Entertainment alle pijlers

SongNameGame

13-12-2010 19:52 2081 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav de "ik zoek een liedje" topics, hier een spelletjes topic voor als je je verveelt.

Ik begin door een stuk tekst uit een liedje te noemen, en wie het snelst nummer/artiest erbij noemt mag het volgende liedje noemen.

Het is wel leuk als degene die de vraag stelt bij het quoten van het goede antwoord en daarmee de beurt doorgeven aan degene die als eerste was, even een youtubeje van het geraden liedje plakt, maar dat hoeft niet. Maar da's leuk want zo kan je elkaars muzieksmaak leren kennen en hoor je nummers die je anders nooit zo horen.

Ik heb nu even weinig inspiratie dus ik trap af met een nummer waar ik vanmiddag toevallig naar luisterde:

In comes the winter breeze

That chills the air and drifts the snow

And I imagine kissing you under the mistletoe

When springtime makes its way here

Lilac blooms reminds me of the scent of your perfume
Am Yisrael Chai!
In den beginnen,

Oooh nee, lang daarvoor.

Toen licht besloot wie er in en buiten het spectrum hoorde.

Zat geel in de problemen.
het enige wat mij te binnen schiet is Yellow van Coldplay. Ik weet dat het niet goed is maar als ik geel lees krijg ik alleen dat liedje in mijn hoofd
Nee, hartstikke fout. Nog een poging of moet ik het verklappen?
Van mij mag je het verklappen, ik ga er niet uitkomen.
Wat mij betreft mag je het ook verklappen en YetiMan maak jij anders een nieuwe?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Okee, doe ik, een makkelijke dan (denk ik):

Toen ik een kind was had ik eens koorts

Mijn handen voelden als twee ballonnen

Nu heb ik dat gevoel opnieuw

Ik kan het niet uitleggen, je zou het niet begrijpen

Dit is niet hoe ik ben

Ik ben *titel* geworden

Okee, okee

Alleen een klein speldeprikje

er zal geen ah-ah-ah meer zijn

maar je voelt je een beetje ziek
Ik heb geen idee, maar wil alleen een liedje delen waar ik net tegenaan loop. Ik was op youtube op zoek naar Roberta Flack en vind ineens dit schattige, uberfoute filmpje uit 1974 dat mij doet denken aan oude films waar je blij van wordt het kerstgevoel van krijgt:

http://www.youtube.com/watch?v=XsRIbyZ5rqE
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 22 december 2010 @ 23:04:

Ik heb geen idee, maar wil alleen een liedje delen waar ik net tegenaan loop. Ik was op youtube op zoek naar Roberta Flack en vind ineens dit schattige, uberfoute filmpje uit 1974 dat mij doet denken aan oude films waar je blij van wordt het kerstgevoel van krijgt:

http://www.youtube.com/watch?v=XsRIbyZ5rqE

Aahhh lief! Erg leuk om Michael zo te zien.

YetiMan, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik weet het zo ook niet.
Oei, mijn inschatting van makkelijk is weer eens way off (of is het probleem gewoon dat tbl er even niet is ).

Even iets verlengen.
Dat zal het ongetwijfeld zijn, dat Tbl er even niet is...
Sorry Yeti ik weet het nog steeds niet.
Misschien dat Iwannalive het wel weet maar die is al even niet in dit topic geweest? En die kwam ik net tegen in een topic over geruite korte broeken...
Ik zat even tv te kijken, lekker zwijmelen bij Love Actually

Pink Floyd - Comfortably Numb
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Helemaal goed .
Het was zgn. Spoken Jazz (ja dat is serieus een genre) en in dit geval was het Yellow van Ken Nordine. Ik heb z'n album, en ik kan er de hele dag naar luisteren. Die man heeft zo'n fijne stem, dat het letterlijk niet uitmaakt wat hij zingt/zegt.

Hierbij dus: Yellow van Ken Nordine.
quote:Confiture schreef op 23 december 2010 @ 08:55:

Het was zgn. Spoken Jazz (ja dat is serieus een genre) en in dit geval was het Yellow van Ken Nordine. Ik heb z'n album, en ik kan er de hele dag naar luisteren. Die man heeft zo'n fijne stem, dat het letterlijk niet uitmaakt wat hij zingt/zegt.

Hierbij dus: Yellow van Ken Nordine.Dat heb ik dus met het nummer a thousand kisses deep van Leonard Cohen (klik hier) hij doet ook half pratend, half zingend. Die donkere, sensuele stem daar kan ik ook heel lang naar luisteren.

Dit nummer komt van het album Ten New Songs en alle nummers daarvan zijn ontzettend goed.

By the rivers dark van hetzelfde album is ook zo mooi.

Het album hoorde ik voor het eerst toen ik in een intiem restaurantje in Stockholm zat te eten en was gelijk verkocht.
Ik dacht, ik word zometeen voor gek uitgemaakt, maar jas houdt er dus ook wel van! Ik ga het gelijk downloaden! Klinkt goed!
Ik ken het niet maar ik ga het zo even luisteren. Ondertussen plaats ik even een nieuwe. 't is een ouwetje maar wel heel bekend

Ik lag in je armen

Denkend dat ik daar hoorde

Ik dacht dat het logisch was

Ik bouwde een schutting

Ik bouwde een thuis

Ik dacht dat ik daar sterk zou zijn

Maar ik was zo dom

Ik hield me aan de regels
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Abba: The winner takes it all
Helemaal goed.
En een nieuwe:

(Titel) mijn stropdas slaapt

en het combo is teruggegaan naar New York

en de juxebox moet pissen

Laatste woord kán ook iets anders betekenen, kwam er niet helemaal uit
ik heb hem gegoogelt maar nu weet ik het eindelijk. Was ook wel logisch dat ik het niet wist omdat ik toen nog maar twee was. Wat een stem trouwens heel veel whiskey en errug zware shag vermoed ik
Ik heb 'em ook maar gegoogled. Wist het ook niet.
Ik gooi er een nieuwe in:

In de woestijnen van Sudan

En de tuinen van Japan

Van Milaan tot Yucatan

Iedere vrouw, iedere man.
zullen we een nieuwe indoen of wachten we even op de zegen van Cathal. ik ben haar op andere topics tegen gekomen dus is ze er nu ook nog misschien. JOEHOE cathel, waar ben je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven