BBQ voor 30 man

27-08-2010 13:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week geven wij een feestje voor ongeveer 23 volwassenen en 6 mee-etende kinderen. Ik had ermee ingestemd, onder voorwaarde dat we een cateringbedrijf zouden inschakelen, maar nu puntje bij paaltje komt wil mijn man liever dat we alles zelf organiseren. Gisteren heeft hij dus vlees besteld bij de slager, maar ik ben zo ontzettend bang dat het te weinig is.

Samen met de slager heeft hij besloten om van elke soort vlees namelijk maar 15 stuks te bestellen en dan meerdere soorten. Volgens de slager was dat het verstandigst. Maar ik zie echt hele doemscenario's voor me van 30 boze mensen die allemaal een pepersteak willen, terwijl er maar 15 zijn etc. Wat is nu het slimste om te doen? Voor iedereen hetzelfde of idd meerdere soorten, maar dan niet voor iedereen een stuk van elke soort?

Ook lig ik wakker van de hoeveelheid drinken die we moeten kopen, hoeveel wijn, hoeveel bier, hoeveel frisdrank en wat voor soorten. Ik slaap er al nachten slecht van en heb helemaal de balen van dat stomme feest.

Kunnen jullie asjeblieft met me meedenken over de juiste hoeveelheden?
..
Alle reacties Link kopieren
wat ook lekker is: tomaat in stukjes, komkommer in stukjes, rauwe ui gesnipperd en mozarella. Hierbij wat olijfolie en een zakje italiaanse kruiden voor salade.

Zomaar klaar, niet duur en lekker!

Ik heb afgelopen weekend een bbq georganiseerd met ong evenveel mensen. Wij hadden ong 4 dingen van vlees pp. Hierbij in de vriezer nog een doos hamburgers op reserve. 2 soorten salades (zalm en huzaren van elk 2 schalen. We hielden over). Dan nog bovenstaande salade. Sausjes liepen bij ons niet heel erg. Zou ik niet te veel van inkopen. En ik had 10 stokbroden (wit en waldkorn). paar bakjes kruidenboter.

Vlees was zo goed als op, stokbrood was te veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven