Entertainment alle pijlers

Wie is de Mol? 2018

11-11-2017 18:52 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond 10 minuutjes Mol.
Edit: de kandidaten zijn bekend!

presentator Ron Boszhard

nieuwslezeres Simone Weimans

muzikant Ruben Hein ============> Winnaar

modeontwerpster Olcay Gulsen ======> Verliezer

cabaretier Emilio Guzman

schrijfster Stine Jensen

cartoonist Jean Marc van Tol

zangeres Bella Hay

presentator Jan Versteegh ===========> De Mol

actrice Loes Haverkort

Het land waarin de mollenjacht gaat plaatsvinden is nog niet officieel bekend gemaakt; maar volgens de geruchten gaat het om Georgië.

Zaterdag 6 januari 2018 is de eerste aflevering.
girasole3 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 21:46
79.47% gewijzigd
Bij start van de uitzending hoor je Emilio de mol zeggen terwijl Simone in beeld is. Voor mij staat ze wel op 1.
AnAppleADay schreef:
03-02-2018 21:10
Ik las trouwens op Facebook de oplossing van de woordzoeker.
Voor wie benieuwd is hier in het wit:het antwoord is: ‘streept de mol de mol weg?’
Dus mensen die hun eigen naam of het woord ‘mol’ wegstrepen lijken mij verdacht
Die oplossing gaf Art toch ook al? De vraag is wat je daarmee moet, want Olcay zag het woord als eerste en liet het Stine afstrepen, dus daar kun je toch niks mee? Dat konden ze van tevoren toch niet weten? Zeker omdat het woord pas vrij laat gevonden werd, dus iemand anders had het ook eerder kunnen vinden.
Drackie schreef:
03-02-2018 21:40
Die oplossing gaf Art toch ook al? De vraag is wat je daarmee moet, want Olcay zag het woord als eerste en liet het Stine afstrepen, dus daar kun je toch niks mee? Dat konden ze van tevoren toch niet weten? Zeker omdat het woord pas vrij laat gevonden werd, dus iemand anders had het ook eerder kunnen vinden.
Ik schreef dit bij het begin van de opdracht dus ik wist nog niet of het bekend zou worden.
En of mensen het niet bij het begin van de opdracht wilden weten.
Ik denk trouwens dat iemand zijn/haar eigen naam heeft weggestreept buiten beeld.
Bij die eerste opdracht, kaartenhuis bouwen.
Zagen jullie hoe Simone de kaarten, op het moment dat ze ze oppakt, iets vouwde?
Is echt het eerste wat ze doet.
Alsof ze ervaring heeft met het bouwen van kaartenhuizen.
Ik was er iig niet op gekomen, maar als je naar het voorbeeld kijkt, zie je dat daar de kaarten ook iets gevouwen zijn.
AnAppleADay schreef:
03-02-2018 21:41
Ik schreef dit bij het begin van de opdracht dus ik wist nog niet of het bekend zou worden.
En of mensen het niet bij het begin van de opdracht wilden weten.
Ah ja, dat wist ik niet, want ik liep achter. Maar hoe kon iemand dat al weten dan? :|
Rozevarkentje schreef:
03-02-2018 21:42
Bij die eerste opdracht, kaartenhuis bouwen.
Zagen jullie hoe Simone de kaarten, op het moment dat ze ze oppakt, iets vouwde?
Is echt het eerste wat ze doet.
Alsof ze ervaring heeft met het bouwen van kaartenhuizen.
Ik was er iig niet op gekomen, maar als je naar het voorbeeld kijkt, zie je dat daar de kaarten ook iets gevouwen zijn.
Ik denk dat zij, als enige, even goed naar het voorbeeld heeft gekeken voor ze begon. En dus de kaarten wat krom maakte, zoals in het voorbeeld.
AnAppleADay schreef:
03-02-2018 21:41
Ik denk trouwens dat iemand zijn/haar eigen naam heeft weggestreept buiten beeld.
Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Hebben we ook niks aan, als het buiten beeld was. :proud:
Drackie schreef:
03-02-2018 21:44
Ah ja, dat wist ik niet, want ik liep achter. Maar hoe kon iemand dat al weten dan? :|
Er waren al voorstukjes geweest dus ik denk dat hij/zij daar alle shots van heeft bekeken en de letters in een vak heeft gezet. Misschien wat woorden afmaken die logisch lijken en dan kun je het uiteindelijk wel invullen.

Moet je wel veel tijd over hebben :proud:
Ik sta nu wel bovenaan in de poule :jump:
MarindaH schreef:
16-01-2018 08:32
Maar als ik op die tour ga, dan denk ik dat het dus Olcay is en dat ze er niet mee kan omgaan. Dan doet ze niet genoeg haar best om het verborgen te houden. Beetje zoals Yvon destijds, dat lag er ook duimendik bovenop, die knipoogde steeds bijna naar de camera.

Ik herhaal mezelf vast maar even :proud:

Ze heeft zich eventjes wat terughoudender (lees: minder opvallend) opgesteld, maar she's back.
Alle leuke kandidaten gaan eruit. :'-(
AnAppleADay schreef:
03-02-2018 21:02
Aan de andere kant.... als je met een lege envelop het einde haalt weet je zeker dan er niemand Jokers heeft verdiend.
Ze heeft die zwarte vrijstelling nog, dus die had ze dan in kunnen zetten. Het is een rare actie, maar ik blijf op Ruben.
Ik blijf bij Simone als mol, met Stine op de tweede plaats.
Btw zeer mooie stad dat Tblisi.
Ja, nee, misschien. Kan je de vraag herhalen?
Simone schiep verwarring met die woordzoeker. Liet iedereen zoeken naar Tblisi terwijl dat woord niet op het bord stond.
Ruben die ineens het geld wilde beheren vlak voor de volgende opdracht.
Ik zit nu dus op Ruben en Simone.
Alles blijft op Stine wijzen maar ik wil niet dat zij het is! Ik vind haar geen leuke mol..
Zou de mol een voordeel hebben gehad om penningmeester te worden voor de opdracht met de auto's? Valt mee toch, ik denk dat de mol eerder in een auto wilde zitten
Zebra123 schreef:
04-02-2018 12:01
Zou de mol een voordeel hebben gehad om penningmeester te worden voor de opdracht met de auto's? Valt mee toch, ik denk dat de mol eerder in een auto wilde zitten
Ik vraag me ook af wat de sleutelrol van de mol in de rol van Ruben kan zitten.
Al zit en blijf ik wel op Ruben.
Wil gewoon niet dat het Stine is, want die hints zijn veel te makkelijk...
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik blijf op Olcay zitten. Lijd ik aan tunnelvisie? Ik zie overal O's. En wat doet ze nu werkelijk?

Mijn onderbouwing: ik zie dus overal o's. Het circus theater is rond, een o. De piste is een o. De ballonnen en zeepsop komen uit het plafond, een o. De ronde vormen op de gasmaskers bij de fabriekshal. Ik zie constant rotondes en ronde pleinen. Ook in vorige afleveringen. Ronde ramen, trapversieringen die een ronde vorm hebben... Deze serie begon met al die wijzers met kleine rondjes die samen een O vormden op Tblisi. De opera. Aflevering 4 werden de testen gedaan tussen wijnvaten (o). En zingen de monniken in het intro ook niet "oooo"?

Hints van deze aflevering. In het circus haalt ze hooguit een paar tientje binnen met de limbo opdracht. Verder bouwt ze alleen aan het kaartenhuis. Na afloop wijst een clown met 2 vingers naar haar ogen en vervolgens naar Olcay als in "ik zie jou".Het programma heeft als titel Zienswijze. Olcay danst na afloop met deze clown...

Bij de autostoelendans stapt zij als 5e met 1000 euro in een Mol auto. Als Loes wint en Ruben en Art treft komt huisnummer 5 in beeld. Een verwijzing?

In de fabriekshal vindt zij het woord Mol. Op de ramen staan de woorden Olcay en Waarheid bij elkaar op 1 raam.
Na een evaluatie van Olcay komt het raam met Trust Nobody in beeld.

Die tunnelvisie....
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kartlis_Deda

Mooie verwijzing naar een vrouwelijke mol.
Ik denk zoooooo Simone!! En na het lezen van dit topic Stine op nr. 2.

Maar wat een saai mens, zeg.. edit: voor een programma als dit.
Veritas vos liberabit
1 vd "mol" auto's had het kenteken

WI-002-DM

lijkt mij iets te toevallig...
studiemiepmiep schreef:
05-02-2018 00:52

WI-002-DM

Doelend op?
studiemiepmiep schreef:
05-02-2018 00:52

WI-002-DM

Ik denk dat de andere auto’s WI-001-DM, WI-003-DM etc. hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven