Entertainment alle pijlers

Vier handen op een buik

26-11-2025 14:09 37 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt het nieuwe seizoen van Vier handen op een buik?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
loesje** schreef:
27-11-2025 11:12
Oh, maar ik heb ook meisjes gekend die op de HAVO zaten en voor hun achttiende al een baby hadden met hun vriendje.
Kan allemaal.
Jammer dat er weer, zo te lezen, alleen meisjes getoond worden met een zelfde soort van achtergrond en levensverhaal.
Ik heb vroeger wel eens een stukje gezien van dit programma en toen snel de tv uitgezet.
Het lijkt mij teveel op "aapjes kijken."
Wat wil je daarmee zeggen?
loesje** schreef:
27-11-2025 11:12
Oh, maar ik heb ook meisjes gekend die op de HAVO zaten en voor hun achttiende al een baby hadden met hun vriendje.
Kan allemaal.
Jammer dat er weer, zo te lezen, alleen meisjes getoond worden met een zelfde soort van achtergrond en levensverhaal.
Ik heb vroeger wel eens een stukje gezien van dit programma en toen snel de tv uitgezet.
Het lijkt mij teveel op "aapjes kijken."
Vorige seizoenen had ik wel eens het idee dat ze de meest schrijnende gevallen uitzochten met veel drama was zoals roken, energie drink, veel gezeik.. Heb het idee dat ze nu toch wat meer 'normale' (bij gebrek aan een beter woord) hebben uitgezocht. Ja nu is bij de meeste de verwekker verdwenen maar op een blower na die meteen gestopt is zodra ze zwanger was heb ik nog geen overvolle asbakken en stapels energy drink gezien.
Vivalafete25 schreef:
27-11-2025 11:24
Op zich geen wonder toch, dat bepaalde patronen zich herhalen door de generaties heen? Het zijn vaak ook niet de scherpste geesten met echt doordachte beslissingen.

Ik heb dit nieuwe seizoen nog niet gekeken maar van vorige seizoenen weet ik nog wel dat die rokende zwangere tieners soms nog bij hun - tevens rokende- tokkiemoeders woonden die er zelf ook nogal een janboel van hadden gemaakt
Dat is nu absoluut niet zo.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die aanstaande vader die als hobby vissen heeft. Die kan niet lezen, gooit z'n hengel uit bij het bord "verboden te vissen" :rofl:
Graze schreef:
27-11-2025 15:48
Die aanstaande vader die als hobby vissen heeft. Die kan niet lezen, gooit z'n hengel uit bij het bord "verboden te vissen" :rofl:

:nope:

Ontzettend grappig hoor om voor duizenden mensen te kijk te worden gezet.
Graze schreef:
27-11-2025 15:48
Die vader is met zijn aanwezigheid al een behoorlijke uitzondering. Het gros van de verwekkers vertrekt.

En nee meisjes van de havo zie je hier natuurlijk niet. Daar is dat een enorme uitzondering. En als ze het al laten komen hebben ze in de meeste gevallen een stabiel netwerk en hele andere normen en waarden. Ook veel meer perspectief voor de toekomst.
evelien2010 wijzigde dit bericht op 27-11-2025 16:02
Reden: .
4.08% gewijzigd
evelien2010 schreef:
27-11-2025 16:02
Die vader is met zijn aanwezigheid al een behoorlijke uitzondering. Het gros van de verwekkers vertrekt.

En nee meisjes van de havo zie je hier natuurlijk niet. Daar is dat een enorme uitzondering. En als ze het al laten komen hebben ze in de meeste gevallen een stabiel netwerk en hele andere normen en waarden. Ook veel meer perspectief voor de toekomst.
Maar dit is zijn tweede kind. En de eerste bevalling die hij gaat meemaken. Dus ook hij is vermoedelijk een verwekker die is vertrokken.
evelien2010 schreef:

Tuurlijk joh, dat zal het zijn!

Gewoon weer ordinair "aapjes kijken" dus.
En reuze blij zijn, dat zoiets jullie Anne, Fleur en hoe ze verder ook mogen heten, gelukkig nooit kan overkomen.
Graze schreef:
26-11-2025 23:21
Ik vraag me af wat er is voorgevallen tussen Nomi en haar moeder. Dat ze zo over elkaar praten, ze uit huis moest/wilde. Volgens mij is moeder ook (te) jong moeder geworden en herhaalt de geschiedenis zich.

Maar wat heeft die Daisy een lieve vader, hij komt soms wat lomp uit de hoek maar heeft alles over voor zijn dochter.
Mee eens dat ze een hele lieve vader heeft. Maar ik vind dat Daisy ook een hele sympathieke buurvrouw (Tonia heet zij) heeft die echt met haar meeleeft. Ze konden wel zussen zijn, want ik vind ze op elkaar lijken.
evelien2010 schreef:

Niet helemaal mee eens. Ook op de havo zie ik schrijnend veel meiden en jongens die van huis uit 0,0 seksuele voorlichting krijgen en dus geen idee hebben. Dat je ze niet in dit programma ziet heeft misschien te maken met een ander perspectief op de toekomst - toch voor een opleiding willen gaan - maar laten we alsjeblieft niet doen alsof dit op de havo niet gebeurt en iedereen daar fantastisch handelt en weet hoe het hoort.
"After all this time?" "Always."
Heb wel het idee dat het tokkiegehalte 'vroeger' een stuk hoger was. Toen was er ook geregeld geruzie tussen de jonge aanstaande moeder en de bekende moeder. En ho maar dat ze gingen stoppen met roken. Deze meiden van nu hebben ook allemaal veel meegemaakt, maar je ziet wel dat ze echt alles voor hun kind willen doen en dat er veel zachtheid in zit.
loesje** schreef:
27-11-2025 16:15
Tuurlijk joh, dat zal het zijn!

Gewoon weer ordinair "aapjes kijken" dus.
En reuze blij zijn, dat zoiets jullie Anne, Fleur en hoe ze verder ook mogen heten, gelukkig nooit kan overkomen.
Deze meisjes hebben (een uitzondering daargelaten) een heel ander netwerk en perspectief voor hun leven. Kinderen die havo/vwo kunnen hebben vaker ouders met een soortgelijke achtergrond. Die hen ook vaker zullen stimuleren de opleiding af te maken. De kans op een beter netwerk en thuissituatie is gewoon veel groter. En ik heb zo'n vermoeden dat daar ook vaker zal worden gekozen om het weg te halen (want zonde voor je toekomst). Terwijl voor dit soort meisjes die toekomst er toch al heel anders uitziet. En het in hun kringen ook normaler is om jong kinderen te krijgen. En iedereen wel de nodige problemen heeft.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven