Top 2000 stemmen
dinsdag 16 december 2025 om 19:43
Die voorspelbare top 100 vind ik juist wel lekker, die hoort zo'n beetje bij het ouwejaarsritueel hier. Paar jaar geleden stond die vervelende Danny Vera ineens op 1 en toen hebben we met zijn allen uit protest Heel Hard de BoRap gezongen, op straat
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
dinsdag 16 december 2025 om 19:54
Met een "gecrowdsourcete" lijst is het zo goed als onmogelijk dat er grote wijzigingen zijn in de top van een lijst. Domweg door de grote aantallen. Je moet echt een heel groot event of incident hebben om een wijziging te krijgen. Een moord op een bekende popster in oktober of zo zal best impact hebben op de top 10.
dinsdag 16 december 2025 om 20:01
Haha dat vind ik leuk. Ik wil Bohemian Rhapsody ook per se op 1. Stem er niet altijd op trouwens. Vind het wel leuk dat Pianoman op 2 staat en niet Hotel California. Ik heb echt een beetje een hekel aan Hotel California.Lady*Voldemort schreef: ↑16-12-2025 19:43Die voorspelbare top 100 vind ik juist wel lekker, die hoort zo'n beetje bij het ouwejaarsritueel hier. Paar jaar geleden stond die vervelende Danny Vera ineens op 1 en toen hebben we met zijn allen uit protest Heel Hard de BoRap gezongen, op straat![]()
Maar ik vind het dus wel echt jammer dat andere prachtige klassiekers, die níet top 50 zijn (en vaak niet boven de 1000 komen) eruit vliegen.
dinsdag 16 december 2025 om 20:43
Dat is ook helemaal niet erg. Ik kan een aantal 'nieuwe' artiesten ook erg waarderen, en als ik per se Deep Purple wil horen kan ik die altijd thuis opzetten. Maar dat waan-van-de-dag gedoe hoeft voor mij echt niet. Ik vond het ook reuze tragisch hoor, dat René Karst ineens dood bleef, maar laten we wel wezen: "Atje voor de sfeer" is natuurlijk niet één der beste liederen ooit gemaakt. En hetzelfde geldt voor "Oh ja lélé" van K3.Maleficent schreef: ↑16-12-2025 20:37mijn puberzoon was wel blij dat Teddy Swims best hoog stond (had hij op gestemd).
Op een gegeven moment gaan de jongeren er toch wel klassiekers uit knikkeren, doe je niks tegen.
dinsdag 16 december 2025 om 20:55
Muziek is ook een deel beleving. Dat vind ik dan weer mooi van muziek. Het slechtse liedje ooit kan je het mooiste/fijnste/verdrietigste gevoel ooit geven en welk liedje dat is dat kan wisselen. En muziek verbindt. Dat zie je door dat nummer van Suzan en Freek heel goed.Lady*Voldemort schreef: ↑16-12-2025 20:43Dat is ook helemaal niet erg. Ik kan een aantal 'nieuwe' artiesten ook erg waarderen, en als ik per se Deep Purple wil horen kan ik die altijd thuis opzetten. Maar dat waan-van-de-dag gedoe hoeft voor mij echt niet. Ik vond het ook reuze tragisch hoor, dat René Karst ineens dood bleef, maar laten we wel wezen: "Atje voor de sfeer" is natuurlijk niet één der beste liederen ooit gemaakt. En hetzelfde geldt voor "Oh ja lélé" van K3.
Sowieso valt over smaak niet te twisten. Ieder zijn ding.
Dat Marco dan weer zo gestegen is daar vind ik ook wel wat van.
Op welk nummer staat dat liedje nu wat vorig jaar zo hoog stond door Eva uit over mijn lijk?
dinsdag 16 december 2025 om 21:14
Ja ik denk het.
Ik vind het trouwens allemaal vreselijk ranzige liedjes.
dinsdag 16 december 2025 om 21:21
Misschien vind je deze dan wel leuk?Lady*Voldemort schreef: ↑16-12-2025 21:14Ja ik denk het.
Ik vind het trouwens allemaal vreselijk ranzige liedjes.
https://m.youtube.com/watch?v=eUFv9HiPjBE
Ja, die liedjes hebben iets ranzigs. Er zijn nog vunzigere maar het schijnt dat die geschreven zijn van voor K3 echt voor kinderen bedoeld was. Iets met ontvoerd willen worden door Alibaba, een piraat, zeeman ik weet het niet meer zo goed welke dat was.
woensdag 17 december 2025 om 10:27
Leuk dat Chappell Roan, RAYE en Huntr/x het hebben gered. Sowieso stond de hoogste band met vrouwen nu tussen 20 en 30 (Fleetwood Mac) i.p.v. de nr 35 vorig jaar van Meatloaf (waarbij de vrouw wel meedoet maar het natuurlijk meer de frontman is). Dusss meer diversiteit wat dat betreft. Hopelijk volgende jaren ook meer diversiteit op andere vlakken.
woensdag 17 december 2025 om 10:33
Ik ook. Ik snap het sentiment om bv een René Karst ook prima. (of Suzan&Freek of Golden Earring enz) Wel jammer dat het juist die domme feestnummers van René Karst zijn die er nu in staan.
Toen dat nummer waar Peter R zo van hield en vorig jaar het lievelingsnummers van Eva Hermans Kroot erin stonden vond ik ook heel mooi. Dan voel ik dat we toch niet zo ongevoelig en hard zijn als het vaak lijkt maar dat deze mensen 'ons' geraakt hebben en dat we die eren.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in