Alcohol

23-11-2008 14:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik maak er maar even het eten&drinken pijler van.



Ik kan niet zo goed tegen alcohol, in de zin dat ik er snel migraine van krijg. Niet alleen van rode wijn of rode port, maar alle soorten zijn min of meer een trigger. Nou, dan drink je toch niet of weinig zul je denken. Dat doe ik doorgaans ook, maar vooruitlopend op de feestdagen, ik zou graag een alternatief willen bedenken voor oud&nieuw (wil het nieuwe jaar zeker niet beginnen met migraine). Ik drink graag een glaasje, maar moet het dus echt bij twee laten. Maar op feestjes gaat het toch heel makkelijk, dat je wordt bijgeschonken of een nieuw glas in je handen geduwd krijgt. Ik vind het altijd vrij saai en ook niet echt lekker over te moeten op de spa en de cola. Ik ben nu op zoek naar iets bubbelends met een laag alcohol percentage. Ik dacht eerst aan Jip en Janneke champagne, maar weet niet of dat nou geheel alcoholvrij is. Ook appelcider dacht ik aan, maar lees op internet dat het alcoholpercentage daarvan ook heel hoog kan zijn. In Frankrijk drink ik vaak panache, dat is een soort sneeuwwitje met een heel laag alcoholpercentage. Maar ik heb dit nog nooit in NL kunnen vinden. Ik ga binnenkort ook maar eens de slijter raadplegen, maar heeft iemand hier tips of ideeen over?
Alle reacties Link kopieren
amé
Alle reacties Link kopieren
Jip en janneke is naar mijn idee alcoholvrij, ze verkopen het voor kids, heb eigenlijik nooit op de fles gekeken (schaam) maar ga er eigenlijk wel van uit
Alle reacties Link kopieren
half droge witte wijn en half spa rood
Alle reacties Link kopieren
Ikea verkoopt alcoholvrije perencider die best goed te drinken is en lekker bubbelt.
Alle reacties Link kopieren
Idd, Amé.



Maar ik vind het onzin dat je het jezelf laat opdringen. Ik heb een paar vriendinnen die geen alcohol willen, of niet lusten of wegens geloof of zwanger. Ik respecteer het. En sommige zijn na een etentje nog de Bob dus ik zou gewoon 1 drankje nemen wat je lekker vindt en dan gewoon staan voor wie je bent. Je hoeft niet perse te drinken, en zeker niet te laten opdringen. Ik vind het ook gezellig als iemand hier komt en wat mee drinkt, maar nee is nee. Om welke reden dan ook.



Mocht je echt iets willen drinken, misschien 1 cocktail? Ik zou er geen probleem van maken, dat is hun probleem toch als jij aan een frisje gaat?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch nog wel andere dingen dan cola etc? Ik drink ook nauwelijks tot niet. Het zijn meestal andere mensen die er een punt van maken en het ongezellig vinden, terwijl ik het geen enkel punt vind dat zij wel drinken.

Ik vind het jammer dat alcoholgebruik vaak zo vanzelfsprekend is, en dat mensen het vreemd vinden als je niet drinkt. Ik krijg dan altijd de neiging om hen net zo hard te vragen waarom ze wel drinken...

Gewoon iets mee nemen wat je zelf lekker vind, sap of wat dan ook, geen migraine en geen kater de volgende dag!
anoniem_54414 wijzigde dit bericht op 23-11-2008 14:43
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jip en Janneke champagne is helemaal alcoholvrij. Ik heb het wel eens gecontroleerd.



Andere alternatieven zou je misschien eens aan een slijter kunnen vragen?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat ik me gedwongen voel. Ik heb niet mijn hele leven migraine, en alcohol is eigenlijk het enige aanwijsbare voor een pittige aanval (niet alleen drank hoor). Daarvoor kon ik rustig een paar glaasjes zonder problemen drinken, en dat vond ik ook erg lekker. Het is dus meer dat ik het zelf vervelend vind om aan de frisdrank te gaan, ik vind het niet lekker voor een lange avond als met Oud en Nieuw. Dus vandaar dat ik zoek naar iets anders dan fris of sapjes.



Ame, dat ga ik eens uitproberen. Die perencider ook, tijdig langs de ikea maar. En witte wijn met spa klinkt niet echt lekker, maar eerst maar eens proberen dan.



Dank voor de tips!
"Sneeuwitjes", ook wel kinderbier genoemd, werden vroeger in NL kant en klaar verkocht in flesjes onder de naam "Shandy". Ik heb geen idee of het nog verkrijgbaar is, maar je zou er eens naar kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij onze slijter verkopen ze alcoholvrije wijn.
Alle reacties Link kopieren
Shandy is nog gewoon verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Witte wijn met sprite/7up, lekker!!
Alle reacties Link kopieren
Shandy bevat toch wel alcohol?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
@poez, een laag percentage is prima.



Dank, goeie tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren
ydoj, ik vind witte wijn met 7-up juist te zoet en Carlice, in mijn omgeving zijn mij alle best velen gevolgd met de combi van wijn/spa. Het maakt het wat lichter en toch lekker en dan ook de halve hoeveel alcohol.

Haha, dat steeds meer het drinken zegt natuurlijk niet dat jij het ook lekker zult vinden maar was meer als tip die misschien de moeite van het proberen waard is. Ik vind het zelf ook lekker met (redelijk droge) rosé maar ik ben sowieso niet van de zoete wijn.

Amé is toch ook helemaal alcoholvrij? Dat vind ik persoonlijk trouwens geen lekker drankje.



Drink je wel eens mixjes? Dan zou je ervoor kunnen kiezen om de alcohol te halveren. Volgens mij 'officieel' 1 borrelglas op een frisje, zou je een halfje van kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
kijk anders eens op www.meisjesdoos.nl ook handig voor de zwangeren onder ons...
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 23 november 2008 @ 14:59:

Shandy bevat toch wel alcohol?Volgens mij 0,5% ,weet wel dat mijn moeder altijd hysterisch oplette bij mijn opa en oma of we echt niet meer dan 1 shandy dronken,die hadden altijd een kratje voor de kleinkinderen in de schuur,en ja,we werden ook uitgerookt daar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee of het te drinken is maar volgens mij zie ik wel eens een reclame van crodino die alcoholvrij is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet goed tegen alcolhol na 2 glaasjes voel ik hem al en ben ik doodvermoeid.



Ik drink daarom dan ook zelden.
Alle reacties Link kopieren
Daarbij heb ik alcolhol ook niet nodig om mij goed en ontspannen te voelen, ik ben al vrolijk van mijzelf
Alle reacties Link kopieren
Shandy bevat echt zo weinig alcohol dat dat te verwaarlozen is, dat ik daar gewoon van kan blijven drinken, als je hem zelf maakt met 7-up en bier kun je hem sterker maken, al vind ik shandy net toch ff lekkerder, ook een beetje jeugdsentiment.
Alle reacties Link kopieren
die meisjesdoos is grappig, maar alleen voor de zwangere? Daar laat ze een marketingsteekje vallen, volgens mij zijn er genoeg vrouwen die wat minder goed tegen alcohol kunnen.



Ik ga die wijn met spa proberen, een stevige droge wijn kan misschien wel wat lichter gemaakt worden en toch lekker blijven. Mixjes maken met de helft van de alcohol is ook een goeie, liefste cocktails dan. Sex&theCity goes light zeg maar...



Goeie tips allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Nee, er was een alcohol vrije doos en een doos voor de zwangere vrouw.. erg slim aangepakt van ze dus...
Alle reacties Link kopieren
Panaché kan je ook zelf maken met 1/2 bier en 1/2 sprite en dan een scheutje (aardbei) siroop. (Of heette dat nou een Monaco?)



Anders kan je Calimutxo maken : 1/2 rode wijn, 1/2 cola



Of lekker alcoholvrije coctails met vruchtensap. Erg lekker, drink ik vaak als ik de Bob ben en je kan je echt helemaal uitleven met verschillende sapjes en vruchten enzovoort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven