Bamix staafmixer

18-11-2014 22:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Mijn moeder zweerde bij de Bamix!!! Haalde hem op een plaatselijke huishoudbeurs. En deed mijn zus en mij er ook 1 kado.

Ik moet zeggen, na dat hij er na jaren de brui aan gaf en ik een Phillips ding van 30 euro bij de Blokker haalde, ik eigenlijk met die Phillips net zo blij ben.

Hoewel de Bamix wel leuke extra's had die ik eigenlijk niet gebruikte....;-)
.
Ik heb er 1 gekocht, na precies hetzelfde speurwerk te hebben verricht. Het apparaat bevalt me prima, maar ik vind de service slecht. Mijn mengbeker is aan de bovenkant stuk, ze beweerden bij de leverancier gewoon aan dat het mijn eigen schuld was. Terwijl ik zuinig op mijn spullen ben, de mengbeker niet eens in de vaatwasser doe. Ik heb hem heel veel gebruikt voor het maken van babyhapjes voor mijn dochter.

Echter, ik heb nu een Bosch keukenmachine en deze maakt de Bamix wel wat overbodig. Je mag die van mij wel overnemen
Ik heb er een van een tientje en die maakt keurige bloemkoolsoep etc. Wordt maar zelden gebruikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan hem ook als motorblok op een chopper zetten en dan maakt hij keurige snippers van een appel voor een appeltaartje. Ik heb ook een groentesnijder van een extreem chic merk maar die staat altijd in de kast.
Ik heb ook mijn zinnen gezet op een bamix! Ik eet tegenwoordig zonder granen en wil er zelf meel mee kunnen maken van amandelen, lijnzaad etc. Ik heb geen keukenmachine o.i.d. In huis, alleen een mixer.

Maar die Bamix lijkt me ideaal. Heb er ook goede reviews over gelezen qua levensduur etc. Ik heb ooit wel een staafmixer gehad, maar die draaide steeds vast , heel ongelukkig. Die heb ik uiteindelijk, na 3 verhuizingen, constant in de weg liggen en nooit gebruiken, weggegooid.
Wij hebben er al jaren een, en zijn er erg tevreden over. Gekocht in het tijdperk dat alle standaard staafmixers een kunststof mixvoet hadden, en eigenlijk alleen de bamix beschikbaar was met een metalen mixvoet. Ik heb er een paar jaar geleden nog een speciale standaard bijgekocht, zodat hij nu samen met alle mixermesjes (hoe noem je dergelijke onderdelen?) en het hakbakje netjes op het aanrecht staat, klaar voor het grijpen. Voorheen lag hij altijd in een kast, maar sindsdien gebruiken we hem nog effectiever.

Enige minpunt na al die jaren: van het mixbakje is het witte plastic verkleurd, en van het doorzichtig dekseltje ervan is een poos geleden het kunststof allerlei mini-breukjes gaan vertonen toen ik harde noten aan het hakken was. Blijkbaar is dat toch over de jaren toch brosser geworden. De mixer zelf doet het nog altijd super, nooit problemen mee gehad. Welke uitvoering wij hebben? Geen idee, ik denk de simpelste. En ik ga er niet zachtzinnig mee om...
.
Laat je in een goede keukenwinkel eens voorlichten over de (on)mogelijkheden van de verschillende modellen, en kijk dan wat het beste matcht met jouw wensen. In Duitsland wordt Bamix overigens onder de merknaam ESGE verkocht (Zauberstab sorry, associaties, dat kan gevaarlijk worden...), het is een merk dat uit Zwitserland komt oorspronkelijk.
.
Alles wordt in een snel tempo beter, mooier én veel goedkoper.

Alle peperdure spullen die ik dacht voor het leven te kopen zijn na een paar jaar al vervangen door nieuwere, handigere en moderner ogende designs.

Het gaat zó hard de laatste tijd!
Waarbij de bamix volgens mij juist behoorlijk constant is gebleven in z'n ontwerp. Ik heb toevalllig de doos van onze teruggevonden, wij hebben een bamix deluxe.
Ik vind het hakbakje erg slecht. Heb de mijne teruggebracht naar de winkel en kreeg gelukkig mijn geld terug.

Mijn oude braun was stukken beter.
Heb nu een Kenwood genomen (groter hakbakje dan de Braun) en ben er heel tevreden over.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven