Beenham invriezen

12-12-2011 15:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stuk beenham van 500 gram waar ik twee porties van wil maken en dan wil invriezen. Maar het stuk is geseald. Kan ik dit gewoon open maken en door de helft snijden en dan in een gewoon diepvries zakje invriezen? Of word de ham dan smerig?
Ik zou hem in zijn geheel braden en dan in plakken snijden en dan invriezen.Tenminste zo doe ik het altijd.Maar ik denk dat het gewoon wel kan hoor wat jij wilt doen.
in principe kan het prima,maar lees op de achterkant of het vlees al niet bevroren is geweest,zo niet dan trek je er een stuk vershoudfolie strak omheen en dan in een diepvries zakje, zo blijft de beenham goed in de vriezer en krijg je geen "vorstbrand" (wit kapotgevroren vlees)

Ontdooien dan bij voorkeur in de koelkast waar je het in de verpaking laten zitten ..
Volgens mij is het wel ingevroren geweest (c1000)

Bedankt voor de tip!
Als het al ingevroren geweest is, dan eerst braden en de helft van het gare vlees weer invriezen.
Graag gedaan.

Als het wel ingevroeren is geweest dan zoals Dolfje en Maria al schreven helemaal bakken en dan invriezen.

Als je er geen plakken van snijd kan je hem na het ontdooien even in een beetje jus op temperatuur laten komen ( niet sudderen dan word het vlees droog)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven