Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi



Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.



ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
quote:paloma schreef op 19 augustus 2012 @ 13:52:

Eerlijk gezegd? Ik ook niet. Ik zou het alleen nooit vragen, maar ook nooit betalen. In de OT staat dat TO is uitgenodigd. En voor uitnodigingen wordt niet betaald in mijn boekje.



Cupcakegirl, vond jij de bbq uiteindelijk je ¤ 40 waard?

Bij vrienden (familie) wordt je uitgenodigd. Bij 'n buurt-bbq stelt iemand voor de organisatie/inkoop op zich te nemen en is het logisch dat je gewoon je deel betaalt.



Wij hebben gisteren met 4 personen gebbqt voor ongeveer 50 euro. We hadden daarvoor:

speklap

chipolata worstje

belze kipsaté

texas bbq steak

gemarineerde garnalen

zelfgemaakte aardappelsalade

tomaat en komkommer

2 sausjes

kruidenboter

stokbrood

rosé cava

rode wijn
quote:frizzy schreef op 19 augustus 2012 @ 13:56:

Ik vind barbecueën sowieso niks. Behalve met Marokkanen, die zijn er veel beter in.

Wat hebben die wat wij niet hebben?

Bij Marokaans zie ik vooral lamsvlees voor me (dat lust ik niet) en dingen met olijven (lust ik ook niet) en van die vieze prutjes met kikkererwten enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 19 augustus 2012 @ 12:28:

Daar is ze weer.



dit hebben we gehad:

bbq worst

karbonade

1 stokje sate van varkenshaas

speklap

gyroslapje

salade

stokbrood



Er was wijn bier en fris



Kinderen hebben 1 bbq worst gehad. Als ze nog honger hadden konden ze nog een hamburger krijgen.



Het was wel gezellig.

De ellende is dat als mensen echt van die pakketten gaan inkopen dat het vaak goedkoop/vet vlees is.

De speklap, de karbonade en het gyroslapje (welk vlees is dat eigenlijk) zou ik al over slaan.

Ik koop hier altijd gewoon vlees en de spiesjes maak ik zelf



Laatste keer toen ik een bbq hield, 10 eurp per persoon:

Er was- kipspiesjes met verschillende marinades, kip-groentespiesjes, shaslicks, bbqworstjes, hamburgers.

Grote bak rauwkost, rundvleessalade, aardappelsalade, stokbrood en diverse sausjes

Toetje een bak fruitcoctail (zelf gemaakt dus ook goedkoop met meloen, sinasappel, appel, aardbeien, banaan.



met zelf vlees snijden ben je goedkoper uit en je hebt meer controle over je vlees, beter vlees dus
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2012 @ 14:00:

[...]



Wat hebben die wat wij niet hebben?

Bij Marokaans zie ik vooral lamsvlees voor me (dat lust ik niet) en dingen met olijven (lust ik ook niet) en van die vieze prutjes met kikkererwten enzo.



Ja, lamskoteletjes, héérlijk! En kofte en worstjes, maar allemaal veel kruidiger en dat prop je gewoon meteen op een broodje, met salade en veel saus. Eigenlijk eet je dus gewoon Marokkaanse broodjes (zoals je ook bij een eettent kan halen) maar dan van de barbecue.



Ik hou niet zo van alles wat bij een normale barbecue wordt geserveerd.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, ik heb gister ook gebarbecued met mijn ouders en zelf kipsate gemaakt en gamba-spiesjes (beiden goed gemarineerd). Dat vind ik dan nog wel lekker, maar inderdaad die vleespakketten maak je mij echt niet blij mee.
quote:elninjoo schreef op 19 augustus 2012 @ 13:58:

[...]Bij vrienden (familie) wordt je uitgenodigd. Bij 'n buurt-bbq stelt iemand voor de organisatie/inkoop op zich te nemen en is het logisch dat je gewoon je deel betaalt.Oh en bij buren kun je niet uitgenodigd worden? In de OT staat dat ze door de buren zijn uitgenodigd. Dat er 6 gezinnen zijn uitgenodigd, maakt het voor mij nog geen buurt bbq. En als het een buurt bbq is, dan besluiten we vooraf samen wat de kosten zijn en dan wordt er gewoon achteraf een bonnetje overlegd en de bedragen die betaald zijn rechtgetrokken (geld toeleggen of terugkrijgen).
Was de buurman geen kok of restauranteigenaar van beroep? Dan had ik zeker meer verwacht, dan deze speklappen festijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 19 augustus 2012 @ 13:52:

Eerlijk gezegd? Ik ook niet. Ik zou het alleen nooit vragen, maar ook nooit betalen. In de OT staat dat TO is uitgenodigd. En voor uitnodigingen wordt niet betaald in mijn boekje.



Cupcakegirl, vond jij de bbq uiteindelijk je ¤ 40 waard?



Zie/lees jij elke keer alleen de OP ofzo? Er is toch al diverse malen uitgelegd dat TO vooraf wist dat iedereen zou gaan bijdragen aan de BBQ. Misschien moet je eens een ander boekje van de plank pakken, om je leesvaardigheid te oefenen.



Ontopic: Of 40 euro nou veel is of niet, het is geen verplichting natuurlijk. Mocht ik zoiets hebben zou ik gewoon betalen en als het me dan heel erg tegen zou vallen zou ik de volgende keer gewoon niet meer ingaan op zo'n initiatief.



Ik betaal trouwens liever mee aan een gezamelijk etentje dan dat ik ergens uitgenodigd wordt en alleen een pan soep krijg omdat de gastvrouw niet meer dan dat kon betalen (helemaal als al twee weken bekend was dat iedereen samenkomt. Last minute binnen komen vallen / besluiten even samen te eten vind ik anders).
quote:frizzy schreef op 19 augustus 2012 @ 14:06:

Trouwens, ik heb gister ook gebarbecued met mijn ouders en zelf kipsate gemaakt en gamba-spiesjes (beiden goed gemarineerd). Dat vind ik dan nog wel lekker, maar inderdaad die vleespakketten maak je mij echt niet blij mee.

Ik hou ook niet van vleespakketten, maar elke winkel heeft wel weer z'n specialiteit.



Belze kipsate haal ik bij de Delhaize, dat zijn grote malse stukken kip met stukjes ui.

Chipolata pikant komt daar ook vandaan, lekker spicy gemarineerde worstjes.

De texas bbq style beef haal ik bij de Emté evenals gemarineerde speklappen en gemarineerde garnaalspiesjes.



Allemaal goed gekruid en gemarineerd met diverse smaken.
Alle reacties Link kopieren
10 tot 15 euro max!
quote:Spoken schreef op 19 augustus 2012 @ 14:16:

[...] Zie/lees jij elke keer alleen de OP ofzo? Er is toch al diverse malen uitgelegd dat TO vooraf wist dat iedereen zou gaan bijdragen aan de BBQ. Misschien moet je eens een ander boekje van de plank pakken, om je leesvaardigheid te oefenen.TO is opgelicht. Uitgenodigd of niet. Bijdragen of niet. Buurt bbq of niet. De buren hebben 6 x ¤ 40 ontvangen en daarvoor in de plaats hun gasten een tokkie maaltijd voorgeschoteld.
Alle reacties Link kopieren
Wij bbq al meer dan 20 jaar met 12 vrienden, elk jaar bij iemand anders thuis en bij diegene wie aan de beurt is zorgt overal voor,

stokbrood, salades,rauwkost,fruitsalade enz. behalve het vlees.

Het vlees brengt ieder voor zich mee want de één houdt van speklappen de ander van vis, de één wil haast geen kruiden en de ander wil juist extra gekruid.

Dat bevalt ons al jaren heel goed en zo voorkom je discussies hoeveel iedereen eet, en drinken kunnen ze allemaal heeeeeeeeeeeel goed!
Er waren 2 kratjes bier, paar flessen coca cola, spa rood, en dubbelfris. Verder paar flessen wijn.
Kinderen hebben ranja gehad.
quote:cupcakegirl schreef op 19 augustus 2012 @ 15:59:

Kinderen hebben ranja gehad.
Alle reacties Link kopieren
Niets mis met ranja toch?

Dat drink ik het liefste met dit weer. Mmm..





Maar ik zou niet meer dan 15 euro pp betalen.
Er is helemaal niets mis met ranja. Ik moest lachen omdat het apart werd vermeld en ik zag daar de humor van in .
Alle reacties Link kopieren
Het maakt ook nogal uit, wat ze had kunnen eten en wat ze uiteindelijk gegeten heeft.



En feestjes, etentjes etc. met gedeelde kosten en/of iedereen die eigen dingetjes meeneemt vind ik ook helemaal niet raar. Zo gaat dat heel vaak bij ons. Zou het nogal jammer vinden als iemand geen feestje kan geven alleen om het geld. Moet het natuurlijk wel direct erbij gezegd worden en niet later. Meestal klinken dit soort 'uitnodigingen' ook wel wat anders. Bijv. Zullen we zaterdag bij mij bbq doen? Iedereen eigen drank mee.

In plaats van: ik hou zaterdag een feestje, komen jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
Eens met paloma. Opgelicht.

Eens maar nooit weer ? In elk geval anders aanpakken volgende keer. Die lui hebben flink op verdiend zeg.
Alle reacties Link kopieren
Voor ¤ 240, - voor ca 12 volwass en 12 jonge kids kun je lekker vlees halen bij de slager en is er ook gewoon frisdrank vd kids en andere lekkere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het toch anders georganiseerd.

Geen uitnodiging, gewoon aankondigen dat er een BBQ gehouden wordt.

Vlees, producten, drank inslaan in overleg met elkaar.

Alle bonnetjes bewaren en de gemaakte kosten berekenen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Met 4 personen eten en drinken (en wellicht een ijsje) voor 40 euro .... ik kan daar persoonlijk wel mee leven.



Uiteraard verwacht ik dan ook wel een paar goede stukken vlees op de BBQ met lekkere salaldes. Bespreek vooraf wel je verwachtingen...en wat er gebeurd met de 'left-overs'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven