Entertainment alle pijlers

Welcome to Plathville

14-11-2019 13:24 164 berichten
TLC heeft een nieuwe fundie family gevonden om een serie over te maken.
De Plath family met "maar" 9 kinderen (en 1 overleden zoontje) uit Georgia USA.

De familie Plath is een zeer conservatieve familie die op een farm wonen en afgezonderd leven. Ze geven ook thuisonderwijs.
De kinderen groeien op zonder technologie; geen tv, geen computerspelletjes, geen (vrij) internet en geen social media ect.
En zelfs geen suiker en frisdrank, dat hebben de kinderen blijkbaar nog nooit gedronken.
Ze leven erg op zichzelf en TLC maakt er dus nu een serie van met de titel 'Welcome to plathville'.
De kinderen maken ook allemaal muziek en bespelen meerdere instrumenten. En ze hebben een eigen band als gezin.

Ze hebben misschien veel gemeen met de Duggars, maar de Plaths leven toch meer afgezonderd.
Oudste zoon Ethan (21) is nu getrouwd en heeft voor het eerst in zijn leven cola gedronken en de tv-serie 'Friends' gezien.
En ook een ijsje gaan eten was heel lang 'not done' voor hem.

Hier is seizoen 1 aflevering 1 op Youtube waar ze de familie voorstelllen, maar ik denk dat 'Welcome to Plathville' ook wel in Nederland door TLC zal worden uitgezonden.
Zie: https://www.youtube.com/watch?v=ZDbCVJBGzn8

Wie gaat er kijken en het volgen?
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
24-08-2021 13:10
Hier is de eerste episode

Ik heb echt medelijden met Ethan, hij heeft nooit geleerd om zijn emoties te tonen, hoe hij kwaad kan zijn, hoe relaties werken ect. ect.
Triest!

https://www.youtube.com/watch?v=n6j7CHYjw6w

Deze net gezien, door naar nummer 2!
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Beide afleveringen gezien. Mijn god wat awkward die eerste ontmoeting tussen Lydia en Ethan. Hij weet zich totaal geen houding te geven, nul sociale vaardigheden. Echt heel sneu.

Ik denk idd ook dat hij iets van een depressie of weet ik wat heeft. Hij komt erg "zwaar op de hand" over, afstandelijk naar alles en iedereen.

Volgens mij is dat huwelijk op sterven na dood.

Totaal bizar trouwens dat die moeder de privé texts van Lydia leest. In elke wereld is dat oké? En ze zegt het idd goed, hoe moet ik zonder communicatie hem dan leren kennen? Lekker dubbel. Hebben ze nou nog niets geleerd na 3 verschoppelingen?

:sigh:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ja precies. En dat je in de smartphone kijkt van je 12-jarige dat kan ik nog begrijpen.
Maar Lydia is bijna 18 en het is niet eens een smartphone maar een oude simpele gsm! En die berichtjes zijn toch privé!
Mijn zoon van net 12 jaar heeft nu een smartphone en ik kijk er regelmatig in, vooral om te zien met wie hij contact heeft, maar ik ga zijn WhatsApps niet nalezen die hij naar zijn vriendjes stuurt. Alleen als er een vreemde naam opduikt, maar dan vraag ik mijn zoon wie dat is. Ik ga niet zomaar alles nalezen, wel gewoon een veilige controle. Maar als hij 17 zou zijn zoals Lydia zou ik dat echt niet meer doen, zeker niet op een oude gsm waar geen internet op is.

Ik heb echt met Ethan te doen, ze hebben nooit sociale vaardigheden geleerd, nooit vrienden mogen hebben, nooit geleerd om met emoties om te gaan, om je boosheid te uiten, om met andere mensen om te gaan. Ze kunnen het gewoon allemaal niet, maar vooral bij Ethan valt dat nu heel erg op.
Ik zag wel in een interview met Ethan en Olivia dat het nu beter gaat in hun huwelijk en dat het na een aantal afleveringen beter gaat, ook dmv therapie ect.

Ik denk dat Ethan die boosheid op zijn ouders kwijt moet en er op de een of andere manier moet uitgooien. Hij weet alleen niet hoe want dat is hem nooit geleerd. Hij kropt alles op want hij weet niet wat hij anders moet doen.
Ze hebben die kinderen echt zoveel te kort gedaan doordat ze vroeger ook nooit vriendschappen mochten hebben buiten hun broers en zussen om en niks van sociale vaardigheden hebben kunnen leren (zoals ruzie maken en het goed maken)

En ja, na 3 kinderen die zijn "losgebroken" is Kim nog altijd dezelfde controlfreak naar Lydia toe en kan ze het blijkbaar niet loslaten. Ze is 17!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu aflevering 4 aan het kijken, ik heb 3 gemist, heeft iemand hier nog een link van toevallig?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch gevonden. :)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb net aflevering 6 gezien. Iemand anders ook "bij"?

Olivia is bij een vriendin ingetrokken. Begin toch ook wat meelij te krijgen met haar. Ze weet ik niet wat ze moet, maar ze ziet wel in dat het zo niet werkt.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ja, ik zag het.
Toen ze trouwde kende ze elkaar ook niet, en Ethan heeft niks geleerd van relaties en communicatie en hoe je omgaat met conflicten.
Ik vind het echt heel erg triest, voor hen allebei.

Maar dit krijg je dus als je kinderen zo afgezonderd wil opvoeden, dan leren ze dus niks en dan zo jong getrouwd terwijl ze elkaar niet echt kende en ook geen mogelijkheid hadden om elkaar te leren kennen.
Er zullen vast veel meer fundie-huwelijken zo zijn hoor, kan niet anders!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu TO er niet meer is... kijkt iemand anders nog?

:nut:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
20-10-2021 00:10
Nu TO er niet meer is... kijkt iemand anders nog?

:nut:
Nee ik lees alleen de recaps op FreeJinger. :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Komende woensdag weer een nieuw seizoen op TLC
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb weer gekeken gisteravond. Die ouders zijn echt gestoorde mensen. Keek nu nóg een keer naar de herhaling van Ethan (en Olivia) op de oprit bij zijn ouders. En die afschuwelijke glimlach van die enge vader en naderhand het overdreven gejank van de moeder.
Écht afschuwelijke mensen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb alles al online gezien, ben toch ook weer benieuwd hoe het verder gaat. Rare familie.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh dat was flink graven om dit topic te vinden!

Ik viel net in de tweede aflevering van het nieuwe (vierde) seizoen. Snel nog even vorige week terug gekeken. Iemand anders aan het kijken? Woensdagavond TLC.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb met open mond zitten kijken! Kim is een compleet ander mens!
De grootste shock was dat Barry vroeger een hele knappe man was :-o
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
22-06-2022 23:15
Poeh dat was flink graven om dit topic te vinden!

Ik viel net in de tweede aflevering van het nieuwe (vierde) seizoen. Snel nog even vorige week terug gekeken. Iemand anders aan het kijken? Woensdagavond TLC.
Toevallig zag ik gisteren ook dat aflevering 2 erop was, tot m'n grote verrassing. Dus begonnen met aflevering 1 van vorige week.
Ik vind die Barry toch zo'n enge man....en 1 van de jongere dochters is qua uiterlijk écht een kopie van hem.
Wel grappig om Kim zo te zien dansen op die "heidense muziek". Ben benieuwd hoever deze veranderingen doorzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik had het niet onthouden dat het gisteren weer was begonnen. Kijk rond die tijd ook het Perfecte plaatje :)

Straks terugkijken dan maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de ommezwaai van Kim ook niet echt. Ja liefdeloos huwelijk en niet leuk om huisvrouw te zijn, maar dit lijkt haaks te staan op wat ze vorig jaar zei...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Kim is volgens mij een type dat zich volledig op iets richt, dat een paar jaar doet en dan, zodra er iets verandert, zich weer volledig in iets anders stort.
Dus toen ze het fundamentalisme ontdekte moest het meteen rigoureus en nu ze wil scheiden is het ineens juist weer totaal anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook alle vorige seizoenen gekeken en kijk nu ook weer. De eerdere seizoenen was denken aan bv een scheiding of dat Kim zou geen werken een nogo. Zelfs er aan denken was al bijna een zonde… Of het een gezonde ommekeer is weet ik niet, dat er iets “moest” veranderen was wel duidelijk (vooral voor de kinderen) maar dit is wel heel extreem.. Van altijd thuis voor de kinderen zorgen naar een eigen dansstudio en 3? huizen verhuren dat is echt totaal anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kim lijkt een soort inhaalslag te willen maken mbt alles wat ze gemist heeft in het leven en dit huwelijk.
Best begrijpelijk, maar nu vind ik het nog hypocrieter. Altijd dat heilige geleuter tegenover de kinderen, ze overal in tegenhouden, alle wereldse invloeden waren slecht, en nu opent ze zelf een dansschool en wil ze scheiden 8-)
Ik vind t ergens ook wel sneu voor Barry want die snapt niks van die ommezwaai.
Kim is gewoon klaar met Barry, wat hij nu ook gaat proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zijn die engnek en zijn vrouw uit elkaar? Zag tijdens het zappen alleen dat zij nu (tijdelijk?) in een van hun verhuurpanden gaat wonen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zal niet spoileren (noem je dat zo?) maar jeetje, Amber is 13 en heeft haar zegje wel klaar. 👍 (en gelijk heeft ze, al zou ik dat nooit durven zeggen tegen mijn moeder)
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
13-07-2022 22:15
Waarom zijn die engnek en zijn vrouw uit elkaar? Zag tijdens het zappen alleen dat zij nu (tijdelijk?) in een van hun verhuurpanden gaat wonen?
Die vrouw zit in een soort midlifecrisis-achtige situatie waarbij ze meer tijd voor zichzelf wil en wat losser wil zijn mbt de opvoeding.
Die tijd voor zichzelf bestaat uit vol in de make-up in voor-plathville-begrippen korte kleding dansen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ik de enige die vind dat die vrouw van Ethan wel een zus had kunnen zijn?! Steeds als ik die header in beeld zie met die foto denk ik hmm precies diezelfde neus enzo
Alle reacties Link kopieren Quote
Catootje schreef:
14-07-2022 09:56
Ik zal niet spoileren (noem je dat zo?) maar jeetje, Amber is 13 en heeft haar zegje wel klaar. 👍 (en gelijk heeft ze, al zou ik dat nooit durven zeggen tegen mijn moeder)

Heb gisteren even bij gekeken maar oef haha idd. Dat zou ma een jaar geleden nooit hebben gepikt, die opmerking.

Btw, getuigd wel van zelfinzicht dat ze nu inziet dat ze zo streng was ivm haar jeugd en dat ze er wat ver in ging.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven