Entertainment alle pijlers

Xess Xava Sneijder

16-10-2015 11:01 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toch wel een beetje zielig voor de jongen. groot zal hij nooit worden en dan XXS als afkorting hebben. http://www.bet.nl/rumoer/ ... heet-xess-xava-naam-51139
Wes, Ksess en Jess...eetuh....
Aha:

X (van zus Xelly)

E (van Wes)

S (van Wes)

S (van oma Sylvia

En Xava genoemd naar opa Xavier

(update van artikel in OP)

Is dat ook weer duidelijk. Mooi vind ik het persoonlijk niet maar als zij er maar blij mee zijn
quote:bloem_m schreef op 18 oktober 2015 @ 01:04:

Net gelezen dat de naam.uitgesproken moet worden als Tjess Tjava, aldus de gelukkige vader. Is dat ook weer duidelijk ."X" die wordt uitgesproken als "Tj"? In welke taal dan wel? En komen die namen dan dús uit die taal?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De naam Xess komt niet uit een taal, die hebben ze zelf in elkaar geknutseld. Waar heb je dat trouwens vandaan BLOEM_M, dat de X zo wordt uitgesproken?
quote:runningbaleys schreef op 18 oktober 2015 @ 20:35:

De naam Xess komt niet uit een taal, die hebben ze zelf in elkaar geknutseld. Waar heb je dat trouwens vandaan BLOEM_M, dat de X zo wordt uitgesproken?Ik denk zoiets als "ik noem mijn zoon Pemy, maar ik bedenk zelf even dat de P moet worden uitgesproken als Dj, dus eigenlijk heet hij Djemy"... zoiets?
Dat die X als 'tj' wordt uitgesproken heb ik laatst ook ergens gelezen (aan de hand van de naam van Yo's zus Xelly).

Dus dat klopt wel.

Wordt het dus Tjess Tjava. Hmmmm.. Vind het nog steeds niet echt mooi.

Alleen Tjess dan? Beetje meisjesachtig. Ben het in dat geval met Leo eens: wordt later vast een hele leuke choreograaf of kapper of stylist..

Voor de ouders is het uiteraard fijn dat ze een 'langverwacht gezond kind' hebben. En ok, ze zijn allebei BN'er (dus redelijk in de kijker, wat ook voor hun kind zal gelden) maar waarom dat kind nu al zo 'op een eilandje' plaatsen met zo'n buitennissige naam? Vind je jezelf dan kennelijk zo 'anders dan de rest' dat je meent dat je kind niet met een gangbaarder naam door het leven moet?

Nog los van het feit dat de initialen XXS ook nogal ongelukkig uitkomen, om maar niet te spreken van Ssex.

Een beetje ondoordacht en getuigend van een niet helemaal reëel beeld van de werkelijkheid, zo komt de keuze voor deze naam/namen op mij over.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Dubbel
Volgens manager Xenia in de uitzending van RTL boulevard van vrijdag is het toch echt Kses Ksava

http://www.rtlnieuws.nl/b ... van-zoontje-yo-en-wes-uit

Ze zegt dat ze heeft gebeld, dus dan zal het wel zo zijn.
quote:Vera8 schreef op 18 oktober 2015 @ 20:53:

Dat die X als 'tj' wordt uitgesproken heb ik laatst ook ergens gelezen (aan de hand van de naam van Yo's zus Xelly).

Dus dat klopt wel.

Wordt het dus Tjess Tjava. Hmmmm.. Vind het nog steeds niet echt mooi.

Alleen Tjess dan? Beetje meisjesachtig. Ben het in dat geval met Leo eens: wordt later vast een hele leuke choreograaf of kapper of stylist..

Voor de ouders is het uiteraard fijn dat ze een 'langverwacht gezond kind' hebben. En ok, ze zijn allebei BN'er (dus redelijk in de kijker, wat ook voor hun kind zal gelden) maar waarom dat kind nu al zo 'op een eilandje' plaatsen met zo'n buitennissige naam? Vind je jezelf dan kennelijk zo 'anders dan de rest' dat je meent dat je kind niet met een gangbaarder naam door het leven moet?

Nog los van het feit dat de initialen XXS ook nogal ongelukkig uitkomen, om maar niet te spreken van Ssex.

Een beetje ondoordacht en getuigend van een niet helemaal reëel beeld van de werkelijkheid, zo komt de keuze voor deze Het geven van buitenissige namen tref je vooral aan bij mensen die denken iets te moeten compenseren. Mensen die geen noemenswaardige heritage hebben, geen noemenswaardige stijl, en dan vinden dat ze in elk geval kunnen "uitblinken" door hun kinderen een bizarre naam te geven. In chique wijken kom je dergelijke buitenissige namen niet tegen, die mensen hebben dat niet nodig. Daar is een fatsoenlijke Nederlandse naam meer dan genoeg. Met name bij volkse types kom je dit soort enormiteiten tegen. Van die mensen die hun kind "Beyoncé" noemen, bijvoorbeeld, en dan hoor je ze over straat blèren "Bjonsie, éééten!"...
Pejeka zou je mijn Quote willen aanpassen? De laatste link had er niet bij gemoeten.

Edit: thnx mods!
quote:runningbaleys schreef op 18 oktober 2015 @ 20:54:

Volgens manager Xenia in de uitzending van RTL boulevard van vrijdag is het toch echt Kses Ksava

http://www.rtlnieuws.nl/b ... van-zoontje-yo-en-wes-uit

Ze zegt dat ze heeft gebeld, dus dan zal het wel zo zijn.Ja en in een ander filmpje zegt Wesley zelf Tjess. Neem aan dat de kersverse vader het goed uitspreekt.
Ik las het in de telegraaf:

Zo spreek je Xess Xava uit

Heel Nederland struikelt al twee dagen over hoe je Xess Xava uitspreekt. Papa Wesley Sneijder geeft opheldering.

De namen van zijn zoontje worden uitgesproken als Tjess Tjava, weet Shownieuws te melden bij monde van de voetballer. Sneijder stond zaterdagavond weer op het veld in zijn woonplaats Istanbul, waar Xess Xava donderdagavond werd geboren.

De Turkse media beweert de 'eerste foto's' van de zoon van Wesley en Yolanthe in handen te hebben maar dat blijken oude foto's te zijn van Wesleys neefje van inmiddels anderhalf jaar oud en een foto van hun nichtje Roqi.
quote:Snoesje666 schreef op 16 oktober 2015 @ 11:03:

Past bij zijn papa (kabouter Wesley)

Bedoel je niet "cabautertje"?

Sorry, heel flauw, ik weet het.

Tja, zelf zou ik de naam ook niet gekozen hebben. Maar het is wel mooi dat ze hem wilden vernoemen.

Zij zijn de ouders, dus zij hebben het recht de naam te bedenken.
quote:minnimouse schreef op 18 oktober 2015 @ 21:04:

[...]

Ja en in een ander filmpje zegt Wesley zelf Tjess. Neem aan dat de kersverse vader het goed uitspreekt.Oh sorrie, dat had ik nog niet gezien. Nu ook nog niet maar ik geloof je. Ach wat maakt het ook allemaal uit
Als je uitspraak Tjess wilt dan had ik gewoon Chaz gedaan denk ik, is in ieder geval duidelijk maar vind uitspraak Tjess wel 10x beter dan Ksess!
quote:Marthe. schreef op 16 oktober 2015 @ 11:58:

Ik vind dat gedoe over X.X.S. echt overdreven.

Sorry hoor maar hoe vaak komen jullie je eigen naam nou eigenlijk tegen in initialen?

Je voorletters kom je vaak tegen ja, X.X. dus, maar ook de eerste letter van je achternaam erbij? Ik zie het nooit hoor.Ehm.... Ik heb nu mijn 4e werkgever waarbij ik mijn initialen moet gebruiken om mij aan te melden in het computersysteem en ook waarbij mijn initialen worden gebruikt als code om mijn persoon aan te merken....
quote:Chloe14 schreef op 18 oktober 2015 @ 21:18:

Als je uitspraak Tjess wilt dan had ik gewoon Chaz gedaan denk ik, is in ieder geval duidelijk maar vind uitspraak Tjess wel 10x beter dan Ksess!Het is eigenlijk gewoon 'Jazz'....
Bij al die X'en dacht ik aan een Baskische achtergrond, in die (streek)taal komt de x veelvuldig voor, zie ook de verkeersborden daar.
verba volant, scripta manent.
In de Spaanse taal ook.. Alleen begrijp ik echt totaal niet hoe je een X als beginletter als 'tsj' kunt uitspreken. Dat slaat toch nergens op? Een x wordt toch nooit 'tsj', of wel?

Dan kan ik ook mijn kind wel Brach noemen, maar hij heet Bram. Of Tjyn en het uitspreken als Stijn.

Een beginletter X willen, maar niet de naam of klank die daarbij hoort.

Beetje je eigen letters verzinnen.

Maar misschien heb ik het mis en is dit in sommige Spaanstalige landen een normale uitspraak. Gezien het zeer belangrijke onderwerp heb ik het niet nagezocht. Maar het lijkt me vreemd.

Edit; nagekeken.. En nee...... Ks, S of G.

Zielig.
Als je uitspraak Tjess wilt zou het toch Chess moeten zijn? Ik bedoel met Xess wordt dat toch nooit Chess, omdat dat helemaal geen gebruikte uitspraak van een X is?
Of Chess?
dubbel
Denk dat die X op z'n Catalaans wordt uitgesproken. In Catalonie spreek je die lekkere Xurros uit als Tjurros.
Je bedoelt churros.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven