Bedrag voor BBQ

04-08-2012 20:42 347 berichten
Hoi



Even jullie mening. Over 2 weken zijn we uitgenodigd door de buren/vrienden voor een bbq. in totaal komen er 6 gezinnen. De buren regelen eten en drank.



ik zal zo het bedrag neerzetten wat ze voor de volwassenen pp vragen. Maar ik ben benieuwd wat jullie een redelijk bedrag vinden?
Dat ligt er aan. Ik vind het niet veel, maar dan verwacht ik geen vieze slobberwijn en vlees van de slager. Overigens ik heb ook een macropas en je bent echt niet goedkoper uit daar. Het is handig met de btw en als je echt heel veel van een bepaald artikel moet hebben. Verder is de macro op dat gebied geen cent goedkoper dan de supermarkt. Sterker nog, ik denk duurder. Voor zes flessen cola betaal je daar net zoveel als in de supermarkt.



Macro is alleen leuk voor de dingen die ze in de aanbieding hebben. Maar dat moet dan wel net zijn wat je wilt kopen.
quote:Oriane schreef op 04 augustus 2012 @ 20:57:

[...]





Juist. En die kinderen eten en drinken ook. Feitelijk is het dus een tientje per deelnemer.Waar staat dat die kinderen gratis mogen eten? Dat vind ik dan weer niet eerlijk als er mensen zonder kinderen komen, die betalen dan dubbel op als 'n gezin van 4 personen voor slechts 'n tientje p/p klaar is.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou nog een lekker flesje wijn (of 2) meenemen ook!
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:57:

Ze hebben ook kosten om zoveel borden, glazen etc. te regelen en af te wassen.

Vind 20 euro p/p echt schappelijk mits ze ruim voldoende goed spul op tafel zetten. Ik verwacht dan toch 5 stukken goed vlees/seafood, diverse sauzen, stokbroden, salades en voldoende drank.En dan zal je daar aan een miezerige zwart geblakerde frikandel zitten zeg! Ja eens het eten moet dan wel een bepaalde kwaliteit hebben
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:57:Vind 20 euro p/p echt schappelijk mits ze ruim voldoende goed spul op tafel zetten. Ik verwacht dan toch 5 stukken goed vlees/seafood, diverse sauzen, stokbroden, salades en voldoende drank.Las ik ergens dat ze het bij de Makro gaan halen? Prima winkel hoor, maar ik zou daar geen hoogstandjes qua eten verwachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:keetje_stippel schreef op 04 augustus 2012 @ 20:51:

20 euro vind ik fors. Tenzij het zeer gelovige gezinnen betreft met elk 12 kinderen ofzo.Hoe geloviger, hoe vruchtbaarder...
Alle reacties Link kopieren
Elk gezin heeft 2 kinderen, Elninjoo.
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:59:

[...]



Waar staat dat die kinderen gratis mogen eten? Dat vind ik dan weer niet eerlijk als er mensen zonder kinderen komen, die betalen dan dubbel op als 'n gezin van 4 personen voor slechts 'n tientje p/p klaar is.Nou, alleen de volwassenen betalen schrijft ze. Dus 12 personen betalen 20 euro. Voor de kinderen wordt niks gerekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:59:

[...]



Waar staat dat die kinderen gratis mogen eten? Dat vind ik dan weer niet eerlijk als er mensen zonder kinderen komen, die betalen dan dubbel op als 'n gezin van 4 personen voor slechts 'n tientje p/p klaar is.Vind dat ook altijd een bijzondere constructie. Als je geen kinderen hebt, betaal je voor andermans kinderen. Gewoon een bedrag per kind rekenen, 5 euro ofzo, en een bedrag per volwassene, zou ik doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:59:

[...]



Waar staat dat die kinderen gratis mogen eten? Dat vind ik dan weer niet eerlijk als er mensen zonder kinderen komen, die betalen dan dubbel op als 'n gezin van 4 personen voor slechts 'n tientje p/p klaar is.

Ze schrijft zes gezinnen EN.

Gezinnen betekent dat iedereen kinderen heeft, tenminste zo lees is het wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 04 augustus 2012 @ 20:59:

[...]



Waar staat dat die kinderen gratis mogen eten? Dat vind ik dan weer niet eerlijk als er mensen zonder kinderen komen, die betalen dan dubbel op als 'n gezin van 4 personen voor slechts 'n tientje p/p klaar is.TO schreef dat ieder gezin 2 kinderen heeft. Er wordt dus geen kinderloze benadeeld...
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 04 augustus 2012 @ 21:00:

Elk gezin heeft 2 kinderen, Elninjoo.Ah, dat had ik nog niet gelezen. Dan maakt het niet uit
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 20 euro ook wel een normaal bedrag als daar een kind bij in zit. Vlees (en alcohol) zijn echt duur hoor! Maar ik verwacht dan wel een lekker uitgebreide bbq. Niet alleen maar hamburgers, een aardappelsalade en een biertje...
Alle reacties Link kopieren
quote:maryni83 schreef op 04 augustus 2012 @ 21:00:

[...]





Hoe geloviger, hoe vruchtbaarder... Lighten up.
alweer mosterd
quote:paloma schreef op 04 augustus 2012 @ 21:00:

[...]





Las ik ergens dat ze het bij de Makro gaan halen? Prima winkel hoor, maar ik zou daar geen hoogstandjes qua eten verwachten.Nee, ik zou ook vlees van 'n goede slager willen en gemarineerde gambaspiezen van de visboer.
Ik vind het dan zelfs knap om voor voor 240 euro voor 24 mensen iets te regelen. Ik zal al ver over de helft zitten met wijn/bier...
Alle reacties Link kopieren
Heb je het ervoor over? 40 euro voor een bbq met 6 gezinnen met kinderen?
Ik zou het uitbesteden aan een slager. Die komen het nog brengen ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben wel benieuwd TO: ga je naar de bbq?
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 04 augustus 2012 @ 20:45:

Vergeet er even bij te vermelden dat ze een makro pasje hebben dus drank ed worden daar gehaald. en denk vlees ook wel.



Elk gezin heeft 2 kinderen. Maar er wordt alleen een bedrag voor volwassenen gerekend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik snap sommige mensen niet. Als ik op het idee kom om volgende week een BBQ te organiseren en daarvoor mensen uit te nodigen betaal ik die hele BBQ zelf. Mijn feestje immers.



Het wordt anders als je met een paar mensen bij elkaar zit en ineens besluit te gaan BBQ'en. Dan kun je hutje bij mutje doen, dat heeft nog wel iets gezelligs ook.



Maar geld vragen voor een BBQ (of wat voor feestje dan ook) dat je helemaal zelf van tevoren bedacht en gepland hebt is mijn eer te na. Ik ben geen student meer immers.
quote:Oriane schreef op 04 augustus 2012 @ 21:02:

Ik vind het dan zelfs knap om voor voor 240 euro voor 24 mensen iets te regelen. Ik zal al ver over de helft zitten met wijn/bier... Dat dacht ik stiekem ook al
Alle reacties Link kopieren
5 gezinnen dus.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven