Wie is de Mol? 2018
zaterdag 11 november 2017 om 18:52
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
maandag 22 januari 2018 om 11:47
Maar als ze echt veel vragen op Ruben had ingevuld (oké, dat weten we natuurlijk niet zeker) en hij is de mol, dan was ze vast wel doorgegaan, tenminste dat was mijn gedachtegang
maandag 22 januari 2018 om 11:49
Ja zo in het begin van het spel is dat ook wel het geval.
De kans is wel heel klein dat alle anderen ook minimaal hetzelfde aantal vragen op Ruben hebben ingezet (jokers niet meegerekend) en hij ook nog de mol is.
Later in het spel met nog maar 4 of 5 spelers, kan het wel goed het geval zijn.
maandag 22 januari 2018 om 16:04
Volgens mij is het sowieso bijna onmogelijk alle vragen goed te beantwoorden ook al zit je op de goede mol.
Af en toe zie je wat vragen voorbij komen in de categorie:
Met welk cijfer eindigde het kenteken van de auto waarin de Mol reed....... Uhhhh??
Zeker als er in verschillende groepen geopereerd wordt is het niet te doen om al dit soort dingen te weten.
Af en toe zie je wat vragen voorbij komen in de categorie:
Met welk cijfer eindigde het kenteken van de auto waarin de Mol reed....... Uhhhh??
Zeker als er in verschillende groepen geopereerd wordt is het niet te doen om al dit soort dingen te weten.
dinsdag 23 januari 2018 om 14:29
Ik zit de aflevering nog eens terug te kijken en ondanks dat Loes liegt over de bakjes (je moet bakje 1 en 4 hebben, daar zitten plus bedragen in), verdenk ik haar niet.
Ik vind Ruben steeds verdachter. Hij liet zich klem rijden door een rood autootje 'Oh, ze zijn hier bezig aan de weg. Ja, dat kan ik natuurlijk ook niet weten'. Ja, of juist wel als je de mol bent!
Emilio laat hem de keus welke bakjes er open gaan. Als Ruben de mol is, weet hij wat er waar in de bakjes zit (als het goed is) en weet hij dus dat Loes liegt en er min-geld in het laatste bakje zit. Hup, weer geen geld in de pot.
Ik vind Ruben steeds verdachter. Hij liet zich klem rijden door een rood autootje 'Oh, ze zijn hier bezig aan de weg. Ja, dat kan ik natuurlijk ook niet weten'. Ja, of juist wel als je de mol bent!
Emilio laat hem de keus welke bakjes er open gaan. Als Ruben de mol is, weet hij wat er waar in de bakjes zit (als het goed is) en weet hij dus dat Loes liegt en er min-geld in het laatste bakje zit. Hup, weer geen geld in de pot.
dinsdag 23 januari 2018 om 14:34
Als Ruben expres naar de werkzaamheden is gereden zou hij wel harder gevochten hebben voor een hoog bedrag.Chocopinda schreef: ↑23-01-2018 14:29Ik zit de aflevering nog eens terug te kijken en ondanks dat Loes liegt over de bakjes (je moet bakje 1 en 4 hebben, daar zitten plus bedragen in), verdenk ik haar niet.
Ik vind Ruben steeds verdachter. Hij liet zich klem rijden door een rood autootje 'Oh, ze zijn hier bezig aan de weg. Ja, dat kan ik natuurlijk ook niet weten'. Ja, of juist wel als je de mol bent!![]()
Emilio laat hem de keus welke bakjes er open gaan. Als Ruben de mol is, weet hij wat er waar in de bakjes zit (als het goed is) en weet hij dus dat Loes liegt en er min-geld in het laatste bakje zit. Hup, weer geen geld in de pot.![]()
dinsdag 23 januari 2018 om 14:34
Ik zit op Ruben en Stine.
Maar ik vond die actie van Emilio ook vreemd, dat hij niets zei en dat dat dan vertrouwen zou opwekken.
Ik vind het niet zo'n heul leuke groep. Ik vind het ook echt jammer dat Bella weg is, ze was heerlijk enthousiast en zo lijken de andere niet, je hebt fanatiek en vervelend fanatiek.
Ik vind Olcay gewoon echt geen leuk mens, maar ze heeft wel een bepaald soort pit. Ook al erger ik mij dood aan haar, ik denk dat als ze er niet meer in zou zitten het spel dood valt met de rest van de spelers.
Ik vind Stine echt vreselijk, die mag er van mij uit. Als ze de mol is blijft ze helaas nog heel lang.
Maar ik vond die actie van Emilio ook vreemd, dat hij niets zei en dat dat dan vertrouwen zou opwekken.
Ik vind het niet zo'n heul leuke groep. Ik vind het ook echt jammer dat Bella weg is, ze was heerlijk enthousiast en zo lijken de andere niet, je hebt fanatiek en vervelend fanatiek.
Ik vind Olcay gewoon echt geen leuk mens, maar ze heeft wel een bepaald soort pit. Ook al erger ik mij dood aan haar, ik denk dat als ze er niet meer in zou zitten het spel dood valt met de rest van de spelers.
Ik vind Stine echt vreselijk, die mag er van mij uit. Als ze de mol is blijft ze helaas nog heel lang.
dinsdag 23 januari 2018 om 16:37
Loes, Ruben, Jan of Olcay daar hou ik het nu even bij.
Ik heb teveel complottheorieen in mijn hoofd over hoe of wat, kan ook zo zijn dat ik te ver doordenk of dingen zie die misschien niet van belang zijn want ik hoor er niemand over
Iemand al nagedacht over de titel kreupelstraatje en het woord Badrijani wat wel 6x ofzo ''in beeld'' werd gebracht bij de laatste opdracht en wie loog over de betekenis ervan. ?
Ik heb teveel complottheorieen in mijn hoofd over hoe of wat, kan ook zo zijn dat ik te ver doordenk of dingen zie die misschien niet van belang zijn want ik hoor er niemand over
Iemand al nagedacht over de titel kreupelstraatje en het woord Badrijani wat wel 6x ofzo ''in beeld'' werd gebracht bij de laatste opdracht en wie loog over de betekenis ervan. ?
dinsdag 23 januari 2018 om 17:38
Het is Stine, Emilio of Loes. In die volgorde van meest verdacht naar minst. Stine heeft ook weer niet gezegd op wie ze zat bij de test. Dat is de 2e keer nu. Ook dat ze perse de pot wilde hebben vond ik.erg verdacht. En dat niemand haar vertrouwde was erg typerend.
Jan, olcay en Ruben zijn het sowieso niet. Simone kan ik onmogelijk peilen maar vind haar te fanatiek.
Jan, olcay en Ruben zijn het sowieso niet. Simone kan ik onmogelijk peilen maar vind haar te fanatiek.
donderdag 25 januari 2018 om 17:55
Bessss schreef: ↑21-01-2018 07:26Stine wordt voor mij ook verdachter (in elk geval vervelender). Alle kandidaten waren aan het luisteren naar hun zwevende partner en zij bleef maar in die porto tetteren, Simone kwam er amper tussen. En bij de executie zat iedereen te blauwbekken en zij zat er comfortabel bij in haar dikke jas, alsof ze al wist dat ze naar een koude plek gingen...
Inderdaad. En iedereen zat daar met doodsangsten en zij lekker op het gemak te zitten.
Maar goed, ik was er heilig van overtuigd dat Bella het was
Olcay vind ik geweldig.
Veritas vos liberabit
zaterdag 27 januari 2018 om 17:30
+1
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
zaterdag 27 januari 2018 om 20:50
zaterdag 27 januari 2018 om 20:50
Ik vraag me trouwens toch ook altijd af, de kandidaten moeten biechten, dus dan zijn ze tijdelijk uit de groep. Degene die de mol is moet toch dubbel biechten, een keer als mol en een keer als kandidaat.
Dan valt het toch op dat iemand altijd langer weg is dan de anderen? Voor de kandidaten dan, niet voor ons.
Dan valt het toch op dat iemand altijd langer weg is dan de anderen? Voor de kandidaten dan, niet voor ons.
zaterdag 27 januari 2018 om 20:52
Emilio heeft vaker dat soort opmerkingen. Heel subtiele hints, valt mij ook op.