Afvallen in de avond ;-)

29-05-2016 20:07 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok check, ik weet het allemaal. En het gaat ook goed....overdag.

's Avonds kids op bed, man van huis: en dan weet ik het nog steeds allemaal maar dan gaat het steeds mis.

Herkenbaar?? Helpen we elkaar met dit topic de snaailoze avonden door?

Ik begin vanavond! Er liggen nog hele lekkere koeken in de kast. En daar ga ik vanaf blijven
Half uurtje Yoga s avonds.

Kost even wat discipline, althans bij mij.

Niet gelijk op de bank klappen als de kinderen op bed liggen. Maar even opruimen en dan wat yoga doen. Je bent je dan even bewust van je lijf en hebt dan minder zin om jezelf vol te stoppen met ongezonde dingen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
aliva nog nooit van gehoord. ga me er zeker in verdiepen! klinkt aannemelijk....

florita kaas en beschuitjes klinken zo bekend ik sport 2 avonden(thuis) en meestal gaat het na het sporten wel goed.
Bij mij is de avond ook het probleem en ik eet overdag echt genoeg. Ik probeer nu in plaats van te snaaien gewoon een boterham of cracker te eten en dat gaat goed. Vandaag en gisteren na het eten niets meer genomen, nu volhouden. Het is echt een gewoonte om te eten als ik 's avonds op de bank plof.
medestrijdsters laten we dit topic elke avond gebruiken om het snaaien voor altijd te stoppen! en nu echt douchen
quote:retrostar schreef op 29 mei 2016 @ 20:34:

[...]

Ik ontbijt van nature nooit en de lunch is vaak ook tamelijk karig. Dus 's avonds plan ik wat in. Vandaag was er curry en bij de koffie bitterkoekjespudding met veel Dulce de Leche en spuitroom. Dulce de Leche valt best mee qua calorieën, ongeveer hetzelfde als halvajam.

Volgens google bevat Dulce de Leche 315 kcal per 100 gram, en halvajam ongeveer 125 kcal per 100 gram, dat vind ik nogal een verschil hoor.

Maar goed, dulche de leche is ook vooral vet en suiker natuurlijk, best lekker hoor, maar niet echt een dieetproduct
Heel herkenbaar. Overdag geen probleem, maar 's avonds thuis.... zodra je eindelijk even niets meer hoeft te doen, dan is het zo gezellig om even met wat lekkers naar een serie te kijken of een boekje te lezen.

Eenmaal overstag is er geen houden meer aan: het smaakt naar meer! En ik voel me al schuldig terwijl ik naar de voorraadkast loop, maar het gevoel van NU MOETEN snoepen/snacken is veeeeeeeeel sterker.

En achteraf spijt ja.

Leuke tip van de munt thee! Ik houd niet zo van munt, maar ga het toch proberen!
Zelf hoef ik na het eten hoef ik niets meer maar voor het avondeten (tijdens het eten klaarmaken) en vaak ook tijdens het avondeten eet ik teveel. Dan zit ik met een te volle maag en denk ik "ik heb het weer gedaan, teveel!"

Ik heb gewoon trek als ik thuiskom van mijn werk en eten ga klaarmaken en dan sta ik met mijn neus ter hoogte van de broodtrommel en alles wat in het eten moet kan ook direct in mijn mond verdwijnen. En op zich geen ongezonde spullen, maar ja, gewoon teveel. En het is nou niet dat ik overdag te weinig eet, het is denk ik ook een macht der gewoonte. Moeilijk om van af te komen hoor!
quote:aviv_13 schreef op 29 mei 2016 @ 22:11:

Zelf hoef ik na het eten hoef ik niets meer maar voor het avondeten (tijdens het eten klaarmaken) en vaak ook tijdens het avondeten eet ik teveel. Dan zit ik met een te volle maag en denk ik "ik heb het weer gedaan, teveel!"

Ik heb gewoon trek als ik thuiskom van mijn werk en eten ga klaarmaken en dan sta ik met mijn neus ter hoogte van de broodtrommel en alles wat in het eten moet kan ook direct in mijn mond verdwijnen. En op zich geen ongezonde spullen, maar ja, gewoon teveel. En het is nou niet dat ik overdag te weinig eet, het is denk ik ook een macht der gewoonte. Moeilijk om van af te komen hoor!Herkenbaar. Ik ben niet zo'n snaaier maar alsik met honger thuis kom en nog moet wachten tot man thuis komt om te eten dan ga ik snaaien. Wat helpt is om net voordat ik naar huis vertrek nog wat te eten (een cracker of appel bijvoorbeeld).
grappig dat jullie het voor het eten hebben. nou grappig meer van herkenbaar maar dan op een heel ander moment

ik ga echt volhouden nu en ga iets leuks voor mezelf kopen na 1 maand goed doorkomen. Zal zorgen voor gezonde snacks in huis voor just in case....

Vanmiddag wortels en humus ingeslagen (goddelijke combi!!!) dus wie weet vanavond een bakje
Healthie, ik zag online dat AH diverse groentespreads en fruitspreads verkoopt.

Kuipjes van 150 gram geloof ik, van bieten of van courgette of van erwtjes of van frambozen etc.

Wellicht ook een idee om in te dippen.

Je bent goed bezig lees ik.
Vanavond wordt zwaar! We hebben vroeg gegeten i.v.m. het sporten van de meiden en ik vind het wel fijn om met zijn allen aan tafel te eten, maar dan duurt de avond lang.
Troeteltje dat klinkt lekker, Thx voor de tip!

Reisa hoe gaat het daar? Komende dagen werk ik dus dan ben ik de avonden ervoor soort van druk met huis op orde maken en voorbereiden voor lunch en ontbijt. Zit nu dus pas op de bank. Heb toch wel trek in die worteltjes dus ga zo maar es gek doen denk ik
Tot nu toe goed. Worteltjes liggen ook nog in de koelkast, maar meestal is iets eten bij mij sein om verder te eten en dan wordt het steeds ongezonder.
Wortel met Hummus is heerlijk!!

Ik zit nu met een grote beker thee. Ik "mag" van mezelf een blokje pure chocolade (80%) maar ook daar wil ik geen gewoonte van maken.

Dus ik hou het alleen bij de thee vanavond.
Reisa zoooo herkenbaar .... Maar wil wel dat gezond snaaien moet lukken zonder door te slaan. Vanavond is dat experiment iig geslaagd!!

yajes goed bezug! ik haal voor as weekend pure chocola (minimaal 70% cacao was het toch???) Maar wel met koffie, oh kan me nu al verheugen.
Klopt! Ik haal het bij de biologische winkel.
Tja 1 blokje chocola worden er bij mij meestal 5, moeilijk om te stoppen zelfs als ik de chocola weer ver weg in de kast stop. En ik trap er altijd als ik in de rij sta bij de ecowinkel, dan belandt zo'n reep weer in m'n mandje (80% overigens)!
Avondeten iets later doen, en genoeg. Lunch ook wat vullender eten. Evt bakje yoghurt/kwark/fruit midden op de avond. Je hebt echt geen eten meer nodig 's avonds als je maaltijden vol genoeg zijn.
Goed bezig jullie! Later eten doe ik ook liever, maar met kinderen is tussen 18 en 18.30 echt deze max.
quote:Marana_ schreef op 31 mei 2016 @ 08:28:

Avondeten iets later doen, en genoeg. Lunch ook wat vullender eten. Evt bakje yoghurt/kwark/fruit midden op de avond. Je hebt echt geen eten meer nodig 's avonds als je maaltijden vol genoeg zijn.

Ik denk dat we allemaal snappen dat je geen eten nodig hebt 's avonds. Het is een gewoonte om als je op de bank ploft er iets lekkers bij te pakken. En die gewoonte moet doorbroken worden. Op vakantie gaat het prima, we eten later, doen op de avond nog iets en het is zo 23.00 uur.

Maar thuis eenmaal thuis, vooral als ik gewerkt heb, dan ben ik niet meer actief op de avond, dat lukt me gewoon niet en dan wil ik eigenlijk gewoon op de bank ploffen met een zak chips.

Gisteravond is het weer goed gegaan, het niet snoepen merk ik ook op de weegschaal. Nu volhouden.
Goed bezig.

Ik had het ook altijd hoor, ik moest s avonds iets bij mijn thee, een koekje of chocolade. En in het weekend (vrijdag, zaterdag, zondag) moest ik dan ook later op de avond chips of nootjes of zo. Inmiddels heb ik die gewoonte doorbroken. Drie weken alle snaai verbannen, en daarna mondjesmaat weer toegevoegd. Het is drie weken afzien, maar dan kun je echt de gewoonte weer kwijt zijn.

Dat je s avonds geen eten nodig hebt is een soort mantra wat je moet blijven herhalen. Het kan helpen om later te eten, of het toetje (yoghurt/kwark/fruit) een uur na het eten te nemen.
quote:matroesjka_ schreef op 29 mei 2016 @ 22:21:

[...]

Herkenbaar. Ik ben niet zo'n snaaier maar alsik met honger thuis kom en nog moet wachten tot man thuis komt om te eten dan ga ik snaaien. Wat helpt is om net voordat ik naar huis vertrek nog wat te eten (een cracker of appel bijvoorbeeld).Dit is normaal ook mijn grootste valkuil, maar nu hebben we vandaag al om 17 uur gegeten en nu heb ik dus wel alweer honger / lekkere trek
Hier gaat het goed. Wat later gegeten dan gisteren en nog geen honger.
quote:happyapple schreef op 31 mei 2016 @ 19:53:

[...]

Dit is normaal ook mijn grootste valkuil, maar nu hebben we vandaag al om 17 uur gegeten en nu heb ik dus wel alweer honger / lekkere trek Een boterham dan?
quote:happyapple schreef op 31 mei 2016 @ 19:53:

[...]

Dit is normaal ook mijn grootste valkuil, maar nu hebben we vandaag al om 17 uur gegeten en nu heb ik dus wel alweer honger / lekkere trek Kwark met fruit nemen. Of een gekookt ei. Of een paar plakjes kipfilet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven