Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
Hij zat huilend op de grond. Het kwam op mij als pure angst over.
Maar goed, je weet nooit hoe en wat ze het in beeld brengen.
Ruben-Loes-Stine.

Jan,simone en Olcay zijn het voor mij sowieso niet. Ruben is verdacht omdat hij wel een envelop pakte maar niet ging. Waren die tranen geacteerd? Stine maakte handig gebruik van de situatie om dan ook maar niet te gaan, maar zo vaag. Zeggen dat je best graag zou willen maar liever een andere keer. Wat een kul. En Loes is gewoon ontzettend vaag. Vaag lachen steeds, haar manier van praten over de opdrachten...
Stine is nog steeds mijn mol, Ruben staat 2e.
Jan en Olcay zijn het niet.

Loes en Simone zijn een beetje in het midden. Ik denk het niet maar het zou nog wel kunnen.
Zit voor nu op Stine en Ruben. Ruben doet helemaal niks en Stine zorgt voor verwarring en doet ook niet veel
Ik zet nu in op Simone voor 100%
Loes is het volgens mij niet, die corrigeert de anderen te vaak als ze mollen. Zoals nu bij het begin van opdracht 1, en met het geld wisselen op de markt.
Ze halen de opdracht dan wel niet maar toch.

Voor mij nu verdacht, Ruben en Simone
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
'Niets is wat het lijkt' . Niets als annagram voor Stine?
Stine steeds meer voor mij. Ze lijkt buiten de groep te liggen, reageert gesloten op overwinningen ( geld gewonnen, staat ze met gekruiste handen. Groen scherm, gesloten vuist een geacteerd "yes" gebaar).

Olcay doet of ze een bondje met haar heeft maar verdenkt haar ook. Daarom vond ze het zo fijn even een avond bij iemand anders " stoom af te blazen."

Ik vind olcay een hele aparte, in eerste instantie arrogant en vreemde spraak maar hoe langer ze erin zit hoe meer ik haar zie als eigengereid en intuïtief, speelt echt haar eigen spel, is zeker niet gek.
Ik hoop dat ze wint en dat het stine is.
pussywillow schreef:
27-01-2018 21:48

Moltalk
pussywillow schreef:
27-01-2018 21:48
Niets is wat het lijkt is al jaren de quote van Wie is de mol, dus dat lijkt me heel ver gezocht
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Nee!!! De leukste kandidaat naar huis! :"-( Echt heel erg jammer.

Ik zit nog steeds op Ruben, ik wist van te voren al dat hij niet naar de overkant zou gaan. En zijn reactie kan ook aangezet zijn he? Misschien heeft hij echt hoogtevrees, maar dikt hij het nog even extra aan. Dat hoor je vaker van ex-mollen.
Als 2e zit ik op Stine, ik hoop dat Loes wint.
Chocopinda schreef:
27-01-2018 22:07
Nee!!! De leukste kandidaat naar huis! :"-( Echt heel erg jammer.

Ik zit nog steeds op Ruben, ik wist van te voren al dat hij niet naar de overkant zou gaan. En zijn reactie kan ook aangezet zijn he? Misschien heeft hij echt hoogtevrees, maar dikt hij het nog even extra aan. Dat hoor je vaker van ex-mollen.
Als 2e zit ik op Stine, ik hoop dat Loes wint.
Op Twitter een foto van Ruben dat hij aan een touw hangt langs een berg, van z'n Facebook afgeplukt.

Toch verdenk ik hem niet.
MarindaH schreef:
27-01-2018 21:50
Moltalk
Dit werd inderdaad geopperd in moltalk
Die pols blessure van Stine vind ik ook vaag want ook nog niet eerder gehoord dat ze er last van heeft en ineens wel.
En waarom heeft zij die zwarte vrijstelling nog niet ingezet?
pussywillow schreef:
27-01-2018 21:33
Stine maakte handig gebruik van de situatie om dan ook maar niet te gaan, maar zo vaag. Zeggen dat je best graag zou willen maar liever een andere keer. Wat een kul.
Ja, dit vond ik het raarste moment van deze aflevering. Zoals Loes zei: Waarom niet nu? Nu kun je geld verdienen. (Muts!)
Ik zit inmiddels in de Stine tunnel hoewel Simone mij ook gaat irriteren
Ik zit echt op Simone nu.
De mol weet echt wel in welke enveloppe het geld zit, dus is het handig om een beetje als laatst te gaan.
Is de enveloppe met geld al gepakt, kan je rustig naar de overkant en heb je netjes meegedaan aan de opdracht, maar is de enveloppe nog niet gepakt, dan ga je zeggen dat je niet durft. Er zijn altijd wel meer mensen die niet durven, dus daar blend je dan een beetje in.

En Simone twijfelde nog of ze wel of niet durfde.

Wat ik trouwens met de uitslag van de test opvallend vond was dat Art zei dat er 1 iemand zich geen zorgen hoefde te maken oid.
Jan, omdat hij een vrijstelling had.
Maar er zijn er dan toch 2 die zich geen zorgen hoeven te naken?
Jan, wegens vrijstelling, en de mol.
Tenzij Jan de mol is natuurlijk!
Maar ik verdenk Jan helemaal niet.

En stine vind ik gewoon irritant. Zal je zien dat zij de mol is, blijft ze er lekker tot het einde in.
Vond dit een mooie hint op wieisdemolhints.nl:

In de tweet van de Mol van vanochtend begonnen een aantal woorden met hoofdletters. Deze hoofdletters zijn ook publicaties van schrijfster Stine: in het NRC Handelsblad, boek “Ik lieg dus ik ben”, boek “Wwaarom vrouwen van apen houden”, boek “Het broekpak van Olivia Newton John”, boek “Licht op het Noorden”, boek “Rehab”, boek “Dus ik ben” en boek “Turkse vlinder”.

Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren? #widm
ElizabethThatcher schreef:
27-01-2018 23:43
Vond dit een mooie hint op wieisdemolhints.nl:

In de tweet van de Mol van vanochtend begonnen een aantal woorden met hoofdletters. Deze hoofdletters zijn ook publicaties van schrijfster Stine: in het NRC Handelsblad, boek “Ik lieg dus ik ben”, boek “Wwaarom vrouwen van apen houden”, boek “Het broekpak van Olivia Newton John”, boek “Licht op het Noorden”, boek “Rehab”, boek “Dus ik ben” en boek “Turkse vlinder”.

Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren? #widm

Ik snap hier niks van. Hoe verwijzen die letters dan?
MarindaH schreef:
28-01-2018 01:32
Ik snap hier niks van. Hoe verwijzen die letters dan?
Elke hoofdletter is ook de beginletter van een boek van Stine.
Ik zat zo fout he. Met mijn filmpje die ik had gezien.
Bleek een deel van een test te zijn.

Ik zit nu op Ruben. Ruben deed aan overacting en Stine was gewoon bang denk ik. Dat huilen van Ruben was me net iets too much.
Niets is wat het lijkt. Kan op Ruben slaan omdat hij zogenaamd bang was.
Ik blijf Olcay als mol zien. ze rent "lekker enthousiast" omhoog in de stad. maar wel verkeerd... en ze laat vooral weten dat er geld in de pot moet (zodat ze niet opvalt als mol en het de volgende aflevering weer lekker kan uitgeven?) waarbij ze zelfs nog in de biecht zegt: daar kan ik als penningmeester wat mee. (Ja, kwijtraken of verspelen ofzo...)

Enne, Olcay had toch geen molboekje? hoe kan ze nu dan zeggen dat ze dingen erin heeft opgeschreven? ( Ze liegt dus lekker makkelijk.)
Loes zou mijn 2e mol zijn. al is ze mij TE kien om opdrachten goed te laten lopen en is ook oprecht blij met de 5000 euro in de pot.

Simone lijkt me geen mol. Ze reageert blij met ieder geldbedrag en komt heel natuurlijk over.
Van mij mag Jan winnen. Hij doet -in mijn ogen- zooooo zijn best! :-D

Al vind ik de opmerking van Art bij de executie dat er 1 iemand gerust kan zijn, ook wel apart. Dat is dus alleen Jan. (en dus niet ook de mol, of is Jan dan de mol?)

Stine kan haar zwarte joker nog inzetten. Dat was misschien de reden om niet te willen weten wie de mol is. Of ze weet gewoon wie het is, en wil dus liever geld zien...? Ze heeft die zwarte joker van Olcay gekregen. En Art hoor je er niet meer over. Das dus mollen door de organisatie ;-)
Geen enkele kandidaat geeft een zwarte joker weg. dat zou heel stom zijn. Maar Olcay geeft 'em zomaar weg. Stine hoeft dus niet in een opdracht te horen wie de mol is. Zij kreeg immers de - voor de mol onnodige- joker rechtstreeks toegestopt van Olcay.

In het terugkijken van de aflevering heb ik zitten zoeken of er iemand in het park loopt die ook maar iets kan lijken op iemand van de kandidaten, of zodanig pruikerig in beeld komt, dat het opvalt. Nou, dat is er volgens mij niet ingestopt. Er zit 1x een zwarte hoodie op de bank en er loopt 1 maal iemand voorbij die verkleed zou kunnen zijn. In beide gevallen was dat een slank iemand. Stine valt niet die categorie :)

Ik zie stine nog wel winnen, omdat ze Olcay al vanaf dag 1 (joker dag) door heeft...
Dat mol boekje van Olcay vind ik ook een raar verhaal. In een eerdere aflevering zegt ze dat ze geen mol boekje heeft of niks op schrijft en nu ineens heeft ze een boekje waar ze in schrijft.
single1985 schreef:
28-01-2018 08:08
Dat mol boekje van Olcay vind ik ook een raar verhaal. In een eerdere aflevering zegt ze dat ze geen mol boekje heeft of niks op schrijft en nu ineens heeft ze een boekje waar ze in schrijft.
Misschien is ze daar toch op teruggekomen toen ze door had dat ze de kracht van haar eigen geheugen te veel had overschat. In eerdere beelden zit ze al met gekreukte a4tjes in beeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven