolijk wordt van Sinterklaas :P
Alle reacties Link kopieren
Caro_22 schreef:
16-11-2017 20:40
Ik heb een poging gedaan om zoon van bijna 3 enthousiast te krijgen voor Sinterklaas en het het Sinterklaasjournaal. Hij vindt het nog niet heel boeiend, maar als er iets van Sint voorbij komt wordt ik direct opgehaald. Omdat mama zo vrolijk wordt van Sinterklaas :P

Leuk he die kleintjes, mijn jongste is net 3 en die vindt het ook zo interessant en spannend allemaal. en ze heeft er ook echt over nagedacht want als de cadeautjes niet allemaal aanspoelen, dan “gaat Sinterklaas gewoon nieuwe kopen” :-D :love:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zooooo jammer dat er geen Pieten zijn.

Mijn oudste (9) gelooft voor het eerst ook niet meer, maar zit zich helemaal op te winden over dat de cadeautjes in het water vallen en ook nog eens de koffer van de Sint.
“Lekker dan” was zijn reactie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Vierjarige vandaag over de vraag waar de Pieten waren: 'Ik denk dat ze gewoon op de boot zijn, maar dan in mensenkleren.'

Vond ik wel scherp.
Als die mannen op de boot straks de pieten zijn ben ik bang dat dat funest is voor mijn licht twijfelende dochter van net 8. Of het moet zijn dat ze weer zwart worden door het roet van de schoorsteen. Wat ik dan wel weer sterk vind omdat dat het oorsprongelijke verhaal is.
Ik vind het jammer dat de kinderen nog geen pieten hebben gezien. Ik heb het idee dat ze dat doen voor de kijkcijfers. Heel veel volwassenen willen toch zien hoe de pieten er dit jaar weer uit zien.

Hier vinden de oudste twee Jan boerenfluitjes top. Ze verzinnen zelf ook steeds spreuken die nergens op slaan. De jongste van 5 snapt de humor nog niet.
Ik vind 8 jaar geen rare leeftijd om achter de waarheid te komen. Als zo'n plotttwist al zou komen en dat ook echt wat zou uitmaken qua geloven. Alsof de klasgenootjes niet al zeggen dat hij niet bestaat.

Ik zou het briljant vinden... vind sowieso dat dit programma heel goed volwassenen kan plagen. En de 99% van de kinderen vinden het de bom, zijn niet bang en slikken gewoon alles. Echt alles wat ze maken en bedenken en veranderen door de jaren heen. Waarom zou dat nu ineens anders zijn?
Lucifermiauww schreef:
17-11-2017 11:14
Ik vind 8 jaar geen rare leeftijd om achter de waarheid te komen. Als zo'n plotttwist al zou komen en dat ook echt wat zou uitmaken qua geloven. Alsof de klasgenootjes niet al zeggen dat hij niet bestaat.

Ik zou het briljant vinden... vind sowieso dat dit programma heel goed volwassenen kan plagen. En de 99% van de kinderen vinden het de bom, zijn niet bang en slikken gewoon alles. Echt alles wat ze maken en bedenken en veranderen door de jaren heen. Waarom zou dat nu ineens anders zijn?
Wat vind je briljant?
8 jaar is ook gekke leeftijd om er achter te komen. Ik zou het zelf alleen zo jammer vinden :cry: .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven