Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2018?

01-01-2018 08:08 1212 berichten
Als vervolg van het topic van 2017: wat heb je gelezen in 2018? :biggrin:

Heel veel leesplezier gewenst allemaal :high5:
Nou, ik heb eindelijk mijn eerste boek uit. Weken over gedaan, er leek geen eind aan de komen. Wel een klassieker, maar niet helemaal mijn genre.

1. Duin - Frank Herbert
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
07-01-2018 11:38
Ik ben nu 'meisje met de negen pruiken' aan het lezen. Het leest heel snel weg, als ik wil zou ik het zo in 1 dag uit kunnen lezen. Maar het raakt me niet echt. Dus ik zit toch te twijfelen of ik het wel uit wil lezen. :roll:
Ik heb dit boek een paar jaar geleden gelezen en ondanks dat het verhaal op zich heftig is, raakte het boek mij ook niet. Ik heb het wel uitgelezen. Midden in een boek stoppen kan ik dan ook weer niet, ben altijd bang dat ik dan net het boeiendste deel mis ofzo....
Hoewel... Ik realiseer me nu dat ik ergens in deel 1 van de Milleniumtrilogie ben blijven steken.... Daar kwam ik ook maar niet in het verhaal. Misschien toch maar weer eens aan beginnen?
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de 50 tinten grijs serie...daar ben ik in deel 2 blijven steken. Kon me echt niet boeien en was teveel herhaling ('zucht, gaat 'ie haar nu wéér vastbinden?' :whip: )
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Meisje met negen pruiken heb ik jaren geleden gelezen, ook in een paar uur. Ik weet niet meer zo goed of het me raakte, maar ik vond het wel heerlijk snel weglezen. Ik lees boeken eigenlijk altijd uit, soms maakt het einde een hoop goed.

Bij het eerste boek van de Millennium trilogie duurde het ook even voordat ik in het boek kwam, ik vond het heel langzaam beginnen. Maar ik ben blij dat ik heb doorgezet, want daarna heb ik de serie in één ruk uitgelezen.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
07-01-2018 11:14
Had ik mij al bedacht. maar had toch graag nog iets meer willen weten.
Ja het is nu echt gewoon een boek in 3 stukken gehakt, dat ben ik met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Meisje met de negen pruiken ook gelezen. Raakte mij ook niet echt, maar las wel heel makkelijk weg en toch uitgelezen.

Millennium trilogie alle 3 gelezen, vond het goede boeken. Is al weer even geleden dat ik ze heb gelezen, dus weet niet meer of ik er ook in moest komen.

En die 50 tinten grijs serie wel alle 3 gelezen, vond het geen geweldige boeken, zou ze niemand aanraden en was idd veel van hetzelfde. En toch verder lezen omdat ik het dan toch allemaal gelezen wilde hebben of zo.

En Judas van Astrid Holleeder heb ik wel ook uitgelezen, omdat ik het wel interessant vond en wel wilde weten hoe het verder ging, maar vond het boek helemaal niet fijn lezen. Vond het geen fijne schrijfstijl en was niet in chronologische volgorde geschreven, wat ik ook niet fijn lezen vond. Het vervolg sla ik dan ook maar over.
Er is nu ook een 50 tinten grijs reeks vanuit het oogpunt van Grey geschreven. Ik dacht: dat kan wel wat interessanten worden, als ze dan ook wat schrijft over de gesprekken met zijn psycholoog. Nou, guess what: tijdens het hele eerste deel was de psycholoog toevallig met vakantie :rofl:

Toch stond ik met deel 2 in mijn handen vorige week.... Maar heb het toch voorlopig even teruggelegd, want ik heb betere boeken te lezen :roll:
Alle reacties Link kopieren
Nu begonnen in het eerste deel van de Noordzee moorden.het eerste lijk hangt al met z.n broek om de enkels aan n lantaarnpaal.ik verklap hier niks mee.want zo begint het.
Ik geloof dat ik het boek wel mooi ga vinden.
Het is mijn derde boek dit jaar,
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, de Noordzeemoorden moet ik ook nog lezen. Ik heb het eerste deel Galgenveld gelezen, maar heb helaas de volgende delen niet, dus kon niet verder.

Ben nu begonnen in Vive la France van Linda van Rijn. Lekker voor even tussendoor, verwacht dat ik dit vandaag nog wel uit heb.
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Dus wel de moeite waard.darkcrystal.? Had nl echt zin om er in te beginnen. Heb gelukkig alle delen. 👍
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Noordzee moorden ooit wel ik dacht 2 delen gelezen is al weer even geleden kan het me niet goed meer herinneren.

Vanavond als de jongste op bed ligt nog even een uurtje lezen heb vandaag nog geen boek aangeraakt ben lekker op pad gegaan prima weer en de vakantie afgesloten.

Millenium deel 1 heb ik al jaren liggen, wil ze ook allemaal achterelkaar gaan lezen, merk tegenwoordig als ik te lang op een nieuw deel van een reeks moet wachten ik het echt even kwijt ben, wat me weerhoudt om dan de reeks alsnog weer op te pakken zoals oa bij de Noordzee moorden.
Ik kies daarom tegenwoordig voor series die al afgerond zijn ook op Netflix overigens, heb het geheugen van een lampenkap :bonk:
Alle reacties Link kopieren
De wereld van Sofie, ligt al een tijdje te verstoffen kan er maar niet aan toekomen.
Iemand deze gelezen en wat vond je er van?
1. De chirurg - Tess Gerritsen *****
2. Ik geef je de zon - Jandy Nelson *****
3. Hartslag - Tess Gerritsen ***
4. Meisje met 9 pruiken - Sophie van der Stap *

Wat een verschrikkelijk slecht boek, sorry hoor :facepalm:

Ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment ook echt boos werd ervan. Ze schrijft dat ze XTC ging slikken vlak nadat ze te horen had gekregen dat ze kankervrij was. Ze krijgt zulk mooi nieuws te horen, dat ze is genezen, dat ze misschien wel 100 zal worden, en wat doet ze? een drugs nemen waarvan bekend is dat je er een hartaanval van kan krijgen. Hoeveel geef je dan om je leven?! Het is zo'n groot geschenk dat ze beter is geworden maar ze gaat er laconiek mee om. Het maakte me echt boos.

Moest ik ff kwijt (6)
Alle reacties Link kopieren
Meisje met 9 pruiken heb ik ook gelezen en heeft mij ook niet echt kunnen raken. Meestal maken dat soort biografieachtige boeken wel wat in me los maar om de een of andere reden ergerde ik me aan haar.

50 tinten heb ik ook gelezen. Geen hoogstaande literatuur maar leest opzich redelijk weg en als ik dan bezig ben lees ik ze ook allemaal maar. De boeken uit het oogpunt van Grey wil ik denk ik nog wel lezen maar ben er nog niet aan begonnen.

De wereld van Sofie is voor een kinderboek erg zwaar. Ik heb me daar een paar jaar terug doorheen geworsteld maar vond het erg taaie kost. Als je filosofie boeiend vindt spreekt het je misschien meer aan maar mij heeft het nooit echt kunnen pakken.

Wat betreft mezelf ben ik een beetje lui de laatste dagen en nog steeds bezig in het 7e boek van de grijze jagers. Ik heb morgen een moment waarop ik ergens lang moet wachten en hoop hem dan uit te kunnen lezen.
50 tinten....vond ik afgrijselijk! Ik heb mij door het eerste deel heen geworsteld, maar het daar bij gelaten.

Net vandaag onze vakantie naar Schotland geboekt. En daarom ook een reisverslag gekocht van iemand die een fietstocht heeft gemaakt in dat deel waar wij naar toe gaan. Wij gaan weliswaar niet fietsen, maar de samenvatting klonk goed. En hebben wij alvast wat voorpret! Een goede reden om weer wat te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Vijftig tinten grijs... Ik geraakte niet door het eerste deel, bij de volgende boeken heb ik het niet meer geprobeerd.

Ik begin ook met een lijstje!
1. Het beste wat we hebben - Griet Op de Beeck **

Het begon goed. Het begin werd mooi verwoord (voor mij belangrijker dan een goed verhaal). Maar toen werd het wat saai en hoe het verteld wordt leek plots helemaal niet meer van belang. Op het einde kom je in sneltempo heel wat te weten, maar verrassend is het niet.
Het is het eerste deel van een trilogie. Ik weet niet of ik de volgende delen ga lezen.
Griet Op de Beeck wordt hier in België nogal bejubeld, ik had nog niets van haar gelezen. Ik begrijp de hype niet echt.

Morgen begin ik aan een ander boek. Welk weet ik nog niet, maar keuze genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Griet Op de Beeck wordt in Nederland ook bejubeld. Op de één of andere manier trekken haar boeken me niet, en omdat ik nog zoveel boeken heb, die ik wél wil lezen, laat ik ze maar even links liggen :)

Ik heb inmiddels deel 2 van de Mazerunner trilogie uit. Kan niet wachten in deel 3 te beginnen.
Later is nu
Vijftig tinten vond ik ook verschrikkelijk geschreven. Maar vanwege de seksscènes heb ik ze toch allemaal uitgelezen :whistle:

Dreamer, de Mazerunner bevalt dus? Ik was van plan dit jaar wat minder YA en meer klassiekers te lezen, maar misschien is die trilogie een fijne afwisseling.
Alle reacties Link kopieren
Ja, mij bevalt hij wel.

Ik wilde eind vorig jaar me ook meer gaan verdiepen in literatuur, totdat ik een boekje kreeg, dat ik totaal niets aan vond, waar literatuurkenners lyrisch over waren. Misschien is dat gewoon niets voor mij, dacht ik toen. Ik ga me eerst weer richten op wat ik graag lees :-]
Later is nu
Plezier hebben in lezen is ook het belangrijkste. Nederlandse literatuur lees ik niet veel, maar ik probeer wel regelmatig wat 'echte klassiekers' te lezen zoals Jane Eyre, Gone With the Wind, Little Women etc. Afgelopen jaar heb ik veel thrillers en YA gelezen en ik merk dat ik er weinig van onthouden heb, dat vind ik dan toch zonde.

Echte literatuur heb ik ook niet zoveel mee hoor, ik begrijp toch vaak de verborgen boodschap niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een lijstje ook wel een leuk idee om bij te houden.

1. Het beleg van Macindaw, John Flanagan
2. Losgeld voor Erak, John Flanagan

Leuke boeken serie, maar nu even wat anders. Ik ga beginnen aan Die Again van Tess Gerritsen. Ik was er zeker van deze al eens gelezen te hebben maar herkende de achterflap tekst niet. Ik kom er vast snel achter of ik deze nu wel of niet al gehad heb en ik vind het sowieso niet erg om boeken twee keer te lezen.

Ik ben ook niet zo van de literatuur. Ik lees voor ontspanning en vind het vaak te zwaar en te lastig om te volgen. Met mijn boekenclub hebben we vorig jaar 1984 geprobeerd en ik weet dat veel mensen het een heel goed boek vinden maar ik kwam er niet doorheen.
Van de boeken die jij noemt Fiona vond ik little women (en het vervolg Good Wifes) wel heel goed. Als tiener heb ik die boeken meerdere malen gelezen. Heb je nog aanraders wat betreft de klassiekers die je erg mooi vond?
Alle reacties Link kopieren
Chrisjoh, ik vond het eerste deel wel goed en wil de volgende delen wel nog een keer zien te vinden en te lezen. Ik hoor graag van je of de volgende delen ook de moeite waard zijn!

Zwartvlekje, dat boek van Tess Gerritsen heb ik net uitgelezen. Leuk boek, waar 2 verhaallijnen mooi bij elkaar komen. Ik vond het niet het beste boek van Tess dat ik heb gelezen, maar zeker ook niet slecht. Veel leesplezier!
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
07-01-2018 18:13


Ik kies daarom tegenwoordig voor series die al afgerond zijn ook op Netflix overigens, heb het geheugen van een lampenkap :bonk:
Even offtopic..... Toevallig ben 'jij' de serie waar ik momenteel nog mee bezig ben LadyLola! Reign, seizoen 3 inmiddels. Eerste 2 seizoenen afgelopen week gekeken, verslavend! :cheer2:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Eens zien of ik het vol ga houden,
1 De geniale vriendin - Elena Ferrante
2 Mondriaan, filosoof

Ferrante :aanrader voor degenen die een reis om de wereld willen maken met hun boeken, dan kun je Italië afstrepen (voor de anderen ook aanrader hoor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
[quote=Darkcrystal post_id=27998710 time=1515442324 user_id=73002]
Chrisjoh, ik vond het eerste deel wel goed en wil de volgende delen wel nog een keer zien te vinden en te lezen. Ik hoor graag van je of de volgende delen ook de moeite waard zijn!

Ik hou je op de hoogte.
Heb vergeten de reader op te laden. Komt omdat ie zo lang mee gaat. Heb nu op de iPad nog n Tess Gerritsen. Ik weet n geheim.
Dacht dat ik al haar boeken gelezen had.maar deze dus niet.
Lees wel vaker twee boeken tegelijk.maar meestal n roman en n thriller. Nu dus twee thrillers tegelijk.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 09-01-2018 07:56
0.09% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven