Amandelspijs over datum, nog gebruiken?
woensdag 23 juni 2010 om 11:10
Hallo,
In de kast ben ik een pakje amanelspijs tegengekomen met "ten minste houdbaar tot einde 10-04-2010"
Eigenlijk ( bijna ) 3 maanden over de datum.
Het pakje zit er nog prima uit, staat niet bol ofzo en die suiker conserveerd natuurlijk goed, maarre...
Zou ik dat nog kunnen gebruiken in bijvoorbeeld een amandelbroodje?
Groetjes!
In de kast ben ik een pakje amanelspijs tegengekomen met "ten minste houdbaar tot einde 10-04-2010"
Het pakje zit er nog prima uit, staat niet bol ofzo en die suiker conserveerd natuurlijk goed, maarre...
Groetjes!
woensdag 23 juni 2010 om 11:24
Aardappeltjes en groenten in plastic zak gaan bij mij ook altijd bol staan.
Gewoon gebruiken, je gaat er heus niet dood aan.
Ik zag laatst een aflevering van een consumentenprogramma waarin houdbaarheid werd getest. Zowel op smaak en bacteriegehalte.
Uit de tests bleek dat blikgroenten en mayonaise zelfs 5 jaar na het verstrijken van de datum prima te eten en onschadelijk zijn.
Gewoon gebruiken, je gaat er heus niet dood aan.
Ik zag laatst een aflevering van een consumentenprogramma waarin houdbaarheid werd getest. Zowel op smaak en bacteriegehalte.
Uit de tests bleek dat blikgroenten en mayonaise zelfs 5 jaar na het verstrijken van de datum prima te eten en onschadelijk zijn.
woensdag 23 juni 2010 om 11:25
woensdag 23 juni 2010 om 11:26
quote:noahtb schreef op 23 juni 2010 @ 11:24:
M'n vader kreeg dat 'vroegah' in het leger altijd... Blikken die ruim over de datum waren, maar niet bedorven.
TO, eet smakelijk straks!
M'n vader kreeg dat 'vroegah' in het leger altijd... Blikken die ruim over de datum waren, maar niet bedorven.
TO, eet smakelijk straks!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
woensdag 23 juni 2010 om 11:28
donderdag 24 juni 2010 om 07:23
quote:queennie schreef op 23 juni 2010 @ 11:10:
Hallo,
Groetjes!
Ah, weer eentje..
Nee, absoluut niet doen, stel je voor, je zou een akelige dood kunnen sterven.
Hallo,
Groetjes!
Ah, weer eentje..
Nee, absoluut niet doen, stel je voor, je zou een akelige dood kunnen sterven.
donderdag 24 juni 2010 om 08:55
donderdag 24 juni 2010 om 10:02