Entertainment alle pijlers

Vier handen op een buik 2020

07-01-2020 15:53 1005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond nieuw seizoen van vier handen op een buik.
Wie gaat er kijken?

Het programma Vier Handen Op Eén Buik is weer terug van weggeweest. Nadat het programma in 2018 voor de nodige ophef zorgde, staan enkele bekende moeders weer in de startblokken om aanstaande moeders te helpen.
De makers van het programma zijn de afgelopen tijd druk bezig geweest met het veranderen van de contracten van de deelnemers. Een belangrijk aspect hiervan is dat de boeteclausules compleet zijn verdwenen, zo vertelde Gerke Nauta van BNNVARA al in 2018 in de NRC. Reden genoeg om een nieuwe en frisse start te maken.
Ook dit keer zijn er verschillende bekende moeders die graag hun ervaringen willen delen met de aanstaande moeders. Zo zullen dit seizoen Nienke Plas, Monica Geuze en Isa Hoes de dames begeleiden tijdens de zwangerschap. Ook Kim Kötter, Bobbi Eden, Tatum Dagelet, Victoria Koblenko en Toprak Yalciner zijn te zien in de nieuwe reeks.
keuken1987 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 15:55
0.11% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Over die stoppen met roken cursus. Er wordt uitgelegd en laten zien hoe slecht roken voor je is. Ja, duhhhh. Maar krijgen ze ook handvatten en hulp om met de verslaving te dealen? Gewoon stoppen lukt kennelijk niet. En in stress situaties grijp je terug naar wat je kent. Gaat zo'n cursus ook over alternatieven om met stress om te gaan? Of zit dat er wel in, maar is dat niet uitgezonden?
Alle reacties Link kopieren
Dat roken is natuurlijk vreselijk, maar 50 jaar geleden was dat ook normaal, mijn ouders rookten ook beiden. Nu weten we beter, maar het is natuurlijk wel lastig als je veel stress hebt. Ik hoop natuurlijk wel dat ze stoppen. Voor henzelf en hun baby.

Ik vond ze verder wel lief samen. Ik vond het wel bijzonder dat ze zich niet lijken te realiseren dat ze erg dankbaar mogen zijn voor alle mogelijkheden in Nederland, dat ze uitkeringen en zo krijgen. Maar zij lijkt wel vast van plan om haar opleiding af te maken, dus dat is positief.

Ik denk dat ze het wel zullen redden als gezin.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
05-05-2021 06:56
Klopt, zij inderdaad. Aparte stroming volgde ze ook, meen me iets te herinneren van een gebedskring van haar kerk bij de bevalling. Maar kan het niet staven, de aflevering is niet meer beschikbaar.
Bedoelen jullie dit meisje https://www.bnnvara.nl/artikelen/de-he ... ier-handen
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
06-05-2021 10:35
Bedoelen jullie dit meisje https://www.bnnvara.nl/artikelen/de-he ... ier-handen
Jep dit waren ze. Daarvan zou ik wel een hoe-is-het-nu-met willen zien!
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
06-05-2021 11:19
Jep dit waren ze. Daarvan zou ik wel een hoe-is-het-nu-met willen zien!
Ja ik ook.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
huisvrouw86 schreef:
05-05-2021 07:21
Wat een reacties zeg schattig samen!

Wat ik zie is een beperkte vrouw die een kind krijgt. De staat van het huis voor de en na de bevalling, toen Saar voor de laatste keer kwam schrok ik nog het meest. Dat kan toch niet! De viezigheid en troep. Niet te vergeten de sigarettenlucht en dat ze zelf weer is begonnen. Die roken gewoon binnen met een baby erbij!

Toen Mia 4 dagen oud waren ze verbaasd over dat ze niet de hele nacht door bleef slapen. Ze hebben zich totaal niet verdiept in baby's en onrealistische verwachtingen.

Dit kan toch nooit goed gaan, maar blijkbaar ben ik de enige die het zo ziet.
Pfff helemaal mee eens. Ook onverzorgd, geen werk en dan gepland zwanger worden, omdat je condooms vervelend vindt.. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Fishie44 schreef:
04-05-2021 21:49
Huh een uitkering omdat je bij je kind wil blijven? Vraag mij af wat voor uitkering hij dan heeft dat hij dat een jaar wil volhouden.
Ik zou verwachten dat je je juist mega verantwoordelijk voelt om geld binnen te brengen omdat vriendin nog een opleiding doet.

Je ziet ook geen ouders/schoonouders van het stel in beeld. Daar zou ik ook wel benieuwd naar zijn, hoe die dat ervaren.
Alle reacties Link kopieren
huisvrouw86 schreef:
05-05-2021 07:21
Wat een reacties zeg schattig samen!

Wat ik zie is een beperkte vrouw die een kind krijgt. De staat van het huis voor de en na de bevalling, toen Saar voor de laatste keer kwam schrok ik nog het meest. Dat kan toch niet! De viezigheid en troep. Niet te vergeten de sigarettenlucht en dat ze zelf weer is begonnen. Die roken gewoon binnen met een baby erbij!

Toen Mia 4 dagen oud waren ze
verbaasd over dat ze niet de hele nacht door bleef slapen. Ze hebben zich totaal niet verdiept in baby's en onrealistische verwachtingen.

Dit kan toch nooit goed gaan, maar blijkbaar ben ik de enige die het zo ziet.
Precies, totaal geen besef dat ze een mensje op de wereld zetten waar goed voor gezorgd moet worden. Gezellig keuvelen op de bank is niet genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Opruimen is wel gelukt en Donnys attitude is wel veranderd hoor... Dit is niet ideaal maar wel een verbetering.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ze heel onvolwassen samen. Alles komt wel een keer, ooit. Waar halen ze zonder werk het geld vandaan voor de huur, rookwaar, collegegeld, etc. Ik hoop dat ze met haar studie ideeën opdoet over hoe je je kind kunt opvoeden.
Het lijkt wel leuk met een baby op schoot knuffelen maar die baby wordt ook een eigenwijze puber.
Alle reacties Link kopieren
En dan vragen mensen zich nog af hoe het komt dat kinderen geen gelijke kansen krijgen? Met dergelijke ouders sta je als kind toch al 1-0 achter? Dan kun je toch niet meer beweren dat het allemaal de schuld van het Nederlandse onderwijs is?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat dit gezin geen extra hulp heeft. Denk dat ze dat gewoon niet in beeld hebben gebracht. Ik vond het een oppervlakkige aflevering. Ik vind het eigenlijk ook geen programma waard, maar ik kijk toch.
Alle reacties Link kopieren
Mintel88 schreef:
07-05-2021 23:36
Ik kan me niet voorstellen dat dit gezin geen extra hulp heeft. Denk dat ze dat gewoon niet in beeld hebben gebracht. Ik vond het een oppervlakkige aflevering. Ik vind het eigenlijk ook geen programma waard, maar ik kijk toch.
Kan zijn dat de ouders wel betrokken zijn maar expliciet buiten beeld wilden blijven. Maar 2 jongeren van net in de 20 die al samenwonen zonder werk is wel een uitzonderlijke situatie, dat is zonder hulp niet te betalen. Dus dan verwacht ik dat er iets is waardoor ze al vroeg geen van beiden meer thuis konden wonen, en dat zou ook wat meer verklaren waarom ze hun eigen woning behandelen alsof ze er te gast zijn en het zo laten vervuilen. Jammer idd dat dat niet aangestipt is voor het totaalplaatje hoe zo'n leefsituatie tot stand komt.
Alle reacties Link kopieren
Die alimentatie van Mandy zal toch wel gestopt zijn toen ze 21 werd? Als ze bijstandsuitkering krijgen zullen ze toch wel aan het werk gezet worden lijkt me, of zouden ze van haar studiefinanciering gaan leven, maximaal lenen? Met toeslagen erbij is het te doen misschien maar bouw je flink schulden op, waarom zou Donny niet gewoon gaan werken om dat te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
08-05-2021 12:14
Die alimentatie van Mandy zal toch wel gestopt zijn toen ze 21 werd? Als ze bijstandsuitkering krijgen zullen ze toch wel aan het werk gezet worden lijkt me, of zouden ze van haar studiefinanciering gaan leven, maximaal lenen? Met toeslagen erbij is het te doen misschien maar bouw je flink schulden op, waarom zou Donny niet gewoon gaan werken om dat te voorkomen?
Ik denk eigenlijk dat ze het verstand missen om daarover na te denken, laat staan goed de gevolgen van hun keuzes te kunnen overzien.

En misschien komen ze ook wel uit een milieu waar schulden, kortzichtige keuzes en teren op de samenleving heel normaal zijn. Mijn ouders zouden er alles aan gedaan hebben om mij niet in zo'n situatie als deze jongeren terecht te laten komen, en de schoppen onder mijn kont waren niet van de lucht geweest als ik net zo gemakzuchtig was geweest als Mandy of Donny in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
08-05-2021 13:41
Ik denk eigenlijk dat ze het verstand missen om daarover na te denken, laat staan goed de gevolgen van hun keuzes te kunnen overzien.

En misschien komen ze ook wel uit een milieu waar schulden, kortzichtige keuzes en teren op de samenleving heel normaal zijn. Mijn ouders zouden er alles aan gedaan hebben om mij niet in zo'n situatie als deze jongeren terecht te laten komen, en de schoppen onder mijn kont waren niet van de lucht geweest als ik net zo gemakzuchtig was geweest als Mandy of Donny in ieder geval.
Dit idd. Je kunt je afvragen waarom zij op jonge leeftijd al een kind willen, terwijl ze individueel en samen nog geen stabiele basis hebben opgebouwd. Misschien willen ze hiermee de leegte van een getroubleerde jeugd opvullen. Een eigen gezin starten is voor dergelijke simpele types dan een 'oplossing' zonder de gevolgen voor de toekomst te overzien. Onrendabel om verstandige keuzes te maken.
Alle reacties Link kopieren
Saar had Mandy misschien ook wat kunnen stimuleren om borstvoeding te geven, ze stond al voor de geboorte flesjes te steriliseren.
Dolarde schreef:
08-05-2021 14:51
Saar had Mandy misschien ook wat kunnen stimuleren om borstvoeding te geven, ze stond al voor de geboorte flesjes te steriliseren.
Voor afgekolfde melk heb je ook flesjes nodig. En sowieso is het één niet beter dan het ander, ik zou dat stimuleren dus een beetje vreemd vinden.
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
08-05-2021 14:51
Saar had Mandy misschien ook wat kunnen stimuleren om borstvoeding te geven, ze stond al voor de geboorte flesjes te steriliseren.
Dat zou nou echt wel de allerlaatste zijn van de battles die ik zou aangaan in hun situatie.
-
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
08-05-2021 14:51
Saar had Mandy misschien ook wat kunnen stimuleren om borstvoeding te geven, ze stond al voor de geboorte flesjes te steriliseren.
Nou ik vond het juist een heel goed idee dat ze dat niet gedaan heeft..
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
08-05-2021 14:51
Saar had Mandy misschien ook wat kunnen stimuleren om borstvoeding te geven, ze stond al voor de geboorte flesjes te steriliseren.
Borstvoeding lijkt me totaal geen prioriteit daar, baby heeft bovendien in de buik al genoeg schadelijke stoffen van die peuken opgenomen.
Alle reacties Link kopieren
lolanu schreef:
08-05-2021 19:54
Nou ik vond het juist een heel goed idee dat ze dat niet gedaan heeft..
Waarom als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren
Ik meende te herinneren dat er een aflevering was waarbij het meisje uiteindelijk juist blij was dat ze de borstvoeding toch geprobeerd had.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
08-05-2021 20:14
Waarom als ik vragen mag?
Meisje ging al niet goed met haar lichaam om toen ze zwanger was. Laat staan als ze niet meer zwanger is. Ze rookte notabene in huis een paar weken na de bevalling. Stel je voor wat ze aan haar kind gaat doorgeven dmv borstvoeding.
lolanu wijzigde dit bericht op 09-05-2021 20:07
Reden: Typfout
2.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het mijn man laten zien : dit is het dan tegenwoordig.Je neemt een jaar een uitkering omdat er een baby geboren wordt ipv te zorgen dat er geld binnenkomt.
En dan die hobby, het is wat.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven