Boomstammetjes, lekker?

29-01-2012 17:22 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje kwam vanmiddag thuis nadat hij bij mijn zus heeft gelogeerd. Hij had daar gisteren boomstammetjes op, dat heeft mijn zus wel eens vaker in huis. Heel stom, moet ik bekennen dat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord heb, heb ze zelf dus ook nog nooit klaargemaakt! Blijkbaar schijnt het iets met gehakt te zijn en een kruiden/gepaneerd laagje eromheen.

Hij vond ze zooo lekker dus ga ik ze deze week nog maar eens een keertje maken, kunnen wij er evt ook kennis mee maken.

Wie kent de boomstammetjes ook en zijn ze inderdaad zo lekker?

Ik vroeg me ook af hoe lang je dit vlees moet bakken aangezien ik er dus niet zo veel ervaring mee heb!
quote:martin81 schreef op 29 januari 2012 @ 17:47:

Alleen de naam al.bij ons noemen ze ze ook wel gehaktrol, mag het dan wel??
Oh, boomstammetjes.

Een vriend van mij maakte ze eens klaar toen ik daar op bezoek was en de keuken vulde zich met een enorme vieze zweetlucht. Deze stank kwam van die boomstammetjes, het varkensvlees bleek van een beer (mannetjes varken) volgens een expert.
Ik vind ze niet te eten. Vallen voor mij in de categorie afvalvlees waar de grootste troep in is verwerkt.
Ik had er ook nog nooit van gehoord.
Gewoon bij de Keurslager te koop.
quote:martin81 schreef op 29 januari 2012 @ 17:47:

Alleen de naam al.

Gut, daar hebben we het luxepaardje ook weer.

Word jij nooit moe van je eigen uit de hoogte gewauwel?
ach ze zijn wel aardig. Ben zelf niet zo gek op gehakt maar als ik dat wel was vond ik deze echt lekker.
Is zeker van varkensvlees? Dat eten we niet namelijk. Ik maak weleens een rundervinkje klaar.
quote:Gravinnetje schreef op 29 januari 2012 @ 18:13:

Is zeker van varkensvlees? Dat eten we niet namelijk. Ik maak weleens een rundervinkje klaar.Ja. (het is ook vrij goedkoop).
quote:martin81 schreef op 29 januari 2012 @ 17:46:

Gat-ver.Daar sluit ik me volledig bij aan!

Dit dus...
Vroeger kocht ik ze ook wel eens bij de slager. Toen vond ik ze lekker, nu heb ik er geen trek meer in. Beetje chemisch inderdaad.
Ik had een vroeger een logerend nichtje dat gek was op de rosti(diepvries zonder toevoegingen zoals spekjes enzo) want dat aten ze thuis nooit.

Heb mn zus gezegd dat vooral zo te houden, want zo bleef het bij mij een eenvoudige traktatie.

Kun je met die boomstammetjes ook doen, makkelijk voor tante die weet wat ze op tafel kan zetten voor haar neefje.

Kans bestaat ook dat als jij ze maakt ze heel anders smaken, en dan niet zo lekker zijn, zodat hij ze volgende keer bij tante ook niet meer hoeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vind ze echt gruwelijk vies.

Hap vleesachtig stinkend goedje (hoop je dan) , met gele stukjes erin.
quote:nlies schreef op 29 januari 2012 @ 19:21:

Ik had een vroeger een logerend nichtje dat gek was op de rosti(diepvries zonder toevoegingen zoals spekjes enzo) want dat aten ze thuis nooit.

Heb mn zus gezegd dat vooral zo te houden, want zo bleef het bij mij een eenvoudige traktatie.

Kun je met die boomstammetjes ook doen, makkelijk voor tante die weet wat ze op tafel kan zetten voor haar neefje.

Kans bestaat ook dat als jij ze maakt ze heel anders smaken, en dan niet zo lekker zijn, zodat hij ze volgende keer bij tante ook niet meer hoeftMee eens.

Net als ragout dat maakt m'n Oma altijd special voor ons, maar als m ma het maakt dan hoef ik het niet. Gewoon omdat het iets dat ik altijd bij Oma eet en omdat het minder smaakt.
quote:galadriel schreef op 29 januari 2012 @ 19:25:

Ik vind ze echt gruwelijk vies.

Hap vleesachtig stinkend goedje (hoop je dan) , met gele stukjes erin.Haha zoals jij het omschrijft klinkt het echt heel goor. Ik heb gelijk geen zin meer om het te proberen
Die van de Boni en de AH zijn goor, stinken ook in de verpakking. Maar van de Lidle zijn ze heeeeeeeerrlijk......
quote:Jonari schreef op 29 januari 2012 @ 19:29:

[...]

Haha zoals jij het omschrijft klinkt het echt heel goor. Ik heb gelijk geen zin meer om het te proberen

Tja, maar smaken verschillen hoor.

(al zou ik wel de ingrediëntenlijst lezen voordat je het koopt)
Ze zijn vet, chemisch, zout en van varkensvlees. Die combi maakt ze waarschijnlijk zo lekker .
Ik eet alleen kipboomstammetjes van mijn slager. Lekker!!
quote:Janna_ schreef op 29 januari 2012 @ 17:38:

Zelf gemaakte kunnen wel lekker zijn, die supermarkt dingen zijn vind ik echt heul vies!

Dit wilde ik ook schrijven, ik heb jaren in een slagerij gewerkt waar we dus alle veka's (vlugklaar artikelen) zelf maakten. Die boomstammetjes vond ik ook erg lekker.

De boomstammetjes die ik een keer bij de supermarkt heb gehaald vond ik niet in de buurt komen qua smaak dan die van de slager.

Kortom, er zit heel veel verschil in de boomstammetjes.
Boomstammetjes vind ik zó goor. Echt ranzig vlees is het, afvalvlees.
quote:flip123456789 schreef op 29 januari 2012 @ 17:55:

Ik vind ze niet te eten. Vallen voor mij in de categorie afvalvlees waar de grootste troep in is verwerkt.Dit inderdaad.
quote:winkelfanaat schreef op 29 januari 2012 @ 20:36:

Ze zijn vet, chemisch, zout en van varkensvlees. Die combi maakt ze waarschijnlijk zo lekker .
quote:polizi schreef op 29 januari 2012 @ 17:54:

Oh, boomstammetjes.

Een vriend van mij maakte ze eens klaar toen ik daar op bezoek was en de keuken vulde zich met een enorme vieze zweetlucht. Deze stank kwam van die boomstammetjes, het varkensvlees bleek van een beer (mannetjes varken) volgens een expert.Dat gebeurt wel vaker met varkensvlees, heeft dus niet perse met boomstammetjes te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven