amandelspijs over datum,,,,

13-11-2009 15:52 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dat kwaad? Moest 3 appeltaarten maken en heb er amandelspijs doorgedaan, van april dit jaar. Maar rook goed, zag er goed uit en smaakte goed, ik dacht dat gaat prima.

Nu staan de taarten in de oven en zit ik met buikkrampen. Is dit toeval of kan ik echt van zo'n mini-stukje spijs ziek worden als ie niet meer goed zou zijn?
Ik gebruik niks wat over de datum is.

Is aanstellerij zegt men, maar ik doe het mooi niet!
Geen bijzonderheden
Ik zeg; zwanger.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Amandelspijs is 580% suiker. Dat bederft nooit .

Yas, wist je dat er op aardappelpuree in een zakje een houdbaarheidsdatum staat omdat mensen anders niet bereid zijn het te kopen? Dat bederft nooit, maar zonder datum realiseren de meeste mensen zich pas wat een verarmde chemische meuk ze daarmee hun lijf in stoppen .
Ik ook niet, houdbaarheidsdatum staat er niet voor niets op.

Sterkte Schuddebuikje!
ik zeg; wat voor zaad zit er dan tegenwoordig in appels?
Nou, beetje over de datum moet bij sommige dingen wel kunnen. Maar april....?
quote:Very Cherry schreef op 13 november 2009 @ 16:00:

Ik zeg; zwanger. haha

Ik ben ook niet zo van de overdatum producten. Mijn moeder geeft me regelmatig iets wat ze niet gebruikt. Het eerste wat ik dan doe is de datum checken. 9 van de 10 keer is die al lang verstreken. Ze koopt het spul dan in de aanbieding en dan moet het vaak snel op. Ik zou het er met je taarten dus niet op gokken. Zeker niet als je nu al buikkrampen hebt.
@sprankelend, dat dacht ik dus ook, 10000% suiker, dat moet kunnen, ikzelf oké, maar de gasten morgen is een ander verhaal, ik kijk wel even hoe het loopt en anders test ik even op mijn man
Ah nee he? Ben ik blij dat ik jouw gast niet ben. Zou persoonlijk nooit een taart bakken met overdatum producten om het vervolgens nog uit te delen ook.
quote:sprankelend schreef op 13 november 2009 @ 16:00:

Amandelspijs is 580% suiker. Dat bederft nooit .

Yas, wist je dat er op aardappelpuree in een zakje een houdbaarheidsdatum staat omdat mensen anders niet bereid zijn het te kopen? Dat bederft nooit, maar zonder datum realiseren de meeste mensen zich pas wat een verarmde chemische meuk ze daarmee hun lijf in stoppen .

Getver! Puree dient men van verse aardappelen te maken!

Bah, zakjes. Ik haat zaakjes, ik heb het liever vers.

Alhoewel ik een uitzondering maak voor die verse van AH, met boter, olijfolie en knoflook.
Geen bijzonderheden
verse aa-puree van de ah? Ga ik eens proberen.. sorry off-topic in mijn eigen topic
Bij twee rookworsten krijg je een stamppotboekje cadeau.

Me winter. De piepers zijn niet aan te slepen in casa Sprank.
ja, ik ga morgen rode uien-stamp maken, heerlijk. Bij 2 eigen merk-rookworsten van de ah?
quote:schuddebuikje schreef op 13 november 2009 @ 16:10:

ja, ik ga morgen rode uien-stamp maken, heerlijk. Bij 2 eigen merk-rookworsten van de ah?

Bij de c1000 hebben ze die actie met unox rookworsten.

Maar ik zweer bij de hemaworsten... haal de recepten wel van internet.
Die grove verse rookworsten op de vleesafdeling van AH zijn lekker!
Geen bijzonderheden
Twee van Unox. Gewoon en mager. Ik kom bijna nooit bij de HEMA, dus gewoon huis-tuin&keuken hier.
quote:schuddebuikje schreef op 13 november 2009 @ 16:02:

@sprankelend, dat dacht ik dus ook, 10000% suiker, dat moet kunnen, ikzelf oké, maar de gasten morgen is een ander verhaal, ik kijk wel even hoe het loopt en anders test ik even op mijn man Waarschuw je 'm wel vantevoren?
Nah, partypoopert, da's toch zonde van het verrassingselement!
toeval
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:sprankelend schreef op 13 november 2009 @ 16:35:

Nah, partypoopert, da's toch zonde van het verrassingselement!

Ik zou 'm ook niet waarschuwen, want dan krijgt 'ie juist buikpijn (tis een man tenslotte)
kan toch best?

De fabrikanten moeten er verplicht een datum opzetten en hebben geen zin in ellende dus schuiven ze die datum een jaar naar voren, kunnen ze daar n ieder geval niet op aangesproken worden.

Wat kan er in zo veel suiker inkomen? schimmels, bacteriën?

Die zijn allang dood als die appeltaart klaar is hoor, dat overleven ze niet, een uur op 160 graden.

Niet te veel over inzitten hoor, we kunnen veel meer aan dan dat we in ons beschermde wereldje denken.

eet smakelijk!
Het is vast net zo psychisch als dat ik vanmorgen een gele koorts en dtp-vaccinatie heb gehaald en gister van iemand hoorde dat ie daarvan over zijn nek moest..

Denk nu dus bij elk rare gevoel in mijn buik dat ik ook misselijk ga worden.

Volgens mij kan er weinig fout gaan met amandelspijs..
Dank jullie wel voor het antwoorden. We eten morgen ook kebab en shoarma met zijn allen van mijn zus. Is natuurlijk véél aannemelijker dat de mensen dáár ziek van worden i.p.v een oude vertrouwde appeltaart
quote:schuddebuikje schreef op 13 november 2009 @ 17:21:

Dank jullie wel voor het antwoorden. We eten morgen ook kebab en shoarma met zijn allen van mijn zus. Is natuurlijk véél aannemelijker dat de mensen dáár ziek van worden i.p.v een oude vertrouwde appeltaart That's the spirit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven