Amandelspijs over datum, nog gebruiken?

23-06-2010 11:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In de kast ben ik een pakje amanelspijs tegengekomen met "ten minste houdbaar tot einde 10-04-2010"

Eigenlijk ( bijna ) 3 maanden over de datum.

Het pakje zit er nog prima uit, staat niet bol ofzo en die suiker conserveerd natuurlijk goed, maarre...

Zou ik dat nog kunnen gebruiken in bijvoorbeeld een amandelbroodje?

Groetjes!
Gewoon doen!
Is alleen suiker en gemalen noten, kan dus best hoor!
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Proef eens een stukje. Als het vies is, niet doen. Anders gewoon gebruiken.
Er kan hooguit wat smaak verloren zijn. Als het lekker smaakt, is er niks aan de hand. Ziek word je er echt niet van.
Bol staan en bedorven zijn geldt alleen bij een blik !

Ik zou een stukje proeven voordat je het ergens in verwerkt.

Suiker conserveert, het zal best nog eetbaar zijn.
Bol staan kan ook bij zuivel gebeuren, amarna. Tenminste, als ik yoghurt heb die al ruim over de datum is en de beker staat op springen, maak ik hem niet meer open
Thanks voor de reacties... Ik heb vanmiddag dan een heerlijk amandelbroodje bij de thee!!
Geef even door wie we moeten inseinen als je na vanmiddag nooit meer op het forum komt
Aardappeltjes en groenten in plastic zak gaan bij mij ook altijd bol staan.

Gewoon gebruiken, je gaat er heus niet dood aan.

Ik zag laatst een aflevering van een consumentenprogramma waarin houdbaarheid werd getest. Zowel op smaak en bacteriegehalte.

Uit de tests bleek dat blikgroenten en mayonaise zelfs 5 jaar na het verstrijken van de datum prima te eten en onschadelijk zijn.
Blikgroenten vergaan ook niet, tenzij het blik beschadigd is. Ik heb ooit een programma gezien waar ze blikgroenten uit de eerste wereldoorlog gingen eten. Het was vies, en het zag er heel naar uit, maar de bacteriologische waarden waren helemaal op orde.
quote:noahtb schreef op 23 juni 2010 @ 11:24:

Uit de tests bleek dat blikgroenten en mayonaise zelfs 5 jaar na het verstrijken van de datum prima te eten en onschadelijk zijn.

M'n vader kreeg dat 'vroegah' in het leger altijd... Blikken die ruim over de datum waren, maar niet bedorven.

TO, eet smakelijk straks!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik heb toevallig gisteren 23-05-10 geprobeerd, en dat was echt GOOR. Eerst proeven dus voor je gaat bakken! Viel me trouwens op dat er meer amandel in zat dan suiker, dat was de reden dat ik eerst even proefde voor ik besloot dat ik niet meer naar de winkel hoefde om nieuw.
ik heb het in december geprobeerd. was toen al 6 mnd over datum en heerlijk!! gewoon doen dus
Als het nog lekker is wel natuurlijk. Bederf is onmogelijk door het suikergehalte maar het vet in noten kan rans worden. Wat geen kwaad kan. Dus de smaak bepaalt echt of je het wilt eten.
Ja hoor, kun je rustig gebruiken, even ruiken en kijken of het niet uitgedroogd is, maar dat kan ik mij niet voorstellen, ik ben een zeur met eten, maar dit zou ik zo nog durven gebruiken ;)
quote:delphicat schreef op 23 juni 2010 @ 11:23:

Geef even door wie we moeten inseinen als je na vanmiddag nooit meer op het forum komt

Ik leef nog steeds en de amandelbroodjes hebben prima gesmaakt!!
Mooi!

En nu maar even afwachten of je de komende 24 uur volmaakt
whahahhahaaa worden wij aansprakelijk ghouden dan ?
Ja natuurlijk, heb je de regels niet gelezen voordat je op akkoord klikte om lid te worden .
quote:queennie schreef op 23 juni 2010 @ 11:10:

Hallo,

In de kast ben ik een pakje amanelspijs tegengekomen met "ten minste houdbaar tot einde 10-04-2010"

Eigenlijk ( bijna ) 3 maanden over de datum.

Het pakje zit er nog prima uit, staat niet bol ofzo en die suiker conserveerd natuurlijk goed, maarre...

Zou ik dat nog kunnen gebruiken in bijvoorbeeld een amandelbroodje?

Groetjes!

Ah, weer eentje..

Nee, absoluut niet doen, stel je voor, je zou een akelige dood kunnen sterven.
Queennie... en ? niks naars meegemaakt buipijntje/misselijkheid/koorts o.i.d.
quote:wijnands schreef op 24 juni 2010 @ 07:23:

[...]

Ah, weer eentje..

Nee, absoluut niet doen, stel je voor, je zou een akelige dood kunnen sterven.Te laat, ze heeft het al gebruikt denk ik .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ai... nou, wat doen we? Met de pet rond voor bloemen?
quote:girlxxx schreef op 24 juni 2010 @ 08:52:

Queennie... en ? niks naars meegemaakt buipijntje/misselijkheid/koorts o.i.d. De eerste 12 kritische uren ben ik goed doorgekomen, heerlijk nagenietend van die lekkere broodjes, dus ik denk dat het gevaar geweken is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven