Entertainment alle pijlers

the ultimate dance battle!

02-03-2011 19:51 1837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw dansprogramma op de zondagavond vanaf 27 maart!

Met Dan Karaty Altijd leuk om naar te kijken.

Op rtl5, presentatie Lieke van Lexmond en een Belgische presentator!

Na pittige selectierondes krijgen alleen de meest opvallende dansers toegang tot de slopende campus waar ze wonen, eten, slapen en natuurlijk dansen tot in de kleine uurtjes. Uiteindelijk bereiken de 25 allerbeste dansers, verdeeld over vijf groepen, samen met hun choreograaf de liveshows. Allemaal hebben ze één doel voor ogen: de battle winnen! De prijs is maar liefst 25.000 euro voor de winnende choreograaf en 5.000 euro voor elke danser uit dit dream team. Daarnaast krijgen ze een contract om als dansact op te treden bij een high profile artiest.

Choreografen Laurent Flament (jazz), Isabelle Beernaert (modern), Shaker (hiphop), Rinus Sprong (ballet) en Koen Brouwers (latin/ballroom), die samen met Roemjana de Haan (latin/ballroom) een duo vormt, stellen na heftige voorrondes hun eigen dansgroep samen bestaande uit vijf dansers. Naast hun eigen stijl, moeten de choreografen ook dansen buiten hun bekende comfort-zone samenstellen. Kan een hiphop-choreograaf een modern stuk samenstellen en hoe wordt een hiphopdans van

een ballroom-choreograaf? Maar of zij hun eerst geselecteerde, favoriete dansers behouden, is nog maar de vraag. Wanneer een choreograaf een opdracht wint, krijgt hij/zij namelijk de kans om een gewilde danser uit één van de andere groepen weg te kapen. Voor de ene choreograaf komt zijn/haar dreamteam hierdoor steeds dichterbij, terwijl de andere ongewild een topdanser kwijtraakt.

Dan Karaty, bekend van o.a. 'So You Think You Can Dance': 'De kijker stapt echt in het wereldje van professionele dans, waar zenuwslopende audities, onderlinge strijd, afwijzingen en bloed, zweet en tranen part of the job zijn. 'The Ultimate Dance Battle' is geen show, het is een battle.'

Na de selectierondes beoordeelt Dan op de campus de groepschoreo's in verschillende stijlen. Tijdens de vier liveshows, waarbij de kijker elke week een choreograaf met zijn/haar danscrew naar huis mag sturen, is Dan juryvoorzitter. 'The Ultimate Dance Battle' brengt de kijker dit voorjaar een nieuwe, meeslepende show met danstalent van het hoogste niveau.

Wie kijkt en schrijft er straks mee??
For better and worse!!!!
Nu snap ik wel beter het rare commentaar van Isabel op Rinus; ze stikte waarschijnlijk gewoon van de zenuwen.
Nou na dit gedoe lijkt het me duidelijk wie er wint. Zo kan ik ook stemmen winnen. Wat een naaistreek dit. Ze verlaagt zichzelf wel erg nu.
Weet je, ik zit in een demoteam. En onze choreograaf vertikt het om mee te dansen op de grote shows he? Hij vindt het niet eerlijk naar ons toe, niet naar het publiek toe... 'als choreograaf en omdat ik bekender ben, kijken ze anders toch naar mij en het gaat om jullie'.

Isabelle heeft dat nog niet begrepen geloof ik.

Ik maak me er echt best boos om. Regels omzeilen, makkelijk een beetje stemmen binnenslepen zo, dat emotionele gezeik de hele tijd... en natuurlijk valt iedereen ervoor. BAH!

Manipulatief.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:kitty.elastic schreef op 29 mei 2011 @ 22:03:

ik heb spontaan nog een keer op rinus gestemdIk ook En ik stem eigenlijk nooit op zulke dingen.
Even los van dat ze meedanste, het was een super choreo!
Isabelle gaat winnen. duidelijk.
Net het stukje Rinus bliphop in hehaling: werkelijk het gaafste van vanavond. Rinus verdient echt om te winnen.
Ik ben ook voor Rinus.

Maar vond het wel leuk dat Isabel meedanste. Weer es wat anders. Snap dat de meningen daar over verdeeld zijn. Ze heeft zichzelf ook wel de centrale rol toebedeeld en dat vind ik een beetje stom.
quote:Gamayun schreef op 29 mei 2011 @ 22:03:

Weet je, ik zit in een demoteam. En onze choreograaf vertikt het om mee te dansen op de grote shows he? Hij vindt het niet eerlijk naar ons toe, niet naar het publiek toe... 'als choreograaf en omdat ik bekender ben, kijken ze anders toch naar mij en het gaat om jullie'.

Isabelle heeft dat nog niet begrepen geloof ik.

Ik maak me er echt best boos om. Regels omzeilen, makkelijk een beetje stemmen binnenslepen zo, dat emotionele gezeik de hele tijd... en natuurlijk valt iedereen ervoor. BAH!

Manipulatief.

Ik ben gewoon pissig weet je dat. Vind dat Rinus zich netjes gedroeg, ik zou haar even goed afgekraakt hebben.

Wat een naaistreek. Al dat gezeik over girl power.
Maar Rinus gaat niet winnen .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik vond het wel lachen dat ze meedeed, maar niet eerlijk naar team Rinus toe. Hoe dan ook, ik blijf voor team Rinus en heb op hem gestemd.
Tuurlijk wel. Rinus is de goedste. Vooral mentaal véél sterker dan Isabelle.
quote:SexNJaZz schreef op 29 mei 2011 @ 22:04:

Net het stukje Rinus bliphop in hehaling: werkelijk het gaafste van vanavond. Rinus verdient echt om te winnen.Ja idd maar hij gaat never nooit winnen, hij was vooraf al kansloos. Nu helemaal.
quote:Pippin schreef op 29 mei 2011 @ 22:02:

Nja, het stond de andere kootsjes ook vrij om mee te doen kennelijk en zij hebben het niet gedaan of kwamen er niet op.

Ze is los hoor. O. Mijn. God. Bust A Move

Neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat Rinus moet winnen.Er zit wel 20 jaar verschil in leeftijd tussen Rinus en Isabelle volgens mij. Rinus kan misschien niet meer zo makkelijk meedansen.
quote:Gamayun schreef op 29 mei 2011 @ 22:01:

Liezze, ik snap je vraag niet...

Oh, wil je echt dat ik er op terug kom?

Jij quote mij met dat verhaal over kennersoog enzo, vandaar mijn vraag, maar ik ben het halve programma aan het missen met dit gedoe, dus we kunnen het ook laten zitten.
hoe zal rinus zich nu voelen?
Ik voel me eenzaam in mijn liefde voor Isabelle...

Ik vind haar echt heel goed, vond het leuk dat ze meedanste op zich, wel jammer dat ze zichzelf zo'n grote rol gaf in het geheel.

Ik vraag me eigenlijk af, wat winnen ze eigenlijk? Wat winnen die dansers?
quote:SexNJaZz schreef op 29 mei 2011 @ 22:03:

Nu snap ik wel beter het rare commentaar van Isabel op Rinus; ze stikte waarschijnlijk gewoon van de zenuwen.De afgelopen weken danste ze niet mee en toen gaf ze ook raar commentaar.
Rinus i een echte professional met een zakelijke insteek. Slim van hem, en wss het beste voor de zaken in toekomst. Ballet is toch een apart wereldje waar zijn gedrag zeker goedkeurend ontvangen wordt. En wss is hij ook gewoon heel vriendelijk en wee hij dat hij niks opschiet met rot commentaar.
Ja en ik snap je vraag absoluut niet... maar goed .
Ik snap wel dat jullie het manipulatief vinden en dat is het wellicht ook wel. Isabel is natuurlijk ook een diva, want dit was een staaltje eigengeilerij waar je u tegen zegt. But I love it. Ik vind echt alles aan haar geweldig. En hoorde ik nou goed dat ze een hele stoot kinderen heeft?
Am Yisrael Chai!
quote:jaimie schreef op 29 mei 2011 @ 22:03:

Even los van dat ze meedanste, het was een super choreo!Ik vond juist dat ze super danste, maar de choreo vond ik niks. Rommelig en weinig origineel.
quote:fashionvictim schreef op 29 mei 2011 @ 22:08:

Ik snap wel dat jullie het manipulatief vinden en dat is het wellicht ook wel. Isabel is natuurlijk ook een diva, want dit was een staaltje eigengeilerij waar je u tegen zegt. But I love it. Ik vind echt alles aan haar geweldig. En hoorde ik nou goed dat ze een hele stoot kinderen heeft?Volgens haar FB heeft ze een zoon en een dochter.
vond het een super actie van Isabelle, heel creatief bedacht!

Denk juist dat het in haar nadeel werkt, veel mensen zullen medelijden met rinus hebben denk ik! Vind rinus en isabelle allebei super, maar overall vind ik Isabelle toch net iets beter....
quote:rogue_25 schreef op 29 mei 2011 @ 22:03:

Nou na dit gedoe lijkt het me duidelijk wie er wint. Zo kan ik ook stemmen winnen. Wat een naaistreek dit. Ze verlaagt zichzelf wel erg nu.Waarom? Rinus has dezelfde stunt uit kunnen halen en daar heeft ie niet aan gedacht. Waarom is iets geniaals uithalen direct een naaistreek? Snap ik oprecht niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven