Boodschappenlijstjetopic
dinsdag 7 oktober 2008 om 17:39
Oude topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen
2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind
1 kat en 1 hond ¤ 194,93
bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99
bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78
bd ¤20,00
bd= buiten de deur eten
Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic
December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic
Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic
april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
vrijdag 14 november 2008 om 12:16
Wederom Appie Heyn gisteren (door tijdgebrek lang niet bij Dirk geweest al zou dat wel moeten....zucht)
1 fernandes rood, 1 groen, stukje cheddar kaas, pot bruine bonen, zonnebloem olie, pak chrystal clear, kipfiletreepjes, 2 kipburgers, vegetarisch gehakt voor op brood, kipfilet flinterfijn voor op brood, de viva (ahum), 3 repen milka caramel (de goddelijkste wat mij betreft), 2 pakken pandanrijst, biogarde roer, 6 pack sportlife, knoflook, uien, lays chips, 4 boulogne pistolets, tasty tom tomaten, milk and fruit, campina goede morgen, karnemelk, hv melk, mandarijnen, komkommer, een nieuwe tandenborstel, appels, een mango, toastjes.
totaal:
EUR 58,02
1 fernandes rood, 1 groen, stukje cheddar kaas, pot bruine bonen, zonnebloem olie, pak chrystal clear, kipfiletreepjes, 2 kipburgers, vegetarisch gehakt voor op brood, kipfilet flinterfijn voor op brood, de viva (ahum), 3 repen milka caramel (de goddelijkste wat mij betreft), 2 pakken pandanrijst, biogarde roer, 6 pack sportlife, knoflook, uien, lays chips, 4 boulogne pistolets, tasty tom tomaten, milk and fruit, campina goede morgen, karnemelk, hv melk, mandarijnen, komkommer, een nieuwe tandenborstel, appels, een mango, toastjes.
totaal:
EUR 58,02
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 14 november 2008 om 12:24
Ik ben echt zo verbaasd!!! Vorige maand zat ik op 755 euro met de boodschappen (incl. verjaardag en paar keer gekookt voor gezin met 4 pers. en een duur etentje thuis gemaakt) en nu heb ik voor 3 weken boodschappen gedaan voor 130 euro!!! Onvoorstelbaar! En nee, we hebben nog geen honger gehad:-)
Ik doe nu zo veel bewuster boodschappen. Hebben we dit echt nodig? Zo niet, komt het m'n kar niet in! Ik gooi veel minder dingen weg die over de datum zijn, ik maak eerst op wat ik op voorraad of in de koelkast heb.
Het werkt voor mij echt om het zo bij te houden! Anders let ik totaal niet op wat ik uitgeef! Ik ga zo nog een poosje door!!
Ik doe nu zo veel bewuster boodschappen. Hebben we dit echt nodig? Zo niet, komt het m'n kar niet in! Ik gooi veel minder dingen weg die over de datum zijn, ik maak eerst op wat ik op voorraad of in de koelkast heb.
Het werkt voor mij echt om het zo bij te houden! Anders let ik totaal niet op wat ik uitgeef! Ik ga zo nog een poosje door!!
...
vrijdag 14 november 2008 om 12:24
zo de kasten staan weer vol:
croutons 2x,
cola,
verse kruidenkaas3xgebraden gehakt4x,kippenboullion2x,magere yogurth,smeerkaas2x,geitenkaas,meel,verse kaas light2x,kruidenkaas2x,roomboter2x,walnoten,
pindakaas,
vanillesuiker,tiramisu,suiker2x,
volk-beschuit3x,zuurkool,magere melk4x,cashewnoten,oceansnacks,kookboekmuffins,
crackers2x,hazelnooreep,coffecreamreep,bockworst,
spekreepjes,bokkepootjes,oude kaas 500gr,tomaten,aubergine,deo,eukaliptussnoepjes,
jong belegen kaas 1kg,muntendrop,mozzarela,soepgroente,fruitdrink2x,
bananen,saladekruiden,osseworst,roerbakmix,acedrink,
uien.
totaal:61,72 euro
croutons 2x,
cola,
verse kruidenkaas3xgebraden gehakt4x,kippenboullion2x,magere yogurth,smeerkaas2x,geitenkaas,meel,verse kaas light2x,kruidenkaas2x,roomboter2x,walnoten,
pindakaas,
vanillesuiker,tiramisu,suiker2x,
volk-beschuit3x,zuurkool,magere melk4x,cashewnoten,oceansnacks,kookboekmuffins,
crackers2x,hazelnooreep,coffecreamreep,bockworst,
spekreepjes,bokkepootjes,oude kaas 500gr,tomaten,aubergine,deo,eukaliptussnoepjes,
jong belegen kaas 1kg,muntendrop,mozzarela,soepgroente,fruitdrink2x,
bananen,saladekruiden,osseworst,roerbakmix,acedrink,
uien.
totaal:61,72 euro
vrijdag 14 november 2008 om 12:27
vrijdag 14 november 2008 om 12:27
quote:queenie1 schreef op 14 november 2008 @ 12:24:
Ik ben echt zo verbaasd!!! Vorige maand zat ik op 755 euro met de boodschappen (incl. verjaardag en paar keer gekookt voor gezin met 4 pers. en een duur etentje thuis gemaakt) en nu heb ik voor 3 weken boodschappen gedaan voor 130 euro!!! Onvoorstelbaar! En nee, we hebben nog geen honger gehad:-)
goed he van jezelf?? heb je nu ook plannen wat je met het geld wat je overhoudt gaat doen?
ik blijf ook verbaasd van sommige hoge bedragen hoor....
goed he van jezelf?? heb je nu ook plannen wat je met het geld wat je overhoudt gaat doen?
ik blijf ook verbaasd van sommige hoge bedragen hoor....
vrijdag 14 november 2008 om 12:28
quote:Goldielocks schreef op 14 november 2008 @ 12:27:
Zijn er hier ook nog mensen die met het oog op de prijsstijging van de kaarsen er een boel in gaan slaan (of al hebben gedaan)?
Ik wil er vanmiddag spaciaal voor naar de Action rijden maar vraag me af of ik geen lege schappen aan zal treffen...
hoezo die verwachting dan???
heb toevallig pas geleden mn kaarsen en waxinelichtjes aangevuld,kan nog ff vooruit.
Zijn er hier ook nog mensen die met het oog op de prijsstijging van de kaarsen er een boel in gaan slaan (of al hebben gedaan)?
Ik wil er vanmiddag spaciaal voor naar de Action rijden maar vraag me af of ik geen lege schappen aan zal treffen...
heb toevallig pas geleden mn kaarsen en waxinelichtjes aangevuld,kan nog ff vooruit.
vrijdag 14 november 2008 om 14:01
quote:desteny schreef op 14 november 2008 @ 12:28:
[...]
Telegraaf 13 november;
'Kaarsen en theelichtjes worden vanaf maandag peperduur. De prijzen aan de vooravond van de kerstdagen en jaarwisseling gaan met 30 tot soms 65 procent omhoog vanwege de invoering van de Europese importheffing.'
vandaar...
[...]
Telegraaf 13 november;
'Kaarsen en theelichtjes worden vanaf maandag peperduur. De prijzen aan de vooravond van de kerstdagen en jaarwisseling gaan met 30 tot soms 65 procent omhoog vanwege de invoering van de Europese importheffing.'
vandaar...

vrijdag 14 november 2008 om 14:07
Ik ben bij de kaakchirurg geweest en heb nu een beetje last met eten. Moet ik mezelf natuurlijk wel een beetje goed verzorgen 
Donderdagmiddag naar de Plus geweest en ¤13,20 uitgegeven aan:
* bolletjes
* slagroomsoesjes
* huzarensalade
* 1 fruityoghurt
* 2 tandenborstels
* knakworstjes
* vast nog iets maar ik ben het bonnetje kwijt
En donderdagavond weer naar de AH voor ¤4,50 aan:
* frambozen
* kant en klaar maaltijd boerenkool
En net weer naar de AH voor
* optimel yoghurt
* mona pudding
* boemboe (saus voor de rijst die ik vanavond maak)
Schade ¤4,15
Woensdagavond heeft mijn vriend boodschappen voor me gedaan (bananen, lasagne + gehakt, fruityoghurt, kipfilet voor op brood)
Mijn totaal van November zit nu dus op ¤ 62,85

Donderdagmiddag naar de Plus geweest en ¤13,20 uitgegeven aan:
* bolletjes
* slagroomsoesjes
* huzarensalade
* 1 fruityoghurt
* 2 tandenborstels
* knakworstjes
* vast nog iets maar ik ben het bonnetje kwijt
En donderdagavond weer naar de AH voor ¤4,50 aan:
* frambozen
* kant en klaar maaltijd boerenkool
En net weer naar de AH voor
* optimel yoghurt
* mona pudding
* boemboe (saus voor de rijst die ik vanavond maak)
Schade ¤4,15
Woensdagavond heeft mijn vriend boodschappen voor me gedaan (bananen, lasagne + gehakt, fruityoghurt, kipfilet voor op brood)
Mijn totaal van November zit nu dus op ¤ 62,85
vrijdag 14 november 2008 om 14:22
@Goldielocks: Worden de kaarsen zoveel duurder?? Blijvend? Pff, belachelijk! Nou ja, ik heb hier nog heel veel kaarsen liggen, het enige wat ik veel gebruik zijn waxinelichtjes, en die heb ik nog wel op voorraad.
Action kaarsen branden voor geen meter. Enorm veel kaarsvet. Was er niet echt enthousiast over.
@desteny: Ja, voelt echt lekker. Je hebt nu gewoon geld over om andere leuke dingen van te doen of te sparen.
Maar de maand is nog niet om, dus ik moet nog even:-)
Maar we hebben een flink bedrag op de spaarrekening gezet deze maand, en 2 enorme potten gekocht voor in huis. 1 pot met planten en decoratie was al 300 euro:-( andere 130 dus daar gaat het geld weer, haha!
Action kaarsen branden voor geen meter. Enorm veel kaarsvet. Was er niet echt enthousiast over.
@desteny: Ja, voelt echt lekker. Je hebt nu gewoon geld over om andere leuke dingen van te doen of te sparen.
Maar de maand is nog niet om, dus ik moet nog even:-)
Maar we hebben een flink bedrag op de spaarrekening gezet deze maand, en 2 enorme potten gekocht voor in huis. 1 pot met planten en decoratie was al 300 euro:-( andere 130 dus daar gaat het geld weer, haha!
...
vrijdag 14 november 2008 om 17:35
quote:Goldielocks schreef op 14 november 2008 @ 14:01:
[...]
Telegraaf 13 november;
vandaar...
Zo dan, dat is me volledig ontgaan.. maar gezien op internet zal er voor mijn kaarsen weinig veranderen. Heb geen goedkope troep in huis omdat ik dat zonde geld vind, die zijn zo snel op! Het geldt niet voor de in Europa gefabriseerde kaarsen gelukkig
"De prijzen gaan aan de vooravond van de kerstdagen en de jaarwisseling met 30 tot soms 65 procent omhoog door de invoering van een Europese importheffing op de spotgoedkope kaarsen van Chinese makelij. Voor de Europese merkkaarsen verandert niets. "
[...]
Telegraaf 13 november;
vandaar...
Zo dan, dat is me volledig ontgaan.. maar gezien op internet zal er voor mijn kaarsen weinig veranderen. Heb geen goedkope troep in huis omdat ik dat zonde geld vind, die zijn zo snel op! Het geldt niet voor de in Europa gefabriseerde kaarsen gelukkig
"De prijzen gaan aan de vooravond van de kerstdagen en de jaarwisseling met 30 tot soms 65 procent omhoog door de invoering van een Europese importheffing op de spotgoedkope kaarsen van Chinese makelij. Voor de Europese merkkaarsen verandert niets. "
vrijdag 14 november 2008 om 18:19
Shit! Bonnetje kwijt! Ik weet nog dat ik bij de naanhof precies 30 euro kwijt was en bij nettorama 35, 85, maar wat ik ook alweer gekocht heb?
Even nadenken, nettorama:
6 pakken melk
1 brood
2 pakken senseo
2 dozen eieren
potje maggi-jus
1 sixpack bier
deodorant
reep chocolade
koffiemelk
mayonaise
bouillonblokjes
groentebuiltjes
naanhof:
aardappelen
soepgroente
selderijgroen
rode kool
peren
sperziebonen
veldsla
soepkip
gehakt
varkensschnitzel
leverpastei
fricandeau
gebraden gehakt
boterhamwort
ananas
appels
Ik ben geloof ik nog iets vergeten, maar ik weet niet meer wat... Mijn totaal komt nu uit op: 153,15
Even nadenken, nettorama:
6 pakken melk
1 brood
2 pakken senseo
2 dozen eieren
potje maggi-jus
1 sixpack bier
deodorant
reep chocolade
koffiemelk
mayonaise
bouillonblokjes
groentebuiltjes
naanhof:
aardappelen
soepgroente
selderijgroen
rode kool
peren
sperziebonen
veldsla
soepkip
gehakt
varkensschnitzel
leverpastei
fricandeau
gebraden gehakt
boterhamwort
ananas
appels
Ik ben geloof ik nog iets vergeten, maar ik weet niet meer wat... Mijn totaal komt nu uit op: 153,15

vrijdag 14 november 2008 om 20:06
Eergisteren:
Literfles vers sap
Bananen
Kiwi's
Een mango
3 doosjes pickwickthee (3 halen 2 betalen)
Totaal: 9,21
Avondeten: fruitsalade
Gisteren:
Lampjes (zoals gewoonlijk met volle overtuiging tóch de verkeerde maat fitting uitgezocht )
Krentenbollen
Melk
Rookworst
Snertpakket
Totaal: 7,28
Avondeten: snert natuurlijk
Ik heb de helft van het pakket gebruikt, mijn vriend en ik hebben lekker nog een keer opgeschept en ik heb er zojuist wéér van gegeten. Zaterdag of zondag weer zo'n heerlijke pan snert van de andere helft! Ik ben zo lui om een pakket met alles er in te kopen, dat kost 2,49 en daar maak ik zo'n 8 porties van in totaal. De rookworst komt er nog bij, maar dan nog wenig geld voor een lekkere supergezonde maaltijd!
Vandaag:
Kiwi's
Roggebrood
Totaal: 2,42
Mijn avondeten: het laatste beetje snert met roggebrood met kaas
Totaal dus: 18,91
Literfles vers sap
Bananen
Kiwi's
Een mango
3 doosjes pickwickthee (3 halen 2 betalen)
Totaal: 9,21
Avondeten: fruitsalade
Gisteren:
Lampjes (zoals gewoonlijk met volle overtuiging tóch de verkeerde maat fitting uitgezocht )
Krentenbollen
Melk
Rookworst
Snertpakket
Totaal: 7,28
Avondeten: snert natuurlijk
Ik heb de helft van het pakket gebruikt, mijn vriend en ik hebben lekker nog een keer opgeschept en ik heb er zojuist wéér van gegeten. Zaterdag of zondag weer zo'n heerlijke pan snert van de andere helft! Ik ben zo lui om een pakket met alles er in te kopen, dat kost 2,49 en daar maak ik zo'n 8 porties van in totaal. De rookworst komt er nog bij, maar dan nog wenig geld voor een lekkere supergezonde maaltijd!
Vandaag:
Kiwi's
Roggebrood
Totaal: 2,42
Mijn avondeten: het laatste beetje snert met roggebrood met kaas
Totaal dus: 18,91
vrijdag 14 november 2008 om 20:37
vrijdag 14 november 2008 om 21:44
zaterdag 15 november 2008 om 13:40
Tel er maar weer 23,50 bij op... gisteren naar de Lidl geweest:
witte wijn
sinaasappelsap