Wie is de Mol? 2018
zaterdag 11 november 2017 om 18:52
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
Edit: de kandidaten zijn bekend!
presentator Ron Boszhard
nieuwslezeres Simone Weimans
muzikant Ruben Hein ============> Winnaar
modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer
cabaretier Emilio Guzman
schrijfster Stine Jensen
cartoonist Jean Marc van Tol
zangeres Bella Hay
presentator Jan Versteegh ===========> De Mol
actrice Loes Haverkort
Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.
Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
dinsdag 6 februari 2018 om 02:57
ik vond de aflevering van zaterdag helemaal niet leuk. vooral dat circus. stom
De autorit was ook niet leuk. gewoon kijken waar de ander heengaat, en volgen. het gaat allemaal zo om rennen. en niet hoe je elkaar kunt aftroeven met slim zijn/denkwerk. gewoon maar met een envelop achter elkaar aan sjezen. Nope, hier viel niet veel te genieten als kijker (of mijn smaak is anders en vonden jullie het wel helemaal geweldig...) Ik vind groepsopdrachten echt veul interessanter
Wel ga ik verder mijn Olcay tunnel in. Stine is gewoon niet leuk. die loopt alles maar te observeren/analyseren. daardoor heeft ze geen spontaan gedrag meer over en dat lijkt dan verdacht, maar is gewoon saai, Zij wordt straks nog een finalist die dan in de snelheid van beslissen ondergaat ofzo. en Jan komt ook nog wel ver (hoop ik) Simone doet vind ik echt wel haar best. Is gewoon geen deler (alhoewel dat met Bella wel ging). En Ruben, tja das een dromer en heeft het gewoon allemaal wat laat door (of hij is een geniale mol, kan ook. Maar ik verdenk hem niet.)
Dus hup, weer verder die Olcay tunnel in. "jong en wild en standvastig". en liegen zonder met de ogen te knipperen (ze vind het vooral allemaal nogal vermakelijk omdat 'de groep' zo makkelijk om de tuin te leiden is. Ik vraag me af of ze eigenlijk wel AARDIG is het gewone leven.)
ik vind haar nogal hooghartig (ook grappig) maar vooral arrogant.... supermakkelijk als mol.
De autorit was ook niet leuk. gewoon kijken waar de ander heengaat, en volgen. het gaat allemaal zo om rennen. en niet hoe je elkaar kunt aftroeven met slim zijn/denkwerk. gewoon maar met een envelop achter elkaar aan sjezen. Nope, hier viel niet veel te genieten als kijker (of mijn smaak is anders en vonden jullie het wel helemaal geweldig...) Ik vind groepsopdrachten echt veul interessanter
Wel ga ik verder mijn Olcay tunnel in. Stine is gewoon niet leuk. die loopt alles maar te observeren/analyseren. daardoor heeft ze geen spontaan gedrag meer over en dat lijkt dan verdacht, maar is gewoon saai, Zij wordt straks nog een finalist die dan in de snelheid van beslissen ondergaat ofzo. en Jan komt ook nog wel ver (hoop ik) Simone doet vind ik echt wel haar best. Is gewoon geen deler (alhoewel dat met Bella wel ging). En Ruben, tja das een dromer en heeft het gewoon allemaal wat laat door (of hij is een geniale mol, kan ook. Maar ik verdenk hem niet.)
Dus hup, weer verder die Olcay tunnel in. "jong en wild en standvastig". en liegen zonder met de ogen te knipperen (ze vind het vooral allemaal nogal vermakelijk omdat 'de groep' zo makkelijk om de tuin te leiden is. Ik vraag me af of ze eigenlijk wel AARDIG is het gewone leven.)
ik vind haar nogal hooghartig (ook grappig) maar vooral arrogant.... supermakkelijk als mol.
dinsdag 6 februari 2018 om 09:49
dinsdag 6 februari 2018 om 10:05
Ik zit in de Olcay tunnel. Wat zijn die hints die naar Stine wijzen?
dinsdag 6 februari 2018 om 10:52
Even voor de duidelijkheid, ik zit niet op Stine juist omdat het er zo dik bovenop ligt.
Paar voorbeelden van die hints:
Plaatje woordzoeker
https://www.widm.nl/images/forum_upload ... 012929.png
Daarnaast staat op de WIDM site een overzicht van die woordzoeker met een aantal bijzonderheden erbij geschreven die vooral Stine verdacht maken, waarom doen ze dat?
Quote uit het dagboek van de mol:
"Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat."
Quote van Art in de aflevering:
"Kwam de mol bij jullie allemaal vlak langs"
Van de beelden die wij hebben gezien is Stine de enige die "nee" heeft geantwoord op de eerste vraag van deze opdracht. Dit zou betekenen dat, als wij het dagboek van de mol moeten geloven, de mol niet langs Stine had moeten lopen. Tenzij zijzelf de mol is dan is dat natuurlijk sowieso onmogelijk.
@IkBenDeMol op twitter tweet het volgende:
Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren?
"Rode Draad" is hier een aanwijzing naar een boek. Stine is schrijfster.
In de tweet zijn een aantal woorden geschreven met hoofdletters. Al die hoofdletters zijn te vervangen door een boek van Stine!
NIWHTRDZT
NRC
Ik lieg dus ik ben
Waarom vrouwen van apen houden
Het broekpak van Olivia Newton John
Licht op het Noorden
REHAB
Dus ik ben
Zussenboek
Turkse Vlinders
Plaatje woordzoeker
Daarnaast staat op de WIDM site een overzicht van die woordzoeker met een aantal bijzonderheden erbij geschreven die vooral Stine verdacht maken, waarom doen ze dat?
"Art stelt de vraag: Wil je nu al weten wie de Mol is? Die gedachte alleen al. Bij elke kandidaat die die vraag met “ja” beantwoordt slaat mijn hart op hol. Het is hét teken dat ik weer een wandeling moet maken door het park. Binnen het gezichtsveld van die kandidaat."
Van de beelden die wij hebben gezien is Stine de enige die "nee" heeft geantwoord op de eerste vraag van deze opdracht. Dit zou betekenen dat, als wij het dagboek van de mol moeten geloven, de mol niet langs Stine had moeten lopen. Tenzij zijzelf de mol is dan is dat natuurlijk sowieso onmogelijk.
Niets Is Wat Het Lijkt is de Rode Draad van aflevering 4. Zal Tunnelvisie de kandidaten geld opleveren?
In de tweet zijn een aantal woorden geschreven met hoofdletters. Al die hoofdletters zijn te vervangen door een boek van Stine!
NIWHTRDZT
NRC
Ik lieg dus ik ben
Licht op het Noorden
REHAB
Dus ik ben
Zussenboek
Turkse Vlinders
dinsdag 6 februari 2018 om 10:58
Ik vind Stine geen leuke speler van het spel en heb dit dus volledig genegeerd.Zebra123 schreef: ↑06-02-2018 10:52Even voor de duidelijkheid, ik zit niet op Stine juist omdat het er zo dik bovenop ligt.
Plaatje woordzoeker
NIWHTRDZT
NRC
Ik lieg dus ik ben
Licht op het Noorden
REHAB
Dus ik ben
Zussenboek
Turkse Vlinders
Goed gevonden!
dinsdag 6 februari 2018 om 13:28
Ik vind haar ook niet leuk idd.Caketopper schreef: ↑06-02-2018 10:58Ik vind Stine geen leuke speler van het spel en heb dit dus volledig genegeerd.
Goed gevonden!
Heb t niet zelf gevonden hoor, goed gejat van het WIDM forum
dinsdag 6 februari 2018 om 22:29
dinsdag 6 februari 2018 om 22:36
Ja, ikLauraRoar schreef: ↑06-02-2018 22:29Ik ben echt heel erg fan van dit programma, maar met dit seizoen weet ik het niet. Ik vind de kandidaten niet leuk, de opdrachten stom (of ze zijn zo ingewikkeld dat het nauwelijks te volgen is, of het is heel mal zoals die circusopdracht), ik kom er niet in. Meer mensen die dag hebben?
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
dinsdag 6 februari 2018 om 23:19
Ik ook een beetjeLauraRoar schreef: ↑06-02-2018 22:29Ik ben echt heel erg fan van dit programma, maar met dit seizoen weet ik het niet. Ik vind de kandidaten niet leuk, de opdrachten stom (of ze zijn zo ingewikkeld dat het nauwelijks te volgen is, of het is heel mal zoals die circusopdracht), ik kom er niet in. Meer mensen die dag hebben?
woensdag 7 februari 2018 om 01:26
ik vind dus Stine ook niet leuk. en de opdrachten ook niet. vooral omdat ik denk dat programmamakers proberen om het zo onduidelijk mogelijk aan de kijker voor te stellen. ik begreep in de laatste aflevering een aantal malen niet wat nou de bedoeling was.
Misschien gaat mijn intelligentie per seizoen achteruit, maar de vorige seizoenen waren beter begrijpbare opdrachten en kon ik meer kijken naar wat misschien een molactie was. Nu heb ik vaak het idee dat iemand in beeld wordt gebracht als ' misschien wel de mol', terwijl ik heel hard de makers van WIDM ervan verdenk super scheef in de montage te knippen waardoor alles verwarrend wordt. Met dus stomme opdrachten.
Klaag klaag, maar ik blijf wel kijken!
Misschien gaat mijn intelligentie per seizoen achteruit, maar de vorige seizoenen waren beter begrijpbare opdrachten en kon ik meer kijken naar wat misschien een molactie was. Nu heb ik vaak het idee dat iemand in beeld wordt gebracht als ' misschien wel de mol', terwijl ik heel hard de makers van WIDM ervan verdenk super scheef in de montage te knippen waardoor alles verwarrend wordt. Met dus stomme opdrachten.
Klaag klaag, maar ik blijf wel kijken!
woensdag 7 februari 2018 om 09:34
Die komt ook dit voorjaar weerredbulletje schreef: ↑07-02-2018 01:47Toen ik vorig jaar de vlaamse versie keek vond ik hun opdrachten overall gezien boeiender.
woensdag 7 februari 2018 om 09:35
Weet je al de datum? Moet dat natuurlijk online terugkijken want dat is bij hun op zo'n commerciele.
woensdag 7 februari 2018 om 09:37
Nee datum is nog niet bekend, alleen 'dit voorjaar'.redbulletje schreef: ↑07-02-2018 09:35Weet je al de datum? Moet dat natuurlijk online terugkijken want dat is bij hun op zo'n commerciele.
Terugkijken doe ik ook altijd, is gelukkig wel te doen vanuit NL, niet van die rare regionale blokkades.
woensdag 7 februari 2018 om 10:14
Ik zit nog steeds op Olcay of Jan.
Even wat anders.
Dit stukje staat in het dagboek van de mol van de afgelopen aflevering.
'' In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op. Ik leg de lat hoog. Wil me niet inhouden… Het is niet zonder risico. Maar tot nu toe is het telkens succesvol. Ik sta midden in de groep maar zorg ook dat ik buiten beeld blijf. ''
Ruben is niet in de metro geweest want hij deed niet mee met de autostoelendans dus dan zou je toch de conclusie kunnen trekken dat hij de mol niet is .
Of zie ik dat zo verkeerd dan ?
Even wat anders.
Dit stukje staat in het dagboek van de mol van de afgelopen aflevering.
'' In het circus. In de metro. En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op. Ik leg de lat hoog. Wil me niet inhouden… Het is niet zonder risico. Maar tot nu toe is het telkens succesvol. Ik sta midden in de groep maar zorg ook dat ik buiten beeld blijf. ''
Ruben is niet in de metro geweest want hij deed niet mee met de autostoelendans dus dan zou je toch de conclusie kunnen trekken dat hij de mol niet is .
Of zie ik dat zo verkeerd dan ?
woensdag 7 februari 2018 om 11:47
Neem aan dat de mol zelf het dagboek schrijft ( bij wijze van ) dan mag je er toch geen valse informatie inzetten ( liegen ) dat zou toch niet fair zijn.
Dan kan je net zo goed niets schrijven want dan heeft het geen zin voor de kijkers die meedoen of kijken.
Een dwaalspoor is wat anders dan bewuste valse informatie
woensdag 7 februari 2018 om 12:09
Ik kijk nooit naar Belgische tv (ik kijk alles via internet). Wil iemand mij laten weten wanneer de belgische versie begint en op welk net dat dan is? Dan wil ik de vlaamse versie ook wel eens zien.
Daar zullen de opdrachten vast leuker zijn dan "zoek de volgende mol auto" - rennen - " zoek de volgende mol auto" en weer rennen.
Daar zullen de opdrachten vast leuker zijn dan "zoek de volgende mol auto" - rennen - " zoek de volgende mol auto" en weer rennen.
woensdag 7 februari 2018 om 14:40
Ja hoor. Het minst leuke seizoen tot nu toe.LauraRoar schreef: ↑06-02-2018 22:29Ik ben echt heel erg fan van dit programma, maar met dit seizoen weet ik het niet. Ik vind de kandidaten niet leuk, de opdrachten stom (of ze zijn zo ingewikkeld dat het nauwelijks te volgen is, of het is heel mal zoals die circusopdracht), ik kom er niet in. Meer mensen die dag hebben?
De leukste opdracht vond ik de eerste, met die verschillende landen. Voor de rest een beetje tam.
De leukste kandidaten vond ik Bella en Emilio en die zijn weg. Als Jan er ook uit vliegt, is voor mij de leut er af.
woensdag 7 februari 2018 om 14:46
Kijk naar hoe het geschreven is. In het circus PUNT. In de metro PUNT.MotherEarth schreef: ↑07-02-2018 11:47Neem aan dat de mol zelf het dagboek schrijft ( bij wijze van ) dan mag je er toch geen valse informatie inzetten ( liegen ) dat zou toch niet fair zijn.
Dan kan je net zo goed niets schrijven want dan heeft het geen zin voor de kijkers die meedoen of kijken.
Een dwaalspoor is wat anders dan bewuste valse informatie
En op dat gewéldige industriële terrein – waar de Russen vroeger probeerden radarsignalen te verstoren – zoek ik maar al te graag de grens op.
Alleen bij de laatste zin zegt de mol daadwerkelijk de grens op te zoeken. De eerste twee kunnen gewoon verwijzingen zijn naar waar de kandidaten zijn geweest. De eerste kunnen er door die punten los van staan. Het is maar net hoe jij het wil lezen.