Bruine aanslag pan

30-11-2010 14:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik twee pannen van BK gekocht. Het zijn dezelfde soort pannen (grijze binnenkant) maar de ene is een koekenpan en de andere een hapjespan.

Ik gebruik ze beide evenveel, maar het afgelopen jaar is in mijn koekenpan een bruine aanslag ontstaan die er helemaal ingetrokken is en bij mijn hapjespan heb ik dit helemaal niet.

Weet iemand hoe dit komt en dus hoe ik dit kan voorkomen bij mijn eventuele volgende koekenpan?
Mijn eerste gok: in de vaatwasser gewassen? Ik had ook een pan van BK die na een paar keer in de vaatwasser al niet meer goed was. De mevrouw van de kookwinkel adviseerde om écht écht écht koekenpannen apart met de hand te wassen.
Het is in ieder geval zeeeer positief dat dit jouw grootste probleem in je leven is op dit moment (neem ik aan anders zou je dit niet op een forum zetten)!!

x
Ik koop gewoon elk jaar nieuwe koekenpannen. Op een of andere manier kan ik pannen niet schoon houden (heb nooit zin om ze gelijk na gebruik af te wassen) dus dat vet brandt er in. Als ze te plakkerig worden gooi ik ze gewoon weg en vervang ik ze.
Als het iets is met antiaanbaklaag, nieuwe kopen op den duur

Ik ben zo'n type dat te lui is ze met de hand af te wassen, dus ik koop ook om de paar jaar nieuwe.

Als het iets is zonder antiaanbaklaag: schrobben! met soda aan de gang en met pannensponsjes
Met een flinke schep soda en een flinke laag water een tijdje op het gas zetten en laten koken. Kookt de aanslag er vanzelf af.
Bedankt voor de reacties. Ik had altijd Tefalpannen en die moest ik inderdaad elk jaar vervangen.

Maar gek genoeg onstaat de aanslag wel bij de koekenpan en niet bij de hapjespan, terwijl ik ze beiden evenveel en op dezelfde pit gebruik... Misschien heeft het iets met de warmeverdeling te maken.
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:05:

Het is in ieder geval zeeeer positief dat dit jouw grootste probleem in je leven is op dit moment (neem ik aan anders zou je dit niet op een forum zetten)!!

xWat een rare reactie. Mogen hier alleen GrootsteProbleemInMijnLeven-topics geopend worden?
quote:twijfelmeid schreef op 30 november 2010 @ 14:55:

Mijn eerste gok: in de vaatwasser gewassen? Ik had ook een pan van BK die na een paar keer in de vaatwasser al niet meer goed was. De mevrouw van de kookwinkel adviseerde om écht écht écht koekenpannen apart met de hand te wassen.

Ja, maar ze gaan beiden in de vaatwasser. Toch heeft de ene wel aanslag en de andere niet.

In het begin vet ik ze ook altijd netjes een paar keer in na de afwas, maar dat vergeet je op een gegeven moment. Maar deze grijze laag droogt niet uit, zoals die van Tefal altijd bij mij deden. Die werden helemaal zacht en vielen uit elkaar. Ik ben echt heel blij met mijn BK's maar ze zijn wel duurder en ik wil eigenlijk liever niet elk jaar een nieuwe koekenpan kopen!
quote:wizziwik schreef op 30 november 2010 @ 15:16:

Maar gek genoeg onstaat de aanslag wel bij de koekenpan en niet bij de hapjespan, terwijl ik ze beiden evenveel en op dezelfde pit gebruik... Misschien heeft het iets met de warmeverdeling te maken.

Of misschien ligt het ook wel aan wat je er normaal gesproken in klaar maakt. Ik kan me voorstellen dat je in een koekenpan meer vlees aanbraad, en in een hapjespan meer eenpansgerechten (zo zou ik het doen, maar ik ben geen geweldige kok).

Dan kan ik het me voorstellen dat bij de "vlees-pan" er eerder hardnekkige bruine aanslag ontstaat
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:05:

xMisschien moet jij eens een topic openen over wat jou nou precies dwarszit?
quote:Punica schreef op 30 november 2010 @ 15:23:

[...]

Of misschien ligt het ook wel aan wat je er normaal gesproken in klaar maakt. Ik kan me voorstellen dat je in een koekenpan meer vlees aanbraad, en in een hapjespan meer eenpansgerechten (zo zou ik het doen, maar ik ben geen geweldige kok).

Dan kan ik het me voorstellen dat bij de "vlees-pan" er eerder hardnekkige bruine aanslag ontstaat

Hoi Punica,

Heb ik inderdaad ook over nagedacht, maar dat verschilt ook bijna niet. Ik maak alles in beide klaar (soms omdat ik gewoon veel heb, soms omdat de andere pan net in de vaatwasser zit)...
quote:Punica schreef op 30 november 2010 @ 15:23:

[...]

Of de ene pan is een 'maandagochtendpan' en van mindere kwaliteit. Ik zou ook voor de sodatip gaan. Ik vermoed dat het een soort ingebakken vettige aanslag is.

@diva_mama, jij leest op de etenspijler liever alleen maar berichten over mensen die het helemaal niet meer zien zitten en posten over de grote problemen met eten in hun leven?
quote:Jolie205 schreef op 30 november 2010 @ 15:23:

[...]

Misschien moet jij eens een topic openen over wat jou nou precies dwarszit?

Was juist positief, het viel me gewoon op! Is toch mooi dat dit een probleem is een pan met bruine aanslag, ik zou willen dat ik me over dat soort relatief `simpele`dingen druk hoefde te maken. En als ik inderdaad een probleem zou hebben of mij iets dwarszit zou ik daar misschien wel een topic over openen maar helaas.... op dit moment heb ik niets wat interessant genoeg is om een topic over te openen, sorry.

Wat een sarcastisch zelfs vervelend berichtje was dit van jouw trouwens, heb je zelf misschien iets waarover je wil praten?
Schepje Biotex, water en de pan uitkoken.
quote:Erwt schreef op 30 november 2010 @ 15:19:

[...]

Wat een rare reactie. Mogen hier alleen GrootsteProbleemInMijnLeven-topics geopend worden? Dit is toch haar `grootste probleem`op dit moment? En was een positieve opmerking!
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:42:

[...]

Dit is toch haar `grootste probleem`op dit moment? En was een positieve opmerking!Okee. Ik interpreteerde je opmerking anders. Bovendien weet je toch niet of dit haar grootste probleem is? Ik kan morgen ook een topic openen over het beste wc-schoonmaakmiddel en ondertussen in een scheiding liggen met een dikke oorlog over de alimentatie voor mijn kind.
Bij wijze van spreken
Haha ja Erwt, dat is ook wel zo maar ik wilde het even zwart-wit maken voor de duidelijkheid en om te laten weten dat het juist een positieve `observatie` was en wilde die kant even laten weten. En het is gewoon mijn persoonlijke mening dat ik niet zo snel zo iets zou vragen op een forum maar bijvoorbeeld gewoon aan vriendinnen of de buurvrouw.... maargoed iedereen is anders is ook geen aanval. @ borderwalk: Eeeehm dat is het wel weer het andere uiterste vind je niet?! Maargoed als jij dat zo wil zien, prima hoor! Het zegt meer over jouw dan over mij;-) groetjes!
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:42:

[...]

Dit is toch haar `grootste probleem`op dit moment? En was een positieve opmerking!

Ik las ook een flauwe sarcastische opmerking, misschien volgende keer een smiley gebruiken.

Er zijn zoveel topics over niet zo zware onderwerpen; wat moet ik aan, wat zal ik eten, welke serie moet ik kijken waar kan die schoenen kopen, dat het me vreemd leek om dan juist bij deze TO/OP op te merken dat ze een gelukkig mens moet zijn omdat ze een topic over een pan opent want die pan zal dan wel haar grootste probleem zijn.

Ik open eigenlijk alleen topics over de kleine kwesties in mijn leven, de grote bespreek ik met mensen die ik ken en die het beste met mij voor hebben.
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:50:

@ borderwalk: Eeeehm dat is het wel weer het andere uiterste vind je niet?! Maargoed als jij dat zo wil zien, prima hoor! Het zegt meer over jouw dan over mij;-) groetjes!Dat was dus sarcastisch bedoeld, een reactie op wat mij destijds een bijzonder flauwe opmerking van jou (zonder w) leek.
Lieve meiden, laten we erover ophouden.

Het is inderdaad heerlijk om even over zulke relatief kleine problemen te kunnen forummen, toch? Diva_mamma, no hard feelings.

Goed, ik ga me nu eens even zorgen maken over het volgende onbenullige dilemma: de keuze tussen een spaarlamp en een ledlamp.

Mocht iemand nog een idee hebben, dan lees ik het wel. Hartstikke bedankt voor de reacties tot nu toe!
quote:borderwalk schreef op 30 november 2010 @ 15:51:

[...]

Ik las ook een flauwe sarcastische opmerking, misschien volgende keer een smiley gebruiken.

Er zijn zoveel topics over niet zo zware onderwerpen; wat moet ik aan, wat zal ik eten, welke serie moet ik kijken waar kan die schoenen kopen, dat het me vreemd leek om dan juist bij deze TO/OP op te merken dat ze een gelukkig mens moet zijn omdat ze een topic over een pan opent want die pan zal dan wel haar grootste probleem zijn.

Ik open eigenlijk alleen topics over de kleine kwesties in mijn leven, de grote bespreek ik met mensen die ik ken en die het beste met mij voor hebben.Ja ik heb misschien les nodig want ik ken deze forums niet zo goed (wink)! En mijn opmerking was eerder ironisch dan sarcastisch want zo zit ik niet in elkaar (smiley, wink) haha sorry ben gewoon een beetje melig. Dat kan toch wel met zo`n onderwerp? Maar het komt denk ik echt omdat ik nog `nieuw` ben hier en had eigenlijk alleen nog maar `zware` onderwerpen bekeken (kijk ook niet héél vaak) en toen kwam deze vandaar.... maar nu heb ik mezelf genoeg verdedigd (wink) fijne middag nog.
quote:wizziwik schreef op 30 november 2010 @ 15:57:

Lieve meiden, laten we erover ophouden.

Het is inderdaad heerlijk om even over zulke relatief kleine problemen te kunnen forummen, toch? Diva_mamma, no hard feelings.

Goed, ik ga me nu eens even zorgen maken over het volgende onbenullige dilemma: de keuze tussen een spaarlamp en een ledlamp.

Mocht iemand nog een idee hebben, dan lees ik het wel. Hartstikke bedankt voor de reacties tot nu toe!Juist thanx! En daar ging het om, die opmerking was ook eigenlijk voor jou;-) xxx
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:37:

[...]

Was juist positief, het viel me gewoon op! Is toch mooi dat dit een probleem is een pan met bruine aanslag, ik zou willen dat ik me over dat soort relatief `simpele`dingen druk hoefde te maken. En als ik inderdaad een probleem zou hebben of mij iets dwarszit zou ik daar misschien wel een topic over openen maar helaas.... op dit moment heb ik niets wat interessant genoeg is om een topic over te openen, sorry.

Wat een sarcastisch zelfs vervelend berichtje was dit van jouw trouwens, heb je zelf misschien iets waarover je wil praten?Uhm... ja. En dat vierde ik onterecht bot op jou geloof ik. Mijn excuses. Ik begrijp nu dat je het goed bedoelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven