amandelspijs over datum,,,,
vrijdag 13 november 2009 om 15:52
Kan dat kwaad? Moest 3 appeltaarten maken en heb er amandelspijs doorgedaan, van april dit jaar. Maar rook goed, zag er goed uit en smaakte goed, ik dacht dat gaat prima.
Nu staan de taarten in de oven en zit ik met buikkrampen. Is dit toeval of kan ik echt van zo'n mini-stukje spijs ziek worden als ie niet meer goed zou zijn?
Nu staan de taarten in de oven en zit ik met buikkrampen. Is dit toeval of kan ik echt van zo'n mini-stukje spijs ziek worden als ie niet meer goed zou zijn?

vrijdag 13 november 2009 om 17:59
quote:sprankelend schreef op 13 november 2009 @ 16:00:
Amandelspijs is 580% suiker. Dat bederft nooit .
Vergeet het maar, amandelspijs kan wel degelijk bederven! Ligt ook aan de verhouding Suiker-Amandelen. Ook als er zuurstof bijkomt...is het snel klaar.
Goedkope amandelspijs zal vacuum verpakt langer houdbaar zijn omdat de verhouding suiker hoger ligt dan de amandelen. Echter kwaliteit amandelspijs zal eerder bederven.
TO: Was het een onaangebroken verpakking, en vacuum verpakt?
Amandelspijs is 580% suiker. Dat bederft nooit .
Vergeet het maar, amandelspijs kan wel degelijk bederven! Ligt ook aan de verhouding Suiker-Amandelen. Ook als er zuurstof bijkomt...is het snel klaar.
Goedkope amandelspijs zal vacuum verpakt langer houdbaar zijn omdat de verhouding suiker hoger ligt dan de amandelen. Echter kwaliteit amandelspijs zal eerder bederven.
TO: Was het een onaangebroken verpakking, en vacuum verpakt?
vrijdag 13 november 2009 om 18:06
quote:Xander68 schreef op 13 november 2009 @ 17:59:
[...]
Goedkope amandelspijs zal vacuum verpakt langer houdbaar zijn omdat de verhouding suiker hoger ligt dan de amandelen. Echter kwaliteit amandelspijs zal eerder bederven.Maar dan zie/ruik/proef je dat toch? Volgens TO slaagde de spijs voor 3 van de 5 zintuigtests.
[...]
Goedkope amandelspijs zal vacuum verpakt langer houdbaar zijn omdat de verhouding suiker hoger ligt dan de amandelen. Echter kwaliteit amandelspijs zal eerder bederven.Maar dan zie/ruik/proef je dat toch? Volgens TO slaagde de spijs voor 3 van de 5 zintuigtests.

vrijdag 13 november 2009 om 18:08

vrijdag 13 november 2009 om 18:17
vrijdag 13 november 2009 om 18:30
vrijdag 13 november 2009 om 19:29
vrijdag 13 november 2009 om 22:31
quote:schuddebuikje schreef op 13 november 2009 @ 18:17:
nee, zo'n goedkope verpakking van dr oetker, vacuum verpakt.
en wat ik zag, echt heel veel suiker. Ik heb het helemaal uit elkaar gehaald en met een half ei vermengd. dun laagje op bodem.
tja, ik twijfel. Vanavond met medeweten van man hem maar even voorzetten..Hoe is het afgelopen met je man ? Leeft hij nog ?
nee, zo'n goedkope verpakking van dr oetker, vacuum verpakt.
en wat ik zag, echt heel veel suiker. Ik heb het helemaal uit elkaar gehaald en met een half ei vermengd. dun laagje op bodem.
tja, ik twijfel. Vanavond met medeweten van man hem maar even voorzetten..Hoe is het afgelopen met je man ? Leeft hij nog ?
vrijdag 13 november 2009 om 23:42
vrijdag 13 november 2009 om 23:43
quote:schuddebuikje schreef op 13 november 2009 @ 22:57:
alles onder controle hier, geen enkele rare tekenen gelukkig!
Maar ik meld het de gasten wel even morgen, kunnen ze zelf beslissen.... of is dat geen goed idee?
Ik vermoed dat ze na die mededeling aan jou gaan vragen of je "voor wilt proeven". Als jij dan na een uur nog gewoon rondloopt, dan zullen zij ook wel durven........
alles onder controle hier, geen enkele rare tekenen gelukkig!
Maar ik meld het de gasten wel even morgen, kunnen ze zelf beslissen.... of is dat geen goed idee?
Ik vermoed dat ze na die mededeling aan jou gaan vragen of je "voor wilt proeven". Als jij dan na een uur nog gewoon rondloopt, dan zullen zij ook wel durven........
vrijdag 13 november 2009 om 23:44
quote:quattro35 schreef op 13 november 2009 @ 23:42:
[...]
Het is dezelfde rotzooi, alleen met andere smaakstoffen er aan toegevoegd. Zo doen ze dat met alle huismerken die gemaakt worden in "merkfabrieken".Oke, dat kan. Dan nog ga ik voor de hemaworst. Trouwens wel benieuwd hoe je aan die info komt. Toevallig bij Unox gewerkt ?
[...]
Het is dezelfde rotzooi, alleen met andere smaakstoffen er aan toegevoegd. Zo doen ze dat met alle huismerken die gemaakt worden in "merkfabrieken".Oke, dat kan. Dan nog ga ik voor de hemaworst. Trouwens wel benieuwd hoe je aan die info komt. Toevallig bij Unox gewerkt ?
vrijdag 13 november 2009 om 23:51
Over die spijs; bij dit soort suiker-peulvruchten (desnoods noten, maar dat denk ik niet ) mengsels, is die datum toch alleen maar bedoeld als smaak-garantie voor de verkoper. Daarna is de smaak- geur-kwaliteit niet meer te garanderen maar dat wil nog niet zeggen dat er meer bacillen in zitten of dat je er dood van gaat, kom op mietjes Als het nou vlees of zuivel betrof, okee.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zaterdag 14 november 2009 om 11:51
Hihi! Nope, ik had je topic nog niet gelezen... maar nu wel Ik denk eigenlijk dat je het wel had gemerkt als het bedorven was... voor je het gebruikte bedoel ik dan
En het is idd verplicht om een houdbaarheidsdatum op eten te zetten, staat bijv. ook op meel, thee, suiker enz. En dat bederft echt niet, tenzij het vochtig wordt ofzo...
En ik heb nog steeds zin in appeltaart!!
En het is idd verplicht om een houdbaarheidsdatum op eten te zetten, staat bijv. ook op meel, thee, suiker enz. En dat bederft echt niet, tenzij het vochtig wordt ofzo...
En ik heb nog steeds zin in appeltaart!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!