Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Eten
Welkom op de pijler Eten. Op deze overzichtspagina vind je alles op het gebied van eten en drinken, potten en pannen en alle andere keukengerei- en apparatuur. Wat voor gerechten je ook zoekt - de lekkerste gerechten, de goedkoopste gerechten, de makkelijkste gerechten, de snelste gerechten, de gezondste gerechten, gerechten uit welk land dan ook - allerlei recepten kan je op deze pijler vinden.

[break]

Wil je weten waar je het lekkerst uit eten kunt gaan in zowel Nederland als in het buitenland, hoe je van een vervelende knoflookgeur uit je mond komt na een dinertje? Heb je vragen over diners voor meerdere mensen of buffetten/bbq`s? Of wil je alleen delen met andere forummers wat je vandaag hebt gegeten? Dit alles kun je hier vinden en plaatsen!.Kom dus gezellig langs op de Eten pijler voor al je vragen, tips en adviezen.

Aardappelsalade

24-10-2012 11:21 11 berichten
Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een lekker recept voor een aardappelsalade. Het liefst zonder vlees erin en mét zilveruitjes.
Link kopieren Quote
Ik kan me voorstellen dat je zelfgemaakt het lekkerst vindt, maar de kartoffelsalade van de Aldi is om te smullen. Probeer hem eens voor tussendoor. Is dik de moeite waard.
Wees vriendelijk voor de mensen die je ontmoet op je weg naar boven, je zou ze op je weg naar beneden ook nog weleens tegen kunnen komen.
Link kopieren Quote
Cateautje schreef op 24 oktober 2012 @ 11:27:

Ik kan me voorstellen dat je zelfgemaakt het lekkerst vindt, maar de kartoffelsalade van de Aldi is om te smullen. Probeer hem eens voor tussendoor. Is dik de moeite waard.
thnx, de Aldi is hier niet echt in de buurt maar ik hou het in mijn achterhoofd :)
Link kopieren Quote
http://www.kookjij.nl/recept-kartoffelsalat-aardappelsalade
verba volant, scripta manent.
Link kopieren Quote
http://www.kookjij.nl/recept-kartoffelsalat-aardappelsalade
verba volant, scripta manent.
Link kopieren Quote
Gekookte aardappels, flink bieslook, mayonaise, gesnipperd uitje, eventueel gerookte zalmsnippers. Door elkaar scheppen als aardappels nog warm zijn, dat is het lekkerste.
Wat eten we vanavond?
Link kopieren Quote
Ik maak vaak een simpele.

Aardappels-(zilver) ui-bieslook-crème fresh- z&p-olijfolie.

Liefst als de aardappelen nog warm zijn van t koken zodat ze de smaken goed opnemen.
Link kopieren Quote
Ik doe het heel anders, zonder mayo.

Aardappels in de schil koken

Nog warm pellen

In plakjes snijden

Een dressing maken van 250 ml warme rundvlees bouillon, 50 ml azijn, 30 ml olie, 1 klein gesneden uitje.

Dressing over de warme aardappels gieten en laten afkoelen!
Link kopieren Quote
Saus: mayo, yoghurt, knoflook, veel kerriepoeder

Erin: ui, appel, gekookte eieren
Link kopieren Quote
Je kan ook een aardappelsalade kopen en daar zelf wat extra ingredienten aan toevoegen. Scheel weer wat werk.

Zelf maak ik hem het liefst met gekookte krieltjes. deze halveren, wat mayo, sour crème, lenteuit, bieslook, peper, zout, paprika en gekookt ei erdoor heen.
Link kopieren Quote
Ik maak ze op zoveel verschillende wijze. Net ook wat ik in huis heb of trek in heb.

Deze vind ik makkelijk te maken, lang goed en overal bij te eten;

http://i576.photobucket.com/albums/ss210/mylenevalerie/ontbijt%20en%20lunch/aardappelsalade.jpg

Aardappels, (ham of chorizo of vis wat je eruit kan halen), ui, tomaat, ei, veel verse kruiden, halvanaise, druppeltje tomatenketchup, zilveruitjes, augurk heel fijn, heel klein beetje gegrilde paprika. Ui is bij mij of een sjalot, vind ik zo lekkerder, of rode ui. Even kijken welke scherpte je lekker vindt.

Verder heb ik zoveel lekkere dingen zien langskomen mmmmm.

Ik heb nog een aardappel kookboek waar ook wat salades in staan. Als ik het niet vergeet kijk ik nog even wat voor lekkers erbij staat, maak veel uit dat kookboek.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven