SongNameGame
maandag 13 december 2010 om 19:52
Nav de "ik zoek een liedje" topics, hier een spelletjes topic voor als je je verveelt.
Ik begin door een stuk tekst uit een liedje te noemen, en wie het snelst nummer/artiest erbij noemt mag het volgende liedje noemen.
Het is wel leuk als degene die de vraag stelt bij het quoten van het goede antwoord en daarmee de beurt doorgeven aan degene die als eerste was, even een youtubeje van het geraden liedje plakt, maar dat hoeft niet. Maar da's leuk want zo kan je elkaars muzieksmaak leren kennen en hoor je nummers die je anders nooit zo horen.
Ik heb nu even weinig inspiratie dus ik trap af met een nummer waar ik vanmiddag toevallig naar luisterde:
In comes the winter breeze
That chills the air and drifts the snow
And I imagine kissing you under the mistletoe
When springtime makes its way here
Lilac blooms reminds me of the scent of your perfume
Ik begin door een stuk tekst uit een liedje te noemen, en wie het snelst nummer/artiest erbij noemt mag het volgende liedje noemen.
Het is wel leuk als degene die de vraag stelt bij het quoten van het goede antwoord en daarmee de beurt doorgeven aan degene die als eerste was, even een youtubeje van het geraden liedje plakt, maar dat hoeft niet. Maar da's leuk want zo kan je elkaars muzieksmaak leren kennen en hoor je nummers die je anders nooit zo horen.
Ik heb nu even weinig inspiratie dus ik trap af met een nummer waar ik vanmiddag toevallig naar luisterde:
In comes the winter breeze
That chills the air and drifts the snow
And I imagine kissing you under the mistletoe
When springtime makes its way here
Lilac blooms reminds me of the scent of your perfume
Am Yisrael Chai!
woensdag 22 december 2010 om 22:38
Okee, doe ik, een makkelijke dan (denk ik):
Toen ik een kind was had ik eens koorts
Mijn handen voelden als twee ballonnen
Nu heb ik dat gevoel opnieuw
Ik kan het niet uitleggen, je zou het niet begrijpen
Dit is niet hoe ik ben
Ik ben *titel* geworden
Okee, okee
Alleen een klein speldeprikje
er zal geen ah-ah-ah meer zijn
maar je voelt je een beetje ziek
Toen ik een kind was had ik eens koorts
Mijn handen voelden als twee ballonnen
Nu heb ik dat gevoel opnieuw
Ik kan het niet uitleggen, je zou het niet begrijpen
Dit is niet hoe ik ben
Ik ben *titel* geworden
Okee, okee
Alleen een klein speldeprikje
er zal geen ah-ah-ah meer zijn
maar je voelt je een beetje ziek
woensdag 22 december 2010 om 23:04
Ik heb geen idee, maar wil alleen een liedje delen waar ik net tegenaan loop. Ik was op youtube op zoek naar Roberta Flack en vind ineens dit schattige, uberfoute filmpje uit 1974 dat mij doet denken aan oude films waar je blij van wordt het kerstgevoel van krijgt:
http://www.youtube.com/watch?v=XsRIbyZ5rqE
Am Yisrael Chai!
woensdag 22 december 2010 om 23:18
quote:fashionvictim schreef op 22 december 2010 @ 23:04:
Ik heb geen idee, maar wil alleen een liedje delen waar ik net tegenaan loop. Ik was op youtube op zoek naar Roberta Flack en vind ineens dit schattige, uberfoute filmpje uit 1974 dat mij doet denken aan oude films waar je blij van wordt het kerstgevoel van krijgt:
Aahhh lief! Erg leuk om Michael zo te zien.
YetiMan, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik weet het zo ook niet.
Aahhh lief! Erg leuk om Michael zo te zien.
YetiMan, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik weet het zo ook niet.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
donderdag 23 december 2010 om 08:55
donderdag 23 december 2010 om 09:56
quote:Confiture schreef op 23 december 2010 @ 08:55:
Het was zgn. Spoken Jazz (ja dat is serieus een genre) en in dit geval was het Yellow van Ken Nordine. Ik heb z'n album, en ik kan er de hele dag naar luisteren. Die man heeft zo'n fijne stem, dat het letterlijk niet uitmaakt wat hij zingt/zegt.
Hierbij dus: Yellow van Ken Nordine.Dat heb ik dus met het nummer a thousand kisses deep van Leonard Cohen (klik hier) hij doet ook half pratend, half zingend. Die donkere, sensuele stem daar kan ik ook heel lang naar luisteren.
Dit nummer komt van het album Ten New Songs en alle nummers daarvan zijn ontzettend goed.
By the rivers dark van hetzelfde album is ook zo mooi.
Het album hoorde ik voor het eerst toen ik in een intiem restaurantje in Stockholm zat te eten en was gelijk verkocht.
Het was zgn. Spoken Jazz (ja dat is serieus een genre) en in dit geval was het Yellow van Ken Nordine. Ik heb z'n album, en ik kan er de hele dag naar luisteren. Die man heeft zo'n fijne stem, dat het letterlijk niet uitmaakt wat hij zingt/zegt.
Hierbij dus: Yellow van Ken Nordine.Dat heb ik dus met het nummer a thousand kisses deep van Leonard Cohen (klik hier) hij doet ook half pratend, half zingend. Die donkere, sensuele stem daar kan ik ook heel lang naar luisteren.
Dit nummer komt van het album Ten New Songs en alle nummers daarvan zijn ontzettend goed.
By the rivers dark van hetzelfde album is ook zo mooi.
Het album hoorde ik voor het eerst toen ik in een intiem restaurantje in Stockholm zat te eten en was gelijk verkocht.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
donderdag 23 december 2010 om 12:35
Ik ken het niet maar ik ga het zo even luisteren. Ondertussen plaats ik even een nieuwe. 't is een ouwetje maar wel heel bekend
Ik lag in je armen
Denkend dat ik daar hoorde
Ik dacht dat het logisch was
Ik bouwde een schutting
Ik bouwde een thuis
Ik dacht dat ik daar sterk zou zijn
Maar ik was zo dom
Ik hield me aan de regels
Ik lag in je armen
Denkend dat ik daar hoorde
Ik dacht dat het logisch was
Ik bouwde een schutting
Ik bouwde een thuis
Ik dacht dat ik daar sterk zou zijn
Maar ik was zo dom
Ik hield me aan de regels
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)