Entertainment alle pijlers

The Walking Dead, seizoen 6 and beyond

11-08-2015 12:32 2962 berichten


Welkom in het nieuwste topic over The Walking Dead. A sanctuary for all, om te huilen, te lachen, te genieten en te zwijmelen over de lekkere manspersonen die deze geweldige serie rijk is





Let op: in principe volgen we het uitzendschema zoals die in Nederland wordt uitgezonden. Die loopt 24 uur achter op Amerika, dus als je streamt en de nieuwste aflevering al gezien hebt, geen spoilers aub!

Ook spoilers vanuit de comics worden niet op prijs gesteld.

Speculeren mag wel, maar gebruik je gezonde verstand en zet tekst desnoods in het wit en foto's verborgen achter een link als je niet zeker weet of je spoilert.



Klets gezellig mee. Of je nou een fan van het eerste uur bent of pas tijdens de Fox-marathon ingestapt bent, iedereen is welkom.

Hier de trailer van seizoen 6.

Hier een link naar het oude topic.

En hier een link naar het topic over Fear the walking dead.

In Talking dead was Yeun er natuurlijk niet en Chris Hardwick had daar een smoes over van: ja het was een heftige aflevering en dat wilden we als fans onder elkaar verwerken. Je moet daar geen andere dingen in zien hoor.'

Hardwick zegt trouwens dat hij ook niks weet en dat geloof ik wel, maar bovenstaande is natuurlijk BS van de bovenste plank.

Met fans onder elkaar verwerken, tssss.
En dan samen plaatjes van Daryl kijken
quote:tattou schreef op 27 oktober 2015 @ 21:41:

Ik heb trouwens nog wel een mooie man die mee gaat spelen in deel 2 van dit seizoen Starshine voor in de OP. Onee niet zoveel plaatjes meer in de OP... hmm jammer



Mag ik 'm hier spoileren dan? De acteur niet het personage?

vn mij wel, iemand anders een andere mening?



Ik plak in de OP een plaatje van heel TF, dat lijkt me het eerlijkst.

Kan helaas geen plaatje vinden van de hele cast.
quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 21:44:

En dan samen plaatjes van Daryl kijken

elke dag een film met Reedus bekijken



ik zag laatst een film waarin hij een klein rolletje had als creepy truckchauffeur. Op het lijf geschreven zeg ik je.

Je zou deze kunnen gebruiken

Maar die hadden we al zie ik nu ineens ^^
Reedusbehang in het huis van mij en dolfje!
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 27 oktober 2015 @ 21:48:

Maar die hadden we al zie ik nu ineens ^^
Oeps
quote:tattou schreef op 27 oktober 2015 @ 21:48:

Maar die hadden we al zie ik nu ineens ^^ja precies, ik wilde een ander behang deze keer.
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2015 @ 19:00:

Aan elke infectie kun je dood gaan. Vaak kan je lichaam het echter zelf opruimen, soms heb je er wat hulp bij nodig van medicijnen en soms zijn de bacteriën resistent tegen antibiotica. Dan heb je een probleem.

Herinneren jullie je T-dog nog? Hij haalde zijn arm open aan een stuk metaal en dat ging lelijk ontsteken. Dankzij Merles soa-medicatie overleefde hij.



Volgens mij is er een keer gezegd (door Jenner denk ik) dat de infectie van een walkerbeet onbehandelbaar was. Met een kras zou ik ook geen risico nemen en de boel uitsnijden.

Over tainted meat is nooit uitsluitsel gekomen.



Wut?



quote:Liadan schreef op 27 oktober 2015 @ 19:10:

[...]





Hoe bijten ze een een stuk uit je donder zonder kracht? Door kleding heen nota bene.



Bovendien liggen ze zo nu en dan behoorlijk te vechten met die Walkers. Voorbeeld: Rick in de seizoensfinale.Op 1 of andere manier lukt dat ze wel....Misschien een soort sterke "spier" aangedreven voor pure oerdrift. Maar die armen/handen hangen er maar een beetje bij vind ik. Alsof er geen leven in zit.
quote:mama_lin schreef op 27 oktober 2015 @ 19:35:

Geen probleem hier met de lengte van de OP.



OT, ik denk nog altijd dat het 'overlijden' van Glenn een gedachtendwaling is van Nicholas, omdat hij steeds 'afwezig' is. Ik denk dat je als kijker even meegenomen wordt in zijn dwaling. Ik blijf erbij dat Glenn niet dood is (yup, ontkenning)!Ik ook niet, want op pc Maar snap voor mobiel/tab gebruikers dat het even scrollen is.....
Goh er is er inderdaad geen te vinden, ik vond deze maar daar staan Deanna enzo weer niet op



ja die gaat het maar worden (alleen jammer dat Judith er niet op staat )
quote:Lovestar schreef op 27 oktober 2015 @ 22:08:

[...]





Wut?





ken je feiten!

T-Dog zit een beetje dood te gaan aan infectie en niemand kan antibiotica vinden. Dan komt Daryl terug:'Ooooh, hier heb je Merle's stash.' *graaft door zakje* 'Crystal meth heb je niet nodig. Hier doxycycline, dat nam Merle als hij weer eens een druiper had.'

quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 20:13:

Ok uitgebreide analyse (ik kijk nu voor de derde keer ):



-1e vraag: waar zitten ze nu ongeveer? Ik vond de begroeiing in het bos zo exotisch



-Moeilijke afweging voor Daryl. Ga je terug naar A om daar te helpen met het risico dat de horde ook in zijn geheel naar A gaat of niet? Elke keer realiseer ik me weer hoe moeilijk dingen kunnen zijn zonder moderne vormen van communicatie zoals telefoon. Je weet dat er iets aan de hand is, maar je weet niet wat. En je kunt er alleen achter komen door zelf te gaan kijken.



-Waarom denkt die knakker dat Rick ze het bos in heeft geleid om ze te laten sterven? Als zij sterven door een horde walkers dan sterft TF zelf ook In TA gaan nu dus meerdere geluiden op dat TF ze wil afmaken op een of andere manier. Maar als ze dat hadden gewild hadden ze het natuurlijk al lang kunnen doen. Alsof ze daarvoor een horde walkers nodig hebben



-Wederom: heel dom dat ze zich niet aan de ordes van Rick hebben gehouden. Dan was het misschien heel anders gelopen. Ze hadden gewoon door moeten lopen ondanks de verwondingen van enkelen. Als er een horde van duizenden walkers in de buurt is ga je niet ergens pauzeren om een wondje te verbinden. Zo erg vond ik die gebeten man niet bloeden. Hij zou daar niet door doodbloeden denk ik. Gaan ze daar fucking krukken willen maken voor iemand die in haar been geschoten is. Ze hadden nog beter kunnen proberen de gewonden in een gebouw ergens goed te verstoppen en dan later op te halen.



-Wbt sterven door een beet. Zou het kunnen dat er iets in het speeksel van de walkers zit dat de infectie zo heftig maakt dat je er aan overlijdt? Dat moet haast wel, anders zou iedereen al dood zijn door de hoeveelheden walkerbloed die ze op zich hebben gekregen (ook in situaties waarin ze zelf gewond waren dus bloed-bloed contact kon ontstaan). Hershels been is er bijvoorbeeld afgehakt met een bijl die even daarvoor in de hersenen van walkers zat.



-Michonne realiseert zich idd dat TF (misschien specifiek Rick) haar weer een echte "human" heeft gemaakt ipv een overlevingsmachine. Ik vroeg me trouwens wel af waarom ze haar originele afweermechanisme (2 walkers zonder onderkaak en armen achter je aan laten lopen) nooit gebruikt hebben. Erg gezellig is het niet, maar het werkte wel.



-Glenn weet eigenlijk zelf wel dat met Nicholas meegaan geen goed idee is. Achteraf sijpelt dat door de hele aflevering heen, dat er iets met Glenn en/of Nicholas gaat gebeuren. Daarom zonder hij zich af voordat ze samen op pad gaan en pakt hij het zakhorloge dat hij van Hershel gekregen heeft. Maarja, op dat moment zitten ze eigenlijk al als ratten in de val. En als je niks doet ga je zeker dood.



-Wat me opviel is dat "Insulation" op die wagen ook in de ondertiteling vertaald wordt. Dat doen ze niet bij elk woord dat ergens op staat.



-Het kan er bij mij nog steeds niet in dat de Wolves en TA niks van elkaars bestaan af weten tot nu.



-Wat is die michonne toch altijd een heerlijke koele kikker in crisissituaties



-Idd, als ik in een groep walkers terecht zou komen zou ik mijn laatste kogel voor mezelf bewaren. En de dood van de gebeten man verbaast mij ook. Ze staan er allemaal maar naar te kijken van achter dat hek. Geef die man een kogel in zijn hoofd! Ik was trouwens echt even bang dat dit het einde van Michonne was.



-De eventuele dood van Glenn. Ik wist het eigenlijk al toen er ook walkers van de andere kant van het hek kwamen. Ook als nicholas zichzelf niet neergeschoten had was het hopeloos. Zoals eerder gezegd zou ik het erg ongeloofwaardig vinden als Glenn dit overleeft. Ook als Nicholas op hem ligt. Walkers gaan hem niet opeten en Glenn dan netjes laten liggen. Ze liggen ook niet precies op elkaar, dus het kan haast niet dat Glenn niet op zijn minst gebeten wordt. En als hij er wel mee wegkomt zou me dat van de seriemakers echt een beetje tegenvallen. (Wat niet betekent dat ik het niet echt heel stom vind als Glenn dood gaat). Nu Glenn laten overleven gaat gewoon te ver.

Maar toegegeven, ze hebben die speculatie wel slim gecreëerd. Nicholas en Glenn hebben bijna een zelfde kleur t-shirt aan (hoewel Nicholas nog een jasje aan heeft) waardoor je niet 100% zeker kunt zeggen dat Glenn degene is die uit elkaar getrokken wordt. Maar als je heel goed kijkt, klopt het ook niet als nicholas er bovenop zou liggen. Daar ontbreekt de diepte voor. Ik weet het niet hoor :cri:



-Mooie scene erna. Perfecte muziek. Michonne weet dat het helemaal niet goed gaat.



-Wat was Ricks plan nou precies met die camper??? Horde de andere kant op leiden? Ik snap het niet... goed geacteerd wel die hele scene van Rick. Hij weet zich geen raad meer, en dat spat van het beeldscherm af. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Of hij krijgt de camper weer aan de praat, of misschien gaat hij heel stilletjes op het dak liggen en hoopt hij dat de horde hem voorbij loopt zonder de camper omver te lopen. Als ik die horde walkers zie weet ik niet of Daryl op de motor hem kan redden. Daryl rijdt zo ook recht de horde in. En dat zijn er te veel voor hem alleen met zijn kruisboog.





Volgende week dus iig iets over Morgan. Interessante keuze na de afgelopen 2 afleveringen.....



Waar kijken jullie the talking dead?



Ik vind je analyses zo geweldig Mat



1. Ergens richting Washington geloof ik....Want daar gingen ze volgens mij uiteindelijk allemaal naartoe toch?



2 Ik was denk ik ook terug gegaan......Met het risico voor Abraham en Sasha. In A zitten mensen die zich echt niet kunnen redden.



3. Dat is best een domme gedachte Maar het kan komen doordat ze afschieten een beetje te wreed is, plus dat het uitbreekt tot een gevaarlijk (vuur/wapen)gevecht waarbij ook mensen van TF om kunnen komen. Door de walkers heeft het een "natuurlijk" beleid zeg maar



4. Ik had ze ook achtergelaten......Wel "veilig" maar ze moeten nu zsm terug. Of wel meenemen en dan "oeps, ze zijn opgegeten door de walkers"



5. Dus je denkt specifiek door de beet zelf en speeksel? Zou kunnen. Maar ik denk nog steeds infectie. Een beet is nou niet echt netjes afgehapt ofzo. Bloedvaten en zenuwen worden geraakt. Bij Hershel hebben ze het afgehakt en direct dicht gebrand.



6. Het was niet meer nodig....Want ze kunnen zichzelf beschermen. En elke dode walker is een gevaar minder. Ik denk ook dat ze het meest "humaan" vinden om de walkers te gebruiken, want het zijn mensen geweest. In het geval van Michonne, was het een manier dat haar beste vriend en haar man bij zich te houden en ze haar toch soort van kunnen beschermen



7. Ik vraag mij het af. Glenn ziet volgens mij dat Nicholas echt veranderd is. En van de groep, misschien de beste die met hem mee kan. Die anderen waren te onervaren en waren alleen in de weg gelopen.



8.-



9. Zou kunnen.....Dat Alexandrië een beetje verscholen zat.Plus, de wereld is groot.....



10. Michonne is een sterke vrouw



11. Nah, ik wist wel dat Michonne het ging redden. En inderdaad, Michonnen had haar zwaard even door het hek moeten steken. Echt, om zo die arme man te laten lijden



12. Glenn is dood



13. Muziek was inderdaad prachtig



14. Volgens mij was het plan om de horde wat weg gelopen was weer terug te leiden. Te voet kan je helemaal niks en heel gevaarlijk. Door het geluid lopen de walkers met je mee.



Via Kodi of Netflix
quote:suus1982 schreef op 27 oktober 2015 @ 20:25:

Hier meldt zich ook een meelezer.

Dikke tranen over mn wang bij de valscene van Glenn.



Maar gelukkig weten jullie mij weer wat hoop te geven dat hij toch echt niet dood is.



Welkom!



En

Gecondoleerd met Glenn
quote:matroesjka_ schreef op 27 oktober 2015 @ 20:30:

Ik vind het trouwens heel jammer dat ik geen echte TWD fans in mijn irl heb. Man kijkt wel, maar heeft niet echt behoefte aan napraten ofzo.Samen speculeren is het leukst!! Dit voldoet op zich ook wel moet ik zeggen.
quote:Smaug schreef op 27 oktober 2015 @ 21:11:

Ik heb de themesong als beltoon op mijn telefoon en iedere keer wacht ik weer hoopvol op iemand die opspringt en roept: 'HEEEEEE'. Maar nee..NEE????! Die wilukook!
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2015 @ 21:45:

[...]



vn mij wel, iemand anders een andere mening?



Ik plak in de OP een plaatje van heel TF, dat lijkt me het eerlijkst.

Kan helaas geen plaatje vinden van de hele cast.Ik ben voor hele cast Of een coole foto van een heleboel, dat is ook goed.
quote:tattou schreef op 27 oktober 2015 @ 21:48:

Maar die hadden we al zie ik nu ineens ^^
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2015 @ 22:21:

[...]



ken je feiten!

T-Dog zit een beetje dood te gaan aan infectie en niemand kan antibiotica vinden. Dan komt Daryl terug:'Ooooh, hier heb je Merle's stash.' *graaft door zakje* 'Crystal meth heb je niet nodig. Hier doxycycline, dat nam Merle als hij weer eens een druiper had.'

[afbeelding]



Whahahaahahaha!

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand het met Merle wilt doen.....Maar ja, hij kan best charmant zijn. En die stem kan een wapen zijn....



Maar hoe onthou je dit allemaal joh?
Ik mocht Merle stiekem wel. Ook al was hij een dickhead. En die druiper van hem heeft toch mooi wel T-Dog genezen.



Hoe ik dat onthoud? Ik heb de hele serie al 2.5 keet gezien
ik heb ook al 3 keer gekeken ofzo.

Verder ben ik erg goed in lullige feitjes onthouden.

Ik onthou niet alles precies hoor, maar ik weet wel waar ik mijn informatie kan vinden.

Walking dead wiki is een hele fijne site voor dit soort dingen.
quote:Starshine schreef op 27 oktober 2015 @ 22:51:

ik heb ook al 3 keer gekeken ofzo.

Verder ben ik erg goed in lullige feitjes onthouden.

Ik onthou niet alles precies hoor, maar ik weet wel waar ik mijn informatie kan vinden.

Walking dead wiki is een hele fijne site voor dit soort dingen.Toepasselijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven