Spoilertopic; Game of Thrones
zondag 6 april 2014 om 09:04

dinsdag 8 augustus 2017 om 15:30
Volgens mij enkel Unsullied. Heb het even na gekeken en ze zeggen enkel Unsullied.AnAppleADay schreef: ↑08-08-2017 15:25Waren de Dortraki niet al mee naar Casterly Rock? Of waren dat alleen de Unsullied?
Want dan waren ze natuurlijk dichtbij, op maar één of twee dagen afstand van Jaime (die ook vanuit CR is opgetrokken).
En een andere landingsplaats met de schepen, of je komt Euron tegen, of je galoppeert langs King's Landing.

dinsdag 8 augustus 2017 om 15:31
Ze zijn nog bij Highgarden, Bronn heeft het nog over een kasteel en Jamie kijkt om naar Highgarden waar ze nog geen km vandaan lijken te zijn.AnAppleADay schreef: ↑08-08-2017 15:27Of ze waren al vlakbij Kingslanding, dan zijn ze niet ver van Dragonstone...
dinsdag 8 augustus 2017 om 17:23
Ik vind het hele tijdsverloop wel een beetje lastig te volgen. Geen idee hoelang alles precies geduurd heeft. Geen idee hoelang Jon Snow voorbij de muur bij Mance Raider is geweest, of Ayra in Bravos etc. Of hoe veel jaar er nou precies voorbij is gegaan sinds de eerste aflevering. Ze varen in dezelfde aflevering van Dorne naar Westeros of rijden van Kingslanding naar High Garden of Winterfell.
Life is always rocky when you're a gem.
dinsdag 8 augustus 2017 om 17:29
Leg uit, want deze begreep ik niet.
En qua tijdverloop, kijk eens hoe volwassen Bran (en anderen) in de tussentijd geworden is (zijn).
Maar ik heb ook het gevoel dat ik (meer dan) de helft niet meekrijg hoor.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
dinsdag 8 augustus 2017 om 17:31
Ondanks alle fantasy elementen wast GOT redelijk realistisch toen ze nog de boeken volgden qua tijdsverloop, problemen in een huishouden, voorraden eten aanleggen etc.. dat wordt nu een beetje het raam uit gegooid vanwege bugettaire redenen/ omdat de makers bepaalde plotpunten hebben weggelaten en door het materiaal heen zijn etc..
Persoonlijk vind ik het erg jammer. Mij stoorden de rustige momenten met veel dialogen absoluut niet.
Het wordt er nu allemaal met een sneltreinvaart doorheen gejast
Persoonlijk vind ik het erg jammer. Mij stoorden de rustige momenten met veel dialogen absoluut niet.
Het wordt er nu allemaal met een sneltreinvaart doorheen gejast
dinsdag 8 augustus 2017 om 17:36
Dat is een quote van hemzelf. Bran zou dit niet moeten weten dus wat weet Bran nog meer over Littlefinger.
Het is duidelijk dat Bran nog niet alles heeft gezien want dan was Littlefinger meteen naar de beul gegaan lijkt me.
Tenzij Bran nu echt een emotieloze eikel is geworden dat het hem zelfs niet meee interesseert dat Littlefinger zijn vader er in heeft geluisd.
dinsdag 8 augustus 2017 om 17:43
De enige schaal qua lengte die ooit genoemd is, is dat de wall 100 leagues lang is. Dat is 300 miles ongeveer 480 km.
De reis van Westeros naar Kings landing, met een complete karavaan over de kingsroad zou dan al snel twee weken gaan duren. Kingslanding naar CasterlyRock is 10x zo ver qua afstand.
Al kon een goed getraind leger in die tijdsgeest toch al snel 50km per dag afleggen over goed onderhouden wegen. Ze houden het echter niet zomaar maanden vol.
De Dothraki ruiters zullen gewend zijn om juist over land te reizen ipv over wegen, en waarschijnlijk twee keer zo snel gaan gedurende langere tijd, dus 100km per dag, wanneer noodzakelijk.
De reis van Westeros naar Kings landing, met een complete karavaan over de kingsroad zou dan al snel twee weken gaan duren. Kingslanding naar CasterlyRock is 10x zo ver qua afstand.
Al kon een goed getraind leger in die tijdsgeest toch al snel 50km per dag afleggen over goed onderhouden wegen. Ze houden het echter niet zomaar maanden vol.
De Dothraki ruiters zullen gewend zijn om juist over land te reizen ipv over wegen, en waarschijnlijk twee keer zo snel gaan gedurende langere tijd, dus 100km per dag, wanneer noodzakelijk.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 8 augustus 2017 om 18:00

dinsdag 8 augustus 2017 om 18:31
De Iron Bank geeft Cersei 'a fortnight.' Het begin van de karavaan heeft King's Landing bereikt. Dat zou op zich kunnen kloppen. Jamie is nog dicht bij Highgarden, dat zie je in de laatste episode en hij merkt op dat de gehele karavaan wat dun over de gehele linie is geworden. Op zich vind ik dat deel ook niet storend. Het deel dat mij wel stoort is een horde wilden op paarden die ongezien langs de hoofdstad kunnen komen. Ze moeten er gezien het tijdsbestek vlak langs zijn gegaan, anders hadden ze het niet gehaald. Al zouden ze in de volgende aflevering maar een paar plat gebrande dorpen en uitgemoorde boerderijen laten zien, dan ben ik al wat blijer.jaw schreef: ↑08-08-2017 17:43De enige schaal qua lengte die ooit genoemd is, is dat de wall 100 leagues lang is. Dat is 300 miles ongeveer 480 km.

dinsdag 8 augustus 2017 om 20:41
Beetje late reactie, sorry, maar hier wordt het goed uitgelegd. http://www.ign.com/articles/2017/08/07/ ... -important
Ik ben wel heel erg benieuwd wanneer Bran z'n creepiness gaat gebruiken om eens wat info te delen, maar ik verheug me ontzettend op de Sansa/LittleFinger showdown. (Ik ga er voor het gemak even vanuit dat die komt, want Sansa wordt imho erg onderschat)
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:04
woensdag 9 augustus 2017 om 07:58
Mezcal schreef: ↑08-08-2017 20:41Beetje late reactie, sorry, maar hier wordt het goed uitgelegd. http://www.ign.com/articles/2017/08/07/ ... -important
Ik ben wel heel erg benieuwd wanneer Bran z'n creepiness gaat gebruiken om eens wat info te delen, maar ik verheug me ontzettend op de Sansa/LittleFinger showdown. (Ik ga er voor het gemak even vanuit dat die komt, want Sansa wordt imho erg onderschat)
Dank, leuker om de details mee te krijgen.
Ik vraag me vooral af of ze Bran wel gaan geloven, heeft hij bewijs van dat Jon eigenlijk een Targarian is?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

woensdag 9 augustus 2017 om 08:15
Hij heeft de geboorte van Jon gezien in een visioen, maar of er bewijs is? Misschien duwen ze hem wel in het vuur, en komt hij er ongeschonden uit, hij is al een keer eerder opgestaan
Wat betreft Sansa, in het begin van het seizoen had ze haar haar als Cersei, en afgelopen keer als Ned. (Arya ook trouwens) Het lijkt erop dat ze imiteren van wie ze leren.

Wat betreft Sansa, in het begin van het seizoen had ze haar haar als Cersei, en afgelopen keer als Ned. (Arya ook trouwens) Het lijkt erop dat ze imiteren van wie ze leren.
woensdag 9 augustus 2017 om 09:53
Geweldige aflevering. Tot nu toe gaan alle battle sequences me vrij snel vervelen (lijkt toch veel van hetzelfde), net als bij andere films, maar deze was echt geweldig. Niet heel handig van Dany om al die voorraden te verbranden inderdaad, en ik vond het ook niet slim om nog een keer terug te gaan toen ze wist van die kruisboog. Zij en de draken zijn waardevolle strategische dingen om nog eens in te kunnen zetten, en ze had de Lannisters volgens mij ook rustig kunnen laten uitbranden.
De communicatie die hierboven genoemd werd verbaast me trouwens niet. Ik heb op plekken in de wereld gewerkt/ gewoond waar geen kranten, tv of smartphones waren, en ik heb me er toen altijd over verbaasd hoe goed mensen op de hoogte waren van wat er speelde in de regio, of zelfs aan de andere kant van het land. Blijkbaar ging dat toch via mond-op-mond, mensen die vanuit de stad kwamen met handel, taxichauffeurs etc. Informatie was ook wel eens verhaspeld, maar dat is in GoT ook wel eens zo.
Wat ik niet zo goed snap is waarom Dany niet zelf zou gaan kijken al ze twijfelt aan de white walkers. Per draak ben je er zo toch? Of schat ik dan de afstand te klein en de kruissnelheid van een draak te hoog in?
De communicatie die hierboven genoemd werd verbaast me trouwens niet. Ik heb op plekken in de wereld gewerkt/ gewoond waar geen kranten, tv of smartphones waren, en ik heb me er toen altijd over verbaasd hoe goed mensen op de hoogte waren van wat er speelde in de regio, of zelfs aan de andere kant van het land. Blijkbaar ging dat toch via mond-op-mond, mensen die vanuit de stad kwamen met handel, taxichauffeurs etc. Informatie was ook wel eens verhaspeld, maar dat is in GoT ook wel eens zo.
Wat ik niet zo goed snap is waarom Dany niet zelf zou gaan kijken al ze twijfelt aan de white walkers. Per draak ben je er zo toch? Of schat ik dan de afstand te klein en de kruissnelheid van een draak te hoog in?

woensdag 9 augustus 2017 om 10:52

donderdag 10 augustus 2017 om 19:26
donderdag 10 augustus 2017 om 19:34
Er klopt zoveel niet aan GOT. Mij stoort het niet, ik laat me gewoon meenemen door het verhaal, de ontwikkelingen, de mooie plaatjes.strikjemetstippels schreef: ↑08-08-2017 18:31De Iron Bank geeft Cersei 'a fortnight.' Het begin van de karavaan heeft King's Landing bereikt. Dat zou op zich kunnen kloppen. Jamie is nog dicht bij Highgarden, dat zie je in de laatste episode en hij merkt op dat de gehele karavaan wat dun over de gehele linie is geworden. Op zich vind ik dat deel ook niet storend. Het deel dat mij wel stoort is een horde wilden op paarden die ongezien langs de hoofdstad kunnen komen. Ze moeten er gezien het tijdsbestek vlak langs zijn gegaan, anders hadden ze het niet gehaald. Al zouden ze in de volgende aflevering maar een paar plat gebrande dorpen en uitgemoorde boerderijen laten zien, dan ben ik al wat blijer.
Als je wilt dat alles klopt moet je Tolkien gaan lezen. Maar ja, die heeft er zijn hele leven over gedaan om alles (bijna) kloppend te krijgen, inclusief mythologie, talen, volkeren, namen, geografie... van de allergrootste lijnen tot in de kleinste details.
Jammer genoeg was hij nogal puriteins en komt er geen seks voor in zijn boeken

Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.