Entertainment alle pijlers

Tygo in de ghb

26-11-2018 21:41 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand die ook kijkt?
Ik kan het vanavond pas kijken, ben benieuwd.
Wat ik erg opvallend vond is dat er door de wijkagent met geen woord wordt gerept over wat St.Willibrord voor dorp is. Sinds mensenheugenis is dat toch wel bekend (Ik woon in t zuiden op n half uur afstand). Niemand hier gaat er ooit vrijwillig wonen, het dorp is n soort woonwagenkamp waar duistere en criminele praktijken plaatsvinden buiten het extreem hoge GHB gebruik van nu. Al ken ik het van vroeger uit ook als het dorp van de bouwvakkers en hun perfect zelfgebouwde woningen (mede verdient met zwart beunen).
Ik kom uit de omgeving. Sint Willebrord is zééér berucht. Een groot kampdorp. In de statistieken springt dit dorp er altijd uit. Zo heeft het dorp de meeste (procentueel) PVV-stemmers van Nederland en komt longkanker er opvallend veel voor (heeft een jaar of 15 geleden daar een heel onderzoek gelopen). goh, en nu ook al veel GHB-gebruik. Verder staat het dorp ook bekend om allerlei louche praktijken.

Sneu van Junita. Ik herinner me dat ongeluk goed en kende mensen die toen zijn overleden. Erg schokkend was dat toen. Triest om te zien hoe Junita, de enige overlevende , nu overleeft op GHB.
En ja Tygo. Soms denk ik: woest aantrekkelijk. En bij sommige shots denk ik: gadver.
Tygo vond ik er zelf als een junk uitzien. Ongekamd, onverzorgd, alsof ie zelf ook het nodige gebruikt had en niet helemaal erbij is ofzo.

Ik sla hem ff over. Maar hij is sowieso mijn type niet.

Programma vond ik erg heftig. Die wijkagent vertelde zeker niet alles nee.
En toen Tygo vroeg aan de wijkagent: "Hoe denk je dat het komt? " antwoordde de wijkagent iets in de trant van: "de jeugd verveelt zich". Zeer slap! Kom op zeg. Dat is echt geen reden om aan de GHB te gaan. Een normaal iemand gaat dan bij de plaatselijke voetbalvereniging of zoekt een leuk bijbaantje. In mijn West-Brabantse dorp deden wij dat ipv aan de GHB te gaan. Het is vaak echt het milieu waarin men opgroeit.
mick87 schreef:
28-11-2018 08:52
Een normaal iemand gaat dan bij de plaatselijke voetbalvereniging of zoekt een leuk bijbaantje. In mijn West-Brabantse dorp deden wij dat ipv aan de GHB te gaan. Het is vaak echt het milieu waarin men opgroeit.
Helemaal mee eens. Leken allemaal wel kampers daar die toevallig in een huis zijn beland.
Dat is nou precies hoe ik dat dorp altijd omschrijf. Kampers die in huizen wonen (ik woon in de buurt).

En sja, niet geweten dat GHB zo verslavend is.. Dat de kans dat je je als een aap gaat gedragen en op de EHBO terecht komt erg groot is zou toch al genoeg reden moeten zijn om het niet te gebruiken.

Ik kom op genoeg feestjes en festivals waar veel drugs is en die mensen die GHB op hebben pik je er altijd uit en dat is niet positief. Schokkend vind ik het dus ook niet, bevestigt mij eigenlijk alleen wat voor een type mens dat spul gebruikt. Neem als voorbeeld die knul met die 20 xtc pillen; dan ben je wellicht nog nergens aan verslaafd, maar wel al compleet van het pad af. Nadenken over wat je doet gaat kennelijk niet iedereen goed af.
https://youtu.be/r0FwNnDiemI

Vorig jaar bracht Pownews nog een bezoekje aan St. Willebrord. Daar stemmen namelijk procentueel de meeste mensen PVV. Kijk dit item maar eens, dan weet je wel wat voor soort dorp het is. oke POW weet de mensen er wel uit te pikken natuurlijk.

Geert is zelf vorig jaar ook nog in St. Willebrord geweest om de mensen te bedanken.
mick87 schreef:
27-11-2018 23:57
En ja Tygo. Soms denk ik: woest aantrekkelijk. En bij sommige shots denk ik: gadver.

Ja precies dit. Ik heb het gisteren teruggekeken. Heftig om die verhalen te horen. Ik zie Tygo nu voor het eerst als presentator en ik moet er nog aan wennen. Aan de ene kant vind ik hem heel rustig en geïnteresseerd over komen en denk ik: Respect, hoever je nu gekomen bent. Vroeger zat je aan de drugs en nu maak je er een programma over, en aan de andere kant denk ik ook: Wat is het eigenlijk een vieze vent.
Kwebbeltje91 schreef:
01-12-2018 21:49
Ja precies dit. Ik heb het gisteren teruggekeken. Heftig om die verhalen te horen. Ik zie Tygo nu voor het eerst als presentator en ik moet er nog aan wennen. Aan de ene kant vind ik hem heel rustig en geïnteresseerd over komen en denk ik: Respect, hoever je nu gekomen bent. Vroeger zat je aan de drugs en nu maak je er een programma over, en aan de andere kant denk ik ook: Wat is het eigenlijk een vieze vent.
De ketting is zo zwak als zijn zwakste schakel...
Ik stoor me in de docu wel een beetje aan de opening van de aflevering. Als je Tygo in die auto ziet rijden over het platteland. Allemaal zo overgedramatiseerd: "moeten we de jongeren als een verloren generatie beschouwen. En zo ja, moeten we dat dan accepteren?".

Hier in de omgeving (West-Brabant) is er ook best wel wat kritiek op de docu. Zoals met die rolluiken en dat Tygo spreekt over lege straten: ja logisch, het was midden in de zomer tijdens een hittegolf. Ook blijkt Junita helemaal niet in St. Willebrord te wonen, maar in een dorp 20 km verderop. Terechte kritiek wel.

Het GHB-probleem is groot in Willebrord. Maar de docu legt het er ook wel dik bovenop.

Ik ben opgegroeid in een ander West-Brabants dorp. Ook een gebied waar he erg schijnt te zijn. Ik heb daar nooit echt iets van gemerkt. Misschien ben ik er altijd blind voor geweest. Ik heb nooit iets gebruikt en mijn vrienden ook niet. toch schijnt het echt heel veel voor te komen.
Meerdere West-Brabanders hier? H9e ervaren jullie het?
mick87 schreef:
01-12-2018 23:58
Ik stoor me in de docu wel een beetje aan de opening van de aflevering. Als je Tygo in die auto ziet rijden over het platteland. Allemaal zo overgedramatiseerd: "moeten we de jongeren als een verloren generatie beschouwen. En zo ja, moeten we dat dan accepteren?".

Hier in de omgeving (West-Brabant) is er ook best wel wat kritiek op de docu. Zoals met die rolluiken en dat Tygo spreekt over lege straten: ja logisch, het was midden in de zomer tijdens een hittegolf. Ook blijkt Junita helemaal niet in St. Willebrord te wonen, maar in een dorp 20 km verderop. Terechte kritiek wel.

Het GHB-probleem is groot in Willebrord. Maar de docu legt het er ook wel dik bovenop.

Ik ben opgegroeid in een ander West-Brabants dorp. Ook een gebied waar he erg schijnt te zijn. Ik heb daar nooit echt iets van gemerkt. Misschien ben ik er altijd blind voor geweest. Ik heb nooit iets gebruikt en mijn vrienden ook niet. toch schijnt het echt heel veel voor te komen.
Hier nog een (voorheen) West-Brabantse. Ik ben bekend met de reputatie van st. Willebrord zoals anderen die ook al noemden. Ik denk ook wel echt dat er veel GHB en andere drugs wordt gebruikt in de regio. In de plaats waar ik vandaan kom is veel drugsgerelateerde criminaliteit. Ik weet ook zeker dat er veel drugs wordt gebruikT. GHB is iets voor de minder rijke jongeren. Zoals de vrouwen in de docu zeggen: voor coke moet je geld hebben, GHB kan je zelf maken...

Ik vond het een mooie en indrukwekkende docu tot nu toe. Ik vind GHB een nare drug, heel gevaarlijk met het potentiële buiten westen raken. Bizar ook dat iedereen het zelf kan fabriceren met de benodigde ingrediënten. Eigenlijk is het net als met elke drug: de lol gaat er wel vanaf zodra de verslaving begint. In die optiek vind ik dit niet heel anders dan cokeverslaafden, veelal in de grote stad.
mick87 schreef:
01-12-2018 23:58

Ik had het inderdaad op twitter gelezen. Dat kwam omdat ik een nieuwsbericht tegen kwam van iemand die bovenstaande dingen noemde.
Ik woon zelf ook in West-Brabant, en in een dorp hier verderop worden regelmatig invallen gedaan bij panden of huizen waar uiteindelijk drugs blijken te zitten. Zelfs hier in het dorp (boerengat) gaan verschillende verhalen de ronde.
Maar ik merk er nooit iets van. Wel vind ik het 's avonds in het donker nooit prettig om nog ergens heen te moeten. Maar nu heb ik een auto dus voel me dan toch een stuk veiliger.
Ik was sowieso al zwaar onder de indruk van de hele aflevering. En nu ik hier alle berichten lees nog veel meer. Btw: ik vind Tygo het prima doen, en zijn haar mwah, jammer dan, ik vind het haar van J. Derksen erger :-).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Zit nu te kijken en vind het raar dat niemand ingrijpt als die kerel compleet onder invloed van GHB achter het stuur kruipt. Eerder in de aflevering gaat het nota bene over een ongeluk dat door een andere man veroorzaakt werd onder invloed van GHB.
Raresnijboon schreef:
03-12-2018 22:01
Zit nu te kijken en vind het raar dat niemand ingrijpt als die kerel compleet onder invloed van GHB achter het stuur kruipt. Eerder in de aflevering gaat het nota bene over een ongeluk dat door een andere man veroorzaakt werd onder invloed van GHB.
en er is zelfs ook nog een cameraman bij gaan zitten in die auto...
Raresnijboon schreef:
03-12-2018 22:01
Inderdaad! Levensgevaarlijk..
Kwebbeltje91 schreef:
01-12-2018 21:49
Vroeger zat je aan de drugs??
Tygo is geen ex-junk, maar een acteur die recreatief drugs gebruikt(e), zoals zo veel in die wereld.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kan er gewoon niet over uit, vind het wel een heftig onderwerp. Hoe die mensen er bij lopen, hoeveel van die bende ze hun lichaam in mieteren.
Die juanita, hoe anders had haar leven kunnen lopen.

Dat ze in die auto stapten inderdaad, de cameraman er bij in. Echt, het ging om hoe het er aan toe ging in de supermarkt, zet ze in een taxi, of tygo en z'n cameraploeg hadden ze mee kunnen nemen.
calvijn1 schreef:
03-12-2018 22:17
Vroeger zat je aan de drugs??
Tygo is geen ex-junk, maar een acteur die recreatief drugs gebruikt(e), zoals zo veel in die wereld.
Nou, aan die doorgesnoven kop te zien heeft hij vrij regelmatig drugs gebruikt hoor, en meer dan goed voor hem is.
SallySpectra* schreef:
03-12-2018 22:21
Nou, aan die doorgesnoven kop te zien heeft hij vrij regelmatig drugs gebruikt hoor, en meer dan goed voor hem is.
Dit dus. En hij is er altijd heel open en eerlijk over geweest.
Kwebbeltje91 schreef:
03-12-2018 22:23
Dit dus. En hij is er altijd heel open en eerlijk over geweest.
Jullie hebben gelijk.
Ik lees op wiki dat hij idd drugsverslaafd is geweest.

Dan is het helemaal heftig voor hem om dit programma te maken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vind Junita het meest schrijnend van allemaal, echt...
Zij was in 2005 betrokken bij een ernstig ongeluk. Van de 4 mensen in een auto was zij de enige overlevende. In één klap was ze 3 vrienden kwijt. En zij werd van de een op de andere dag "het meisje wat het overleefde". Ik vond het erg om nu jaren later op televisie terug te zien wat er van haar terecht is gekomen. Die heftige gebeurtenis van destijds heeft zeker invloed. Ik denk dat ze het nooit te boven is gekomen.
Heel erg.
mick87 schreef:
03-12-2018 23:44
Ik vind Junita het meest schrijnend van allemaal, echt...
Zij was in 2005 betrokken bij een ernstig ongeluk. Van de 4 mensen in een auto was zij de enige overlevende. In één klap was ze 3 vrienden kwijt. En zij werd van de een op de andere dag "het meisje wat het overleefde". Ik vond het erg om nu jaren later op televisie terug te zien wat er van haar terecht is gekomen. Die heftige gebeurtenis van destijds heeft zeker invloed. Ik denk dat ze het nooit te boven is gekomen.
Heel erg.
Ik denk het ook inderdaad. Vind het heftig om haar zo te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven