Afwasmachine + afwas spoelen

25-01-2012 17:29 38 berichten
Hier een discussie met een vriendin,of je nu wel of niet je afwas extra moet spoelen als het uit de afwasmachine komt.....

Mij lijkt het de grootste onzin,je afwasmachine spoelt na met gewoon schoon water,zij vind het wel nodig omdat de pannen nog ruiken naar het afwasblokje wat je erin doet...

Spoelen jullie et nog extra na of niet?
Alle reacties Link kopieren
Naspoelen?? Ik vind voorspoelen soms al vervelend genoeg (maar dat doe ik nu wel op aanraden van dat mannetje die het ding kwam repareren...)

Vriendin ruikt het afwasblokje? Wat voor een blokjes zijn dat dan? Ik heb een goede neus maar ruik niets.
Ik spoel niet na...tuurlijk niet. Wat heeft het dan voor zin dat je een vaatwasser hebt? Dan kan je net so goed de hele vaat zelf afwassen. Voorspoelen doe ik ook niet trouwens, daar heb ik ook een vaatwasser voor :P als ik ga voorspoelen kan ik er net zo goed wat sop bijgooien en helemaal afwassen.
Afwassen na het vaatwassen?

Zou je dat na afwassen met de hand ook doen?

Ik spoel nooit na, na het programma van de vaatwasser, aangezien het dan schoon én droog is. Ben er nog nooit ziek van geworden
Wat een onzin! Natuurlijk niet.. Ik spoel soms wel voor, bij erg vieze pannen en schalen..
quote:Fleuriefleur schreef op 25 januari 2012 @ 17:32:

Wat een onzin! Natuurlijk niet.. Ik spoel soms wel voor, bij erg vieze pannen en schalen..Owja, half aangekoekte ovenschalen spoel ik wel ff voor. Maar da's echt het enige eigenlijk.
Ze heeft blokjes van sun.....is ook onzin,en meerdere met mij zo te zien...
Waarom heeft zij dan een vaatwasser? Pure onzin natuurlijk, de vaat is hartstikke schoon. Ik heb niet het idee dat de pannen naar vaatwasblokje ruiken, het eten smaakt in ieder geval niet naar afwasmiddel.
Als dit serieus is:

nee ik spoel niet af, en volgens mij verveeld je vriendin zich.

Gooi vaatwasser eruit anders als je schone vaat nog moet afspoelen.. Dure zaak
Ik spoel niet voor en ik spoel niet na, als ik afwassen leuk vond had ik geen vaatwasser gekocht!

Overigens kwam ik er vorige week ook achter dat er mensen zijn die drie keer per week hun beddegoed verschonen, volgens mij zijn er nou eenmaal mensen die zichzelf graag bezighouden.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik spoel alleen voor, daarna gaat het de vaatwasser in en het komt er droog uit. Dan ga ik het echt niet nog een keer nat maken. Dan kun je het net zo goed met de hand afwassen, lijkt me.
Misschien moet ze haar vaatwasser eens goed schoonmaken. Dus sproeiarm eraf en filters nakijken enzo. Misschien komt er niet genoeg schoon water door ofzo. Dat is het enige dat ik me kan bedenken eigenlijk, waardoor ze een zeepbeur in haar pannen kan hebben.

Ik maak onze vaatwasser eens in de zoveel tijd schoon dmv zo'n zakje of flesje erin te doen. Maak dan ook meteen het filter enzo schoon en heb echt nooit last van zeepgeur ergens aan. En ik gebruik goedkope blokjes van de lidl.
toch heb je heel wat probleempjes met en vraagjes over je vaatwassertje he. Je mannetje weet het niet?

Je bent er nu wel van overtuigd dat de vaatwasser geen rioolwater gebruikt?
Oh, en ik heb een collega die glazen uit de vaatwasser 'stroef' vindt voelen. Daarom wast ze alles met de hand en ze vraagt (eist) ook van haar ouders en schoonouders om haar glas (ja echt, ze heeft een eigen glas) alleen met de hand te wassen.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Dit kan gesloten worden geloof ik...
Ik verbaas me al over het feit dat er mensen zijn die voorspoelen
Ik spoel niet voor en ik spoel niet na. Daar heb ik dat ding toch voor?

het enige wat ik wel in de week zet zijn de lasagneschalen. Verder niks.

Ivetje, sproeiarm eraf? Kan dat dan? Ik maak wel elke week de filters schoon, omdat er anders tomatensaus met het spoelwater meekomt en de glazen vies worden.
Misschien haalt die vriendin haar vaat al uit de vaatwasser voordat het heeft kunnen drogen. Als ik iets meteen nadat de vaatwasser heeft gedraaid uit de vaatwasser pak ruikt het inderdaad een beetje naar het blokje. 20 minuten uitdampen verhelpt dit probleem.
Uhm, volgens mij kan die eraf ja...tenminste, ik heb het nooit geprobeerd (nieuwe vaatwasser sinds half jaartje dus nog niet hoeven doen) maar ik zat afgelopen week de smaakpolitie te kijken en Rob had het daarover. Dus ik dacht, ik gooi ook eens iets zinnigs in de groep :') maar misschien kan het alleen bij van die restaurant-vaatwassers met zo'n grote klep van bovenaf hoor haha!
Hell no

Ik zet het deurtje open zodat alles lekker extra kan drogen en zo de kast in hoor.

En mijn (schone) afwas ruikt niet raar.

@ Guirne: Voorspoelen?? Hell no!
quote:feeks schreef op 25 januari 2012 @ 17:38:

toch heb je heel wat probleempjes met en vraagjes over je vaatwassertje he. Je mannetje weet het niet?

Je bent er nu wel van overtuigd dat de vaatwasser geen rioolwater gebruikt?Al zou het wel zo zijn, mijn vaat is blinkend schoon, who cares!
quote:mizuki schreef op 25 januari 2012 @ 17:37:

Ik spoel niet voor en ik spoel niet na, als ik afwassen leuk vond had ik geen vaatwasser gekocht!

Overigens kwam ik er vorige week ook achter dat er mensen zijn die drie keer per week hun beddegoed verschonen, volgens mij zijn er nou eenmaal mensen die zichzelf graag bezighouden.

Echt? Die zijn dan ook niet goed bij hun hoofd. Ik moet er niet aan denken....

Ik spoel heel af en toe wat voor, en zeker niet na. Dan kan je het idd net zo goed met de hand doen.
quote:feeks schreef op 25 januari 2012 @ 17:38:

Je bent er nu wel van overtuigd dat de vaatwasser geen rioolwater gebruikt?Het is ook niet zomaar iets....zo'n vaatwasser. Daar heb je een hele studie voor nodig hoor :P
Dat deur open zetten van je vaatwasser vind ik trouwens zo raar...dat doen meer mensen, maar een goede vaatwasser droogt toch gewoon goed? De mijne iig wel en ik hou de deur juist altijd dicht, omdat er dan warmte in dat ding zit en dat droogt goed. Moet wel zeggen dat ik een nieuwe vaatwasser heb met nieuw droogsysteem (iets met opslaan van warmte uit het water en dan bij drogen weer vrij laten komen etc).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven