Yuri van Gelder
dinsdag 9 augustus 2016 om 15:16
Nog geen topic hier over Yuri?
Wat vinden we ervan?
Wat zou er nu echt gebeurd zijn?
http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
Wat vinden we ervan?
Wat zou er nu echt gebeurd zijn?
http://www.volkskrant.nl/ ... de-en-weer-viel~a4354438/
woensdag 10 augustus 2016 om 13:10
Ik ben benieuwd. Met zo een zaak zal dan ook wel het hele verhaal naar buiten komen neem ik aan. Geen idee of hij juridisch gelijk heeft maar ik kan me voorstellen dat het NOC helemaal klaar met hem is. Er is zoveel geïnvesteerd in die jongen om hem van een junk weer een olympisch sporter te maken, kosten nog moeite gespaard zodat hij er doorheen zou komen en dan flikt hij dit. Na alle moeite kan hij het nog niet laten het op een zuipen te zetten op het moment dat het er op aankomt. Ik kan me ook voorstellen dat ze bang zijn dat het niet alleen alcohol was en ze straks met een sporter zitten die niet door de doping controle komt, dat staat het hele team/land natuurlijk slecht. Hoe sneu ook deze man is gewoon niet geschikt als topsporter. Als topsporter moet je er niet alleen volledig voor gaan maar ook je energie op een goede manier kunnen kanaliseren. Je kunt je niet vol in het uitgaansleven storten als je een grote prestatie moet leveren. Als hij nou goud gehaald had en uitzinnig van vreugde dat net even te hard viert, dat snap ik maar hij heeft nog niets gepresteerd. Het lijkt me beter dat hij zijn energie steekt in zijn leven op de rit te krijgen. Hij wordt toch al wat oud voor een topsporter en zijn reputatie is toch al naar de maan. Hij kan zich beter richten op een clean leven, dan kan alle tijd en geld gestoken worden in sporters die wel geschikt zijn voor de top.
Ik vind het wel oprecht sneu voor hem. Een verslaving en het gedrag dat daarbij hoort daar heeft hij niet voor gekozen natuurlijk. Maar misschien is het wel gewoon een teken dat hij dit niet aankan, het is ook niet raar dat iemand met een verslaving(sgevoeligheid ) terugvalt in negatief gedrag op het moment dat hij onder grote druk staat. Maar dat maakt zo iemand helaas ondanks alle talenten toch ongeschikt als topsporter.
Ik vind het wel oprecht sneu voor hem. Een verslaving en het gedrag dat daarbij hoort daar heeft hij niet voor gekozen natuurlijk. Maar misschien is het wel gewoon een teken dat hij dit niet aankan, het is ook niet raar dat iemand met een verslaving(sgevoeligheid ) terugvalt in negatief gedrag op het moment dat hij onder grote druk staat. Maar dat maakt zo iemand helaas ondanks alle talenten toch ongeschikt als topsporter.
woensdag 10 augustus 2016 om 13:33
Mja iemand die zo diep is gezonken en het dan toch presteert om een finaleplek op de OS te halen zou ik niet ongeschikt willen noemen. En er zijn zat voorbeelden van sporters te noemen die eerder tijdens een OS buiten hun boekje zijn gegaan laat staan op andere belangrijke evenementen. Ik noem maar even de mannehockeyploeg uit 2000. Dan moet de chef de mission wel met een heel goed verhaal komen, die deze beslissing rechtvaardigt.
woensdag 10 augustus 2016 om 13:39
quote:yoshe schreef op 10 augustus 2016 @ 12:30:
Zal dan ook niet de eerste sporter zijn die uitwijkt naar een ander land om zich op die manier te kwalificeren. Bart Veldkamp is ook Belg geworden zodat hij nog kon schaatsen. Van Gelder heeft een tijd in Portugal gewoond, misschien wordt hij wel Portugees. Is hij in ieder geval van de KNGU af.
Volgens mij mag je niet voor twee verschillende landen uitkomen op de Olympische Spelen.
Als je al voor NL bent uitgekomen mag je niet meer van nationaliteit wisselen om voor een ander land uit te komen.
Zal dan ook niet de eerste sporter zijn die uitwijkt naar een ander land om zich op die manier te kwalificeren. Bart Veldkamp is ook Belg geworden zodat hij nog kon schaatsen. Van Gelder heeft een tijd in Portugal gewoond, misschien wordt hij wel Portugees. Is hij in ieder geval van de KNGU af.
Volgens mij mag je niet voor twee verschillende landen uitkomen op de Olympische Spelen.
Als je al voor NL bent uitgekomen mag je niet meer van nationaliteit wisselen om voor een ander land uit te komen.
woensdag 10 augustus 2016 om 14:14
woensdag 10 augustus 2016 om 14:35
quote:Chevron schreef op 10 augustus 2016 @ 14:32:
Veldkamp heeft aan de OS meegedaan als Nederlander en als Belg.
Echt? Ik dacht dat hij nooit aan de OS had meegedaan als Nederlander...
Dan heb ik het inderdaad mis...
Ah, ik lees nu dat ik in de war ben met WK voetbal. Daar hebben ze die regels aangepast een jaar of 10-15 geleden.
Veldkamp heeft aan de OS meegedaan als Nederlander en als Belg.
Echt? Ik dacht dat hij nooit aan de OS had meegedaan als Nederlander...
Dan heb ik het inderdaad mis...
Ah, ik lees nu dat ik in de war ben met WK voetbal. Daar hebben ze die regels aangepast een jaar of 10-15 geleden.
woensdag 10 augustus 2016 om 15:01
woensdag 10 augustus 2016 om 16:01
quote:Chevron schreef op 10 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
De vraag is dan ook nog of hij nog wel kan meedoen als hij wint. Hij is ws al afgemeld voor de finale en vervangen door de Runner-upKlopt: http://nos.nl/rio2016/art ... eeft-plek-van-gelder.html
[...]
De vraag is dan ook nog of hij nog wel kan meedoen als hij wint. Hij is ws al afgemeld voor de finale en vervangen door de Runner-upKlopt: http://nos.nl/rio2016/art ... eeft-plek-van-gelder.html
Pivot! PIVOT!!!
woensdag 10 augustus 2016 om 16:08
quote:Chevron schreef op 10 augustus 2016 @ 15:07:
[...]
De vraag is dan ook nog of hij nog wel kan meedoen als hij wint. Hij is ws al afgemeld voor de finale en vervangen door de Runner-up
Ai.
Wat ik me blijf afvragen: waarom is hij niet bij zijn vriendin in Brazilië gebleven? Waarom direct terug naar Schiphol? Regels?
[...]
De vraag is dan ook nog of hij nog wel kan meedoen als hij wint. Hij is ws al afgemeld voor de finale en vervangen door de Runner-up
Ai.
Wat ik me blijf afvragen: waarom is hij niet bij zijn vriendin in Brazilië gebleven? Waarom direct terug naar Schiphol? Regels?
woensdag 10 augustus 2016 om 16:18
quote:Fraulein_Maria schreef op 10 augustus 2016 @ 16:08:
[...]
Ai.
Of er was drugs in het spel, nogal illegaal in Brazilië.
Misschien waren ze bang dat hij zou worden opgepakt na een test.
[...]
Ai.
Misschien waren ze bang dat hij zou worden opgepakt na een test.
woensdag 10 augustus 2016 om 16:25
quote:AnAppleADay schreef op 10 augustus 2016 @ 16:18:
[...]
Misschien waren ze bang dat hij zou worden opgepakt na een test.Als dat zo zou zijn kan ik me niet voorstellen dat Van Gelder het lef heeft het besluit aan te vechten....
[...]
Misschien waren ze bang dat hij zou worden opgepakt na een test.Als dat zo zou zijn kan ik me niet voorstellen dat Van Gelder het lef heeft het besluit aan te vechten....
Pivot! PIVOT!!!
woensdag 10 augustus 2016 om 16:34
quote:Pikkie22 schreef op 10 augustus 2016 @ 16:27:
Drugsgebruik is nu nog aan te tonen, ik neem aan dat hij dan geen kort geding was gestart.Hij beraadt zich nog, heeft nog geen kort geding aangespannen. En die advocaat moet nog uitzoeken wie hij allemaal zou willen aanklagen, NOC*NSF, turnbond, internationale turnbond. Dat schiet dus niet zo heel hard op.
Drugsgebruik is nu nog aan te tonen, ik neem aan dat hij dan geen kort geding was gestart.Hij beraadt zich nog, heeft nog geen kort geding aangespannen. En die advocaat moet nog uitzoeken wie hij allemaal zou willen aanklagen, NOC*NSF, turnbond, internationale turnbond. Dat schiet dus niet zo heel hard op.
woensdag 10 augustus 2016 om 16:54
quote:Pikkie22 schreef op 10 augustus 2016 @ 16:27:
Drugsgebruik is nu nog aan te tonen, ik neem aan dat hij dan geen kort geding was gestart.
Cocaïne is bij incidenteel gebruik nog 2 tot 4 dagen aantoonbaar, bij intensief gebruik ongeveer een week. De meeste drugs zijn niet langer dan 3 tot 5 dagen aantoonbaar in urine benzodiazepinen en cannabis blijven bij intensief gebruik wel langer aantoonbaar. Aangezien het zaterdag op zondag gebeurd is, is zijn urine nu wel schoon mocht hij gebruikt hebben.
Het zal me benieuwen. Ik vind het trouwens nogal zwakjes om te zeggen dat de regels niet duidelijk genoeg zijn. Je hoeft toch niet alles uit te spellen voor een stel volwassen mensen. Als je meedoet aan de OS dan lijkt goed gedrag me niet dat je het op een zuipen zet en lallend het hotel binnenkomt.
Drugsgebruik is nu nog aan te tonen, ik neem aan dat hij dan geen kort geding was gestart.
Cocaïne is bij incidenteel gebruik nog 2 tot 4 dagen aantoonbaar, bij intensief gebruik ongeveer een week. De meeste drugs zijn niet langer dan 3 tot 5 dagen aantoonbaar in urine benzodiazepinen en cannabis blijven bij intensief gebruik wel langer aantoonbaar. Aangezien het zaterdag op zondag gebeurd is, is zijn urine nu wel schoon mocht hij gebruikt hebben.
Het zal me benieuwen. Ik vind het trouwens nogal zwakjes om te zeggen dat de regels niet duidelijk genoeg zijn. Je hoeft toch niet alles uit te spellen voor een stel volwassen mensen. Als je meedoet aan de OS dan lijkt goed gedrag me niet dat je het op een zuipen zet en lallend het hotel binnenkomt.
woensdag 10 augustus 2016 om 16:55
http://www.ad.nl/rio-2016 ... yuri-van-gelder~ac7a5ae0/