Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
vrouwjagersma schreef:
14-11-2017 21:01
Maar het goede nieuws: Jan Boerefluitjes is weer terug. Aangezien ik een crush op Erik Dijkstra heb, is dat erg prettig.
Nu nog Eppo Zanik en het echtpaar Visscher/Kaandorp en ik ben tevreden.
Ja, die zijn ook zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, het sinterklaasjournaaltopic, bijna vergeten! Vandaag nog niet gezien, dus ook nog geen pieten en sint.
Eppo Zanik en Visscher/Kaandorp waren er vorig jaar niet bij volgens mij... :|
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Ja, Erik is leuk!
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een Sinterklaasjournaalbingo.

Komt de boot?
Boek kwijt
Staf kwijt
Jan en Helma Boel
Eppo Zanik
Pakjes kwijt
Sint kwijt
de digitale snelweg
P.O.D.
sleutel kwijt

Ben ik nog iets vergeten?
Ik vind hier dingen van.
Volg. Vooral omdat ik altijd bekend koppen zie en er dan noooit op kom wie dat nou ookalweer is. Dus ik hoop dat jullie hier elke dag schrijven welke BN-ers er nu weer voorbij gekomen zijn.
(echt he, ik was fan van Syb van der Ploeg en ik heb hem gewoon helemaal gemist. Dussss.)
Alle reacties Link kopieren
woezel85 schreef:
14-11-2017 20:49
Mijn dochtertje zag een Pakje in het water vallen met haar naam erop, daar was ze van overtuigd. Ze schrok er best van :-)
Die van mij zei precies hetzelfde!! :rofl:
En dat terwijl ze het hele gebeuren ergens al in twijfel begint te trekken, ze is 7.
Don't cry, buy a bag and move on.
Sabeltandcavia schreef:
14-11-2017 22:00
Tijd voor een Sinterklaasjournaalbingo.

Komt de boot?
Boek kwijt
Staf kwijt
Jan en Helma Boel
Eppo Zanik
Pakjes kwijt
Sint kwijt
de digitale snelweg
P.O.D.
sleutel kwijt

Ben ik nog iets vergeten?
Pakjes die aanspoelen
Grote boek dat aanspoelt
Pieten die alles proberen te verbergen voor Sint

O, en voor de ouders van jonge kindertjes: op vrijdag weten we zeker dat de boot aankomt. Ze hebben een jaar zo veel klachten gehad toen de boot achteruit ging varen, dat ze nu zorgen dat op vrijdag duidelijk is dat de boot op zaterdag aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet nog een belangrijke voor de bingo: pieten tellen met Huispiet!
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
14-11-2017 22:00
Tijd voor een Sinterklaasjournaalbingo.

Komt de boot?
Boek kwijt
Staf kwijt
Jan en Helma Boel
Eppo Zanik
Pakjes kwijt
Sint kwijt
de digitale snelweg
P.O.D.
sleutel kwijt

Ben ik nog iets vergeten?
Een vergeetachtige, slaperige of vage Sint
Amerigo kwijt
Piet met een probleem
Lokaal geschiedenisverhaaltje
Burgermeester
Tekening van kinderen ontvangen
daenerys79 schreef:
14-11-2017 22:33
Die van mij zei precies hetzelfde!! :rofl:
En dat terwijl ze het hele gebeuren ergens al in twijfel begint te trekken, ze is 7.
Ik kan jullie geruststellen; mijn middelste zoon van 6 zag duidelijk de eerste 2 letters van zijn naam op het te water geraakte pakje.
Is dat niet zielig voor de kinderen, al die dingen die misgaan en die cliffhangers? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen kijken? En vanaf welke leeftijd kunnen ze daar goed mee omgaan zonder spanningen of hun pakje niet in het water is gevallen?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
15-11-2017 09:14
Is dat niet zielig voor de kinderen, al die dingen die misgaan en die cliffhangers? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen kijken? En vanaf welke leeftijd kunnen ze daar goed mee omgaan zonder spanningen of hun pakje niet in het water is gevallen?
Ja, voor sommige kinderen is dat niet te doen. Er is niet 1 cliffhanger, maar tot 5 december aan de lopende band. Mijn oudste dochter trok dat niet. Niet slapen en constant in paniek. Dus keken we niet thuis, maar dan keken ze op school wel. Het werd voor haar pas echt leuk toen ze niet meer geloofde, ik heb nog steeds spijt dat we het haar niet eerder verteld hebben. De middelste was veel nuchterder, die zei dat het gewoon een film was, zag op haar derde al dat Piet geschminkt was en vond dat dan gewoon bij het beroep Piet horen.
Jammer dat het door school voor de oudste niet te ontwijken was, had haar veel stress bespaard.
Alle reacties Link kopieren
Ah het was dus wél Syb van der Ploeg. Ik twijfelde even :)

Mijn dochter is nog te jong om te kijken maar ik vraag me ook wel af of ze -als ze het gaat kijken- die spanningen wel aan kan.
Voor nu vind ik het wel leuk om te zien in elk geval. Wel jammer dat Jochem Meyer niet meer meedoet, ik vond Pietje Paniek altijd zo leuk :(
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
15-11-2017 09:14
Is dat niet zielig voor de kinderen, al die dingen die misgaan en die cliffhangers? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen kijken? En vanaf welke leeftijd kunnen ze daar goed mee omgaan zonder spanningen of hun pakje niet in het water is gevallen?
Mijn jongste is 9. Ze gelooft niet meer. En toch is ze bang dat het dit jaar echt niet goed komt met de pakjesboot :biggrin:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
15-11-2017 09:20
Ja, voor sommige kinderen is dat niet te doen. Er is niet 1 cliffhanger, maar tot 5 december aan de lopende band. Mijn oudste dochter trok dat niet. Niet slapen en constant in paniek. Dus keken we niet thuis, maar dan keken ze op school wel. Het werd voor haar pas echt leuk toen ze niet meer geloofde, ik heb nog steeds spijt dat we het haar niet eerder verteld hebben. De middelste was veel nuchterder, die zei dat het gewoon een film was, zag op haar derde al dat Piet geschminkt was en vond dat dan gewoon bij het beroep Piet horen.
Jammer dat het door school voor de oudste niet te ontwijken was, had haar veel stress bespaard.
Hier op school komt er een week voor de intocht een mail naar alle ouders met de vraag of er kinderen zijn die het heel spannend/eng vinden, zodat mochten die er zijn ze er rekening mee kunnen houden. Jammer dat de school van jouw dochter daar niet echt een draai aan probeert te geven.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
15-11-2017 09:14
Is dat niet zielig voor de kinderen, al die dingen die misgaan en die cliffhangers? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen kijken? En vanaf welke leeftijd kunnen ze daar goed mee omgaan zonder spanningen of hun pakje niet in het water is gevallen?
Die van mij zijn 3 en 4 en dit is het eerste jaar dat zij erop staan om het Sinterklaasjournaal te kijken. Maar dat is voor mij ook wel handig, ik ben de eindverantwoordelijke voor de lokale sinterklaasactiviteiten hier (intocht, activiteiten op school en de viering op 5 dec.), dus voor mij is het ook wel handig om op de hoogte te zijn van het verhaal.

Mijn driejarige is er wel mee bezig, maar kwam zelf al tot de conclusie dat er nog zeker wel twee pakjes op de boot liggen (een voor hem en een voor zijn broer :love: )
Alle reacties Link kopieren
In de Leeuwarder Courant wordt steeds geschreven over het Sinterklaasjournaal.

http://www.lc.nl/friesland/Recap-Sinter ... 60626.html

Maar misschien is dat alleen maar grappig als je hier in de buurt woont....
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 7 keek vanmorgen nog een keer naar de herhaling... hoor ik haar roepen: oh mijn god, dit gaat helemaal mis :rofl:
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
We hebben ook een jaar pakjesboot 13 gehad, die had elke keer pech onderweg en weet ik veel wat meer
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen mis ik de zwarte pieten wel een beetje..... zouden die nog in Spanje zitten 😎
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Sonnemaatje schreef:
15-11-2017 18:18
Ondertussen mis ik de zwarte pieten wel een beetje..... zouden die nog in Spanje zitten 😎
Ja of ze gaan dit jaar laten zien dat de mannen die nu aan boord zitten straks verkleed zijn als piet....
mijn dochter zei gelijk bij het zien van 1 van de mannen : Hey die is bekend, die speelt meester kikker !!!
Hier twee ongelovigen, maar voor het Sinterklaasjournaal blijven we met zijn vieren aan de buis gekluisterd. Bij de familie 'Dondert-in de Plomp'. In het Limburgse dorpje 'Uitgemergeld'. Wat een briljante scriptschrijvers daar. Een koninkrijk voor een middagje stage bij die gasten.

Voor de bingo:
Diewertje krijgt mysterieus telefoontje
verbinding met stoomboot verbroken
verbinding met pietenhuis verbroken
ongenode gast in pietenhuis
puinhoop in pakjeskamer
paniek, welk pakje is voor wie
overdosis zout in pepernotenbeslag
zieke piet wegens bovenstaande
zomerse taferelen op achtergrond
inpakpapier kwijt/ op
Sinterklaas gaat slapen
100 strak opgemaakte bedden in pietenkamer
Koffiekop schreef:
15-11-2017 09:14
Is dat niet zielig voor de kinderen, al die dingen die misgaan en die cliffhangers? Vanaf welke leeftijd laten jullie je kinderen kijken? En vanaf welke leeftijd kunnen ze daar goed mee omgaan zonder spanningen of hun pakje niet in het water is gevallen?
De mijne vonden dat vanaf ze keken met 3 geen van beiden eng. De jongste is bijna 5 en vind het leuk spannend. En de sint komt altijd aan. En iedereen hel0pt altijd als er echt wat mis gaat. Die kadootjes komen er wel.

Heel soms is er een kindje echt bang, die zijn er inderdaad.
Maar heel vaak ligt het ook aan hoe ouders ermee omgaan. Vind ik. ;)
felice71 schreef:
15-11-2017 11:23
Dochter van 7 keek vanmorgen nog een keer naar de herhaling... hoor ik haar roepen: oh mijn god, dit gaat helemaal mis :rofl:
:-D
Sonnemaatje schreef:
15-11-2017 18:18
Ondertussen mis ik de zwarte pieten wel een beetje..... zouden die nog in Spanje zitten 😎
Of ze slapen in het ruim want ze er sliep iemand volgens Sint en het word een allergaardje van mensen en allerlei soorten pieten. Of ze laten ze zien dat dat Pieten gewoon mensen in verkleedkleren zijn.

Ik vond het grapje over of Piet er was erg leuk. :-D
Al die volwassenen die elk jaar meer in spanning worden gehouden. Erg grappig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven