Entertainment alle pijlers

The Walking Dead, seizoen 6 and beyond

11-08-2015 12:32 2962 berichten


Welkom in het nieuwste topic over The Walking Dead. A sanctuary for all, om te huilen, te lachen, te genieten en te zwijmelen over de lekkere manspersonen die deze geweldige serie rijk is





Let op: in principe volgen we het uitzendschema zoals die in Nederland wordt uitgezonden. Die loopt 24 uur achter op Amerika, dus als je streamt en de nieuwste aflevering al gezien hebt, geen spoilers aub!

Ook spoilers vanuit de comics worden niet op prijs gesteld.

Speculeren mag wel, maar gebruik je gezonde verstand en zet tekst desnoods in het wit en foto's verborgen achter een link als je niet zeker weet of je spoilert.



Klets gezellig mee. Of je nou een fan van het eerste uur bent of pas tijdens de Fox-marathon ingestapt bent, iedereen is welkom.

Hier de trailer van seizoen 6.

Hier een link naar het oude topic.

En hier een link naar het topic over Fear the walking dead.

quote:Liadan schreef op 27 oktober 2015 @ 19:33:

Starshine, misschien 1 plaatje in plaats van 2 (de rest plakken we wel in de rest van het topic ). De rest van de tekst is prima. De drie vragen erbij en voila.Prima, doe ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2015 @ 19:54:

[...]



Prima, doe ik.



Psssst. Daryl



Is het al maandag?
Oeps
Ok uitgebreide analyse (ik kijk nu voor de derde keer ):



-1e vraag: waar zitten ze nu ongeveer? Ik vond de begroeiing in het bos zo exotisch



-Moeilijke afweging voor Daryl. Ga je terug naar A om daar te helpen met het risico dat de horde ook in zijn geheel naar A gaat of niet? Elke keer realiseer ik me weer hoe moeilijk dingen kunnen zijn zonder moderne vormen van communicatie zoals telefoon. Je weet dat er iets aan de hand is, maar je weet niet wat. En je kunt er alleen achter komen door zelf te gaan kijken.



-Waarom denkt die knakker dat Rick ze het bos in heeft geleid om ze te laten sterven? Als zij sterven door een horde walkers dan sterft TF zelf ook In TA gaan nu dus meerdere geluiden op dat TF ze wil afmaken op een of andere manier. Maar als ze dat hadden gewild hadden ze het natuurlijk al lang kunnen doen. Alsof ze daarvoor een horde walkers nodig hebben



-Wederom: heel dom dat ze zich niet aan de ordes van Rick hebben gehouden. Dan was het misschien heel anders gelopen. Ze hadden gewoon door moeten lopen ondanks de verwondingen van enkelen. Als er een horde van duizenden walkers in de buurt is ga je niet ergens pauzeren om een wondje te verbinden. Zo erg vond ik die gebeten man niet bloeden. Hij zou daar niet door doodbloeden denk ik. Gaan ze daar fucking krukken willen maken voor iemand die in haar been geschoten is. Ze hadden nog beter kunnen proberen de gewonden in een gebouw ergens goed te verstoppen en dan later op te halen.



-Wbt sterven door een beet. Zou het kunnen dat er iets in het speeksel van de walkers zit dat de infectie zo heftig maakt dat je er aan overlijdt? Dat moet haast wel, anders zou iedereen al dood zijn door de hoeveelheden walkerbloed die ze op zich hebben gekregen (ook in situaties waarin ze zelf gewond waren dus bloed-bloed contact kon ontstaan). Hershels been is er bijvoorbeeld afgehakt met een bijl die even daarvoor in de hersenen van walkers zat.



-Michonne realiseert zich idd dat TF (misschien specifiek Rick) haar weer een echte "human" heeft gemaakt ipv een overlevingsmachine. Ik vroeg me trouwens wel af waarom ze haar originele afweermechanisme (2 walkers zonder onderkaak en armen achter je aan laten lopen) nooit gebruikt hebben. Erg gezellig is het niet, maar het werkte wel.



-Glenn weet eigenlijk zelf wel dat met Nicholas meegaan geen goed idee is. Achteraf sijpelt dat door de hele aflevering heen, dat er iets met Glenn en/of Nicholas gaat gebeuren. Daarom zonder hij zich af voordat ze samen op pad gaan en pakt hij het zakhorloge dat hij van Hershel gekregen heeft. Maarja, op dat moment zitten ze eigenlijk al als ratten in de val. En als je niks doet ga je zeker dood.



-Wat me opviel is dat "Insulation" op die wagen ook in de ondertiteling vertaald wordt. Dat doen ze niet bij elk woord dat ergens op staat.



-Het kan er bij mij nog steeds niet in dat de Wolves en TA niks van elkaars bestaan af weten tot nu.



-Wat is die michonne toch altijd een heerlijke koele kikker in crisissituaties



-Idd, als ik in een groep walkers terecht zou komen zou ik mijn laatste kogel voor mezelf bewaren. En de dood van de gebeten man verbaast mij ook. Ze staan er allemaal maar naar te kijken van achter dat hek. Geef die man een kogel in zijn hoofd! Ik was trouwens echt even bang dat dit het einde van Michonne was.



-De eventuele dood van Glenn. Ik wist het eigenlijk al toen er ook walkers van de andere kant van het hek kwamen. Ook als nicholas zichzelf niet neergeschoten had was het hopeloos. Zoals eerder gezegd zou ik het erg ongeloofwaardig vinden als Glenn dit overleeft. Ook als Nicholas op hem ligt. Walkers gaan hem niet opeten en Glenn dan netjes laten liggen. Ze liggen ook niet precies op elkaar, dus het kan haast niet dat Glenn niet op zijn minst gebeten wordt. En als hij er wel mee wegkomt zou me dat van de seriemakers echt een beetje tegenvallen. (Wat niet betekent dat ik het niet echt heel stom vind als Glenn dood gaat). Nu Glenn laten overleven gaat gewoon te ver.

Maar toegegeven, ze hebben die speculatie wel slim gecreëerd. Nicholas en Glenn hebben bijna een zelfde kleur t-shirt aan (hoewel Nicholas nog een jasje aan heeft) waardoor je niet 100% zeker kunt zeggen dat Glenn degene is die uit elkaar getrokken wordt. Maar als je heel goed kijkt, klopt het ook niet als nicholas er bovenop zou liggen. Daar ontbreekt de diepte voor. Ik weet het niet hoor :cri:



-Mooie scene erna. Perfecte muziek. Michonne weet dat het helemaal niet goed gaat.



-Wat was Ricks plan nou precies met die camper??? Horde de andere kant op leiden? Ik snap het niet... goed geacteerd wel die hele scene van Rick. Hij weet zich geen raad meer, en dat spat van het beeldscherm af. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Of hij krijgt de camper weer aan de praat, of misschien gaat hij heel stilletjes op het dak liggen en hoopt hij dat de horde hem voorbij loopt zonder de camper omver te lopen. Als ik die horde walkers zie weet ik niet of Daryl op de motor hem kan redden. Daryl rijdt zo ook recht de horde in. En dat zijn er te veel voor hem alleen met zijn kruisboog.





Volgende week dus iig iets over Morgan. Interessante keuze na de afgelopen 2 afleveringen.....



Waar kijken jullie the talking dead?
Alle reacties Link kopieren
Hier meldt zich ook een meelezer.

Dikke tranen over mn wang bij de valscene van Glenn.



Maar gelukkig weten jullie mij weer wat hoop te geven dat hij toch echt niet dood is.
Ik vind het trouwens heel jammer dat ik geen echte TWD fans in mijn irl heb. Man kijkt wel, maar heeft niet echt behoefte aan napraten ofzo.
WTF Norman Reedus...
quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 20:13:

Ok uitgebreide analyse (ik kijk nu voor de derde keer ):



-1e vraag: waar zitten ze nu ongeveer? Ik vond de begroeiing in het bos zo exotisch

vlakbij Washington

-Moeilijke afweging voor Daryl. Ga je terug naar A om daar te helpen met het risico dat de horde ook in zijn geheel naar A gaat of niet? Elke keer realiseer ik me weer hoe moeilijk dingen kunnen zijn zonder moderne vormen van communicatie zoals telefoon. Je weet dat er iets aan de hand is, maar je weet niet wat. En je kunt er alleen achter komen door zelf te gaan kijken.

klopt. De walkie talkies zijn al heel wat en vanuit A horen ze alleen die toeter en geweerschoten. Ik zou helemaal gek worden.



-Waarom denkt die knakker dat Rick ze het bos in heeft geleid om ze te laten sterven? Als zij sterven door een horde walkers dan sterft TF zelf ook In TA gaan nu dus meerdere geluiden op dat TF ze wil afmaken op een of andere manier. Maar als ze dat hadden gewild hadden ze het natuurlijk al lang kunnen doen. Alsof ze daarvoor een horde walkers nodig hebben

Aaron zei het al: fear shrinks the brain



-Wederom: heel dom dat ze zich niet aan de ordes van Rick hebben gehouden. Dan was het misschien heel anders gelopen. Ze hadden gewoon door moeten lopen ondanks de verwondingen van enkelen. Als er een horde van duizenden walkers in de buurt is ga je niet ergens pauzeren om een wondje te verbinden. Zo erg vond ik die gebeten man niet bloeden. Hij zou daar niet door doodbloeden denk ik. Gaan ze daar fucking krukken willen maken voor iemand die in haar been geschoten is. Ze hadden nog beter kunnen proberen de gewonden in een gebouw ergens goed te verstoppen en dan later op te halen.

[Vind ik ook [/b]

-Wbt sterven door een beet. Zou het kunnen dat er iets in het speeksel van de walkers zit dat de infectie zo heftig maakt dat je er aan overlijdt? Dat moet haast wel, anders zou iedereen al dood zijn door de hoeveelheden walkerbloed die ze op zich hebben gekregen (ook in situaties waarin ze zelf gewond waren dus bloed-bloed contact kon ontstaan). Hershels been is er bijvoorbeeld afgehakt met een bijl die even daarvoor in de hersenen van walkers zat.

ja dat is inderdaad niet helemaal consequent allemaal

-Michonne realiseert zich idd dat TF (misschien specifiek Rick) haar weer een echte "human" heeft gemaakt ipv een overlevingsmachine. Ik vroeg me trouwens wel af waarom ze haar originele afweermechanisme (2 walkers zonder onderkaak en armen achter je aan laten lopen) nooit gebruikt hebben. Erg gezellig is het niet, maar het werkte wel.

snap ik ook niet. Ik zou allang een pet walker hebben gehad



-Glenn weet eigenlijk zelf wel dat met Nicholas meegaan geen goed idee is. Achteraf sijpelt dat door de hele aflevering heen, dat er iets met Glenn en/of Nicholas gaat gebeuren. Daarom zonder hij zich af voordat ze samen op pad gaan en pakt hij het zakhorloge dat hij van Hershel gekregen heeft. Maarja, op dat moment zitten ze eigenlijk al als ratten in de val. En als je niks doet ga je zeker dood.



-Wat me opviel is dat "Insulation" op die wagen ook in de ondertiteling vertaald wordt. Dat doen ze niet bij elk woord dat ergens op staat.



-Het kan er bij mij nog steeds niet in dat de Wolves en TA niks van elkaars bestaan af weten tot nu.



-Wat is die michonne toch altijd een heerlijke koele kikker in crisissituaties



-Idd, als ik in een groep walkers terecht zou komen zou ik mijn laatste kogel voor mezelf bewaren. En de dood van de gebeten man verbaast mij ook. Ze staan er allemaal maar naar te kijken van achter dat hek. Geef die man een kogel in zijn hoofd! Ik was trouwens echt even bang dat dit het einde van Michonne was.

Wederom eensch

-De eventuele dood van Glenn. Ik wist het eigenlijk al toen er ook walkers van de andere kant van het hek kwamen. Ook als nicholas zichzelf niet neergeschoten had was het hopeloos. Zoals eerder gezegd zou ik het erg ongeloofwaardig vinden als Glenn dit overleeft. Ook als Nicholas op hem ligt. Walkers gaan hem niet opeten en Glenn dan netjes laten liggen. Ze liggen ook niet precies op elkaar, dus het kan haast niet dat Glenn niet op zijn minst gebeten wordt. En als hij er wel mee wegkomt zou me dat van de seriemakers echt een beetje tegenvallen. (Wat niet betekent dat ik het niet echt heel stom vind als Glenn dood gaat). Nu Glenn laten overleven gaat gewoon te ver.

Maar toegegeven, ze hebben die speculatie wel slim gecreëerd. Nicholas en Glenn hebben bijna een zelfde kleur t-shirt aan (hoewel Nicholas nog een jasje aan heeft) waardoor je niet 100% zeker kunt zeggen dat Glenn degene is die uit elkaar getrokken wordt. Maar als je heel goed kijkt, klopt het ook niet als nicholas er bovenop zou liggen. Daar ontbreekt de diepte voor. Ik weet het niet hoor :cri:



-Mooie scene erna. Perfecte muziek. Michonne weet dat het helemaal niet goed gaat.



-Wat was Ricks plan nou precies met die camper??? Horde de andere kant op leiden? Ik snap het niet... goed geacteerd wel die hele scene van Rick. Hij weet zich geen raad meer, en dat spat van het beeldscherm af. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Of hij krijgt de camper weer aan de praat, of misschien gaat hij heel stilletjes op het dak liggen en hoopt hij dat de horde hem voorbij loopt zonder de camper omver te lopen. Als ik die horde walkers zie weet ik niet of Daryl op de motor hem kan redden. Daryl rijdt zo ook recht de horde in. En dat zijn er te veel voor hem alleen met zijn kruisboog.

volgens mij de horde weer terug op de weg krijgen



Volgende week dus iig iets over Morgan. Interessante keuze na de afgelopen 2 afleveringen.....



Waar kijken jullie the talking dead?
quote:mama_lin schreef op 27 oktober 2015 @ 20:34:

WTF Norman Reedus...[afbeelding]Hij komt ook overal mee weg he
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2015 @ 20:36:

[...]



Hij komt ook overal mee weg he Het valt me daar wel ineens op dat hij strak blauwe ogen heeft!


Om de make-up foto goed te maken.
quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 20:13:



Maar toegegeven, ze hebben die speculatie wel slim gecreëerd. Nicholas en Glenn hebben bijna een zelfde kleur t-shirt aan (hoewel Nicholas nog een jasje aan heeft) waardoor je niet 100% zeker kunt zeggen dat Glenn degene is die uit elkaar getrokken wordt. Maar als je heel goed kijkt, klopt het ook niet als nicholas er bovenop zou liggen. Daar ontbreekt de diepte voor. Ik weet het niet hoor :cri:

Wat betreft dat shirt, lijkt het ook wel of ze dat expres hebben gedaan. Glenn's shirt is de hele aflevering dicht maar op de container is hij ineens open en dan hebben ze dus haast dezelfde shirts aan. Zie dit plaatje (sorry kan geen plaatjes plakken)

http://i.imgur.com/zwAHyqd.jpg



Dus de makers willen het in ieder geval verwarrend maken voor ons.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 20:30:

Ik vind het trouwens heel jammer dat ik geen echte TWD fans in mijn irl heb. Man kijkt wel, maar heeft niet echt behoefte aan napraten ofzo.Die van mij viel gister zelfs in slaap tijdens de aflevering
quote:bieno schreef op 27 oktober 2015 @ 20:50:

[...]



Die van mij viel gister zelfs in slaap tijdens de aflevering Mijn man is meer van de domme humor. Dit vindt hij al te eng (serieus).
Mijn vriendinnen snappen er niks van dat ik dit leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 20:30:

Ik vind het trouwens heel jammer dat ik geen echte TWD fans in mijn irl heb. Man kijkt wel, maar heeft niet echt behoefte aan napraten ofzo.Mijn man kijkt ook maar is volgens mij 1 minuut nadat het afgelopen is alweer met iets anders bezig en dan kom ik 3 uur later met alle theorieën van jullie en internet en heeft hij geen idee waar ik het over heb
Alle reacties Link kopieren
Haha nou mijn man volgt het normaal wel, maar echt het napraten ook niet. En verder ook niemand in de omgeving die het volgt.
Alle reacties Link kopieren
Haha Dolfje, zo gaat het hier ook ongeveer
+1 hier.

Man kijkt wel, maar is niet zo van de napraat (hoewel ik hem vandaag gedwongen heb Talking Dead te kijken en dat vond hij best leuk volgens mij, hoewel hij zich enorm verbaasde over hoe emotioneel Amerikanen zijn over Glenns vermeende dood.).

Collega's, vriendinnen en kennissen kijken niet, snappen het niet en zeggen alleen 'ieuw zombies'.

Ja en dan probeer je ze uit te leggen dat de hele serie een metafoor is over waar de grens van de beschaving ligt, maar dat is niet echt aan ze besteed

En Daryl vinden ze ook al niet lekker, ongelovelijk toch?



Man weet wel dat ik Daryl lekker vindt en maakt er ook grapjes over. Suggereerde bv om een Mrs. Daryl Dixon shirt te kopen, maar dat heb ik afgehouden. Ik fangirl genoeg dacht ik zo.
Alle reacties Link kopieren
Nog een variant op Glenn:

Hij is nog niet dood, wordt gered door een wonder (Enid steekt een lichtkogel af en de horde loopt de andere kant op?) en wij blij natuurlijk, maar dan blijkt hij toch wel gebeten te zijn en koorts te krijgen



Ik vind alle theorieën die ik hier lees mooi, ik denk zelf dat Glenn wel dood is.



Ik dacht ook even dat Michone dood ging op dat hek.



Vanavond heb ik trouwens de aflevering gezien dat Glenn en Maggie in woodbury onder druk worden gezet door Merle en de governor.

Michone is daar net bij de gevangenis aangekomen.
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de themesong als beltoon op mijn telefoon en iedere keer wacht ik weer hoopvol op iemand die opspringt en roept: 'HEEEEEE'. Maar nee..
Oeps
Alle reacties Link kopieren
Ahh fuck! Wat een kut aflevering zeg. Grrr ben er echt een beetje boos over
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Smaug ik heb hem ook erop gehad en werkelijk niemand die het herkende.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik kijken gezellig samen 😊

Hij kan de theorieën die ik hier lees en bij hem aandraag ook wel waarderen.

Verder kijken we samen waar voorraden te halen zijn, hij bedacht vandaag dat we naar de slager moeten voor scherpe wapens (na ZA). Puber vindt ons gestoord en peuter heeft het soms zelfs over det wokkers.
verdwaald op het nieuwe forum
Oh, maar fans in je omgeving is ook niet altijd tof hoor.

Ik had vorig jaar op het werk een stagiaire die keek, maar die snapte er ook geen ene hout van.

Die shipte ook nog eens Daryl en Beth, dus je snapt dat wij geen vrienden zijn geworden.

Ik kan veel hebben, niemand hoeft Caryl te shippen van mij. Al ship je Rickyl of Dichonne, allemaal goed, maar Bethyl,
Over de wond aan Rick's hand zegt Scott M. Gimple (producer van TWD) in een interview dit:



TVLINE | A few non-Glenn questions. What is the significance of the cut on Rick’s hand? It seemed to be bothering him a lot. Can you get infected by getting walker guts in an open wound?

It’s entirely possible, but we haven’t really gotten into it on the show.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven