Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi



Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.



ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
Alle reacties Link kopieren
15 euro de man
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel mensen heeft een gezin?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
15 euro? Jemig. 10 euro is toch wel max.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 04 augustus 2012 @ 20:44:

Hoeveel mensen heeft een gezin?Gewoon nieuwsgierig: wat maakt dat uit voor het bedrag pp?
Vergeet er even bij te vermelden dat ze een makro pasje hebben dus drank ed worden daar gehaald. en denk vlees ook wel.



Elk gezin heeft 2 kinderen. Maar er wordt alleen een bedrag voor volwassenen gerekend.
Alle reacties Link kopieren
Oeh je maakt me nieuwschierig en moet zo weg dus hoop dat je het bedrag zo neerzet. Zijn er kinderen bij. Daar zou ik persoonlijk iets van 5 euro of 7,50 voor rekenen (afhankelijk van leeftijd) maar inderdaad 15 euro of zo voor volwassen inclusief dus salades (niet alleen maar aardappel en huzaren maar ook wel beetje echte sla), en 4 stukken vlees + wijn/bier.



Wat moet je afrekenen, ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Jij vind het jemig, ik vind het een redelijk bedrag. En dan wel een alles er op en er aan BBQ hè. Bergen vlees, onbeperkt brood, salades, sauzen en zoveel drank dat je niet meer rechtop naar huis kunt. 15 euro ja
Alle reacties Link kopieren
quote:keetje_stippel schreef op 04 augustus 2012 @ 20:45:

[...]





Gewoon nieuwsgierig: wat maakt dat uit voor het bedrag pp?Als de kinderen wel mee eten alleen niet/wel als 'persoon'worden gerekend is het bedragin mijn ogen anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
10 euro.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van jullie drinkgedrag af. Drink je 2 biertjes of tik je een krat weg?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ja 10 euro zou ik zeggen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 20:45:

Vergeet er even bij te vermelden dat ze een makro pasje hebben dus drank ed worden daar gehaald. en denk vlees ook wel.



Elk gezin heeft 2 kinderen. Maar er wordt alleen een bedrag voor volwassenen gerekend.



O, alleen voor de volwassenen? Dan vind ik 15 euro een prima bedrag. Die kinderen eten ook neem ik aan?



Makro is helemaal niet meer zo goedkoop tegenwoordig trouwens -vind ik-.
Alle reacties Link kopieren
Oh geen bedrag voor kinderen?

Dus ook geen halve bedragen?

Dan zou ik maximaal 15 zeggen per 1 volwassene en 1 kind
Het Viva forum is papaja.
Oke voor degene die zo weg moet...



20 euro pp. Ik drink geen alcohol en mijn man een paar biertjes.
Alle reacties Link kopieren
15 euro volwassenen en 10 euro kids? Ervan uitgaande dat elk gezin uit 2 volwassenen en 2 kids bestaat, kan er dan voor 300 euro worden ingekocht. 100 euro vlees, 75 euro sla/brood/sausjes en 125 drank (2 kratten bier, 6 flessen wijn, fris en ijsjes voor de kids). Lijkt me meer dan voldoende! Denk dat het met 100 euro minder ook moet lukken en dan geen biefstuk/garnalen, sla met zongedroogde tomaatjes en pijnboompitten etc ;) maar gewoon hamburgers, simpele sla etc.
Als je iemand uitnodigt om te eten, dan ga je toch geen geld vragen? En als je geen geld hebt, om 6 gezinnen eten te geven, dan nodig je toch uit, wat je wel kan bekostigen? En anders vraag je toch of iedereen iets meeneemt. Maar je gaat toch geen contant geld vragen? Of zie ik dat verkeerd?
15 euro p.p vind ik heel netjes voor een BBQ. (en dan verwacht ik geen cocktails oid, alleen rose/wijn/bier/fris).
Alle reacties Link kopieren
10 pp meer dan genoeg..
Alle reacties Link kopieren
Hangt af van wat het wordt. Met lamsvlees en verse vis krijg je een ander prijskaartje dan met worstjes en een hamburger. 25 euro lijkt me wel het maximum.
Alle reacties Link kopieren
20 euro vind ik fors. Tenzij het zeer gelovige gezinnen betreft met elk 12 kinderen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 20:49:

Oke voor degene die zo weg moet...



20 euro pp. Ik drink geen alcohol en mijn man een paar biertjes.Dan kwam ik wel niet.
Ze vragen 20 Euro per volwassen persoon? Dus 40 Euro totaal voor jou en je man?
As ze het vlees laten doen bij de slager redt je dat bedrag. Laatst ook zo'n bbq en het vlees bij de slager alleen al was 14 euro. Maar dat was prima geregeld met salades en stokbrood en heel veel sausjes en goed vlees. 6 euro de man extra voor drank vind ik niet veel.



Of verwacht je dat de buuf ook voor meer dan 20 man persoonlijk sate moet rijgen en een dag in de keuken gaat staan om het zelf te doen omdat dat voor jullie goedkoper is?
Alle reacties Link kopieren
20 pff dan kun je beter luxe uit eten gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven