Entertainment alle pijlers

Vroegste TV-herinneringen...

15-07-2012 01:39 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
In 1963 kregen we (eindelijk) TV. Sommige buren en kennissen hadden het al, maar wij toen nog niet. Die eerste TV was zo'n bruin houten kastje (met nog een halve meter achterbouw) en met draaiknoppen rechts onderin voor het geluidvolume en de keuze voor kanaal 1 of 2, want meer keuze was er niet in die tijd.

En de programma's? Dappere Dodo. De Verrekjker (er ging een wereld voor je open..!), Okkie Trooi, Tante Hannie, later de Berenboot. Nostalgie, ja, misschien wel maar ook leuk, om daaraan terug te denken...
op zijn rug! maar die jij bedoelt...weekeffenie... IN een helikopter..?
quote:mocy schreef op 15 juli 2012 @ 02:25:

[...]

Thunderbirds?

Nee, dat was het niet. Gewoon een mannetje in een helikopter. Die allemaal dingen meemaakte.

Maar mss was ik wel de enige die het leuk vond hoor
Oh, vergeet ik gewoon Paulus de boskabouter!
Oh ja, zelf gevonden!

http://www.youtube.com/watch?v=GEVpo_SYdqs
(zit ondertussen te genieten van) carlsson)

Vond het vroeger eigenlijk best eng (?!) en zag net dat dit óók door Astrid Lindgren geschreven is...! A joh; Pipi!
quote:liv_1 schreef op 15 juli 2012 @ 02:32:

Oh ja, zelf gevonden!

http://www.youtube.com/watch?v=GEVpo_SYdqsHaha, echt nooit gezien. Paulus de B. vond ik vroeger best eng en later vonden mijn kinderen dat ook.
ik ook hoor.... Remi ook. En Pinnokkio...Brrrrr. Eucalypta; De naam alleen al.... ;) -broed ondertussen op....
Heerlijke jeugdherinneringen!

Waar ik altijd naar keek: Q&Q (vond ik reuzespannend en daarom wil ik het nooit meer zien. Ik ben bang dat mijn mooie herinneringen eraan gaan), Duel in de diepte, Toppop, de Fabeltjeskrant, Ti-Ta-Tovenaar, Kunt U mij de weg naar Hamelen vertellen, meneer?, Stuif es in, Sandokan, Lin Chu (o.i.d, was een Japanse serie, vond ik ook heel spannend), Pippi Langkous, The Lost Islands (een Australische serie waarin jongeren schipbreuk leden op een mysterieus eiland waar ieders naam begon met een Q).
Ah, een plaatje van tante Til

Paulus de Boskabouter keek ik ook vaak naar. Eucalypta vond ik ook geweldig!

De Zevensprong heb ik laatst nog weer eens gezien op dvd. Nog steeds leuk en spannend!
Sandokan, daar waren alle vrouwen en meisjes wel van gecharmeerd.

Angelique ook zo iets.

En later North and South (met die lekkere vent).
Stuif 's in ook! "gefeliciteerd met je gouden stuiver; hang m aan de muur, speld m op je jas" ... geen idee waar t vandaan komt; maar: mijn God; bubbel-de-bebbel...
-mijn broertje heeft idd een Sandokan-barbie?-pop gehad... Is verder wel goed gekomen met 'm hoor. En met mijn broertje ook.
Haha Stuifesin, heb nog eens een brief gestuurd of ik mocht komen met mijn cavia Kreeg wel netjes een brief terug dat ik niet werd uitgenodigd. Jammer dat ik die brief niet meer heb.
Peyton Place
Bij Stuifesin had je ook een tijdje dat je je kon opgeven als popgroep of artiest. Dat je die dan nadeed, en dat de echte artiest dan ook opkwam en het liedje samen met je zong.

Met een paar vriendinnetjes had ik me opgegeven om Luv na te doen, maar we zijn ervoor afgewezen.

En die "wand" die dan altijd naar beneden kwam met al die knutselobjecten, en dan haalde Ria Bremer daar een aantal uit. Geen idee meer of je dan een prijs kreeg of zo.
-kleine letters:- ik ben r wel geweest maar ik had niet de 'goeie' dingen bij me... Ria Bremer-Godsavehersoul- .... Was écht spannend...

-zit ondertussen te peinzen over de naam van die ándere beer....-

"Pompompomtiedom"- beer... Iemand??
Beertje Colargol?
Ja; die Wand idd!!! Allerlei échte knutsels, waar ze dan -blind- iets uit haalde (en kon het publiek nog roepen; 'links, links; nee, rechts')

Oooohw, mensen....
Nee, nee; niet colargol; een andere; grotere; alles kwam ook altijd wel goed -uiteindelijk- Rete-spannend toen, .....

Ik kan alleen maar dat "pom-pom-pie-dom" terug halen....

(iets met ontbijtkoek???)
Welk jaar ongeveer?
...denk '76 tot '80... of zo...?
Toen keek ik heel weinig tv (had net verkering en het stappen ontdekt). Geen idee dus. Komt vast nog wel iemand die het weet.
Barend de Beer
quote:Jonari schreef op 15 juli 2012 @ 03:23:

Barend de BeerIk ken nog wel Berend Boudewijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven