Entertainment alle pijlers

Waar doen ze het van?

23-09-2020 21:33 2369 berichten
Ik kijk er nu net naar, eerste aflevering van een nieuw programma waarin vier compleet tegengestelde gezinnen op financieel gebied gevolgd worden.
Best bijzonder en ik ben benieuwd wat het wordt. Kijkt er nog iemand?
pearle schreef:
15-02-2021 15:46
Maar wel leuk :)
Ik vond het een te fake programma, voor mij hoeft er geen verlenging te komen. Doet SBS-6 het beter met hun Arm, rijk huis of zoiets. Doe het goed, of doe het zoals SBS-6 en pretendeer niks.
Andrieske1976 schreef:
15-02-2021 15:52
Ik vond het een te fake programma, voor mij hoeft er geen verlenging te komen. Doet SBS-6 het beter met hun Arm, rijk huis of zoiets. Doe het goed, of doe het zoals SBS-6 en pretendeer niks.
Dat is een heel ander programma. Ik vind dit veel leuker.
_melon schreef:
15-02-2021 14:35
Er komt een nieuw seizoen, geen idee hoe, wat, waar, wanneer!
Heel leuk! Maar hoop wel dat ze mensen erin hebben die een beetje stabiel zijn, qua hoe het met ze gaat.
_melon schreef:
15-02-2021 14:35
Er komt een nieuw seizoen, geen idee hoe, wat, waar, wanneer!

O leuk. Ik ga het in de gaten houden.
Andrieske1976 schreef:
15-02-2021 15:52
Ik vond het een te fake programma, voor mij hoeft er geen verlenging te komen. Doet SBS-6 het beter met hun Arm, rijk huis of zoiets. Doe het goed, of doe het zoals SBS-6 en pretendeer niks.
In steenrijk, straatarm is inderdaad alles puur :roll:.
watdachtjehiervan schreef:
15-02-2021 18:50
In steenrijk, straatarm is inderdaad alles puur :roll:.

:P zeg dat wel ja.
watdachtjehiervan schreef:
15-02-2021 18:50
In steenrijk, straatarm is inderdaad alles puur :roll:.
Dat wordt dan ook niet gepretendeerd. Van de NPO verwacht ik iets anders.
Andrieske1976 schreef:
15-02-2021 18:55
Dat wordt dan ook niet gepretendeerd. Van de NPO verwacht ik iets anders.

Dat ben ik op zich met je eens, maar dan doet SBS het toch niet beter?
herfstappeltaart schreef:
15-02-2021 18:56
Dat ben ik op zich met je eens, maar dan doet SBS het toch niet beter?
Nee, maar dat bedoelde ik ook niet. Van een NPO had ik beter verwacht dan opgeklopte sensatie zoekerij met voorgekauwde beelden en nepbankafschriften , maar een eerlijk beeld van gezinnen die worstelen met hun inkomen en het rondkomen.
Andrieske1976 schreef:
15-02-2021 19:00
Nee, maar dat bedoelde ik ook niet. Van een NPO had ik beter verwacht dan opgeklopte sensatie zoekerij met voorgekauwde beelden en nepbankafschriften , maar een eerlijk beeld van gezinnen die worstelen met hun inkomen en het rondkomen.

Ja dat ben ik eigenlijk met je eens. Je verwacht van de publieke omroep meer integriteit.
Maar toch kijk ik graag ;-)
herfstappeltaart schreef:
15-02-2021 19:02
Ja dat ben ik eigenlijk met je eens. Je verwacht van de publieke omroep meer integriteit.
Maar toch kijk ik graag ;-)
Oh, zo een ben ik ook, hoor, wel afgeven erop en toch blijven kijken.
Leuk, een nieuw seizoen!
Alle reacties Link kopieren
Andrieske1976 schreef:
15-02-2021 19:00
Nee, maar dat bedoelde ik ook niet. Van een NPO had ik beter verwacht dan opgeklopte sensatie zoekerij met voorgekauwde beelden en nepbankafschriften , maar een eerlijk beeld van gezinnen die worstelen met hun inkomen en het rondkomen.
Ik vind dit ook nog steeds erg jammer en hoop wat dat betreft dat ze geleerd hebben van het eerste seizoen. We weten nu nog altijd niet hoe de vork in de steel zit en geen enkel gezin werd echt lekker neer gezet vond ik.

Ik volg het gezin met 8 (in de serie 7) kinderen nog steeds op Instagram en het valt me toch steeds weer op dat ze hele dure aankopen doen, van zowel boodschappen als andere dingen, juist ook voor de kinderen. Terwijl in het programma het leek alsof ze alles met tweedehands afdankertjes moesten doen omdat ze zelf graag wilden motorrijden.
Ik hoop dat er in het nieuwe seizoen minstens 1 gezin zal zitten met een normaal modaal inkomen (2500 euro netto per maand) en 2 á 3 kinderen. En die dan in een particuliere huurwoning zitten en nét geen recht hebben op alle potjes en toeslagen. Lijkt me een stuk interessanter.
Slushpup schreef:
16-02-2021 09:35
Ik hoop dat er in het nieuwe seizoen minstens 1 gezin zal zitten met een normaal modaal inkomen (2500 euro netto per maand) en 2 á 3 kinderen. En die dan in een particuliere huurwoning zitten en nét geen recht hebben op alle potjes en toeslagen. Lijkt me een stuk interessanter.

Ja dat zou ik ook wel willen. Vooral die toevoeging "net geen recht op allerlei potjes" en dan mogen meekijken naar in de uitgavenpot.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
16-02-2021 11:30
Ja dat zou ik ook wel willen. Vooral die toevoeging "net geen recht op allerlei potjes" en dan mogen meekijken naar in de uitgavenpot.
Dat zou interessant zijn inderdaad.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ben zo benieuwd hoe het gaat met familie de vrindt

En wat melon zegt, ik ben de familie geerts ook gaan volgen op insta. Maar het kan niet op daar met allerlei nutteloze dingen. Knutselpakketten, aftelkalenders, tekendozen, speciale stoffen broodzakjes etc.
Volgens mij wordt daar best veel uitgegeven aan onnodige zaken . En idd dan maar doen alsof je tweedehands MOET dragen
fanatic schreef:
16-02-2021 17:40
Ben zo benieuwd hoe het gaat met familie de vrindt

En wat melon zegt, ik ben de familie geerts ook gaan volgen op insta. Maar het kan niet op daar met allerlei nutteloze dingen. Knutselpakketten, aftelkalenders, tekendozen, speciale stoffen broodzakjes etc.
Volgens mij wordt daar best veel uitgegeven aan onnodige zaken . En idd dan maar doen alsof je tweedehands MOET dragen
Ik denk dat veel van die spullen niet betaald worden maar de ‘inkomsten’ zijn van het influencerschap😉
Alle reacties Link kopieren
JetSan schreef:
16-02-2021 19:20
Ik denk dat veel van die spullen niet betaald worden maar de ‘inkomsten’ zijn van het influencerschap😉
Dat zou natuurlijk heel erg goed kunnen.
Denk dat het voor een deel zou kunnen, maar niet alles komt uit de "inkomsten" vermoed ik
Alle reacties Link kopieren
Slushpup schreef:
16-02-2021 09:35
Ik hoop dat er in het nieuwe seizoen minstens 1 gezin zal zitten met een normaal modaal inkomen (2500 euro netto per maand) en 2 á 3 kinderen. En die dan in een particuliere huurwoning zitten en nét geen recht hebben op alle potjes en toeslagen. Lijkt me een stuk interessanter.
Met 2500 netto zit je flink boven het modale inkomen dat is bruto rond de 2500 euro.
Alle reacties Link kopieren
JetSan schreef:
16-02-2021 19:20
Ik denk dat veel van die spullen niet betaald worden maar de ‘inkomsten’ zijn van het influencerschap😉
Heel veel dingen worden/zijn gewoon gekocht. Ze zegt dat ook vaak in haar berichten en stories. Ze is daar heel eerlijk in als het een freebie is.
Maar ook kleding en schoenen dus, veel gewoon nieuw. Terwijl het in de serie over kwam alsof er nooit nieuw gekocht werd. Ik vind dat erg jammer.
Alle reacties Link kopieren
Dikkoppie schreef:
16-02-2021 19:58
Met 2500 netto zit je flink boven het modale inkomen dat is bruto rond de 2500 euro.
Iets boven het modale inkomen, 2500 netto is nu niet echt een flink salaris
pearle wijzigde dit bericht op 17-02-2021 15:36
0.21% gewijzigd
pearle schreef:
17-02-2021 09:23
Iets boven het modale inkomen, 2500 netto is nu net echt een flink salaris

Het modale inkomen 2021 is 2321,- netto. Dit is inclusief het netto vakantiegeld.
Alle reacties Link kopieren
Als je samen 2500 netto binnenhaalt vind ik dat niet riant. Niet arm hoor, dat zeker niet maar ook geen flink salaris. Wel als beide ouders dit verdienen.
Dikkoppie schreef:
16-02-2021 19:58
Met 2500 netto zit je flink boven het modale inkomen dat is bruto rond de 2500 euro.

Bruto modaal inkomen 2021 is 2816,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven