Entertainment alle pijlers

Wat heb je gelezen in 2018?

01-01-2018 08:08 1212 berichten
Als vervolg van het topic van 2017: wat heb je gelezen in 2018? :biggrin:

Heel veel leesplezier gewenst allemaal :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net voor de jaarwisseling begonnen in “De heilige Rita” van Tommy Wieringa. Mooi boek!
Ik hoop dit jaar meer boeken te lezen dan vorig jaar. Toen zat ik op slechts 13. :-$ Terwijl ik erg van lezen houd. Maar ik zit teveel op de iPad.
Lizzy75 schreef:
02-01-2018 18:21
Ik ben net voor de jaarwisseling begonnen in “De heilige Rita” van Tommy Wieringa. Mooi boek!
Ik hoop dit jaar meer boeken te lezen dan vorig jaar. Toen zat ik op slechts 13. :-$ Terwijl ik erg van lezen houd. Maar ik zit teveel op de iPad.
Ik heb De Heilige Rita inmiddels uit. Dat werd mijn eerste boek van 2018. Ik vind het ook een mooi en goed boek. :-]

Ben nu dus bezig in Jane Eyre. Ik heb mezelf getrakteerd op de nieuwe uitgave. Ik vind 'm zo mooi dat ik er nauwelijks in durf te lezen. :$

Ik heb mijn Hebban Reading Challenge op 52 boeken gezet. Zou voor mij een makkie moeten zijn, maar ik heb een aantal erg dikke boeken op de stapel liggen. Ik zie wel hoever ik kom. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
01-01-2018 15:47
Ik heb Schaduw van de wind nog niet gelezen maar Spel van de engel is echt een goed boek , een beetje magisch, mooie karakters en sfeervol. Ik heb niet het idee dat het echt een vervolg op een eerder verhaal is, maar mocht dat wel zo zijn: ook goed los te lezen dus :)
Klopt dat het allemaal zelfstandig te lezen is, Staat ook bij het vierde boek geloof ik. Die boeken zijn als een labyrint, je loopt van de ene gang naar de andere (boek naar boek, en er worden steeds weer dingen duidelijk vanaf de andere kant gezien
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
1. Harry Potter & The order of The Phoenix (luisterboek) - J. K. Rowling
2. Harry Potter & De Vuurbeker (luisterboek) - J. K. Rowling

Mijn huishoud-luisterboek. Lekker voorgelezen, fijne stem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste boek vandaag in de Sauna uitgelezen. Het spel van de engel dus. Ik vond het gaaf. Ik neem wel een pauze voor ik de andere delen ga lezen. Ik ben bang dat ik anders de stijl zat wordt en dat zou ik jammer vinden.
Vandaag begonnen in 'Een klein Leven' van Hanya Yanagihara. Ik vind het altijd wel een beetje schakelen van het ene in het andere boek, maar ik denk dat ik het ook mooi ga vinden.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tamar heb ik uit.

Nu begin ik in Uitverkoren. van Linda Jansma.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 05-01-2018 07:54
0.78% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Leuk, De Heilige Rita! Ik ben daar heel benieuwd naar, het heeft zo veel lof ontvangen. Vinden jullie dat terecht?

Ik heb vandaag De Symphatisant van Viet Thanh Nguyen gekocht. Heel erg veel zin in, maar nog even wachten tot hij binnen is...
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuk topic! Vorig jaar 33 boeken gelezen, minder dan het jaar daarvoor en heb nu mijn challenge op goodreads op 40 gezet. Afgelopen jaren niet gehaald maar het is puur motivatie en geen plicht dus we gaan het zien.

Ik lees nu over bergen heen van Charles Martin.
Alle reacties Link kopieren
1. Harry Potter & The order of The Phoenix (luisterboek) - J. K. Rowling
2. Harry Potter & De Vuurbeker (luisterboek) - J. K. Rowling
3. Dreiging & Duisternis - Leigh Bardugo

Tweede deel van een serie. Onderhoudend verhaal, leest lekker weg. Leuk voor de fantasy-fans.
Hangmat schreef:
02-01-2018 22:28
Mijn eerste boek vandaag in de Sauna uitgelezen. Het spel van de engel dus. Ik vond het gaaf. Ik neem wel een pauze voor ik de andere delen ga lezen. Ik ben bang dat ik anders de stijl zat wordt en dat zou ik jammer vinden.
Vandaag begonnen in 'Een klein Leven' van Hanya Yanagihara. Ik vind het altijd wel een beetje schakelen van het ene in het andere boek, maar ik denk dat ik het ook mooi ga vinden.

Afbeelding

Die staat hier volgende maand op het programma. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Het is wel een dikke pil en het schijnt een heftig verhaal te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Bumba1985 schreef:
03-01-2018 08:20
Die staat hier volgende maand op het programma. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Het is wel een dikke pil en het schijnt een heftig verhaal te zijn...
Ik dacht idd: even een niet al te dikke tussendoor, maar al lezende merkte ik dat het hele dunne bladzijden heeft, 751 :P , daar ben ik wel even mee bezig want ik lees geen úren per dag
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik ook graag meeschrijven. Ik vind dit een perfect topic om ideeën op te doen, en ik hoop dat ik (door hier mee te schrijven) extra gemotiveerd raak om een boek te pakken en te ontspannen.
Omdat ik vorig jaar extreem weinig heb gelezen voor mijn doen (3 boeken), zet ik vooralsnog mijn challenge laag in met 12 boeken.

In verband met een paar vrije dagen kan ik al één boek op mijn 2018 lijst zetten (en de tweede is ook al bijna uit :A:).

1. In het water (Paula Hawkins).

Tess Gerritsen vind ik trouwens ook fantastisch. Ik heb al haar boeken gelezen. Omdat ze internist is geweest, gebruikt ze af en toe van die gruwelijk enge details en dat maakt het extra beeldend :-D ......
1. De chirurg - Tess Gerritsen *****
2. Ik geef je de zon - Jandy Nelson *****

Ik moest er even inkomen, maar het is echt een prachtig geschreven boek. Het verhaal zelf is opzich mwoah, maar door de manier waarop zij schrijft heeft het echt een wow-factor voor mii
Alle reacties Link kopieren
Een klein leven heb ik ook mijn lijst gezet.

Heb mijn eerste boek van 2018 bijna uit gaat dit weekend wel lukken.
Alle reacties Link kopieren
Het eerste boek in 2018 is gelezen!

1. de oorsprong - Dan Brown

Ga mezelf geen doel opleggen, het moet geen verplichting worden. Maar moet de 20 wel kunnen halen dit jaar.
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Eerste boek hier ook uit. Helaas kwam ik gisteren niet zo toe aan tweede boek, want het zijn doorlezers.

Januari
01. Mazerunner - James Dashner
Later is nu
Dreamer schreef:
05-01-2018 08:36
Eerste boek hier ook uit. Helaas kwam ik gisteren niet zo toe aan tweede boek, want het zijn doorlezers.

Januari
01. Mazerunner - James Dashner
Vond je het wat? Ik heb de films wel gezien, maar ik vond de laatste film heel erg slecht. Het weerhoudt me een beetje ervan om de boeken te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriften.

Ik wil erg graag gewoon weer een boek oppakken en lezen. Ik heb er talloze liggen die ik in geen jaren heb aangeraakt. Maar ik raak gewoon heel snel afgeleid.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Afgekeurd: De bijzondere kinderen van Mevrouw Peregrine van Ransom Riggs. Zal best een leuk verhaal zijn, maar de stijl bevalt me niet.
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
05-01-2018 09:44
Vond je het wat? Ik heb de films wel gezien, maar ik vond de laatste film heel erg slecht. Het weerhoudt me een beetje ervan om de boeken te lezen.
.
Nooit afgaan op films, natuurlijk ;-))

Ik heb nog geen idee van deel 3, want ben net in deel 2 begonnen (maar oh.. wacht, film deel 3 is nog niet uit, of wel?) maar ja.. deel 1 was een aanrader. M'n dochter zag de films wel en we kwamen er al snel achter dat in deel 1 al weer behoorlijk wat dingen niet kloppen tussen film en boek.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste boek is uit!

Ik ga denk ik morgen beginnen met " Levend aas " van Katrien van Effelterre

Januari 2018:

1 Tot op de bodem - Lisa Gardner , niet haar beste wel een waanzinnige plottwist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook mijn eerste boek van dit jaar gelezen. En hoewel ik geen landenchallenge ofzo doe vind ik het wel leuk om bij te houden over welke landen ik dan in een jaar gelezen heb.

Boeken:
1. Oorsprong - Dan Brown ****

Landen:
1. Spanje
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen over bergen heen en lion uit. Lion is toch wel een bijzonder verhaal vind ik. Nu bezig in de ijstweeling.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
05-01-2018 23:13
Mijn eerste boek is uit!

Ik ga denk ik morgen beginnen met " Levend aas " van Katrien van Effelterre

Januari 2018:

1 Tot op de bodem - Lisa Gardner , niet haar beste wel een waanzinnige plottwist.
Vind de boeken van Lisa Gardner ook altijd leuk!
Alle reacties Link kopieren
fiona2012 schreef:
05-01-2018 09:44
Vond je het wat? Ik heb de films wel gezien, maar ik vond de laatste film heel erg slecht. Het weerhoudt me een beetje ervan om de boeken te lezen.
de boeken zijn veel beter dan de films, vooral boek 1 is leuk om te lezen. De film vond ik ook waardeloos, denk dat ik deel drie niet eens ga kijken.


Mijn eerste boek is uit

1. De alchemist - Michael Scott ***

Het boek pakte niet, ik kon mijn aandacht er niet goed bijhouden. Het is op zich best leuk, en ik ga nu ook door met deel 2 puur omdat ik benieuwd ben hoe het verder gaat.
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven