Afwasmachine + afwas spoelen
woensdag 25 januari 2012 om 17:29
Hier een discussie met een vriendin,of je nu wel of niet je afwas extra moet spoelen als het uit de afwasmachine komt.....
Mij lijkt het de grootste onzin,je afwasmachine spoelt na met gewoon schoon water,zij vind het wel nodig omdat de pannen nog ruiken naar het afwasblokje wat je erin doet...
Spoelen jullie et nog extra na of niet?
Mij lijkt het de grootste onzin,je afwasmachine spoelt na met gewoon schoon water,zij vind het wel nodig omdat de pannen nog ruiken naar het afwasblokje wat je erin doet...
Spoelen jullie et nog extra na of niet?
woensdag 25 januari 2012 om 17:31
woensdag 25 januari 2012 om 17:31
woensdag 25 januari 2012 om 17:37
Ik spoel niet voor en ik spoel niet na, als ik afwassen leuk vond had ik geen vaatwasser gekocht!
Overigens kwam ik er vorige week ook achter dat er mensen zijn die drie keer per week hun beddegoed verschonen, volgens mij zijn er nou eenmaal mensen die zichzelf graag bezighouden.
Overigens kwam ik er vorige week ook achter dat er mensen zijn die drie keer per week hun beddegoed verschonen, volgens mij zijn er nou eenmaal mensen die zichzelf graag bezighouden.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
woensdag 25 januari 2012 om 17:38
Misschien moet ze haar vaatwasser eens goed schoonmaken. Dus sproeiarm eraf en filters nakijken enzo. Misschien komt er niet genoeg schoon water door ofzo. Dat is het enige dat ik me kan bedenken eigenlijk, waardoor ze een zeepbeur in haar pannen kan hebben.
Ik maak onze vaatwasser eens in de zoveel tijd schoon dmv zo'n zakje of flesje erin te doen. Maak dan ook meteen het filter enzo schoon en heb echt nooit last van zeepgeur ergens aan. En ik gebruik goedkope blokjes van de lidl.
Ik maak onze vaatwasser eens in de zoveel tijd schoon dmv zo'n zakje of flesje erin te doen. Maak dan ook meteen het filter enzo schoon en heb echt nooit last van zeepgeur ergens aan. En ik gebruik goedkope blokjes van de lidl.
woensdag 25 januari 2012 om 17:38
Oh, en ik heb een collega die glazen uit de vaatwasser 'stroef' vindt voelen. Daarom wast ze alles met de hand en ze vraagt (eist) ook van haar ouders en schoonouders om haar glas (ja echt, ze heeft een eigen glas) alleen met de hand te wassen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
woensdag 25 januari 2012 om 17:40
Ik spoel niet voor en ik spoel niet na. Daar heb ik dat ding toch voor?
het enige wat ik wel in de week zet zijn de lasagneschalen. Verder niks.
Ivetje, sproeiarm eraf? Kan dat dan? Ik maak wel elke week de filters schoon, omdat er anders tomatensaus met het spoelwater meekomt en de glazen vies worden.
het enige wat ik wel in de week zet zijn de lasagneschalen. Verder niks.
Ivetje, sproeiarm eraf? Kan dat dan? Ik maak wel elke week de filters schoon, omdat er anders tomatensaus met het spoelwater meekomt en de glazen vies worden.
woensdag 25 januari 2012 om 17:43
woensdag 25 januari 2012 om 17:44
Uhm, volgens mij kan die eraf ja...tenminste, ik heb het nooit geprobeerd (nieuwe vaatwasser sinds half jaartje dus nog niet hoeven doen) maar ik zat afgelopen week de smaakpolitie te kijken en Rob had het daarover. Dus ik dacht, ik gooi ook eens iets zinnigs in de groep :') maar misschien kan het alleen bij van die restaurant-vaatwassers met zo'n grote klep van bovenaf hoor haha!
quote:mizuki schreef op 25 januari 2012 @ 17:37:
Ik spoel niet voor en ik spoel niet na, als ik afwassen leuk vond had ik geen vaatwasser gekocht!
Echt? Die zijn dan ook niet goed bij hun hoofd. Ik moet er niet aan denken....
Ik spoel heel af en toe wat voor, en zeker niet na. Dan kan je het idd net zo goed met de hand doen.
Echt? Die zijn dan ook niet goed bij hun hoofd. Ik moet er niet aan denken....
Ik spoel heel af en toe wat voor, en zeker niet na. Dan kan je het idd net zo goed met de hand doen.
quote:feeks schreef op 25 januari 2012 @ 17:38:
toch heb je heel wat probleempjes met en vraagjes over je vaatwassertje he. Je mannetje weet het niet?
Je bent er nu wel van overtuigd dat de vaatwasser geen rioolwater gebruikt?Het is ook niet zomaar iets....zo'n vaatwasser. Daar heb je een hele studie voor nodig hoor
toch heb je heel wat probleempjes met en vraagjes over je vaatwassertje he. Je mannetje weet het niet?
Je bent er nu wel van overtuigd dat de vaatwasser geen rioolwater gebruikt?Het is ook niet zomaar iets....zo'n vaatwasser. Daar heb je een hele studie voor nodig hoor
woensdag 25 januari 2012 om 17:47
Dat deur open zetten van je vaatwasser vind ik trouwens zo raar...dat doen meer mensen, maar een goede vaatwasser droogt toch gewoon goed? De mijne iig wel en ik hou de deur juist altijd dicht, omdat er dan warmte in dat ding zit en dat droogt goed. Moet wel zeggen dat ik een nieuwe vaatwasser heb met nieuw droogsysteem (iets met opslaan van warmte uit het water en dan bij drogen weer vrij laten komen etc).