Vroegste TV-herinneringen...
zondag 15 juli 2012 om 01:39
In 1963 kregen we (eindelijk) TV. Sommige buren en kennissen hadden het al, maar wij toen nog niet. Die eerste TV was zo'n bruin houten kastje (met nog een halve meter achterbouw) en met draaiknoppen rechts onderin voor het geluidvolume en de keuze voor kanaal 1 of 2, want meer keuze was er niet in die tijd.
En de programma's? Dappere Dodo. De Verrekjker (er ging een wereld voor je open..!), Okkie Trooi, Tante Hannie, later de Berenboot. Nostalgie, ja, misschien wel maar ook leuk, om daaraan terug te denken...
En de programma's? Dappere Dodo. De Verrekjker (er ging een wereld voor je open..!), Okkie Trooi, Tante Hannie, later de Berenboot. Nostalgie, ja, misschien wel maar ook leuk, om daaraan terug te denken...
zondag 15 juli 2012 om 05:57
Mijn kleutervriendinnetje wou altijd film van ome willem kijken, maar ik vond dat zo flauw en kinderachtig. Familie Knots was toen ik al wat ouder was, maar vond ik ook vrij flauw.
Q en Q vond ik wel heel leuk en de Zevensprong. Tekenfilms en normale series vond ik leuk maar die speciale kinderachtige programma's konden me niet boeien. Denk dat ik net lagere schoolleeftijd had toen Charley's Angels kwam en wij keken dat dan bij mijn opa en oma op zondagmiddag op de zwartwit tv. Ook was er iets met 'n Grizzlybeer, Grizzly Adams geloof ik.
Q en Q vond ik wel heel leuk en de Zevensprong. Tekenfilms en normale series vond ik leuk maar die speciale kinderachtige programma's konden me niet boeien. Denk dat ik net lagere schoolleeftijd had toen Charley's Angels kwam en wij keken dat dan bij mijn opa en oma op zondagmiddag op de zwartwit tv. Ook was er iets met 'n Grizzlybeer, Grizzly Adams geloof ik.
zondag 15 juli 2012 om 06:14
zondag 15 juli 2012 om 07:12
Er komt veel voorbij dat ik ook nog ken, maar ik mis nog een serie over een vogelverschrikker die zijn hoofd eraf kon schroeven en een ander hoofd (met een andere gezichtsuitdrukking) kon uitkiezen. Ik denk dat het Engels was). Géén idee meer hoe het heette.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 15 juli 2012 om 09:07
quote:eleonora schreef op 15 juli 2012 @ 06:14:
Mijn vroegste tv herinnering is Catweazle. Een tovenaar die in het bos woonde en die een pad als huisier had en steeds ontploffende drankjes maakte.
.
Jaaaaa, Catweazle. Zoooo leuk!
(ik lees even achterstevoren en reageer lukraak Eén en al herkenning )
Mijn vroegste tv herinnering is Catweazle. Een tovenaar die in het bos woonde en die een pad als huisier had en steeds ontploffende drankjes maakte.
.
Jaaaaa, Catweazle. Zoooo leuk!
(ik lees even achterstevoren en reageer lukraak Eén en al herkenning )
Known to cause insanity in laboratory mice
zondag 15 juli 2012 om 09:14
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 15 juli 2012 @ 02:41:
Heerlijke jeugdherinneringen!
, Lin Chu (o.i.d, was een Japanse serie, vond ik ook heel spannend).
Lin Chung: de rebellen van Liang Shan Po.
Met eentje die snel als de wind was.
En Hsiao Lan, zij vocht met twee zwaarden... FANTASTISCH!!
Ik wilde zó graag haar zijn.))
Heerlijke jeugdherinneringen!
, Lin Chu (o.i.d, was een Japanse serie, vond ik ook heel spannend).
Lin Chung: de rebellen van Liang Shan Po.
Met eentje die snel als de wind was.
En Hsiao Lan, zij vocht met twee zwaarden... FANTASTISCH!!
Ik wilde zó graag haar zijn.))
Known to cause insanity in laboratory mice