Alternatief bleekselderij?
maandag 24 oktober 2011 om 17:52
Hoi,
Ik wil morgen tortellini in tomantenroomsaus gaan maken. Nu staat er in het recept dat er zeer fijn gesneden bleekselderij in moet (1 stengel). Alleen lust ik dus geen bleekselderij en daarbij moet je meteen een hele bos stengels kopen, waar ik dus vervolgens niks meer mee doe.
Heeft iemand een idee voor een alternatief?
Of zou het een hele andere smaak geven als ik het weg zou laten?
Alvast bedankt....
Ik wil morgen tortellini in tomantenroomsaus gaan maken. Nu staat er in het recept dat er zeer fijn gesneden bleekselderij in moet (1 stengel). Alleen lust ik dus geen bleekselderij en daarbij moet je meteen een hele bos stengels kopen, waar ik dus vervolgens niks meer mee doe.
Heeft iemand een idee voor een alternatief?
Of zou het een hele andere smaak geven als ik het weg zou laten?
Alvast bedankt....
maandag 24 oktober 2011 om 17:59
maandag 24 oktober 2011 om 18:15
maandag 24 oktober 2011 om 18:19
quote:thee schreef op 24 oktober 2011 @ 17:55:
Ringetjes bos-ui aka lente-ui?
Ik zou het weglaten trouwens, ben er zelf ook niet dol op.Ik ben er ook niet dol op, ik laat het altijd weg of ik moet weten dat het echt een gemis is. Vind de tip van Thee wel goed.
Ringetjes bos-ui aka lente-ui?
Ik zou het weglaten trouwens, ben er zelf ook niet dol op.Ik ben er ook niet dol op, ik laat het altijd weg of ik moet weten dat het echt een gemis is. Vind de tip van Thee wel goed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 24 oktober 2011 om 22:18
Een bosuitje is toch een heel ander soort smaak? Bleekselderij lijkt veel meer op peterselie, paksoi, dat soort frissigheid, maar een bosui is een ui-achtige, net als bieslook, prei, etc.
Ze zijn toevallig allemaal lang en groen, maar da's de enige overeenkomst. Ik zou dus voor paksoi gaan, of voor iets anders neutraal groens zoals courgette.
Ze zijn toevallig allemaal lang en groen, maar da's de enige overeenkomst. Ik zou dus voor paksoi gaan, of voor iets anders neutraal groens zoals courgette.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.