Bloemkoolrijst, wat vinden jullie ervan?

23-04-2019 18:59 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb net "risotto" gemaakt van bloemkoolrijst. Ik vroeg me af wat jullie van bloemkool/broccoli rijst vinden en wat jullie recepten zijn?
Ik ben er (nog) niet echt weg van....
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-04-2019 18:06
Das wel weer waar. Toch heb ik 2 maanden op de khs gelet en ik was mijn buikje kwijt. Heb alleen brood, rijst, pasta, aardappels en bier laten staan (ingeruild voor wijn) en als vervangers kh arm brood en bloemkoolrijst gebruikt.
Buikje weg. Ihkv vakantie wilde ik dat. Inmiddels wel weer kh (geen bier) en dat buikje komt weer. Geeft wel te denken.
Maar je schrijft dat er zo veel suiker zit in rijst. Dat is gewoon nonsens.

Koolhydraatarm gaan eten is iets heel anders.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-04-2019 18:06
Das wel weer waar. Toch heb ik 2 maanden op de khs gelet en ik was mijn buikje kwijt. Heb alleen brood, rijst, pasta, aardappels en bier laten staan (ingeruild voor wijn) en als vervangers kh arm brood en bloemkoolrijst gebruikt.
Buikje weg. Ihkv vakantie wilde ik dat. Inmiddels wel weer kh (geen bier) en dat buikje komt weer. Geeft wel te denken.
Je at waarschijnlijk minder calorieën. Bloemkool of rijst, dat is een heel verschil. Geen pasta, scheelt ook een hoop.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit geprobeerd omdat ik sowieso alle kolen zo veel mogelijk wil vermijden en ik ben gek op rijst.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-04-2019 18:33
Je at waarschijnlijk minder calorieën. Bloemkool of rijst, dat is een heel verschil. Geen pasta, scheelt ook een hoop.
Oh nee hoor, ik at eieren met spek en vet vlees zoals braadworsten en speklappen en ovenschotels met spekjes enz. Qua kc at ik zeker niet minder. Pasta eet ik sowieso niet vaak.
Alleen door brood kh arm en bloemkoolrijst en bier inruilen voor wijn, verdween het buikje. En ik had en heb geen overgewicht.
Nu weer gewoon brood en rijst ( geen bier, nog steeds wijn) en hij zwelt weer op.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-04-2019 18:31
Maar je schrijft dat er zo veel suiker zit in rijst. Dat is gewoon nonsens.

Koolhydraatarm gaan eten is iets heel anders.
Dat werd aangetoond in 2 docus. The magic pill en die andere ben ik even de naam van kwijt, iets met that sugar.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-04-2019 18:31
Maar je schrijft dat er zo veel suiker zit in rijst. Dat is gewoon nonsens.

Koolhydraatarm gaan eten is iets heel anders.
Kh beperkt. Niet kh arm. Dat trek ik niet :D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-04-2019 18:40
Dat werd aangetoond in 2 docus. The magic pill en die andere ben ik even de naam van kwijt, iets met that sugar.
Ik ben flabbergasted.
Twee 'docu's' die zo verschrikkelijk onwetenschappelijk zijn.
Om te janken echt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-04-2019 18:42
Ik ben flabbergasted.
Twee 'docu's' die zo verschrikkelijk onwetenschappelijk zijn.
Om te janken echt.
Eigenlijk weet ik dat ook wel 😂

Maar toch zo frappant dat het buikje verdween en nu ik weer brood, rijst en aardappels eet, komt ie weer terug.
Hoe moet ik dat verklaren? 😏
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-04-2019 18:47
Eigenlijk weet ik dat ook wel 😂

Maar toch zo frappant dat het buikje verdween en nu ik weer brood, rijst en aardappels eet, komt ie weer terug.
Hoe moet ik dat verklaren? 😏
Calorieën. Echt, verdiep je er eens in. ;-)
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Belg007 schreef:
23-04-2019 19:05
Toch geen mens die dat vrijwillig eet?

Net zoals de knolselder indertijd - 20 à 25 jaar geleden - ter vervanging van pasta.
Wou mijn moeder altijd eten omdat haar dieet dat zei.
:HA:
Heb het idd nog nooit gegeten.. weleens met zo'n bakje in mijn handen gestaan maar dacht: nee, ik wil rijst. Groenten zitten er al genoeg in de curry die ik erbij eet dus ik ga gewoon rijst koken.
Maar vaak brengen zulke dingen me wel op een idee, ik ga dan ook verder lezen want ik zag al wat recepten van wat je ermee kunt doen.
Bloemkool roosteren schijnt ook erg lekker te zijn :)

Ik zag ook courgetteslierten ipv spaghetti liggen, mocht iemand daar wat over willen vertellen: graag! Lijkt het een beetje alsof je pasta eet?

TO, zodra ik het heb gegeten als vervanging van rijst in een maaltijdsalade bv, want dat lijkt me wel wat laat ik je weten of ik het een succes vond!
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
24-04-2019 19:05
:HA:
Heb het idd nog nooit gegeten.. weleens met zo'n bakje in mijn handen gestaan maar dacht: nee, ik wil rijst. Groenten zitten er al genoeg in de curry die ik erbij eet dus ik ga gewoon rijst koken.
Maar vaak brengen zulke dingen me wel op een idee, ik ga dan ook verder lezen want ik zag al wat recepten van wat je ermee kunt doen.
Bloemkool roosteren schijnt ook erg lekker te zijn :)

Ik zag ook courgetteslierten ipv spaghetti liggen, mocht iemand daar wat over willen vertellen: graag! Lijkt het een beetje alsof je pasta eet?

TO, zodra ik het heb gegeten als vervanging van rijst in een maaltijdsalade bv, want dat lijkt me wel wat laat ik je weten of ik het een succes vond!
Nee, want je eet courgette. :proud:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-04-2019 18:53
Calorieën. Echt, verdiep je er eens in. ;-)
Omg nee. Zo geen zin in dat gereken. Te oud voor en geen overgewicht.
Ik dacht gewoon: ik laat die enkele dingen eens staan (andere dingen niet) en ik at echt veel. Veel vet en veel wijn. :proud: En toch ging het buikje weg.
Zodra ik weer gewoon brood i.p.v. kh arm brood en rijst i.p.v. bloemkoolrijst ging eten, hoppa, daar verscheen ie weer. En verder heb ik nooit wat laten staan.
Mensen zeggen altijd: waar laat je het toch en wel zo slank blijven. Maar het buikje zit in de broeksband geperst 😂
Wat een geklaag over een buikje en dat op mijn leeftijd nog, ik mag god danken voor mijn figuur. 🤪

Maar even terug naar de bloemkool-en broccolirijst, ongemerkt, want pittig kruiden, met gember, kerrie, kurkuma, knoflook, garam massala enz enz, en gepaard gaande met wat voor vlees, kip of vis, krijg je een boel groente binnen, ook niet onbelangrijk.

Mijn volwassen zoon die niet veel van groente moet hebben was geschokt toen hij bij ons at, het heerlijk vond en naderhand hoorde dat zijn geliefde Thaise gerechten vol zaten met bloemkool- en broccolirijst 😅😅😅
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-04-2019 19:10
Nee, want je eet courgette. :proud:
Joh, verdrinken in saus. Geen centje pijn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
doornroosje9 schreef:
24-04-2019 19:10
Nee, want je eet courgette. :proud:
:rofl:
Dat dacht ik altijd ook als ik het zag liggen eigenlijk... hoe kan courgette nou naar pasta smaken.. :-? nee lamaar.
Stomste vraag ever van me!! :facepalm: :proud:
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
24-04-2019 19:05
:HA:
Heb het idd nog nooit gegeten.. weleens met zo'n bakje in mijn handen gestaan maar dacht: nee, ik wil rijst. Groenten zitten er al genoeg in de curry die ik erbij eet dus ik ga gewoon rijst koken.
Maar vaak brengen zulke dingen me wel op een idee, ik ga dan ook verder lezen want ik zag al wat recepten van wat je ermee kunt doen.
Bloemkool roosteren schijnt ook erg lekker te zijn :)

Ik zag ook courgetteslierten ipv spaghetti liggen, mocht iemand daar wat over willen vertellen: graag! Lijkt het een beetje alsof je pasta eet?

TO, zodra ik het heb gegeten als vervanging van rijst in een maaltijdsalade bv, want dat lijkt me wel wat laat ik je weten of ik het een succes vond!
Nee maar dat is het enige ‘kijk deze groente nou eens iets anders zijn’ gerecht dat ik met smaak heb gegeten. Ik vervang ook wel eens de helft van de pasta door courgetteslierten. Dan eet zoon wel een beetje spaghetti.
Maar het lekkerst vind ik toch gegrilde courgette met munt en wat fijngehakte knoflook en rode peper.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik vind bloemkoolrijst en broccolirijst heerlijk. Je moet er een goede vulling bij maken, of een frittata van maken. Salade erbij.. Je moet het aankleden. Ik ben een kookgekkie en hou de eet trends wel in de gaten. Ik ben dol op koken. En ik lust in principe alles. Behalve orgaanvlees.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
24-04-2019 19:21
Joh, verdrinken in saus. Geen centje pijn.
Dat kan ik me wel voorstellen hoor. Met voldoende kruiden en saus zal het best naar een pastagerecht smaken.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-04-2019 19:31
Dat kan ik me wel voorstellen hoor. Met voldoende kruiden en saus zal het best naar een pastagerecht smaken.
Tuurlijk. Geldt ook voor de bloemkool- en broccolirijst.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Niet gedacht dit soort nieuwstijds-onzin ooit te kopen, maar door tijdelijk koolhydraatarm dieet vandaag bij de curry gegeten.

Prima alternatief! Helemaal omdat ik al een tijdje naar koolhydraten smacht, had ik bijna het gevoel een volwaardige maaltijd te eten.

Dat je denkt hier risotto van te kunnen maken vind ik raar, je weet toch dat het bloemkool is?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
lemoos2 schreef:
24-04-2019 19:28
Nee maar dat is het enige ‘kijk deze groente nou eens iets anders zijn’ gerecht dat ik met smaak heb gegeten. Ik vervang ook wel eens de helft van de pasta door courgetteslierten. Dan eet zoon wel een beetje spaghetti.
Maar het lekkerst vind ik toch gegrilde courgette met munt en wat fijngehakte knoflook en rode peper.
Een gedeelte pasta en slierten: dat klinkt dan wel weer lekker! Met een pittige tomatensaus en kaas: dat ga ik eens proberen.
Toevallig heb ik verse munt gehaald, knoflook en peper in huis, dus morgen eet ik die gegrilde courgette, klinkt super! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat bloemkoolrijst en courgettepasta uitgevonden waren om kinderen ongemerkt wat groente te laten eten.
Maar er zijn dus volwassenen die dat ook eten?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
24-04-2019 19:51
Ik dacht dat bloemkoolrijst en courgettepasta uitgevonden waren om kinderen ongemerkt wat groente te laten eten.
Maar er zijn dus volwassenen die dat ook eten?
Ongemerkt. Voorbeeld mijn man en zoon en vrienden 😂
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn,bij mij precies hetzelfde,zolang ik mijn koolhydraten beperk geen last van een buikje.Afgelopen weken wat meer koolhydraten gegeten en daar was hij weer.Geen kilo erbij op de weegschaal maar wel zichtbaar in de spiegel.
Ben wel in 1,5 jaar tijd 24 kilo afgevallen met koolhydraatarm eten,nu dus beperkt en stabiel in gewicht.
Alle reacties Link kopieren
coetje schreef:
24-04-2019 20:51
Yasmijn,bij mij precies hetzelfde,zolang ik mijn koolhydraten beperk geen last van een buikje.Afgelopen weken wat meer koolhydraten gegeten en daar was hij weer.Geen kilo erbij op de weegschaal maar wel zichtbaar in de spiegel.
Ben wel in 1,5 jaar tijd 24 kilo afgevallen met koolhydraatarm eten,nu dus beperkt en stabiel in gewicht.
O nou, dat dus. Buikje en KH moeten dus met elkaar in verband staan :hyper:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
25-04-2019 12:26
O nou, dat dus. Buikje en KH moeten dus met elkaar in verband staan :hyper:
Hier ook zo! Heel slank met een klein buikje dat binnen een paar dagen slinkt als ik (toevallig) weinig KH gegeten heb.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven