Bloemkoolrijst, wat vinden jullie ervan?

23-04-2019 18:59 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb net "risotto" gemaakt van bloemkoolrijst. Ik vroeg me af wat jullie van bloemkool/broccoli rijst vinden en wat jullie recepten zijn?
Ik ben er (nog) niet echt weg van....
Alle reacties Link kopieren
Ik maak er vaak "huzarensalade"van of bloemkoolburgers.Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik bak gehakt, uitje, paprika, knoflook aan met een eetl. Verstegen java nasi/bami en een beetje sambal voor de pit. Doe er de bloemkoolrijst bij en roerbak het aan. Scheutje Kikoman sojasaus er bij voor het zoutige. In die glazen potjes van Verstegen zit geen zout, suiker of zetmeel trouwens, topspul.

Eitje er bij bakken, plak ham er bij en klaar is mijn "nasi" Soms maak ik er komkommer in zoetzuur bij (met vloeibare natrena ipv suiker) of een pindasaus met sojasaus, kokosmelk en sambal.

En de prijs van bloemkoolrijst tov een hele bloemkool vind ik zo gek nog niet. Bij appie kost 400 gram bloemkoolrijst 1,79 en een gewone bloemkool is nu in de bonus voor 1,49. Bonduelle heeft tegenwoordig ook diepvriesbloemkoolrijst en dat kost 1,59 voor 400 gram (gewoon bevroren in de pan doen en al roerbakkend ontdooien, duurt wat langer dan met verse maar kan prima).
Ja zo. Ga ook eens kijken naar diepvries. Als ik alleen eet is AH bak teveel. Thx

Risotto lijkt me er trouwens niet lekker mee. Curry wel! Doen we ook wel eens. Met curryblaadjes/ wat spinazie/ alle groente die over is. Altijd lekker. Gemarineerde en gebakken tofu erbij.

Oe ik krijg nu al weer trek!
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
23-04-2019 22:22
Nee hoor, in 200 gram bloemkool zitten nou eenmaal minder calorien dan 200 gram rijst. Daarnaast eet ik dus ook meer groenten en is het ook nog eens gezonder.
die redenering gaat alleen maar werken als je het niet zo doet als ik. Ik vind bloemkool lekker, maar toen ik er risotto van probeerde te maken vond ik het nergens heen smaken, dus heb ik er uiteindelijk naast de parmazan ook maar meteen blauwe kaas, gewone geraspte kaas en mozzarella in gemikt. (wat het natuurlijk gewoon bloemkool a la fromaggi maakt)
florence13 schreef:
24-04-2019 07:52
die redenering gaat alleen maar werken als je het niet zo doet als ik. Ik vind bloemkool lekker, maar toen ik er risotto van probeerde te maken vond ik het nergens heen smaken, dus heb ik er uiteindelijk naast de parmazan ook maar meteen blauwe kaas, gewone geraspte kaas en mozzarella in gemikt. (wat het natuurlijk gewoon bloemkool a la fromaggi maakt)
Dat klinkt best smerig in de risotto en ik ben DOL op kaas. Hahaha

Van 200 gr bloemkool zit je ook minder vol dan 200 gr rijst. Ik vind het een vergelijking van niets dus. Ik weeg groente nooit. Daar mag je van eten tot je een ons weegt.

Als je kh arm wilt eten is het een prima alternatief. Als je meer groente wilt eten ook.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
24-04-2019 08:10
Dat klinkt best smerig in de risotto en ik ben DOL op kaas. Hahaha
ja daarom moet je 4-soorten-kaassaus ook gewoon over de bloemkool eten
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
24-04-2019 06:38
Ja zo. Ga ook eens kijken naar diepvries. Als ik alleen eet is AH bak teveel. Thx

Risotto lijkt me er trouwens niet lekker mee. Curry wel! Doen we ook wel eens. Met curryblaadjes/ wat spinazie/ alle groente die over is. Altijd lekker. Gemarineerde en gebakken tofu erbij.

Oe ik krijg nu al weer trek!
De ah-bak kan ook in de vriezer... voor ons is het soms ook te veel en de helft doe ik dan in een ziplockzakje en gaat de vriezer in voor de week er na.
Ik eet koolhydraatbeperkt, maar ik vind bloemkoolrijst echt helemaal niets. Bloemkool wel, maar helemaal verpulverd vind ik het niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak vaak pittige scherpe nasi en curry's met bloemkoolrijst, niemand merkt het verschil. Ik schep het er gewoon doorheen.

In gewone rijst zit zoveel suiker, niet normaal.
Al een account? Log dan hier in.
florence13 schreef:
24-04-2019 08:38
ja daarom moet je 4-soorten-kaassaus ook gewoon over de bloemkool eten
Beter ja!
MrsDuck schreef:
24-04-2019 09:11
De ah-bak kan ook in de vriezer... voor ons is het soms ook te veel en de helft doe ik dan in een ziplockzakje en gaat de vriezer in voor de week er na.
Word het geen snot dan bij opbakken? Ik ben niet zo een invriezer met groente. Met niets eigenlijk, ik zou prima zonder kunnen maar voor brood nog wel handig voor mans werk.
yasmijn schreef:
24-04-2019 09:59
Ik maak vaak pittige scherpe nasi en curry's met bloemkoolrijst, niemand merkt het verschil. Ik schep het er gewoon doorheen.

In gewone rijst zit zoveel suiker, niet normaal.

Je bedoelt koolhydraten, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
23-04-2019 19:13
Nou ja dit is gewoon een omelet met kaas en bloemkool. Hoeft de bloemkool niet perse bloemkoolrijst voor te zijn.
Dat is met alles. Eten hoeft niet geprakt te zijn om het te verwerken in een gerecht.
TO vraagt hier naar recepten/inspiratie ermee.
En zie jij maar eens een omelet om te draaien met grote stukken bloemkool erin.
-
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-04-2019 10:24
Je bedoelt koolhydraten, denk ik.
Nee, suiker, kijk The Magic Pill op netflix.

Kh's zijn natuurlijk ook suikers.
Al een account? Log dan hier in.
yasmijn schreef:
24-04-2019 11:07
Nee, suiker, kijk The Magic Pill op netflix.

Kh's zijn natuurlijk ook suikers.

Suiker is een koolhydraat, maar een koolhydraat is niet altijd suiker.
Alle reacties Link kopieren
Marigold1986 schreef:
23-04-2019 19:04
Ik vind het onzin. Je zit geen rijst, maar groente te eten... En het is ook nog eens vet duur!
Als de bloemkool in de aanbieding is, dan kan je het zelf maken door de bloemkool eerst te raspen in de keukenmachine (kan ook met de gewone rasp, is wat meer werk)
Ik vind het heerlijk.
Rauwe bloemkool is ook erg lekker om zo te eten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
24-04-2019 11:04
Dat is met alles. Eten hoeft niet geprakt te zijn om het te verwerken in een gerecht.
TO vraagt hier naar recepten/inspiratie ermee.
En zie jij maar eens een omelet om te draaien met grote stukken bloemkool erin.r
Wie heeft het over grote stukken bloemkool? Ik zeg alleen maar dat het niet perse zo fijngemalen moet zijn dat je het bloemkoolrijst noemt. Kan ook met kleine roosjes.
Gekkigheid! Ze verkopen hier ook lasagnebladen van pompoen en laatst had ik per ongeluk een diepvriespizza met een bodem van bloemkool gekocht. Ik ben er geen fan van, maar mis ook de koolhydraten als ik die weglaat.
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
23-04-2019 22:26
Ook een goede! Ik heb alleen een grote maaginhoud dus 100 gram rijst is niet genoeg voor mij helaas. Voor mij is bloemkoolrijst ook bedoeld als afwisseling en binnenkrijgen van extra groenten. (Dus niet per se afvallen hoor 😊).
Het
Is
Geen
Rijst

Waarom eet je dan niet gewoon bloemkoolroosjes ipv 'bloemkoolrijst'.

Ik vind het complete onzin.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 24-04-2019 17:29
0.12% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-04-2019 23:24
Ik bak gehakt, uitje, paprika, knoflook aan met een eetl. Verstegen java nasi/bami en een beetje sambal voor de pit. Doe er de bloemkoolrijst bij en roerbak het aan. Scheutje Kikoman sojasaus er bij voor het zoutige. In die glazen potjes van Verstegen zit geen zout, suiker of zetmeel trouwens, topspul.

Eitje er bij bakken, plak ham er bij en klaar is mijn "nasi" Soms maak ik er komkommer in zoetzuur bij (met vloeibare natrena ipv suiker) of een pindasaus met sojasaus, kokosmelk en sambal.

En de prijs van bloemkoolrijst tov een hele bloemkool vind ik zo gek nog niet. Bij appie kost 400 gram bloemkoolrijst 1,79 en een gewone bloemkool is nu in de bonus voor 1,49. Bonduelle heeft tegenwoordig ook diepvriesbloemkoolrijst en dat kost 1,59 voor 400 gram (gewoon bevroren in de pan doen en al roerbakkend ontdooien, duurt wat langer dan met verse maar kan prima).
Hmmm klinkt goed net als de andere recepten/suggesties. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-04-2019 17:27
Het
Is
Geen
Rijst

Waarom eet je dan niet gewoon bloemkoolroosjes ipv 'bloemkoolrijst'.

Ik vind het complete onzin.
Ik houd mn maag/ogen graag voor de gek😂
Alle reacties Link kopieren
Als nasi vind ik het wel redelijk, ik denk met curry o.i.d. ook wel, omdat de curry dan overheerst. Maar als ik curry zonder rijst eet vind ik het lekkerder met extra groente die niet is fijngesneden, sperziebonen of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Schaapje11 schreef:
24-04-2019 17:32
Ik houd mn maag/ogen graag voor de gek😂
;-D
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-04-2019 11:07
Nee, suiker, kijk The Magic Pill op netflix.

Kh's zijn natuurlijk ook suikers.
Jezus Yas, ben je gek geworden ofzo?
Wij zijn toch te oud om dat soort nonsens nog te geloven?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-04-2019 17:49
Jezus Yas, ben je gek geworden ofzo?
Wij zijn toch te oud om dat soort nonsens nog te geloven?
Das wel weer waar. Toch heb ik 2 maanden op de khs gelet en ik was mijn buikje kwijt. Heb alleen brood, rijst, pasta, aardappels en bier laten staan (ingeruild voor wijn) en als vervangers kh arm brood en bloemkoolrijst gebruikt.
Buikje weg. Ihkv vakantie wilde ik dat. Inmiddels wel weer kh (geen bier) en dat buikje komt weer. Geeft wel te denken.
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven