Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2018?

01-01-2018 08:08 1212 berichten
Als vervolg van het topic van 2017: wat heb je gelezen in 2018? :biggrin:

Heel veel leesplezier gewenst allemaal :high5:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik heb geen doel, merk dat ik soms dagen achter elkaar lees, maar soms ook een week niet. Met name tijdens een vakantie gaan er veel boeken doorheen. Heb ook een e-reader, waardoor ik nooit meer bang ben dat ik te weinig boeken bij me heb! :-D Helaas moet ik dit jaar een nieuwe e-reader kopen, zo zonde!

Maar goed....boeken dus.... Ik heb mijn eerste boek voor 2018 gisteravond uitgelezen: Sterf twee keer van Tess Gerritsen. Straks even kijken wat het volgende boek wordt.... Leuk om hier ideeen op te doen!
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Alle reacties Link kopieren
Aniflow schreef:
06-01-2018 03:56
Vind de boeken van Lisa Gardner ook altijd leuk!
Heerlijke boeken!
Deel 8 van de D.D Warren reeks heb ik gereserveerd bij de bieb, die lezen echt lekker weg.
Verder wil nog wat losse titels lezen ik twijfel of ik die andere reeks wat vind, Quincy en Rainie.

Heb net bij de bieb ook de psychiater en het meisje gehaald.
Weet nog even niet in welk boek ik vandaag wil gaan beginnen.
Leuk topic! Ik lees met name van Nederlandse auteurs, beroepshalve. En ik ben altijd op zoek naar nieuwe titels.
Ik lees niet heel veel, een boek per 2 a 3 weken in de tijden dat ik veel lees.
Maar i.v.m. vakantie dit jaar al twee boeken (uit)gelezen.

1. Het Pauluslabyrinth. Jeroen Windmeijer.
2. Dood van een trillerschrijfster. Pauline Slot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger veel gelezen. Elke week stond ik weer in de bibliotheek voor nieuwe boeken. Zeven maanden geleden werd ik moeder en sindsdien stapelen de boeken zich ongelezen op. Jammer...
Misschien dat dit topic me motiveert meer te lezen.

Ik ben nu al maanden stukjes uit Het beste wat we hebben van Griet Op de Beeck aan het lezen. Het boeit me niet voldoende vrees ik. Maar ik heb besloten het vandaag uit te lezen. Ik ben een dagje thuis, niet veel te doen, dus geen excuses meer...
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Oliv dat had ik ook toen mijn kinderen klein waren.
Zou dan juist alleen boeken lezen die je meteen weten te pakken zodat je er weer echt plezier in gaat krijgen.

Ben begonnen in " De psychiater en het meisje " vooralsnog leest het lekker weg.
Eens met LadyLola. Ik lees tegenwoordig ook geen boeken meer uit puur omdat het 'moet'. Als ik een boek niet leuk / mooi / aangrijpend (ligt aan het genre natuurlijk!) genoeg vind, dan stop ik ermee. Want boeken die ik niet goed genoeg vind leg ik veel sneller weg en dan stop ik weer met lezen. Voor mij is het belangrijker om in mijn lees-flow te blijven dan om alles waar ik aan begin ook daadwerkelijk uit te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag mijn eerste boek voor dit jaar uitgelezen.

1. Het zevende kind - Erik Valeur.

Vond het wel een leuk boek, maar niet echt geweldig. Vond het soms wel wat langdradig en einde was enigszins voorspelbaar. En vond het ook wel makkelijk weglezen.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
05-01-2018 11:06
Afgekeurd: De bijzondere kinderen van Mevrouw Peregrine van Ransom Riggs. Zal best een leuk verhaal zijn, maar de stijl bevalt me niet.
oeh heb je ver doorgelezen? Het is er even doorheen komen aan het begin en ik moest echt doorzetten maar naarmate het eerste boek vorderde was mijn interesse gewekt en heb ik ook de andere boeken met veel plezier gelezen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
gruffalo schreef:
06-01-2018 09:33
de boeken zijn veel beter dan de films, vooral boek 1 is leuk om te lezen. De film vond ik ook waardeloos, denk dat ik deel drie niet eens ga kijken.


Mijn eerste boek is uit

1. De alchemist - Michael Scott ***

Het boek pakte niet, ik kon mijn aandacht er niet goed bijhouden. Het is op zich best leuk, en ik ga nu ook door met deel 2 puur omdat ik benieuwd ben hoe het verder gaat.
Oei, dan heb je nog wat delen te gaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je de zon en Zafon boeken zojuist op mijn te luister lijst gezet dankzij jullie bedankt.

Ben al weken alleen bezig met harry omdat die zo vertrouwd is maar wil weer nieuwe boeken gaan luisteren/lezen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Paarsmetroze schreef:
06-01-2018 15:04
Leuk topic! Ik lees met name van Nederlandse auteurs, beroepshalve. En ik ben altijd op zoek naar nieuwe titels.
Ik lees niet heel veel, een boek per 2 a 3 weken in de tijden dat ik veel lees.
Maar i.v.m. vakantie dit jaar al twee boeken (uit)gelezen.

1. Het Pauluslabyrinth. Jeroen Windmeijer.
2. Dood van een trillerschrijfster. Pauline Slot.
.
Hoe was die van die thrillerschrijfster? Die wil ik ook nog graag lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
06-01-2018 12:00
Heerlijke boeken!
Deel 8 van de D.D Warren reeks heb ik gereserveerd bij de bieb, die lezen echt lekker weg.
Verder wil nog wat losse titels lezen ik twijfel of ik die andere reeks wat vind, Quincy en Rainie.

Heb net bij de bieb ook de psychiater en het meisje gehaald.
Weet nog even niet in welk boek ik vandaag wil gaan beginnen.
Vind het wel heel gek en jammer dat deel 1 van die serie niet is vertaald naar het Nederlands. Kwam pas na het 2e deel gelezen te hebben erachter dat het een serie is en maar besloten deel 1 dan ook maar over te slaan. Kan best Engels lezen maar vind zo stom om dan van taal te lezen haha.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
06-01-2018 16:36
Herkenbaar Oliv dat had ik ook toen mijn kinderen klein waren.
Zou dan juist alleen boeken lezen die je meteen weten te pakken zodat je er weer echt plezier in gaat krijgen.

Ben begonnen in " De psychiater en het meisje " vooralsnog leest het lekker weg.
Goh ja, daar heb je wel gelijk in. De reden dat ik het per se wil uitlezen is omdat ik het cadeau gekregen heb en dat ik het dan zo erg vind het te laten liggen. Het is biiiijjjjna uit. Maar geen aanrader.
Celaena_Aelin schreef:
05-01-2018 11:06
Afgekeurd: De bijzondere kinderen van Mevrouw Peregrine van Ransom Riggs. Zal best een leuk verhaal zijn, maar de stijl bevalt me niet.
O, die vond/vind ik juist leuk! Mijn dochter heeft die boeken. De uitvoering vind ik mooi. Ik heb nog niet alle delen gelezen. Maar deel 1 vond ik leuk!

Smaken verschillen. Ik vond Schaduw van de wind prachtig, maar een vriendin van mij kwam er niet door heen....
1. De chirurg - Tess Gerritsen *****
2. Ik geef je de zon - Jandy Nelson *****
3. Hartslag - Tess Gerritsen ***

Dit boek heb ik half als luisterboek geluisterd en daarna ben ik overgestapt op het gewone boek, omdat het me te traag ging om te luisteren. Ik vond dit niet het sterkste boek van Tess Gerritsen, maar opzich was het nog steeds wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
06-01-2018 17:15
oeh heb je ver doorgelezen? Het is er even doorheen komen aan het begin en ik moest echt doorzetten maar naarmate het eerste boek vorderde was mijn interesse gewekt en heb ik ook de andere boeken met veel plezier gelezen.
Nee, ik heb een 50-bladzijden-regel. Als een boek na 50 bladzijden niet leuk is, stop ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergister badr hari's biografie gelezen. Ik was gewoon erg benieuwd wat hij te vertellen had. Het boek is een aanrader voor mensen die al fan zijn of geïnteresseerd zijn in zijn leven. Hij vertelt zijn 'hele levensverhaal' op een open manier.

Verder nog geen boeken uitgelezen in 2018
Dreamer schreef:
06-01-2018 17:17
.
Hoe was die van die thrillerschrijfster? Die wil ik ook nog graag lezen.
Het is in ieder geval geen thriller. 😊 Goed geschreven, leest lekker weg. Diverse personages, maar wat oppervlakkig. Mooie beschrijving van het land, sfeervol. Het verhaal gaat over het schrijven van boeken en de clichés daarin. Ik raad het zeker aan. Maar niet als thriller dus.
Alle reacties Link kopieren
Lina Jansma. Uitverkoren .heb ik uit gelezen. hier ook weer het gevoel dat er nog n deel achteraan komt. stopte weer zonder dat ik wist waarom wat was gebeurd.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik lees ''Sushi voor beginners'' een of andere flut-roman :rofl: lekker als je niet wil nadenken.
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
07-01-2018 11:09
Lina Jansma. Uitverkoren .heb ik uit gelezen. hier ook weer het gevoel dat er nog n deel achteraan komt. stopte weer zonder dat ik wist waarom wat was gebeurd.
Dat wordt een trilogie.
Alle reacties Link kopieren
Begin vandaag in het eerste deel van de Noordzee moorden. van Isa Maron. zijn vier delen van .
Galgenveld is deel een. geen verplichtingen vandaag. Qua vopisite of bezoekjes . maar zal wel eerst even iets in het huishouden moeten doen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
07-01-2018 11:12
Dat wordt een trilogie.
Had ik mij al bedacht. maar had toch graag nog iets meer willen weten.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
07-01-2018 11:14
Had ik mij al bedacht. maar had toch graag nog iets meer willen weten.
Schaduwkinderen is deel 1 ervan en ik ben ergens gelezen dat deel 3 in de zomer uitkomt. Dat zou fijn zijn, want ik wil nu wel weten hoe het precies zit.

Ik ben benieuwd wat je van galgenveld vind, staat niet nog op de 'misschien' lijst.
Forever is a hell of a long time
Ik ben nu 'meisje met de negen pruiken' aan het lezen. Het leest heel snel weg, als ik wil zou ik het zo in 1 dag uit kunnen lezen. Maar het raakt me niet echt. Dus ik zit toch te twijfelen of ik het wel uit wil lezen. :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven